MonThe Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2061 Del Skrevet 20. oktober 2011 Mmm.. har lest en del om søvnsyklusen til de små, og det tar ca 20 min fra de går fra lett søvn til dypere søvn nemlig. Da har de et totalt intervall på ca 45 min før de er mer eller mindre våkne igjen - enten våkner de da, eller sover en ny runde Jeg luftet ideen for mannen her samme kvelden og spurte hva han følte rundt det - om han var komfertabel med det... Og han var absolutt ikke komfertabel med det, men mente at om jeg ville så skulle han nok fikse det Så jeg kjenner lysten på en liten fest melder seg mer og mer, ikke minst å få sove en natt alene (selv om det blir med promille ). Også er det fabelaktig at mannen kan få kjenne på kroppen hvordan jeg har det om natten Men da må vi øve litt på flaske og sånn igjen, tror A har glemt hvordan han gjør det. Mannen slet fælt for noen uker tilbake her når jeg var på bytur en lørdag Jeg måtte spurte hjem, akkurat når jeg hadde møtt broder'n og vi skulle lønsje Tror nok mannen din fikser det om han må jeg, han er jo pappaen hans, og den som kjenner han best, etter deg! ..jeg synes også det var veldig greit at kjære fikk kjenne på hvor slitsomt det er med nattmating, og å måtte stå opp tidlig selv om man har fått minimalt med søvn. ------ Usj, dette har vært en laaaang dag. Etter nok en natt med 5 amminger var F lyyys våken klokka 6. Han lå og pludra i senga si til klokka halv7, da stod vi opp. Og fram til han sovna for kvelden litt over 20 så har han sovet tre dupper på 20-40 minutter Ikke har vi kunnet ta bilen, for det har snødd og hagla og jeg har sommerdekk på Vi prøvde oss på en trilletur, men det blåste og hagla så fælt at vi snudde etter ca 15 minutter og løp hjem. Og da rakk jeg akkurat å sette meg ned i sofaen med en kopp kaffe før lillemann var våken igjen I tillegg har han vært sutrete og har bare villet vært i armene mine, og har helst sett at jeg ikke har sittet stille. Var jaggu godt når mannen kom hjem fra jobb 18.30! Vi var foresten på visning på et hus i går. Det er drømmehuset!! Stor enebolig, skjermet uteområde, nyyydelig kjøkken og bad. Velholdt, med et "gammeldags preg", men trebjelker i taket og tregulv, stor peis. Prisantydningen er 300tusen over det vi "kan" gi, men med utleiedel. Spent på hva banken sier i morgen. Og spent på om det er mange andre interesserte. Forebreder meg på at det går over prisantydning, og prøver å ikke ha for høye forhåpninger. Men tar meg i å se for meg å feire jul der, og F som leker ute i sandkassa neste sommer Blir spennende å se!! Finne senga her nå straks, natta jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 20. oktober 2011 #2062 Del Skrevet 20. oktober 2011 Spennende med husjakt Ønsker dere lykke til. Uff, det hørtes ut som en litt slitsom dag. Her har vi økedøgn nå, og det er litt slitsomt det og.. Vil bare henge i puppen hele tiden. Men men, det må vel til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2063 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Spennende med husjakt Ønsker dere lykke til. Uff, det hørtes ut som en litt slitsom dag. Her har vi økedøgn nå, og det er litt slitsomt det og.. Vil bare henge i puppen hele tiden. Men men, det må vel til Takk for det :takker: Uff, økedøgn er slitsomt ja!! ..vi hadde en eeeviglang økeperiode som strakk seg ver 3 uker , og gav nesten opp hele greia -- men guuuu` så lettvint og koselig det er når det er på stell Må til, som du sier, de små skal jo vokse seg store og sterke Finfin dag til dere! ------ Synes det er så flott og godt å tenke på at F har vokst seg så stor og fin bare pga at jeg ammer ham jeg Jeg skjønner godt de som flaskemater (og sier ikke at det ene er bedre enn det andre, og synes at folk skal gjøre det det som fungerer best for