Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Innom og oppdaterer meg litt etter en liten KG ferie.

Har sett bildene på FB og lillegull er nydelig!

Blir stas med bryllupp neste sommer når knekten er 1 år og kan delta på dagen. Kanskje være ringbærer om han har begynt å gå?

:klemmer: til deg og nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg så igjen! Har prøvd sukkervann noen ganger ja, med litt varierende hell :sjenert Sykling blir gjort ofte og det hjelper også innimellom..

Ja de nattevaktene kunne jeg godt vært foruten - gleder meg til torsdag, da har mannen fri 5-6 dager og det skal bli så deilig!

Føler jeg ikke gjør annet enn å amme, bysse i søvn og soving på brystet :forvirret Han skriker heldigvis ikke så mye, er bare generelt urolig...

Ja det å komme seg ut er bare det beste! Jeg blir gal av å sitte inne dag ut og dag inn - så de dagene vi finner på litt er alt så mye lettere - føle man er en del av samfunnet igjen!!

og det ironiske er at han til nå har vært en engel med besøk i nærheten!

Vi er så forelsket og glad i vår lille skapning, men det er absolutt ingen dans på roser nei...

Takk for svar - alltid "godt" og høre at man ikke er den eneste! :klem :klem Håper dere får en fin dag!

Ja, det er godt å vite at andre har det likens, kan innimellom virke som om man er den eneste som synes det er litt slitsomt. Kos dere med familiehelg :klem:

Innom for en kjapp oppdatering hos deg Monthe. :) Tror vi kommer til å ha masse å snakke om fremover nå! :ler Så flott at både pumpe, flaske og mei tai fungerer godt. Jeg har også mei tai, og skal teste den snart. :jepp Skal også teste brystpumpe (ganske sikker på at jeg får ut i alle fall - det flommer over her :gjeiper ) Så får vi se om vår også vil ta flaske innimellom. :rodmer :hjerte

Hvor mange dager trengte du hjemme før du følte at roen kom litt? Med noe ligner en rytme liksom? Her sov mannen med lillemann i ettermiddag 3 timer, jeg klarte så vidt å sove 20 min av de 3 timene (har så mye "stress/adrenalin" i kroppen) :bond

Snakkes! :klemmer

Kjekt å kunne utveksle erfaringer og tips, vi er heldige som har "KG-barselsgruppa" :jepp: Svart deg på det inne i boka di også, men skriver det her også -- tror det tok ca en uke før jeg "landa" og klarte å slappe av mens lillemann sov. Kjente også på den der "stress-følelsen", følte jeg måtte få gjort mest mulig mens F sov, og om jeg prøvde å sove så ble jeg bare liggende å lytte på pusten hans/etter gråt :natti: Godt det går over, man blir ganske tappa etterhvert ;) ..lykke til med både flaskemating etterhvert, lover deg at rødvinsglasset smaker heelt fortreffelig :lur::nigo: Håper alt er bra med dere :klemmer:

Innom og oppdaterer meg litt etter en liten KG ferie.

Har sett bildene på FB og lillegull er nydelig!

Blir stas med bryllupp neste sommer når knekten er 1 år og kan delta på dagen. Kanskje være ringbærer om han har begynt å gå?

:klemmer til deg og nurket!

Takk Hege, han er verdens nyydeligste! (sånn helt objektivt sett altså :fnise: ) Ekstra stas når F er så stor at han kan delta litt, og om han går skal han selvfølgelig være ringbærer :rodmer: Håper alt er bra med dere, er ofte innom og titter til deg :klemmer:

E er foresten en nydelig liten gutt han også :hjerte:

------------

Da er vi vel hjemme etter noen deilige dager på hytta. Dårlig vær, men hatt det flott allikevel, er så deilig å føle at det ikke noe en "må/bør/skal"! :) Tok meg jaggu ett glass rødvin en kveld også, og det smakte himmelsk!! :nigo: F fikk morsmelk på flaske den kvelden/natta, selv om jeg ikke kjente meg beruset på noen måte så synes jeg det føltes "tryggest" :)

I dag er F hele fire uker!! :rodmer: Synes tida går så fort!!! Han har nå vokst ut av en del av klærne sine i str 50, så vi har gått over til 56 i de fleste bodyer. Synes ikke han har blitt noe rundere, men han har iallefall strekt seg masse :) Han bringer allerede så mye glede og latter inn i livet vårt, med morsomme ansiksuttrykk, deilige babylyder, de verste manneprumpene ( :ler: ) og jeg kjenner jeg koser meg mer og mer for hver dag :rodmer: Den siste uka synes jeg han har blitt roligere, gråtetoktene på kveldene har blitt mindre intense og kortere og magevondtene har vært så og si fraværende (*bank i bordet*). Jeg kjenner også at det er enklere å finne ut hva han "vil" når han gråter, og han roer seg lettere enn før, både hos meg om pappa`en -- nå tror jeg jaggu ting begynner å falle skikkelig på plass (igjen, *bank i bordet* )

Ønsker alle ei finfin helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig og lese!!! :rodmer: Man blir så lykkelig når ting fungerer!!

Hørtes ikke dumt ut med et glass vin heller!!!

Her var S 2 uker i går og syns faktisk jeg har fått tatt tilbake hverdagen litt igjen selv også.. Magevondtene er bare der noen ganger etter han har spist men ikke lenge, og han har et par timer sent på kvelden som han ikke er så fornøyd.. men han sover natten igjennom med nesten bare et måltid og det er herlig!! :rodmer: I dag har jeg pumpet meg for første gang og mannen er reist på en liten tur alene med lillegutt! :rodmer:

Eneste måtte være nå at jeg lurer på om jeg har fått en uvi... :sjenert::sukk: typisk... Men får sjekke det om det blir verre!

En strålende helg til deg og din lille familie MonThe!!! :klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med en tur på hytta :jepp:

Her så føler vi også nå at vi begynner å få kontrollen, men hun skriker så hinsides når hun er sulten og vil ofte henge i puppen i 3-4 timer nesten - og DET er slitsomt! Hun roer seg som oftest fortere da om hun får MM på flaske, er ikke så mye kos med flaske som med pupp så det blir litt mer spising og mindre kosing/soving...

Helsesøster som var på hjemmebesøk i dag sa at det var en fin måte å gjøre det på - det beste for oss og den lille er at vi gjør det på en måte som passer oss. Så deilig med en sånn helsesøster, som ikke presser oss til å følge boka om du skjønner hva jeg mener.

Syns fortsatt det er skummelt å ta henne med ut, redd for at hun skal få en skikkelig skriketokt og at jeg ikke klarer å roe henne på noen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at dere hadde det fint på hytta :nigo:

Kan tenke meg at rødvinsglasset smakte fortreffelig. Jeg er litt overrasket over min manglende "urge" på et glass så langt, men det er kanskje ikke så rart i og med at lillemann er veeeldig uforutsigbar ennå :ler: Men om noen uker kanskje :lur::vin:

Bra at han roer seg greit både hos deg og pappaen nå. Gleder meg til å se fremgangen som kommer om noen uker :) Hos oss har det blitt litt omvendt faktisk. Roer seg nesten kun hos meg, og pappa har tendens til å miste litt selvtilliten han hadde helt i starten :sukk: Men i går måtte jeg bare lufte meg en liten tur, så jeg dro på butikken og overlot vidunderet vårt til han, og når jeg kom hjem så sov han så søtt ved siden av han på sofaen :rodmer: Må man så går det alltid! :ler:

Ha en finfin lørdag monthe-familien! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig og lese!!! :rodmer Man blir så lykkelig når ting fungerer!!

Hørtes ikke dumt ut med et glass vin heller!!!

Her var S 2 uker i går og syns faktisk jeg har fått tatt tilbake hverdagen litt igjen selv også.. Magevondtene er bare der noen ganger etter han har spist men ikke lenge, og han har et par timer sent på kvelden som han ikke er så fornøyd.. men han sover natten igjennom med nesten bare et måltid og det er herlig!! :rodmer I dag har jeg pumpet meg for første gang og mannen er reist på en liten tur alene med lillegutt! :rodmer Eneste måtte være nå at jeg lurer på om jeg har fått en uvi... :sjenert: :sukk typisk... Men får sjekke det om det blir verre!

En strålende helg til deg og din lille familie MonThe!!! :klemmer :klemmer

Så bra at ting går lettere! Virkelig en sovegutt da, så deilig! :jepp: Virker nesten som om det er ganske vanlig med disse magevondtene i starten, og at det går seg litt til etterhvert!:) Håper du får behandling for UVI raskt, det er virkelig ikke noe godt!! God helg til deg og dine :klemmer:

Hørtes deilig ut med en tur på hytta :jepp

Her så føler vi også nå at vi begynner å få kontrollen, men hun skriker så hinsides når hun er sulten og vil ofte henge i puppen i 3-4 timer nesten - og DET er slitsomt! Hun roer seg som oftest fortere da om hun får MM på flaske, er ikke så mye kos med flaske som med pupp så det blir litt mer spising og mindre kosing/soving...

Helsesøster som var på hjemmebesøk i dag sa at det var en fin måte å gjøre det på - det beste for oss og den lille er at vi gjør det på en måte som passer oss. Så deilig med en sånn helsesøster, som ikke presser oss til å følge boka om du skjønner hva jeg mener. Syns fortsatt det er skummelt å ta henne med ut, redd for at hun skal få en skikkelig skriketokt og at jeg ikke klarer å roe henne på noen måte!

Så deilig å møte forståelse fra helsesøstra, og sikkert godt å få en "bekreftelse" på at det en gjør er bra også :jepp: Kan godt forstå at du fortsatt synes det er litt skummelt å ta henne med ut, det syntes jeg i begynnelsen også! Og jeg kan fortsatt bli litt stressa, hvis vi er ett sted hvor jeg vet at det kan ta litt tid før vi får kommet oss et sted hvor han kan få ny bleie/mat :) Smokken er god å ha i slike tilfeller, han roer seg veldig med den :lur: God helg til dere! :klemmer:

Så koselig å høre at dere hadde det fint på hytta :nigo

Kan tenke meg at rødvinsglasset smakte fortreffelig. Jeg er litt overrasket over min manglende "urge" på et glass så langt, men det er kanskje ikke så rart i og med at lillemann er veeeldig uforutsigbar ennå :ler Men om noen uker kanskje :lur :vin

Bra at han roer seg greit både hos deg og pappaen nå. Gleder meg til å se fremgangen som kommer om noen uker :) Hos oss har det blitt litt omvendt faktisk. Roer seg nesten kun hos meg, og pappa har tendens til å miste litt selvtilliten han hadde helt i starten :sukk Men i går måtte jeg bare lufte meg en liten tur, så jeg dro på butikken og overlot vidunderet vårt til han, og når jeg kom hjem så sov han så søtt ved siden av han på sofaen :rodmer Må man så går det alltid! :ler

Ha en finfin lørdag monthe-familien! :sol

:klemmer

Skal ikke se bort ifra at lysten på rødvin melder seg når lillemann er blitt litt mer forutsigbar nei :lur: Kan godt forstå mannen som kan miste litt selvtilliten når han ikke roer seg, vi mamma`ene har jo puppen, som stort sett alltid fungerer hvis ikke noe annet fungerer, mens pappaen kanskje må jobbe litt mer for det.. Mannen er tøff som er alene med ham og lar deg dra på butikken. Og det er vel deilig for deg også :5: ..så rørerende når store mannen og lille gullet sover ved siden av hverandre :rodmer: God lørdag! :klemmer:

--------

I dag har vi vært en runde i byen, og hjem ble det med en pose med to topper, en singlet og en tights :lur: Har brukt aaaltfor mye penger i det siste, er plutselig blitt så gøy å kjøpe klær igjen..Så gøy at jeg nesten glemmer at det koster penger :gjeiper: *må skjerpe meg* Nå sitter jeg i sofaen med en kopp Kaffe Mocca (:sikle:) mens kjære og F er ute og triller en tur. Egentlig ganske deilig å sitte her og nyte stillheten, alene. Og så er det så deilig når de kommer hjem igjen og :rodmer: I kveld skal kjære diske opp med biff og hasselbackpoteter, og jeg gleder meg sånn til biff som ikke er ihjelstekt! :sikle:

Ønsker alle en flott lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så koselig å lese om livet ditt som mamma :rodmer: Får meg bare til å glede meg enda mer til det blir min tur :) Fortsett å nyt tilværelsene og kos dere masse sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig å lese om livet ditt som mamma :rodmer: Får meg bare til å glede meg enda mer til det blir min tur :) Fortsett å nyt tilværelsene og kos dere masse sammen!

Du har så mye å glede deg til :rodmer: Håper formen din er fin og at du har en finfin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært en runde i byen, og hjem ble det med en pose med to topper, en singlet og en tights :lur: Har brukt aaaltfor mye penger i det siste, er plutselig blitt så gøy å kjøpe klær igjen..Så gøy at jeg nesten glemmer at det koster penger :gjeiper: *må skjerpe meg* Nå sitter jeg i sofaen med en kopp Kaffe Mocca (:sikle:)

Kan tenke meg shopping er morsommere nå ja! :jepp::ler:

Har planer om å komme meg på litt shopping selv i morgen :shoppe:

Noen nye klær, ammevennlige :Nikke: Også må jeg skaffe meg ull-innlegg. Disse engangsinnleggene blir da så innmari kalde så fort :nei:

Cafe mocca høres helt fortreffelig ut! :nigo::kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg shopping er morsommere nå ja! :jepp::ler:

Har planer om å komme meg på litt shopping selv i morgen :shoppe:

Noen nye klær, ammevennlige :Nikke: Også må jeg skaffe meg ull-innlegg. Disse engangsinnleggene blir da så innmari kalde så fort :nei:

Cafe mocca høres helt fortreffelig ut! :nigo::kaffekopp:

Skulle aboslutt ha skaffet meg slike ull-innlegg jeg og..Men de jeg finner på apoteket er så innamri store? :klo: Ser for meg at de dekker hele puppen og veel så det? La meg høre hvordan de er! :jepp:

-------------

I dag har F smilt for første gang!! :rodmer: Altså, han har smilt siden vi var på sykehuset, men det har da bare vært flyktige smil, uten noen "sammenheng". Men i dag fikk jeg for første gang følelsen av at det var skikkelig smil, til meg :rodmer: Han lå da i armene mine, og så lagde han litt lyder, og så lagde jeg de samme lydene tilbake, og så smilte han,og lagde lyder. Igjen, og igjen, og igjen :rodmer: For et øyeblikk!! :grine::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull-innlegg er absolutt knall!

Ja, noen av de er store men så isolerer de godt! Jeg har dessverre allerede klart å få brystbetennelse selv om jeg har brukt ull-innlegg... :( Legen anbefalte og fortsette med det selv om det er 30+ grader ute, for bare en liten kald bris er nok til at det blusser opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull-innlegg er gull altså! Jeg har kjøpt flere på apoteket i str S og de virket store der og da, men viste seg at de passet greit.. dekker hele brystet, men det går fint.. :) Her er det veldig varmt for tiden, men alikevel blir det ikke ubehagelig varmt med ull der. Jeg er veldig redd for brystbetennelse - det har jeg fortstått er veldig vondt...

Ble legevakten i kveld og fikk antibiotika for uvi, måtte tilslutt gi etter og få behandling.. skal bli deilig å bli kvitt det altså! :hoppendeglad:

Håper dagen har vært fin!!! :klem: Fantastisk at han smiler nå da!!! Gleder meg til det skjer!!! :rodmer:

Endret av peace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull-innleggene jeg hadde kikket på var i str XL, når apoteket fylte opp hyllene og jeg så det var flere størrelser så ble det ikke så uhyre for store allikevel -- og jeg er veeldig fornøyd med ULL-innleggene :jepp:

Nå drar vi på en liten ferie til noen slektinger i Trøndelag, ønsker alle en finfin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste to-tre dagene har jeg vært så øm og sår nedentil igjen:( svir noe vanvittig når jeg skal på do, og det er vondt å sitte - ja, er egentlig sånn det var de første ukene etter fødselen :( hva kan dette komme av, at smertene har kommet tilbake?? ...Har enda ikke sett meg i speilet nedentil etter fødselen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aboslutt ha skaffet meg slike ull-innlegg jeg og..Men de jeg finner på apoteket er så innamri store? :klo: Ser for meg at de dekker hele puppen og veel så det? La meg høre hvordan de er! :jepp:

Å, gosh for et øyeblikk med ekte smil! :nigo::rodmer::hjerte: Vår smiler også stadig vekk, men uten sammenheng som du sier - så det er vel mest grimaser foreløpig :ler:

Ull-innleggene er store ja. Men jeg kjøpte meg str S og har engans-innlegg innenfor der igjen. Men de varmer boob'sa veldig bra, og det kjennes veldig godt ut! :jepp: Jeg har kjøpt meg et par til i dag faktisk. Anbefales! :) Mest for å holde puppene varme, ikke som melkestopper :gjeiper:

edit: jeg svarte før jeg fikk lest resten nedover jeg :ler:

Høres ikke bra ut med sviing nedentil nå, etter lang tid uten? Kanskje UVI? Blør du fortsatt forresten? Jeg har heller ikke sett meg nedentil :sjenert: Innbiller meg at alt ser helt fint ut der, men vet jo ikke :overrasket: Har lagt vekk god-natt-bindet og tatt frem normale bind i dag, og håper jeg er ferdig å renses snart :skya: Har så lyst på kjære! :wow::ler:

Ha en super ferietur igjen! :sol:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

innom en snartur via mobilen. Koser oss på ferie, men kjenner jeg gleder meg til å komme hjem - den nybakte oldemor (som vi er hos)er nemlig full av gode råd og meninger om det meste, og det er litt slitsomt :sjenert:

Håper alle har en flott lørdag :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er slitsomt, oldemoren her også er sånn :fnise: På et tidspunkt lærer man seg å bare lukke ørene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom en snartur via mobilen. Koser oss på ferie, men kjenner jeg gleder meg til å komme hjem - den nybakte oldemor (som vi er hos)er nemlig full av gode råd og meninger om det meste, og det er litt slitsomt :sjenert:

Håper alle har en flott lørdag :klemmer:

ah :kvalm: God råd i øst og vest kan jeg spare meg for! :jepp:

Skjønner deg godt!

Som Chico sier, det er kanskje på tide å lære seg å lukke ørene :ler: (jeg har ikke klart det ennå :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...