Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! :)

Så moro, så sterk han er! Her rulles det fra mage til rygg, men ikke motsatt.

Ååh, kjenner til hyppige nattamminger, morraer kl seks og 30 mins dupper.. hehe.. merkelige greier det der!

Så er det jo så deilig når de plutselig sover to timer i vogna, eller kun 1 amming på natta :)

Håper du har en fin fin lørdag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag, igjen :hakeslepp: Som tiden flyyyyr!!!

Uka har vært travel, men sånn kosli-travel -- vi har vært på besøk hjemme og feira søstersen sin bursdag, vært på babykino og sett "barnepiken" (som frestn anbefales!!), vært på helsestasjonen, vært på kafe med ei venninne, og vært på lunsj hos ei anna venninne. Kjekt med ei uke fylt med sosiale aktiviteter, men i dag kjenner jeg at jeg har et kjempebehov for å bare være hjemme! Det plumper vel innom et par svigerforeldre på den obligatoriske søndagskaffen, men ellers har vi ingen planer :veslejenta:

Med F er alt bare bra, han er en liten solstråle som prater, ler og smiler i ett sett :rodmer: Nettene er fortsatt det samme styret, men amminger ca andre hver time, men jeg gjør det sånn i halvsøvne, så det går greit. Utrolig hvor lite søvn en kan klare seg på. Dagsovinga har blitt litt bedre -- nå får jeg ham til å sove dagduppen sin i sin egen seng, (varer i alt fra 30 minutter til 2,5 time) og det er jeg veldig fornøyd med! Får gjort mer når han sover i senga, for da må jeg ikke liste meg rundt for å ikke vekke ham :) ..egentlig så er det ikke noe problem å få gjort noe i huset uansett da, for F trøyer seg masse med å ligge under babygymen sin og prate ( og rope :fnise: ) til dyrene, eller å ligge å se på meg mens jeg gjør diverse :jepp: Han har foresten blitt veldig flink til å gripe rundt ting og føre ting fra/mot munnen!! ...han tar ofte ut smokken, men skjønner ikke hvordan han skal få den inn igjen, noe som resulterer i at han blir ganske så frustrert :ler: Søtingen min :hjerte:

På kontrollen tildigere i uka snakket jeg med HS om det der med hyppig nattamming/grøt på kveld -- hun mente på at jeg ikke burde forvente at han kom til å sove noe særlig lengre fordi om han fikk litt grøt/mos på kvelden, iogmed at han spiser så ofte som han gjør på natten. Hun fortalte at det absolutt ikke var uvanlig med så mye amming på natten, noen barn er bare slik. Det synes jeg var godt å høre, for har ofte tenkt at det må være noe jeg gjør feil, eller lurt på om det er noe galt med F, siden han sover i så korte intervaller, og spiser så ofte på natta. Uansett, så har jeg bestemt meg for å vente med å gi grøt og mos. Når han legger så fint på seg som han gjør med bare mm, så er det egentlig ingen grunn til at han skal få noe annet, og jeg kjenner at jeg på en måte blir litt stolt av meg selv om jeg klarer å fullamme han til han er 6 mnd. Vet ikke helt hvorfor, men det bare er slik :)

Nå er det en liten en som er oppmerksomhetssyk her, ønsker alle en flott søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F la seg 18.30 i går, etter å nesten ikke å ha sovet hele dagen,kun korte dupper på 20 minutter her og der. Sov som en sten fram til klokka 22.30..Så var det amming 22.30, 01.30,03.50....og etter det var det visst ikke så gøy å sove mer. Masse kaving i sin egen seng, før jeg la ham over i vår seng i håp om at han skulle falle til ro. Fikk "lurt" ham til å spise mer, i håp om at det skulle gjøre han god og trøtt... Neida, i full vigør han, sprella, prata, ropa og lo... Så 05.15 var det bare å innse at han er våken, gni grusen ut av øya og stå opp... :filer:

Den gutten der må jaggu være satt sammen av et annet materiale enn meg. Enda godt det fins kaffe! :Gjesp:;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gutten der må jaggu være satt sammen av et annet materiale enn meg. Enda godt det fins kaffe! :Gjesp:;)

:fnise::kaffekopp: Du takler det bra syns jeg :ler:

Tipper gutten din tar en god hvil på dagen i dag, som gir deg mulighet til å slappe av litt :)

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Så sover vel ikke du like mye som han på dagen vettu :klemmer:

Du får vere flink å ta deg en lur sammen med ham i dag ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du takler det bra! Tror jeg hadde vært døden nær om vi hadde hatt slike netter... Jeg er ikke så god på å fungere uten søvn. :Gjesp:

Høres koselig ut med en sånn liten solstråle, da :rodmer: Jenta mi er også verdens blideste, og har stort sett munnen åpen i et gigantisk glis :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det også en som var klar for dag 04.40... Men de vet jo ikke at vi har stilt klokka ;-) Fikk han heldigvis til å sovne igjen etterhvert. Dagene pleier å begynne halv seks seks vanligvis. Noe tull med denne klokke stillingen egentlig! Vi skulle kunne stilt den en halvtime tilbake og bare sluppet å gjøre det mer.. får håpe du får en bedre natt i natt. Her har vi lagt oss vi.. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over en klem :klemmer:

Og håper F sover litt lengre imorgentidlig så du får sove litt mer!