en selv) , og kjenner at jeg gleder meg til mannen kan ta litt mer del i matingen etterhvert når vi går over til litt fastere føde, men jeg synes det er så fint å tenke på at det er jeg og min kropp som gjør slik at barnet mitt vokser og utvikler seg. Blir nesten rørt når jeg tenker på det ..og må bare tviholde på den tanken, for jeg blir nesten gaaal av all ammingen på nettene Oppe klokka 7 i dag, han våkner stort sett mellom 6 og 7 en gang -- alltid blid som ei sol, og pludrer og roper der han ligger i senga si. Rart det der, uansett hvor trøtt jeg er så må jeg bare le litt av ham, lille solstrålen min ...og det er jaggu godt jeg har en sånn fantastisk kaffemaskin også I dag får vi ei venninne på kaffebesøk, og vi skal ut å trille en tur. Ellers ingen spesielle planer utenom taco og Idol til kvelden Ønsker alle en finfin fredag Endret 21. oktober 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2064 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Da har vi snakka med banken. De mente huset ville bli for dyrt å drifte, mtp at det er et stort hus. Vi får lånet, men det lyste visst "rødt" på skjermen til bankdama, så hun anbefalte oss å ikke gjøre det, såfremt det ikke går laangt under prisantydning. Dumme, dumme banken Jaaaa, vet jo at de har peiling, men kan ikke skjønne at vi ikke skal få det til, med en ganske god årsinntekt totalt, inget billån, i tillegg til at huset ligger i en kommune uten eiendomsskatt, huset er med utleiedel samt som nytt, altså at vi ikke trenger å koste på verken vindu/tak/maling på maaange år (alt var byttet i fjor). Uff, ble sååå skuffa nå altså. Endret 21. oktober 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 21. oktober 2011 #2065 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei Lenge siden jeg har vært innom her, så nå var det mye å lese Så dumt med alle måltidene på nettene... Hørtes litt slitsomt ut ja, og skjønner at du må tenke slik du sier for å motivere deg for all natt-ammingen.. Her er det stort sett en påfylling sånn mellom 04 og 06 engang, og så i drømmeland til alt fra 08 til 10.. Virker som om F er en morgenfugl ift S. Kan hende det har litt med når han legger seg da? S sover som regel en dupp på eftaen og våkner i 20-tiden og så er han våken ett par timer til vi legger oss. Alt er vel forskjellig fra baby til baby også Hørtes ut som ett flott hus dere hadde kikka på da Men så irriterende mht banken.. Går jo an å legge inn ett bud innenfor det dere kan gi og så se hvor høyt det havner utti budrunden litt? Dumt når det er noe som er helt perfekt, men så går det for høyt i pris Er ikke noe drømmesituasjon å ta opp for mye i lån heller, godt å kunne unne seg litt i hverdagen og ikke "bo seg i hjel" og Ønsker dere en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. oktober 2011 #2066 Del Skrevet 21. oktober 2011 Skjønner du ble skuffet.. Håper det ordner seg, og at dere finner et hus snart som dere faller for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2067 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hei :vinke Lenge siden jeg har vært innom her, så nå var det mye å lese :fnise Så dumt med alle måltidene på nettene... Hørtes litt slitsomt ut ja, og skjønner at du må tenke slik du sier for å motivere deg for all natt-ammingen.. Her er det stort sett en påfylling sånn mellom 04 og 06 engang, og så i drømmeland til alt fra 08 til 10.. Virker som om F er en morgenfugl ift S. Kan hende det har litt med når han legger seg da? S sover som regel en dupp på eftaen og våkner i 20-tiden og så er han våken ett par timer til vi legger oss. Alt er vel forskjellig fra baby til baby også :sjenert Hørtes ut som ett flott hus dere hadde kikka på da :rodmer Men så irriterende mht banken.. Går jo an å legge inn ett bud innenfor det dere kan gi og så se hvor høyt det havner utti budrunden litt? Dumt når det er noe som er helt perfekt, men så går det for høyt i pris :sjenert Er ikke noe drømmesituasjon å ta opp for mye i lån heller, godt å kunne unne seg litt i hverdagen og ikke "bo seg i hjel" og :sjenert Ønsker dere en god helg :klemmer Heii Ikke alltid like motivert for ammingen når F er igang med sitt tredje måltid for natta, og jeg er så trett at jeg er kvalm :gjeiper: Håper at litt mos/grøt når han runder fire månder vil gjøre underverker for nattesøvnen altså.. Han legger seg mellom 19.30´-20.00, og jeg synes det fungerer så greit, så vil helst ikke holde han våken noe lengre enn det. Spesielt fordi at han ikke sover noe særlig på dagtid. De er nok forskjellige disse små ja, som oss ...hadde ikke hatt noe imot at F var litt mer glad i å sove da, som meg Håper alt er bra med dere, S er sååå skjønn God helg! :klemmer Skjønner du ble skuffet.. Håper det ordner seg, og at dere finner et hus snart som dere faller for Takk for god klem Teita ------- Fått svelgt skuffelsen nå, og skjønner jo at banken har rett. Det huset blir for dyrt. Ikke bare er det et kjempedyrt hus, men det er jo også et stort hus, som krever mye. Vi titter videre, og plutselig så dukker huset vårt opp! Som Sommerfuglen sier her over, viljo kunne unne oss litt og ha penger til å leve, og ikke bo oss ihjel! I dag har jeg fått masse pakker i posten!! Kom tre pakker "fra" eBay med scrappeting, og to pakker med julegaver fra Fotoknudsen og Bokkilden! Har blant annet kjøpt en lattekopp fra Foto Knudsen til mamma, med bilde av henne og F, med teksten "mormors gull" på - den ble sååå fin, mye bedre enn forventet! De har foresten "Oktoberfestival" på Fotoknudsen nå, med kjempebra tilbud på fotobøker, lerret etc! Her er en link til koppen; http://www.fotoknudsen.no/bildeprodukt/kopper-og-krus.html Og, vil anbefale alle som driver med scrapping å kjøpe ting på eBay -- jeg har bestilt både knapper, papirblomster, dies og forskjellige tags til laaangt under hva man må betale i norske butikker. Er så gøy Haha, stor på nettshopping for tida jeg altså Nå er det siste innspurt på Idol før jeg skal finne senga. Tenkte jeg skulle prøve meg på å lese litt på senga i kveld, håper F ikke våkner av litt lys på rommet, savner virkelig å lese litt på sengekanten. Og, må også for F som er hele 16 uker i dag!! :strix: God helg jenter Endret 21. oktober 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #2068 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Dobbelpost. Endret 21. oktober 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #2069 Del Skrevet 22. oktober 2011 Natten har vært fantastisk, med kun en (1!!!!) amming fra klokka 00-06!! Så godt og lenge har jeg ikke sovet siden....ja, siden før fødselen!! Goooo`lørdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. oktober 2011 #2070 Del Skrevet 22. oktober 2011 Natten har vært fantastisk, med kun en (1!!!!) amming fra klokka 00-06!! Så godt og lenge har jeg ikke sovet siden....ja, siden før fødselen!! Goooo`lørdag!! Åååå! Da skjønner jeg du er bli' Vi får håpe dette kan gjenta seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #2071 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Åååå! Da skjønner jeg du er bli' Vi får håpe dette kan gjenta seg Jess! Endret 22. oktober 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 23. oktober 2011 #2072 Del Skrevet 23. oktober 2011 Innom og oppdaterer meg litt Ikke så lett med den amminga på natta altså. Ikke når det blir mange ganger i alle fall. Men jeg er lat, legger han bare ved siden av meg. Sovner stort sett midt i Ganske koselig også, å ha den lille kroppen ved siden av seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2073 Del Skrevet 23. oktober 2011 I dag er det akkurat