Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg leste forøvrig at du skal føde i nabobassenget! :skratte: Ikke helt våken nei... :fnise:

Haha :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er like vanlig at arbeidsgiver sender inn inntektsopplysninger, men det er sikkert ulik praksis. Min arbeidsgiver sender i alle fall direkte til NAV :) Dessverre har ikke jeg heller fått sendt inn papirene ennå siden jeg mangler feriedatoer som jobben skal gi meg. De er kjempetreige med det og nå vil jeg sende inn søknaden! :haar:

Håper du har hatt en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom og se hvordan du har det!! :)

Og ble jo ikke lite nysgjerrig på navnet da :sjenert: PM til meg også om du orker?? :jepp: Her er nok også navnet bestemt, 99 % sikkert ihvertfall.. :)

Kjenner meg SÅ igjen i dette med mannen som jobber natt.. Her har mannen en ganske "fæl" turnus i sommer, med mye kveld og netter - men han har sagt han skal avtale med et par stk han kan ringe til hvis det skjer noe.. Eneste er at i dette yrket står det ofte litt på når det skjer noe, så er redd han kan bruke en del tid på å komme seg til meg - men prøver å ikke bekymre meg :) Blir spennende og se når prinsene vil komme for deg og meg!! :rodmer:

Kjedelig med de inntektsopplysningene da, her lovet ansvarlig på økonomi at hun skulle senest ordne med de opplysningene i dag - så håper det er blitt gjort :) Var sent nok ute i utgangspunktet med å få sendt inn søknaden, så trenger ikke forsinkelser fra arb.giver også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempe koselig ut med jentehelg :) Tenk at du er så langt på vei at du må begynne å planlegge fødselen, da :) Det må være ganske spennende, og sikkert også litt skummelt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett nydelig vær dere har hatt, så deilig :)

Hmm.. nå ble jeg også litt usikker på disse inntektsopplysningene? Trodde kanskje det holdt å sende med lønnslipper?

Har i allefall printet dem ut og de ligger klar med søknaden... da var den kanskje ikke ferdig alikevel da :gjeiper:

Ha en fin uke du også Monthe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste forøvrig at du skal føde i nabobassenget! :skratte Ikke helt våken nei... :fnise

:ler:

Tror det er like vanlig at arbeidsgiver sender inn inntektsopplysninger, men det er sikkert ulik praksis. Min arbeidsgiver sender i alle fall direkte til NAV. Dessverre har ikke jeg heller fått sendt inn papirene ennå siden jeg mangler feriedatoer som jobben skal gi meg. De er kjempetreige med det og nå vil jeg sende inn søknaden! :haar

Håper du har hatt en fin kveld :klem

Det kan hende ja :) Er det ikke det ene så er det det andre med disse arbeidgiverne... Den som bare hadde vært sin egen arbeidsgiver! :fnise: Håper du også hadde en fin kveld :klemmer:

Må innom og se hvordan du har det!!

Og ble jo ikke lite nysgjerrig på navnet da :sjenert PM til meg også om du orker?? :jepp Her er nok også navnet bestemt, 99 % sikkert ihvertfall..

Kjenner meg SÅ igjen i dette med mannen som jobber natt.. Her har mannen en ganske "fæl" turnus i sommer, med mye kveld og netter - men han har sagt han skal avtale med et par stk han kan ringe til hvis det skjer noe.. Eneste er at i dette yrket står det ofte litt på når det skjer noe, så er redd han kan bruke en del tid på å komme seg til meg - men prøver å ikke bekymre meg. Blir spennende og se når prinsene vil komme for deg og meg!! :rodmer

Kjedelig med de inntektsopplysningene da, her lovet ansvarlig på økonomi at hun skulle senest ordne med de opplysningene i dag - så håper det er blitt gjort.Var sent nok ute i utgangspunktet med å få sendt inn søknaden, så trenger ikke forsinkelser fra arb.giver også..

PM skal sendes! :jepp: Vi får satse på at mennene våre har fri akkurat når ting begynner å skje, er vel nok stressa om ikke mannen må stresse med å komme seg hjem fra jobb òg :fnise: Ja, kjipt når man går og venter på at andre skal gjøre ting, er lissom greit om det er en selv som er litt treg, om ikke andre skal være det også! ;) Håper dere har det bra :klem:

Hørtes kjempe koselig ut med jentehelg. Tenk at du er så langt på vei at du må begynne å planlegge fødselen, da.Det må være ganske spennende, og sikkert også litt skummelt samtidig.

Ja, tenk det! Helt uvirkelig at jeg har kommet såå langt! Og som du sier, ganske spennende, og litt skummelt :jepp: Håper alt er bra med deg/dere :klem:

For ett nydelig vær dere har hatt, så deilig

Hmm.. nå ble jeg også litt usikker på disse inntektsopplysningene? Trodde kanskje det holdt å sende med lønnslipper?

Har i allefall printet dem ut og de ligger klar med søknaden... da var den kanskje ikke ferdig alikevel da :gjeiper

Ha en fin uke du også Monthe :klemmer

Heii :finke:

Såvidt jeg har forstått så er det skjemaet som heter "Inntektsopplysninger for arbeidstakere som skal ha ......" som skal sendes med. Du finner det her; http://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Arbeidsgivere (det tredje skjemaet fra øverst). Dette står på NAV sine sider;

For at NAV skal kunne beregne hva du skal få, er det i tillegg nødvendig at arbeidsgiveren din fyller ut blanketten "Inntektsopplysninger for arbeidstaker" - NAV 08-30.01. Arbeidsgiver skal også fylle ut blanketten ”Trekkopplysninger” - NAV 08-30.02 ,dersom du som arbeidstaker har trekkpålegg og NAV skal utbetale foreldrepenger direkte til deg. Dersom arbeidsgiveren din utbetaler full lønn i permisjonstiden og krysser av for dette på inntektsopplysningsblanketten og dessuten krysser av for at han/hun krever foreldrepengene utbetalt til seg, regnes det som at arbeidsgiveren søker om refusjon fra folketrygden. Du som arbeidstaker må selv søke om foreldrepenger for at arbeidsgiveren din skal få refusjon.

Finfin uke til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

Er det skjemaet jeg har brukt iallefall.. Sendte inn min søknad i uke 27 jeg, så håper alt ble ok. Er arb giver som betaler meg da så håper det tikker inn noen kr når lønna "slutter".

Håper du har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit å bli klok på disse søknadspapirene.. Får vel bare ta en tlf til NAV om en drøy uke eller noe å høre om de mangler noe da kanskje... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sendte inn papirene så trengte jeg ikke tenke på å sende inn intektsopplysningene. Nav kontaktet min arbeidsgiver om dette (fikk kopi av brev i posten), sånn at de fikk de opplysningene de trengte. Jeg får lønn som vanlig fra arbeidsgiver, og de får refundert fra Nav.

Håper du slipper noe krøll med papirene - er kjedelig når det stopper opp pga noen som ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke:

FIkk vite av min arbeidsgiver i dag at de sender papirene direkte til NAV, så jeg trengte ikke vente på de allikevel... Kunne de ikke bare ha sagt det da??! :filer: ...blir litt irritert altså, de har jo gjort dette tuuusen gagner før, så de kunne jo bare ha fortalt meg dette når jeg spurte om de kunne fylle ut skjemaet for over to uker siden! Meeen, da skal jeg iallefall levere søknaden min på NAV i morgen! ;)

..ellers så merker jeg godt at lillegull har blitt større og sterkere, nå trykker han på nerver og diverse der inne, og får meg innimellom til å skvette og "okke meg" :fnise: Egentlig ganske vondt, på en veldig rar og litt god måte :fnise: ...lurer litt på hvordan det skal bli etterhvert da, er jo noen uker igjen enda ;)

Fikk foresten gavekortet til Liberopakken i posten i dag, så den skal jeg hente i morgen! :hoppe:

Ønsker alle som titter innom en finfin kveld :sol:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen MonThe!

Innom en sjelden gang nå for tiden, men er alltid så koslig å oppdatere seg på deg og den lille. Og GJETT om jeg er nysgjerrig på navn, PM takk ;) Hihi

Vil bare si at du må nyte de siste ukene dine. Nyt å bare være to, nyt å sove, NYT sparkene (jeg har allerede glemt hvordan det føles...). Tiden etter fødsel går så utrolig fort! Lille tuppa mi er allerede 3 måneder, det er ganske vilt!

Utrolig at du allerede snart er 33 uker! Ønsker deg masse lykke til videre, kommer nok innom før du føder, men om ikke: LYKKE TIL! Det kommer til å gå kjempebra, jeg hadde en helt underbar fødsel selv, og du kommer til å få det samme :)

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare med NAV papirer, sjefer og jobb, har jeg skjønt. Kjenner jeg gruer meg til å gå i gang med alt det styret der :( Men, godt at du snart er ferdig med det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen MonThe!

Innom en sjelden gang nå for tiden, men er alltid så koslig å oppdatere seg på deg og den lille. Og GJETT om jeg er nysgjerrig på navn, PM takk ;) Hihi

Vil bare si at du må nyte de siste ukene dine. Nyt å bare være to, nyt å sove, NYT sparkene (jeg har allerede glemt hvordan det føles...). Tiden etter fødsel går så utrolig fort! Lille tuppa mi er allerede 3 måneder, det er ganske vilt!

Utrolig at du allerede snart er 33 uker! Ønsker deg masse lykke til videre, kommer nok innom før du føder, men om ikke: LYKKE TIL! Det kommer til å gå kjempebra, jeg hadde en helt underbar fødsel selv, og du kommer til å få det samme :)

Klem klem

Heii Millamor :vinke: Synes det er veeldig koselig at du titter innom meg :klem: Og PM kommer selvfølgelig! Åj, hele tre måneder allerede??!! :hakeslepp: Som tiden flyr!! Håper du trives i rollen som nybakt mor (det høres det ut som om du gjør!), og at dere nyter tiden sammen, både du og din kjære og den lille :hjerte:

:klemmer:

Er ikke bare bare med NAV papirer, sjefer og jobb, har jeg skjønt. Kjenner jeg gruer meg til å gå i gang med alt det styret der :( Men, godt at du snart er ferdig med det da :)

Jeg ble egentlig forbauset over hvor enkelt det var å fylle ut skjemaene, så det trenger du ikke grue deg til! Men kunne godt vært foruten dustete sjefer og jobb :gjeiper: Håper alt er bra med deg! :klem:

-----------

Da er jeg hjemme etter en laang dag på jobb. Plages sånn med hendene, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre :sjenert: Har en del ting på jobb som "krever" hendene, samt skriving for hånd. Og blir jo til at jeg gjør det, kan jo ikke sitte på jobb og ikke gjøre noe heller... De tre siste dagene har det vært så ille at det stråler opp igjennom hele underarma mi når jeg skriver for hånd, og det kjennes ut som om begge hendene/håndleddene mine er kraftig forstuet. Usj :frown: Har tatt skrittet å bestilt meg time til fastelgen min, førstkommende mandag, så får jeg høre hva hun sier - kanskje har hun en mirakelkur til meg!

Ellers så dro jeg innom NAV og leverte papirene i dag! Godt å ha det unnagjort! :hoppe: Om jeg har regnet riktig, med perm.uker og ferie (og det skal jeg jo ha gjort! :fnise: ) så skal jeg være tilbake på jobb igjen den 17.06.2012 :hakeslepp::nigo: Litt rart å tenke på, men gleder meg veldig til en litt annen hverdag, med lilllegull og alt som følger med! :rodmer:

Og, må jo også :hoppe: for 33 uker i dag!! Bare litt over 7 uker igjen til termin, tenk det!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper legen har noen gode råd til deg! Kan ikke være bra å bruke hendene når det gjør så vondt... (Spørs om du snart blir med i sykmeldingsklubben her inne?)

:hoppe: for 33 uker! :strix: Synes fortsatt du tar innpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper legen har noen gode råd til deg! Kan ikke være bra å bruke hendene når det gjør så vondt... (Spørs om du snart blir med i sykmeldingsklubben her inne?)

:hoppe: for 33 uker! :strix: Synes fortsatt du tar innpå :)

Får se hva legen sier.. Nei, kan umulig være bra :sjenert: Og blir litt bekymret for om det er noe som kan gå over til å bli kronisk om det ikke blir tatt hensyn til, sånn i etterkant av fødselen.. Forhåpentlivis er legen min full av svar og gode forslag og løsninger :)

Hehe, det synes egentlig jeg også :fnise: Nå er jeg straks høygravid jeg og! :hoppe:

Håper alt er fint med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 33 uker :hoppe:

Håper legen har noen råd for hendene dine. Må være slitsomt å ha så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og :hoppe: for 33 uker allerede. Håper du finner en løsning på smertene du har i armene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 33 uker:strix:

Håper legen har en god kur mot hendene... Ellers er det lov å "legge" inn årene litt snart også. Håper du har en fin dag og at uke 34 løper avsted......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 33 uker :hoppe:

Håper legen har noen råd for hendene dine. Må være slitsomt å ha så vondt!

Takk for :hoppe: og :klemmer: søte du :klem:

Innom og :hoppe: for 33 uker allerede. Håper du finner en løsning på smertene du har i armene :klemmer:

Takk Arven! Som tiden flyr hos deg!! :klemmer:

:strix: 33 uker:strix:

Håper legen har en god kur mot hendene... Ellers er det lov å "legge" inn årene litt snart også. Håper du har en fin dag og at uke 34 løper avsted......

Takk :klem: Ja, vi får se hva legen sier.. Hadde ikke grått om jeg måtte jobbe litt mindre :sjenert: Håper du også har hatt en fin dag! :klemmer:

-----------

Skal straks finne senga her nå. Og i morgen skal jeg suuuse gjennom arbeidsdagen, før jeg tar helg. Det skal bli vanvittig godt!! Oog, så skal vi jo hente vogna i morgen! Det gledes :hoppe:

Tenkte på, kanskje jeg skulle hatt meg en sladris? Om noen kunne tenkt seg å være det så rop ut! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 2. november 2010

Embryoet beveger seg: 26. november 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 3. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 17. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 24. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 31. desember 2010

Fosteret svelger og tisser: 14. januar 2011

Tid for ultralyd: 21. januar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 28. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 4. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. juni 2011

Antatt termindato: 3. juli 2011

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...