Det er veldig vanlig det blir krøll når klokka skrus til vintertid - men det gir seg som regel etter en ukes tid.

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og snuser og oppdaterer meg :)

Her suser dagene av gårde så lenge siden jeg har hatt tid til å stikke innom.

Kjipt at dere måtte se drømmehuset gå, men det er viktig å ikke bo seg i hjel også. Vi solgte leiligheten vår i går og er på utkikk etter noe nytt, merker jeg er kresen både når det gjelder pris og hvordan stand det nye skal være i... Ikke bare-bare...

Så moro med rulling! Her venter jeg fortsatt i spenning, hun er veldig til å rulle over på sidene da så tror det er rett rundt hjørnet :)

Ha en fin dag!

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen en BURSDAGSKLEM!

Håper du får en super-duper-dag sammen med F og dine kjære!

HIPP HURRA for deg fra meg og E.

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gode klemmer og hilsner jenter, dere er så gode! :hug:

Her har jaggu nok en uke flydd avsted!! Denne uka har vi fylt med bursdagskos (jeg har blitt ett år eldre og lilegull har blitt 4 måneder :hjerte: ) og tja.. vet ikke helt jeg, men uka har iallefall flydd :fnise: F er blitt skikkelig god på å rulle fra rygg til mage, og ligger knapt i ro :ler: Han ler og prater og hoier og smiler, og er så skjønn :rodmer: ....og jeg kan ikke helt forstå at han er 4 måneder allerede. Det føles ut som om han ble født i går. Samtidig kan jeg nesten ikke huske livet uten ham :hjerte:

Ellers er det ikke så mye nytt å melde om her i heimen. I dag skal vi på hele to loppemarkeder, og svigermor kommer på kaffe. Ellers er det kortscrapping på plana i kveld, for kjære har bursdag neste uke, og må jo få kort :jepp:

Ønsker alle en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Inne og leser litt. Masse å oppdatere seg på når man er så sjeldent innom :sjenert::ler:

Trivelig med søndagsbesøk Virre :klemmer:

------

Go`morgen :kaffekopp:

Jeg er så treeett!!! :Gjesp: Begynner virkelig å kjenne at det er leenge siden jeg fikk en god natts søvn. Samtidig har jeg kommet inn i en slags modus, så det går jo greit... Ikke det at jeg har så mye annet valg heller da, har jo en liten en som spiser ofte på natt. Men kjenner jeg gleder meg noe vanvittig til han skal begynne å sove i litt lengre etapper... Lurer bare på når det egentlig skal begynne å skje? :klo: Jeg kunne nok sikkert ha vært flinkere til å legge meg ned når han sover, men det varierer så veldig når han sover, og hvor lenge han sover, ofte så er det bare smådupperher og der på en halvtimes tid, de lange duppene skjer gjerne i vogna, og da må den være i bevegelse! ;)

Denne uka har vi litt forskjellige planer, to venninner kommer på besøk (trille+kaffe), kjære har bursdag, vi skal på 4mnders-gruppe på helsestasjonen, og barselsgruppa kommer på besøk. Og på fredagskvelden skal jeg og noen venninner ut og feire bursdagen min som var forrige uke!! :danser: Tidligere har jeg og kjære pleid å invitere til felles bursdagsfest med mat og drikke, men vi dropper det i år, da vi synes at lillemann er for liten til å ligge borte. Så da blir det til at jeg og jentene drar en tur på byen, og jeg gleder meg sånn til å pynte meg litt :sminkedokke: , :vin: , og :skravle: l!! :nigo:

Nå er det en liten en som skal ha mat, ønsker alle en flott uke!! :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leeeenge siden nå altså.... :)

Føler med deg ang søvnen! Her har vi en liten tass som sjeldent sover lengre økter på natta enn 3 timer.. Har lyst på mange timer! Men det blir alikevel nok timer tilsammen, sjeldent jeg føler meg veldig trøtt heldigvis.. I går sov han til 12.30!! Følte jeg hadde en ungdom i hus plutselig ;)

Jeg har begynt å gi mer erstatning her da, får noen måltider med flaske på dag/kveldstid.. Han begynte å skikkelig streike med puppen til tider, også er det så deilig at han kan holde ut i 3 timer på dagtid... Så lenge han fortsatt får noe morsmelk en stund til er jeg fornøyd!

Så gøy at F ruller rundt da! Her rulles det ikke i det hele tatt.. Han rullet fra mage til rygg helt ubevisst da han var 4 uker men er jo ikke å regne det.. :gjeiper:

Gratulerer med dagen som var! Håper du får en strålende feiring til fredag! :D

Ha en flott uke og klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeeenge siden nå altså.... :)

Føler med deg ang søvnen! Her har vi en liten tass som sjeldent sover lengre økter på natta enn 3 timer.. Har lyst på mange timer! Men det blir alikevel nok timer tilsammen, sjeldent jeg føler meg veldig trøtt heldigvis.. I går sov han til 12.30!! Følte jeg hadde en ungdom i hus plutselig ;)

Jeg har begynt å gi mer erstatning her da, får noen måltider med flaske på dag/kveldstid.. Han begynte å skikkelig streike med puppen til tider, også er det så deilig at han kan holde ut i 3 timer på dagtid... Så lenge han fortsatt får noe morsmelk en stund til er jeg fornøyd!

Så gøy at F ruller rundt da! Her rulles det ikke i det hele tatt.. Han rullet fra mage til rygg helt ubevisst da han var 4 uker men er jo ikke å regne det.. :gjeiper

Gratulerer med dagen som var! Håper du får en strålende feiring til fredag! :D

Ha en flott uke og klem til deg! :klemmer

Koselig at du titter innom :klem: Så kjekt at dere har funnet ut hva som fungerer for dere mtp MM/MME :) Her fungerer amminga så greit for tiden at det nok blir bare pupp fram til han trenger mer/det anbefales å starte opp med fast føde *bank i bordet* Tenker at det viktigste er at en finner noe som fungerer for en jeg, om det er MM+MME eller noe annet :jepp: Når det gjelder rulling så skjedde det helt plutselig her, en dag lå han på den ene siden... og vel en uke senere (tror det var det :klo: ) lå han på magen, med et forbauset uttrykk i ansiktet :ler: Plutselig rulles det nok hos dere også! Ønsker dere en finfin uke :klemmer:

--------

I dag har vi vært i svømmehallen for første gang! Var ikke organisert babysvømming, men sammen med to fra barselsgruppa, og det var såå kjekt :hoppendeglad: Jeg var litt spent på forhånd, om han kom til å trives/om det kom til å gå greit i garderoben etc, men det virket som om lillemann likte seg godt i vannet, og jeg er fornøyd med gjennomføring fra start til slutt! I starten virket det som om han var veeldig fascinert av vannet, og han tødde opp etterhvert med å plaske med hendene og pople :rodmer: Gikk greit i garderoben også, vi droppet å dusje skikkelig etter badinga da, bare skylte av meg og F i dusjen, og så dusja vi skikkelig når vi kom hjem. Og hadde med masse håndduker som han fikk lå på mens jeg kledde på meg, mens han trøyde seg med en liten leke :) Gleder meg allerede til neste gang :jepp:

I morgen skal vi på 4mnderskontroll, med HS og fysioterapeut, det blir spennende :)

Finfin kveld til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 4-måneders kontrollen også vel overstått! :) Ikke så mye spennende å melde om fra kontrollen, bortsett fra at lillemann vokser og trives -- han veier nå 7135 gram, og er 67,5 cm lang :) Nå er det vel på tide å snuse på 68 klærne, og skifte til 4´er-bleiene. Pittelitt vemodig, synes tiden går så fort :rodmer:

Den nye yndlingsaktiviteten her i huset er helt klart å rulle fra side til side, og over fra rygg til mage, han er blitt såå flink! :) Er også iherdig trening på å få puttet smokken tilbake i munnen når han tar den ut -- han treffer munnen nå, men får ikke inn smokken rettveien, og blir ganske irritert :ler:

------

I morgen har jeg tenkt meg på en liten runde i byen. Har så lyst på noe nytt å ha på meg på fredag. Er jo eevigheter siden jeg har kjøpt meg "fest-antrekk", og hadde vært gøy med en ny kjole eller noe sånt. Forøvrig helt håpløst å prøve klær når jeg er alene med F i butikker, han våkner alltid idet jeg akkurat har tatt av meg klærne :gjeiper: FIkk gavekort fra foreldrene mine til bursdagen, så har vært å kjøpt meg krølltang i dag, kjøpte denne fra Remington;

post-34763-0-27999600-1320872366_thumb.j

Prøvde den såvidt tidligere i kveld, på noen lokker, og tror jeg blir veldig fornøyd, krøllene ble veldig fine! Temp. på tanga er regulerbar, den ble superfort varm, og det var med en sånn "varmevott" som gjør slik at man ikke brenner seg når man må holde enden på håret! Gleder meg til å krølle hele håret! :)

Nei, nå skal jeg finne senga, har vært en laang dag :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av garderoben er favorittsport for tiden! :ler:

Håper du finner noe fint :)

Så dere har vært på 4 mnd-kontroll ja - høres ut som fin vekt og høyde :jepp: Jeg måtte sjekke helsekortet for å se når vi skal dit neste gang - mener å huske at det ikke er noe før 5 mnd-kontroll :overrasket: Tror jeg skal dra på åpen stasjon å veie snart, for å se om han fortsatt legger fint på seg :gjeiper:

Jeg er forresten superimponert over ditt strålende humør til tross for tusen nattevåkinger :hakeslepp::smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...