ett år siden jeg stod med denne i hånda; (den nederste testen er min kjæres, han måtte ta en så jeg var sikker på at min strek var en strek, og ikke bare en skygestrek ) ..nå ligger det som var en liten spire for ett år siden på gulvet her på stua, og roper, prater og ler til dyra i babygymmen sin. Han er verdens vakreste lille gutt, og jeg er så ufattelig heldig som får være mammaen hans Du e den finaste e veit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 23. oktober 2011 #2074 Del Skrevet 23. oktober 2011 I dag er det akkurat ett år siden jeg stod med denne i hånda; (den nederste testen er min kjæres, han måtte ta en så jeg var sikker på at min strek var en strek, og ikke bare en skygestrek ) ..nå ligger det som var en liten spire for ett år siden på gulvet her på stua, og roper, prater og ler til dyra i babygymmen sin. Han er verdens vakreste lille gutt, og jeg er så ufattelig heldig som får være mammaen hans Du e den finaste e veit... Er så rart å tenke på... Jeg var i samme sentimentale hjørne ang dette i går... Så glad for at alt gikk bra, og at han var velskapt og hele pakka Vi er heldige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. oktober 2011 #2075 Del Skrevet 23. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 23. oktober 2011 #2076 Del Skrevet 23. oktober 2011 Nå var det lenge siden jeg har vært inne hos deg.. Så bra at du har noen gode netter også da! Her er det veldig opp og ned, noen netter er det bare 1-2 ganger med amming mens slik som denne nå var det hver 2.time og det er for ofte altså! Men sluttsummen av timer med søvn pleier nesten aldri være noe problem.. Må si jeg er overrasket over hvor lite trøtt jeg egentlig er, tror jeg kan telle de dagene på en hånd. Meeeen jeg føler vi får det igjen på dagtid, han sover så lite og merker nå at han faktisk blir litt vanskeligere å ha med å gjøre når han ikke får sovet også... men men.. mest kos er det uansett!! Tenk at nå er det et år siden vi testet positiv!! Helt utrolig!! Håper dere har en strålende søndag! Her er S hos min svigerinne og niese mens jeg (egentlig) jobber med eksamensoppg -markedsplan for trimtex stor helgeklem til dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. oktober 2011 #2077 Del Skrevet 23. oktober 2011 Så deilig med bare en nattamming! I natt hadde vi amminger hvert tredje kvarter, holdt på å bli gal tilslutt.. Bestille scrappeting fra ebay er ikke dumt, det gjør jeg også Så koselig med sånn kopp i julegave Da blir hun nok glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. oktober 2011 #2078 Del Skrevet 25. oktober 2011 Lykke til på 3 mnd-kontroll i dag! (det var vel i dag? ) Håper F klarer seg uten ettervirkninger, her har A vært litt utilpass og stort behov for nærhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2079 Del Skrevet 25. oktober 2011 Da hr vi vært på 3mnderskontrol (litt forsinka en, er jo straks 4 mnder ) , og det gikk kjempebra! F er nå 66,4 cm lang, og 6640 gram! HS mente at han hadde hatt en kjempebra vektøkning, og jeg fikk masse skryt for amming til tross for at det er slitsomt med nattammingen, det var godt å høre Vaksineringen gikk også kjempefint -- han skvatt til og begynte å skrike begge gangene han ble stukket, men han roet seg fort med litt mammakos Han har vært litt sutrete og "mammasyk" i ettermidag/kveld, men har ikke merket noe til feber, så satser på at vi slipper unna Nå er mannen på tur hjem fra butikken med en stooor snopepose -- i kveld skal vi koose oss sammen i sofaen foran tven, etter at han har vært mange netter borte på nattevakt. Finfin kveld til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2080 Del Skrevet 27. oktober 2011 I dag rullet F over fra rygg til mage for første gang!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå