MonThe Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1901 Del Skrevet 9. august 2011 Da er vi vel hjemme! Har kost oss på tur, møtt en masse familie som vi ikke har sett siden i fjor, og og vist fram lillegullet, som har sjarmert alle Men guuh, så slitsomt med gode råd fra den nybakte oldemor, la seg jaggu borti alt, og da mener jeg ALT! Hun kunne blant annet fortelle meg at han bare hadde godt av å få ligge og skrike ei stund før han ble tatt opp, og at når hun fikk barn, ja da var det vanlig at barna fikk mat hver tredje time (dette fortalte hun etter å ha kommet med kommentaren "skal han få mat nå igjen??" med et forbauset uttrykk når jeg ammet F for 2.gang på 2 timer...). Huff og huff. Måtte bite tenna kraftig sammen et par ganger ja! Han er jo bare en liten baby på knappe 6 uker!! Mens vi var på tur fikk vi muligheten til å dra på omvisnig på stedet hvor vi skal ha bryllupsfesten vår. Har nemlig bare sett det utenifra og på bilder tildigere. Stedet var eenda finere enn på bilder, og nå gleder jeg meg sånn! Tror det blir den perfekta ramma rundt dagen! Her skal festen være; http://hovdegaard.no/page.php?docDir=hjem Når det gjelder vondtene nedentil så har det gitt seg igjen. Etter noen dager med lufttørking/grønnsåpebad/bytting av truseinnlegg oofte gikk det seg til igjen. Fant frestn fram et speil og titta i går, og jeg synes jeg ser normal ut. Tror iallefall det var sånn jeg så ut før fødselen, har egentig aldri studert meg noe særlig nedentil. Har heller ikke hatt noe utflod de siste tre dagene, kanskje renselsen endelig er over?? F nærmer seg med stormskritt 6 uker, og han blir bare mer og mer herlig Han er veldig observant og våken, følger oss med blikket og snur seg etter oss når vi kommer inn i rommet, lager masse herlige lyder, og smiler masse Flere ganger om dagen kan vi "prate", ha blikk-kontakt og smile ti hverandre, det er helt fantastisk!! Helt utrolig hvor mye han har utviklet seg bare den siste halvanna uka! Han har nå vokst ut av alle 50-bodyene sine, og jeg kjenner godt at han er blitt tyngre. Han er veldig sterk i nakken, og har tre ganger snudd seg fra ryggen og over på siden helt selv! Vi sliter fortsatt med magevondter og litt urolige kvelder, men heldigvis er nettene fortsatt gode, og vi våkner uthvilte hver morgen. Han sover også gode blunder iløpet av dagen Dere andre som sliter med magevondter -- hva slags mat holder dere dere unna? Her har jeg funnet ut at jeg ikke kan spise; moreller, jordbær, løk, egg og sterk mat (f.eks. sterk salsa), har fått ganske umiddelbare reaksjoner i form av magevondter og/eller utslett (røde prikker) etter at jeg har spist noe av dette,og så ammet. Men vi har også perioder med magevondter hvor jeg ikke kan se at jeg har spist noe annerledes/nytt/spesielt... Dette selv om han alltid raper godt etter måltidene. Han svelger en del luft når han spiser, og dette er nok noe av grunnen til at han har vondt i magen. Har forsøkt å få han til å rape underveis i måltidet, men han blir illsint og begynner å hylskrike om han blir avbrutt i spisinga, noe som gjør at han svelger enda mer luft når jeg legger han til igjen Noen innspill/gode råd?? De der ull-innleggene -- jeg kjøpte to par i str S, de dekker puppen godt, og jeg synes de er veldig gode å ha på. Meen,jeg synes ikke de fanger opp melka så godt, To ganger har jeg vært litt våt utenpå bh`en. Synes jo egentlig at det skal være litt unødvendig å måtte ha på engangsinlegg innenfor, da tenker jeg at vitsen med de er litt borte? Noen andre med samme erfaring? I dag pøser det ned ute, blir nok endel og en trilletur med vogna, men ellers fint lite planer! Håper alle har en finfin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 9. august 2011 #1902 Del Skrevet 9. august 2011 (endret) Koselig med oppdatering Når det gjelder ammeinnlegg så bruker jeg kun ull for varmen sin del, for å forebygge flere brystbetennelser (for det er VONDT). Innenfor bruker jeg engangsinnlegg (chicco, ingenting kan måle seg) eller bambus. Har dessuten hørt at ullinnlegg innerst kan øke sjansen for sopp, som også er VONDT. Du vil helst slippe å gjøre disse erfaringene selv, altså Så jeg ville gått for andre ammeinnlegg innenfor ulla. Må bare spørre, er du sikker på at det alltid er magen som plager gutten din? Her fant vi nemlig ut at det vi trodde var magevondt egentlig var nærhetsbehov og overtrøtthet, som ble verre hvis hun hadde litt luft. Bæring og byssing til hun sovner, eventuelt en tur i sjalet, er det som hjelper her. Synes det er vanskelig å vite, for det kan ofte være litt ubehag i magen i tillegg til andre ting Godt å høre at dere har det bra i alle fall Edit: Og måtte le litt av oldemorens "gode råd". Er det ikke typisk! Endret 9. august 2011 av Sushi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. august 2011 #1903 Del Skrevet 9. august 2011 Ja, jeg bruker også engangs-innlegg inni ull-innleggene Ull for varmens skyld liksom Hovde gård ser jo bare ut som det optimale stedet for en bryllupsfest da. Virkelig ærverdig, tradisjonsrikt, og litt sånn romantisk gammeldags Mutter hadde hytte på fosen for noen år siden, og jeg syns det var så fint der - brekstad er vel rett i nærheten? Vår har også luftsmerter. Men han har det når som helst når det er en stund siden han har bæsjet. I starten kom det jo pasjonsfrukt i bleia hele tiden, men nå har det gitt seg til 3-4 ganger i døgnet, og når det nærmer seg ny ladning så krøller han seg veldig på puppen. Åpenbart at han sliter litt liksom... Vet ikke om det er noe jeg spiser eller om det bare er generelt at det er litt vondt å få det ut? Syns det er vanskelig å tenke på hva jeg spiser, for jeg spiser betraktelig mindre enn før. Blir liksom kun for å stille sulten. Matlysten fra før er bare borte liksom Eller jeg har ikke tid/ro til å ha den Prøver å unngå mye løk da... Hvor lenge etter at du har spist noe "galt" merker du det på F? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. august 2011 #1904 Del Skrevet 9. august 2011 Her er det også en del sutring og skriking for tida men det virker ikke som det er magevondt, jeg tror rett og slett behov for nærhet. Når vi legger henne i vogna så vræler hun, samme om vi legger henne på teppe på f.eks gulvet eller i sofaen ved siden av oss. Litt bedre i dag enn i går, men allikevel litt slitsomt for man får jo knapt gått på do og langt mindre spist noe! Heldigvis sover hun godt om natta (bank i bordet). Kan skjønne det er slitsomt med råd fra oldemor. Her har vi heldigvis sluppet unna det, de fleste sier bare "dere må selv finne ut av hva som fungerer for dere, alle barn er ulike". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 9. august 2011 #1905 Del Skrevet 9. august 2011 Herlig å komme seg bort litt på tur - men ikke like herlig med bedrevitende folk altså!! Her har jeg heldigvis ikke støtt på noen av dem enda... Fantastisk sted dere skal ha bryllupet da! Gled deg til planleggingen fremover - det er bare så gøy! Halve morroa spør du meg! :gjeiper: Å så gøy å høre om F sin utvikling da! Her er S snart 4 uker og fortsatt smiler han ikke eller noe veldig til å respondere - men det kommer nok! Vi har også fortsatt litt styr på kveldene, uten at jeg klarer å finne ut hvorfor.. Vi har vært hos kiropraktor 2 ganger også fakisk, var redd han var noe stiv i nakke/rygg.. Det var han, men ikke så ille da.. Det kjipe er at han har begynt å gulpe så veldig etter det - noe han nesten aldri gjorde før.. Så det ble resultatet av de behandlingene... Kan jo være han bare et blitt veldig glupsk plutselig, ikke vet jeg.. Jeg holder meg unna løk og sjokolade helt, ellers prøver jeg å ikke spise noe veldige mengder av noe egentlig.. Syns det er vanskelig å resonnere - er nok sikkert ikke strukturert nok. Jeg har også engangs-innlegg på innsiden av ull-innleggene forresten, lekker jo som en sil av og til og det skumle er at man ikke merker det hvis man har bare ull - men de er større enn engangs, så de ligger jo inntil puppen noe og gir varme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1906 Del Skrevet 9. august 2011 Koselig med oppdatering Når det gjelder ammeinnlegg så bruker jeg kun ull for varmen sin del, for å forebygge flere brystbetennelser (for det er VONDT). Innenfor bruker jeg engangsinnlegg (chicco, ingenting kan måle seg) eller bambus. Har dessuten hørt at ullinnlegg innerst kan øke sjansen for sopp, som også er VONDT. Du vil helst slippe å gjøre disse erfaringene selv, altså :fnise Så jeg ville gått for andre ammeinnlegg innenfor ulla. Må bare spørre, er du sikker på at det alltid er magen som plager gutten din? Her fant vi nemlig ut at det vi trodde var magevondt egentlig var nærhetsbehov og overtrøtthet, som ble verre hvis hun hadde litt luft. Bæring og byssing til hun sovner, eventuelt en tur i sjalet, er det som hjelper her. Synes det er vanskelig å vite, for det kan ofte være litt ubehag i magen i tillegg til andre ting :vetikke Godt å høre at dere har det bra i alle fall :klem Edit: Og måtte le litt av oldemorens "gode råd". Er det ikke typisk! På arket som var med innlegga stod det at man ikke skulle ha noe innenfor? Men, stoler mer på dere her inne, så da skal jeg begynne med det Er rimelig sikker på når skriketoktene skyldes magevondter, da han kan ligge helt rolig i armene mine/på brystet, og plutselig setter han igang og illskriker, nesten panisk, mens han trekker fotene opp mot magen og strammer hele kroppen. Men det forekommer også uro som skyldes det du beskriver, da han bare vil ligge i armene og være nær. Men mener å merke forskjell på disse forskjellige "uroene" Håper alt er bra med dere Ja, jeg bruker også engangs-innlegg inni ull-innleggene :Nikke Ull for varmens skyld liksom Hovde gård ser jo bare ut som det optimale stedet for en bryllupsfest da. Virkelig ærverdig, tradisjonsrikt, og litt sånn romantisk gammeldags :rodmer Mutter hadde hytte på fosen for noen år siden, og jeg syns det var så fint der - brekstad er vel rett i nærheten? Vår har også luftsmerter. Men han har det når som helst når det er en stund siden han har bæsjet. I starten kom det jo pasjonsfrukt i bleia hele tiden, men nå har det gitt seg til 3-4 ganger i døgnet, og når det nærmer seg ny ladning så krøller han seg veldig på puppen. Åpenbart at han sliter litt liksom... :tristbla Vet ikke om det er noe jeg spiser eller om det bare er generelt at det er litt vondt å få det ut? :klo Syns det er vanskelig å tenke på hva jeg spiser, for jeg spiser betraktelig mindre enn før. Blir liksom kun for å stille sulten. Matlysten fra før er bare borte liksom :ler Eller jeg har ikke tid/ro til å ha den :fnise Prøver å unngå mye løk da... Hvor lenge etter at du har spist noe "galt" merker du det på F? Brekstad ligger på Fosen, så er absolutt i nærheten ja Ja, gammeldags-romantisk, akkurat sånn stemnig jeg vil ha på bryllupsdagen min Ikke godt å vite med de der magevondtene... Forhåpentigvis gir det seg hos alle våre når de blir gamlere, og magen tåler mer. Er så vondt når de ikke har det godt Åh, er matlysten din borte?? Min er så absolutt tilstede Kake, snop, mat, brus, melk, kake, kake, kake, jeg har lyst på noe aboslutt hele tiden ...godt jeg full-ammer, hvis ikke hadde nok vektnåla krøpet oppover :gjeiper: Jeg merker det stort sett neste gang jeg ammer, Da får han vondt kort tid etter han har spist.. Men er jo ikke sikkert det alltid er noe jeg har spist, kan jo være luften han sluker mens han spiser og... Utslettene har han fått iløpet av noen timer. Huff, vanskelig dette! Her er det også en del sutring og skriking for tida men det virker ikke som det er magevondt, jeg tror rett og slett behov for nærhet. Når vi legger henne i vogna så vræler hun, samme om vi legger henne på teppe på f.eks gulvet eller i sofaen ved siden av oss. Litt bedre i dag enn i går, men allikevel litt slitsomt for man får jo knapt gått på do og langt mindre spist noe! Heldigvis sover hun godt om natta (bank i bordet). Kan skjønne det er slitsomt med råd fra oldemor. Her har vi heldigvis sluppet unna det, de fleste sier bare "dere må selv finne ut av hva som fungerer for dere, alle barn er ulike". Er slitsomt når man såvidt får tid til å gå på do og trekke pusten -- jeg er så glad mannen fortsatt er hjemme, slik at vi er to om det! Har du bæresjal? Deilig at noen skjønner at barn er ulike, og ikke prakker på dere "gode råd". Altså, folk mener det jo stot sett godt, men alle må finne sin måte å gjøre det på, og noe som fungerer for noen fungerer ikke for andre. Og noe som var "selvsagt" for 60 år siden er kanskje litt utdatert nå, oldemor Er veldig takknemlig for gode råd og tips fra dere her inne på KG da, det er lissom noe annet --------- Vi har begynt å titte på vognpose, og tror vi har bestemt oss for Odenwalder Dunpose. Synes den ser så fin ut, og god. Synes den er litt dyr da, så lurer på å kjøpe brukt. Hva skal dere andre ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1907 Del Skrevet 9. august 2011 Herlig å komme seg bort litt på tur - men ikke like herlig med bedrevitende folk altså!! Her har jeg heldigvis ikke støtt på noen av dem enda... Fantastisk sted dere skal ha bryllupet da! :rodmer Gled deg til planleggingen fremover - det er bare så gøy! Halve morroa spør du meg! :gjeiper Å så gøy å høre om F sin utvikling da! Her er S snart 4 uker og fortsatt smiler han ikke eller noe veldig til å respondere - men det kommer nok! Vi har også fortsatt litt styr på kveldene, uten at jeg klarer å finne ut hvorfor.. Vi har vært hos kiropraktor 2 ganger også fakisk, var redd han var noe stiv i nakke/rygg.. Det var han, men ikke så ille da.. Det kjipe er at han har begynt å gulpe så veldig etter det - noe han nesten aldri gjorde før.. Så det ble resultatet av de behandlingene... :forvirret Kan jo være han bare et blitt veldig glupsk plutselig, ikke vet jeg.. Jeg holder meg unna løk og sjokolade helt, ellers prøver jeg å ikke spise noe veldige mengder av noe egentlig.. Syns det er vanskelig å resonnere - er nok sikkert ikke strukturert nok. :sjenert Jeg har også engangs-innlegg på innsiden av ull-innleggene forresten, lekker jo som en sil av og til og det skumle er at man ikke merker det hvis man har bare ull - men de er større enn engangs, så de ligger jo inntil puppen noe og gir varme Ja, kjente det kilte godt i magen når vi var på omvinsing, og gleder meg til å begynne med planlegginga igjen Fs smilte for første gang skikkelig når han var 4 uker og 2 dager, og plutselig er deres der også Virker som om det er veldig forskjellig fra barn til barn det der, tantegullet mitt smilte visst for første gang når han var 6 uker. Når det gjelder uro på kveldene, så ternker jeg også litt at det ikke alltid trenger å være en spesiell "grunn" til det, det er vel bare sånn det er å ha barn.. Hvordan ble det til at dere dro til kiropraktor, ble dere henvist? Kunne tenkt meg å sjekke jeg også, bare for å ha utelukket at det er det som er grunnen! Hmm..sjokolade? Er det noe som kan være mage-vondt-fremkallende?? ...kanskje jeg burde prøve å holde meg unna det da, det blir fort til at jeg spiser det flere ganger i uka Ønsker dere ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 9. august 2011 #1908 Del Skrevet 9. august 2011 Ååååh, så koselig å lese om nybakt tilværelsen Måtte bare riste litt på hodet av "gamlemor" er vel typisk at alle skal komme med råd. Syntes den der med at barn skal ligge å grine litt er klassisk.... Syntes rådene begynner allerede i graviditeten jeg. Utrolig irriterende egentlig at gamle tanter alltid har en mening om alt fra kosthold,vekt,størrelse på magen og til og med hva slags SKO jeg går med "du kan da vel ikke ha høye sko du som er gravid" Stedet dere har valgt for bryllup ser koselig ut..... Så hyggelig det må være å planlegge bryllup Det er så koselig å lese om lillegutten din om smil osv. Gleder meg så utrolig til det er min tur. Ellers så er det alltid spennende å lese i dagbøkene til dere som er lengere i løypa enn meg. Det var spennende under svangerskapenene deres og nå som dere har født.... Går nemlig å lurer på dette med ull/ikke ull til ammeinnlegg og da er det alltid greit å lese fra dere som har erfaring. Ha en fortsatt fin kveld til dere alle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 10. august 2011 #1909 Del Skrevet 10. august 2011 I "gamledager" sa de at barna skulle skrike litt for å bedre lungekapasiteten sin (eller noe i den duren). Det var da - og ikke nå... en kollega av meg sa faktisk at de fleste råd man fikk av "forståsegpåere" som oldeforeldre og gamle tanter måtte man bare la passere - hun hadde nemlig ikke gjort det og gått på flere smeller. Blant annet gjelder det dette med skrikingen og matingen. Er F sulten etter 1,5 time så må han da få mer mat! Stå på ditt og prøv å la slike "gode" råd passere. De vil jo bare ditt beste - men glemmer at de ikke har hatt småbarn selv på mange år og at verden kanskje er litt annerledes i dag enn det den var den gangen. Nydelig sted dere skal ha bryllupsfesten! Får nesten lyst å gifte meg igjen! Skjønner godt F sjarmerte hele slekta - han er jo skjønn! Da jeg ammet måtte jeg styre unna hvitløk i maten - ellers ble E helt håpløs på kvelden. Det gikk som du sier kort tid fra maten ble inntatt til han ble veldig urolig og nesten utrøstelig. Og det er som du sier stor forskjell på lyden når det er ulike behov de små har. Nærhetsønskeskriket er gjerne mykere enn jeg-har-vondt-i-magen-skriket, og ikke-se-så-mye-på-pc'n-skriket er stort sett høylytt misfornøyd babbel. Stor klem til deg og F fra meg og E. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. august 2011 Forfatter #1910 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg skal opp til naboen og drikke litt vin i kveld ...er litt stressa og spent på å være vekke, men er jo bare noen hus unna, og jeg vet jo at pappaen og F klarer seg fint ..så nå skal jeg gå på badet, sette på litt musikk og smugstarte på vina men jeg ordner meg litt før jeg rusler bort til naboen! Finfin kveld til alle dere her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. august 2011 #1911 Del Skrevet 10. august 2011 Ååååå! Kos deg masse! Være på badet, fikse seg med musikk og smugsmake på vinen - minner meg om en helt annen tidsalder! Min tid kommer nok den også Bare det at pappa kan fikse en hel kveld alene liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. august 2011 #1912 Del Skrevet 10. august 2011 Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 11. august 2011 #1913 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg skal opp til naboen og drikke litt vin i kveld Herlig! Håper du hadde en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 11. august 2011 #1914 Del Skrevet 11. august 2011 Vi har begynt å titte på vognpose, og tror vi har bestemt oss for Odenwalder Dunpose. Synes den ser så fin ut, og god. Synes den er litt dyr da, så lurer på å kjøpe brukt. Hva skal dere andre ha? Vi har kjøpt en pent brukt easygrow-pose med forlenger. Den ser helt tipp-topp ut og tanta mi som vi har kjøpt den av har kun brukt den til sin 3-åring noen måneder i fjor høst. I tillegg så har vi arvet en voksipose av mannens søster som hun har brukt til sine 6 og 7-åringer. Så tror vi da skal være godt utrustet Sååå deilig med en vinkveld! Håper du koste deg masse! Gleder meg til det blir min tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. august 2011 Forfatter #1915 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Ååååh, så koselig å lese om nybakt tilværelsen :grine Måtte bare riste litt på hodet av "gamlemor" er vel typisk at alle skal komme med råd. Syntes den der med at barn skal ligge å grine litt er klassisk....:fnise Syntes rådene begynner allerede i graviditeten jeg. Utrolig irriterende egentlig at gamle tanter alltid har en mening om alt fra kosthold,vekt,størrelse på magen og til og med hva slags SKO jeg går med "du kan da vel ikke ha høye sko du som er gravid" :krangle Stedet dere har valgt for bryllup ser koselig ut..... Så hyggelig det må være å planlegge bryllup :rodmer Det er så koselig å lese om lillegutten din om smil osv. Gleder meg så utrolig til det er min tur. Ellers så er det alltid spennende å lese i dagbøkene til dere som er lengere i løypa enn meg. Det var spennende under svangerskapenene deres og nå som dere har født.... Går nemlig å lurer på dette med ull/ikke ull til ammeinnlegg og da er det alltid greit å lese fra dere som har erfaring. Ha en fortsatt fin kveld til dere alle 3 :nigo Ja, du har rett i det med at rådene starter allerede i graviditeten - det er ikke måte på hva folk skal legge seg borti! Nå er det ikke lenge til det ER din tur Arven1!! ..synes graviditeten til dere som er på "30tallet" nå har gått så siinnsykt fort!Synes ikke det er lenge siden du ble gravid jeg..og snart har du jenta di her KG er flott til å utveksle erfaringer med folk som er i ca samme situasjon som en selv Håper dere også hadde en fin kveld I "gamledager" sa de at barna skulle skrike litt for å bedre lungekapasiteten sin (eller noe i den duren). Det var da - og ikke nå... en kollega av meg sa faktisk at de fleste råd man fikk av "forståsegpåere" som oldeforeldre og gamle tanter måtte man bare la passere - hun hadde nemlig ikke gjort det og gått på flere smeller. Blant annet gjelder det dette med skrikingen og matingen. Er F sulten etter 1,5 time så må han da få mer mat! Stå på ditt og prøv å la slike "gode" råd passere. De vil jo bare ditt beste - men glemmer at de ikke har hatt småbarn selv på mange år og at verden kanskje er litt annerledes i dag enn det den var den gangen. Nydelig sted dere skal ha bryllupsfesten! Får nesten lyst å gifte meg igjen! Skjønner godt F sjarmerte hele slekta - han er jo skjønn! Da jeg ammet måtte jeg styre unna hvitløk i maten - ellers ble E helt håpløs på kvelden. Det gikk som du sier kort tid fra maten ble inntatt til han ble veldig urolig og nesten utrøstelig. Og det er som du sier stor forskjell på lyden når det er ulike behov de små har. Nærhetsønskeskriket er gjerne mykere enn jeg-har-vondt-i-magen-skriket, og ikke-se-så-mye-på-pc'n-skriket er stort sett høylytt misfornøyd babbel. Stor klem til deg og F fra meg og E. :klemmer Helt enig med deg! Er veldig fornøyd med valget av lokale ja, tror det blir heelt nydelig!! Rart det der med at de små kan reagere på så mye forskjellig i mors kost.. Forhåpentligvis blir det bedre etterhvert som han blir større og magen tåler mer, litt slitsomt å måtte tenke og passe på hele tiden synes jeg. Og blir til at jeg styrer unna masse som jeg ikke har prøvd å spise enda, i frykt for at han skal få magevondt.. Skjærer sånn i hjertet når han har vondt i magen, tror det går litt ekstra innpå meg fordi at jeg sitter med følelsen av at det er "min feil" Er jevnlig innom og sniker på deg og E på FB -- han er jammen en nydelig gutt han også Håper dere har det bra Ååååå! Kos deg masse! :vin Være på badet, fikse seg med musikk og smugsmake på vinen - minner meg om en helt annen tidsalder! :overrasket :ler Min tid kommer nok den også Bare det at pappa kan fikse en hel kveld alene liksom Kos deg! :klemmer Herlig! Håper du hadde en fin kveld! Koste meg massemasse i går, takk jenter! Vi har kjøpt en pent brukt easygrow-pose med forlenger. Den ser helt tipp-topp ut og tanta mi som vi har kjøpt den av har kun brukt den til sin 3-åring noen måneder i fjor høst. I tillegg så har vi arvet en voksipose av mannens søster som hun har brukt til sine 6 og 7-åringer. Så tror vi da skal være godt utrustet Sååå deilig med en vinkveld! Håper du koste deg masse! Gleder meg til det blir min tur! Åj, da har dere jo alt dere trenger da, så bra:) Ekstra kjekt når man får kjøpt brukt, er jo en masse penger å spare på det! Håper alt er bra med deg/dere -------- Hadde det såå kjekt i går! Var veldig godt å komme seg litt ut av huset, og savne guttene litt Ble hele to vinglass og en øl på meg, før jeg rusla hjem i tolvtiden! Mannen og F hadde klart seg kjempebra, MM`en vi tok opp fra frysen holdt til etter morgenmåltidet hans i morges, og mannen har tatt F i hele natt også! Det betyr at jeg rett og slett har sovet hele natten igjennom (vært litt våken innimellom, men deilig å bare legge hodet på puta og duppe av igjen), og våknet mer uthvilt enn på leenge klokken åtte! F er litt snufsete og snørrete i dag. Mannen har vært forkjølet siste uka, og nå kan det virke som om han har smittet F. Ingen feber, men puss i nesen, og litt sutrete, stakkars liten. En skikkelig mammadalt er han også i dag (noe jeg synes egentlig er litt godt, etter å ha vært vekke fra ham i noen timer i går kveld) Selvfølgelig er det flott vær og strålende sol ute i dag, men tenker vi holder oss inne, er redd for at han skal bli skikkelig syk. Jeg har kjøpt meg en "innersvingen rockering", her skal det rockes etterhvert!! Kiloene etter graviditeten raste av iløpet av noen dager, men synes ikke jeg ser ut som før, og magen trenger å strammes opp litt Tenker jeg venter til jeg har vært på etterkontroll og spurt legen om det er greit å rocke, synes det er så mye forskjellig info om hva som er ok og trene og ikke etter fødselen, og er redd for å "ødelegge" noe... Finfin dag til alle Endret 11. august 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 11. august 2011 #1916 Del Skrevet 11. august 2011 For et flott lokale dere skal ha bryllupsfesten i! Å stå brud er helt fantastisk! jeg kunne tenkt meg å gjøre det en gang til... Med samme mann da selvfølgelig Rockering har jeg tenkt jeg skal prøve etter at nurket er ute også Men det blir vel ikke før nærmere jul engang at jeg kan bruke den. Perfekt julegaveønske Håper du har en fin dag. Må være deilig å føle seg uthvilt i tillegg til å ha vært sosial. Man har nok godt av å komme seg litt ut fra hjemmet etterhvert, om så for noen timer en kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. august 2011 Forfatter #1917 Del Skrevet 13. august 2011 For et flott lokale dere skal ha bryllupsfesten i! :rodmer Å stå brud er helt fantastisk! jeg kunne tenkt meg å gjøre det en gang til... Med samme mann da selvfølgelig :fnise Rockering har jeg tenkt jeg skal prøve etter at nurket er ute også Men det blir vel ikke før nærmere jul engang at jeg kan bruke den. Perfekt julegaveønske :fnise Håper du har en fin dag. Må være deilig å føle seg uthvilt i tillegg til å ha vært sosial. :jepp Man har nok godt av å komme seg litt ut fra hjemmet etterhvert, om så for noen timer en kveld ..slike kommentarer får meg til å glede meg eenda mer Håper alt er bra med deg og lillenurk i magen ------------------- Jeg har handla ammeinnlegg på Apoteket, har rett og slett ikke tenkt på at de selger slikt på dagligvaren, og fikk helt sjokk når jeg oppdaga at de gjør det, og prisforskjellen! Jeg har nemlig handla 50 engangsinnlegg til 69.90 kroner, på vanlig butikk koster det kroner 31.90!! Skal helt klart ikke handle mer på Apoteket!! Lørdag og finvær her, deeilig! Ingen spesielle planer bortsett fra besøk fra svigermor, og ønsker alle en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 13. august 2011 #1918 Del Skrevet 13. august 2011 Ja, det er kjekt med bruktkjøp når man vet det er kvalitet og nesten som nytt Her har jeg også gått over til å bruke engangsinnlegg innenfor ullinnleggene. Ble litt redd for å få sopp når jeg oppdaget noen små sår på brystvortene. Bedre og være føre var Jeg husket faktisk å sjekke på dagligvaren før jeg løp på apoteket og kjøpte - glad for det når jeg nå ser hva du betalte for de på apoteket. Er jo ikke gigantsummer men unødvendig å bruke de ekstra kronene på akkurat samme produkt Ha en flott dag med besøk! Mamma kommer hit en tur i morgen, det blir fint! Håper snupp har en bra dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. august 2011 #1919 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har handla ammeinnlegg på Apoteket, har rett og slett ikke tenkt på at de selger slikt på dagligvaren, og fikk helt sjokk når jeg oppdaga at de gjør det, og prisforskjellen! Jeg har nemlig handla 50 engangsinnlegg til 69.90 kroner, på vanlig butikk koster det kroner 31.90!! Skal helt klart ikke handle mer på Apoteket!! Man lærer mye og fort som nybakt mamma Hils svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 13. august 2011 #1920 Del Skrevet 13. august 2011 Innom og oppdaterer meg litt Jeg har ett par ull-innlegg som jeg er kjempefornøyd med, men begynner å bli lei av å gå og kjøpe engangs-innlegg hele tiden. Har begynt å vurdere å kjøpe stoff og sy selv... *klem til deg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå