Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Hvis det er noe trøst har vi det akkurat slik her også.. Hyppig amming døgnet rundt - en absolutt veldig blid og fornøyd gutt :rodmer: men ikke den metthetsfølelsen som varer og søvn er blitt manglevare hos han hele dagen og kvelden... Håpløst!

Men men - jeg ser nå veldig frem til å kunne gi han noe mer ved 4 mnd's alder! :) Tiden går veldig fort nå, dagene bare fosvinner - meeen akkurat i det perspektivet der går det faktisk litt sent syns jeg... :sjenert:

Her begynner jaktsesong i morgen, så nå blir jeg nok litt jaktenke i helgene fremover.. Mannen har fri i dag og har tatt med seg S på en liten tur - det nytes! :)

Ha en strålende dag!! :klemmer:

Heii :vinke:

Vettu, det hjelper faktisk å høre at andre har det likens, innimellom så kan det føles ut som om det er jeg som gjør noe galt, og da hjelper det å høre at vi er flere i "samme båt" :klem:

Kan man gi grøt når de runder fire måneder? Det har jeg faktisk ikke tenkt på!! Kanskje det vil hjelpe, og gi bedre søvn på både oss og småttisene?? :nigo:

Håper du koste deg med litt alenetid i går! God lørdag! :klemmer:

------------

:bursdag: F er hele 3 måneder i dag!!! :bursdag:

Lille, store gutten min. Tenk at du har vært her hos oss i 3 måneder allerede!! Kan ikke tenke meg livet uten deg lille venn! :hjerte:

..snart ett år siden jeg stod med positiv graviditetstest, og såvidt turte å glede meg over spira i magen. Og nå ligger han her ved siden av meg i sofaen og pludrer og smiler. For en lykke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vettu, det hjelper faktisk å høre at andre har det likens, innimellom så kan det føles ut som om det er jeg som gjør noe galt, og da hjelper det å høre at vi er flere i "samme båt" :klem:

Kan man gi grøt når de runder fire måneder? Det har jeg faktisk ikke tenkt på!! Kanskje det vil hjelpe, og gi bedre søvn på både oss og småttisene?? :nigo:

Håper du koste deg med litt alenetid i går! God lørdag! :klemmer:

------------

:bursdag: F er hele 3 måneder i dag!!! :bursdag:

Lille, store gutten min. Tenk at du har vært her hos oss i 3 måneder allerede!! Kan ikke tenke meg livet uten deg lille venn! :hjerte:

..snart ett år siden jeg stod med positiv graviditetstest, og såvidt turte å glede meg over spira i magen. Og nå ligger han her ved siden av meg i sofaen og pludrer og smiler. For en lykke :hjerte:

Jo når de er 4 mnd kan man begynne med litt smaksprøver, fruktmos og velling (tynn grøt i flaske) hvis man ønsker :) Tror nok de guttene våre kan virke som kommer til å trenge det.. Ihvertfall vår store gutt! :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med F som er 3 måneder allerede! :strix: Herlighet, så fort tiden har gått! Føles ut som forrige uke jeg leste fødselshistorien din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3 månedersdagen til lillegutt :rodmer:

Tiden går fort med disse små gullguttene våre, synes ikke det er lenge siden begynnelsen av juli :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for overstått 3-månedersdag!! :duskedame:

Her blir det også lite tid til KG og dagbokskriving...

Håper dere koser dere max!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for F som er 3 måneder allerede :hoppe:

De vokser fort disse små!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle hilsner fra dere jenter! :klemmer:

Merkelig nok er dagbokskriving veeldig nedprioritert for tiden :gjeiper: Er ofte innom og leser hos dere andre, men blir lite skriving. Dagene forsvinner fort i denne "babybobla", og F blir bare mer og mer fantastisk -- smiler, ler og popler mer enn noensinne :hjerte: I natt har vi hatt den beste natten på eevigheter, men bare tre amminger fra klokka 20-07 :hoppe: Er helt greit om det fortsetter slik, for jeg føler meg som ei vridd vaskefille for tida :fnise:

På onsdag skal vi på 3mnderskontroll på helsestasjonen, er gruppetreff + vaksiner, det blir spennende!! Er såå spent på hvor mye F har vokst! Han er blitt god og rund på lårene, og har smilehull på hendene, så har nok bikka 6 kg tenker jeg :rodmer:

Ellers så er vi så smått igang med bryllupsplanlegginga igjen. Har sendt ut "save-the-date-sms" til alle gjestene (ble litt stressa da noen av mine venner allerde har fått bryllupsinvitasjoner fra to andre par som også gifter seg juli neste år), og vi har også oppretta ei webside for gjestene der vi skal legge ut litt info om mulige overnattingssteder etc :) Har også begynt å drømme meg bort i mulige reisemål for bryllupsreisen, og må innrømme at Maldivene frister veeeeldig :nigo: Har ikke helt bestemt oss for om vi reiser med eller uten F da... :klo:

Til helga skal jeg være vekke fra F for første gang -- jeg skal nemlig på jente-hyttetur på fredag til lørdag!! Gleder meg noe vanvittig til hyttekos med venninner, god mat og drikke!! :nigo: Samtidig er jeg litt spent på hvordan det blir å være såå langt vekke (vel en time unna), over så lang tid, for drar fredag klokka 15, og er vel ikke hjemme før utpå dagen på lørdag.. Men jeg vet han er i gode hender, og pappaen gleder seg veldig til å ha litt "guttetid" :rodmer:

Ønsker alle en super uke! :vinke::klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har lyst på noe avslappende anbefaler jeg Mauritius på det varmeste! Men Maldivene er nok også deilig! Men jeg ville ikke dratt dit med F før han var 2 år så han kan ha sitt eget sete - det er slitsomt nok å sitte med en liten en på fanget på innenlandsreise - bare tenk på å sitte med F på fanget i 12 timer (som er flyreisa fra Europa (paris/London) til Mauritius). Nå er det kanskje mulig enkelte flyselskaper tillater at man har med bilstol for å sette i setet som den lille kan sitte i under flyvningen - men ikke gamble med det! Vi tenkte oss til syden i høst - men ikke om jeg gidder ha en kålmark på fanget i 5 timer, for sydenflyene praktiserer ikke dette nemlig!

Bryllup er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med dere :klemmer:

Håper alt er bra med dere også :hug:

Om dere har lyst på noe avslappende anbefaler jeg Mauritius på det varmeste! Men Maldivene er nok også deilig! Men jeg ville ikke dratt dit med F før han var 2 år så han kan ha sitt eget sete - det er slitsomt nok å sitte med en liten en på fanget på innenlandsreise - bare tenk på å sitte med F på fanget i 12 timer (som er flyreisa fra Europa (paris/London) til Mauritius). Nå er det kanskje mulig enkelte flyselskaper tillater at man har med bilstol for å sette i setet som den lille kan sitte i under flyvningen - men ikke gamble med det! Vi tenkte oss til syden i høst - men ikke om jeg gidder ha en kålmark på fanget i 5 timer, for sydenflyene praktiserer ikke dette nemlig! Bryllup er stas!

Så kjekt med tips, har tittet litt på Mauritius i dag -- det ser også heeelt nydelig ut!:jepp: Når det gjelder å reise med F så blir det nok uaktuelt å reise så langt om han skal være med. vi får tenke litt på det. Og titte litt på budsjettet, som ikke er ubegrenset, selv om jeg skulle ønske det var det :fnise:

Håper det gikk bra på visningen! :klemmer:

--------

I dag har F hatt en skikkelig sovedag!! Tre laaange dupper, den ene på hele tre timer, i sofaen :hakeslepp: Det skjer så og si aldri! .. Og allikvel sovna han på et blunk i senga si klokka 20. I like! :nigo: ...håper bare det ikke betyr veldig våken gutt i natt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-34763-0-26857800-1318279083_thumb.j

Satte sammen en collage av gravidmagen, og fikk lyst til å dele den med dere

:)

Rart, at magen har vært så stor. Og at for akkurat ett år siden så var lille F bare ei pittelita spire der inne, som vi enda ikke visste eksisterte, og som vi lengta sånn etter. Og akkurat nå ligger han i senga si og lager de søteste snorkelydene, mens de små tærne såvdit stikker fram fra under dyna :rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her inne :rodmer:

Jentetur blir koselig :) Men skjønner godt at det er litt spenning rundt å være borte fra F for første gang!

Så koselig å planlegge bryllup og bryllupsreise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heii jenter :vinke:

Niikoste meg på hyttetur i helga -- var ufattelig deilig med en kveld med gode venninner, rødvin, masse deilig mat, boblebading, var rett og slett en kjempesuksess!! De siste som gikk å la seg gikk til sengs i 7tiden om morgenen, og ja, jeg var en av de :fnise:

....og så var det helt fantastisk å se igjen F utpå ettermiddag, savna han sånn at det verka i magen når jeg våkna. Gjensynet var tårevått for å si det sånn :fnise: Hadde frestn gått kjempebra med mannen og F hjemme alene, er nok sunt for alle parter å få være alene ---> både for meg å være "bare" MonThe, og for mannen å få prøve seg som "alene-pappa". Og må innrømme det var litt godt å høre at han var stuuptrett etter å ha måttet mate om natten, og stå opp tidlig påfølgende morgen :fnise:;)

Ble desverre ingen kontroll/vaksiner på helsestasjonen forrige uka da HS ble syk, har ny time 25. oktober. Tok meg derfor en tur på vekta med F i armene, og ifølge vår vekt veier han rundt 6,5 kg nå! Store, fine gutten! :jepp: Nå har han foresten virkelig oppdaga stemmen sin, hyler og roper hele tiden, innimellom så høyt at stemmen hans sprekker og det ikke blir noen lyd. Det er så herlig :ler: Han har også snudd seg over på siden for første gang! :hoppe: Oog, bare for noen par dager siden så klarte han å gripe rundt og føre biteringen (en sånn myk-plast-leke) opp til munnen selv. Så mye som skjer for tiden, det er så gøy! Og jeg blir såå stolt! :rodmer:

Nettene er fortsatt det samme, med hyppig aming. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å snu det. Forsøker å gi smokk/kos før mat, og "drøye" den lengst mulig. Men ender med å måtte gi mat allikevel, han er jo sulten gutten. Så er nå tilbake på å amme mens jeg ligger, og flytte han fra hans seng over i over, og innimellom samsove. Nå har jeg jo forsøkt å amme sittende&rape om natten i vel en måned, uten noe endring/bedring. Og da går vi heller tilbake til det som fungerer bedre, altså å amme liggende i vår seng. Da får jeg sove litt mens jeg gir mat, og F sovner raskere etter matingen. Tenker jeg bare må gjøre det som fungerer best for oss, alle er jo forskjellige :jepp:

Denne uken har vi ingen planer. Men skal nok få uka til å gå allikevel ;) Synes dagene bare flyr! Koser meg sånn, og kunne ikke tenke meg noe bedre enn å være hjemme med F :hjerte:

Ønsker alle en flott dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at lille gutten din er 3 mnd allerede :rodmer: Tiden flyr så innmari fort og noen ganger har jeg lyst til å stoppe den et lite øyeblikk. Lille jenta mi er snart 1 mnd allerede og jeg syntes ikke det er lenge siden jeg gikk høygravid og ventet på fødsel :hakeslepp:

Jeg er også oppe MYE om natten for å amme :Gjesp: Nå har jeg nesten glemt hva det er å sove :hakeslepp: Ikke lett å sove godt når man sover i intervaller.... Men når jeg ser det lille ansiktet oppe i vuggen når jeg står opp smelter jeg helt selvom jeg er stup trøtt. :hjerte:

Du er skikkelig tøff som greide å dra på jentetur nå, det var velfortjent! Selvom vi er mammaer må vi ikke glemme oss selv oppe i all amming og bleieskift :husarbeid:

Ha en fin,fin uke med lillegutt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen Monthe! :nigo: Så koselig å lese hos deg. Gøy å høre at du koste deg max på jentetur, og max kos når du kom hjem til F igjen dagen derpå :jepp::hjerte:

Vi kom endelig hjem fra ferie i dag. Gud så deilig å ha alle faciliteter tilgjengelig igjen! :fnise: Virker som A sover ekstra godt hjemme igjen så langt i dag også :) Her har jeg fått invitasjon til festlig jubileum fra en i familien som bor et par timer unna. Kunne vært gøy å dra :sjenert: Bestefaren bor i samme by og kunne sikkert vært barnevakt, men vet ikke helt om jeg er komfertabel med det ennå. Det beste hadde nok vært at kjære var hjemme med A, men for å være helt ærlig så vet jeg ikke helt om han er klar for det (pappaen altså) :ler: Han har det litt for enkelt med at det alltid er jeg som får A til å sove f.eks.... :filer:

Kjedelig at du fortsatt har så hyppige amminger om natta - du får bare gjøre det som funker for dere. Her hadde vi ny rekord med 8 timers i strekk mens vi var i tyskland :hakeslepp: Men da var gutten sulten også :ler:

Synd 3 mnd-kontrollen ble utsatt. Jeg var så spent på høre om F fikk noe feber og ettervirkninger etter vaksinene - vi skal på torsdag vi skjønner du, presis på 3 mnds-dagen :rodmer:

Kos deg masse i planløs uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at lille gutten din er 3 mnd allerede :rodmer: Tiden flyr så innmari fort og noen ganger har jeg lyst til å stoppe den et lite øyeblikk. Lille jenta mi er snart 1 mnd allerede og jeg syntes ikke det er lenge siden jeg gikk høygravid og ventet på fødsel :hakeslepp

Jeg er også oppe MYE om natten for å amme :Gjesp Nå har jeg nesten glemt hva det er å sove :hakeslepp Ikke lett å sove godt når man sover i intervaller.... Men når jeg ser det lille ansiktet oppe i vuggen når jeg står opp smelter jeg helt selvom jeg er stup trøtt. :hjerte

Du er skikkelig tøff som greide å dra på jentetur nå, det var velfortjent! Selvom vi er mammaer må vi ikke glemme oss selv oppe i all amming og bleieskift :husarbeid

Ha en fin,fin uke med lillegutt :hjerter

Ja, tenk det, og han nærmer seg 4 med stormskritt :hakeslepp: Jeg har også tenkt den tanken maaange ganger, å kunne sette tiden på pause. Er så redd for å gå glipp av noe, og ikke rekke å nyte nok før det er forbi :grine: Når det jgelder hyppig nattamming så har jeg desverre ingen trøstende ord... Nattesøvn er bare et vagt minne. Godt de er søte disse små :fnise: Håper dere har en fin uke dere også, og at du koser deg masse med den lille prinsessa di :rodmer::klem:

Hallaisen Monthe! :nigo Så koselig å lese hos deg. Gøy å høre at du koste deg max på jentetur, og max kos når du kom hjem til F igjen dagen derpå :jepp: :hjerte

Vi kom endelig hjem fra ferie i dag. Gud så deilig å ha alle faciliteter tilgjengelig igjen! :fnise Virker som A sover ekstra godt hjemme igjen så langt i dag også :) Her har jeg fått invitasjon til festlig jubileum fra en i familien som bor et par timer unna. Kunne vært gøy å dra :sjenert Bestefaren bor i samme by og kunne sikkert vært barnevakt, men vet ikke helt om jeg er komfertabel med det ennå. Det beste hadde nok vært at kjære var hjemme med A, men for å være helt ærlig så vet jeg ikke helt om han er klar for det (pappaen altså) :ler Han har det litt for enkelt med at det alltid er jeg som får A til å sove f.eks.... :filer

Kjedelig at du fortsatt har så hyppige amminger om natta - du får bare gjøre det som funker for dere. Her hadde vi ny rekord med 8 timers i strekk mens vi var i tyskland :hakeslepp Men da var gutten sulten også :ler

Synd 3 mnd-kontrollen ble utsatt. Jeg var så spent på høre om F fikk noe feber og ettervirkninger etter vaksinene - vi skal på torsdag vi skjønner du, presis på 3 mnds-dagen :rodmer

Kos deg masse i planløs uke! :klemmer

Velkommen hjem Line :nigo:

Godt å høre dere har kost dere! :jepp: Skjønner hva du tenker... Jeg er heller ikke klar for at noen andre passer F.. Mormoren har allerede begynt å mase litt på når hun skal få passe ham.. Men jeg synes det er litt tidlig enda, Iallefall mtp at han er så mye våken på natta. Hadde han sovet stort sett hele natten hadde jeg nok vurdert det, for det gjør underverker for energien altså ;) ...men om mannen din tilbyr seg at du kan dra og at han skal ta A så ville jeg dratt jeg altså, så får han bare hoppe i det (far altså :ler: )

Håper dere koser dere hjemme :klemmer:

---------

I dag starter "Prosjekt-få-F-til-å-sove-i-senga-si-på-dagtid". Fram til nå har han stort sett sovet på meg, eller i vogna mens vi triller. Med andre ord så får jeg ikke gjort så veldig mye mens han sover. Nå sovna han mens han amma, våkna for en rap og deretter la jeg ham over i senga si på soverommet.. Nå har han sovet i 20 minutter, forhåpentligvis blir det lengre :lur: Nå roper en vaskemaskin på meg, og en stoor haug skitne klær!! Ha en finfin dag jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerer de 20 minutter sover de gjerne lenger er min erfaring. :)

Luftet jubilums-tanken for kjære i går, og kan nok hende han bare får hoppe i det ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerer de 20 minutter sover de gjerne lenger er min erfaring. :)

Luftet jubilums-tanken for kjære i går, og kan nok hende han bare får hoppe i det ja :ler:

Kan virke som om dine erfaringer stemmer, for her ble det ny rekord i dag! :nigo:

Hva sa mannen når du luftet ideen da? ;)

-------

Ny rekord på "hjemme-dupp" -- F sov hele to timer i senga si!! :hoppe: Måtte inn å gi han smokken to ganger, men han sovna igjen tvert! På de to timene fikk jeg bakt et brett med browniemuffins, tatt unna masse klær, og slappa av litt med dataen! :nigo: Er foresten godt igang med julegavene jeg, har handla 5 stykker allerde, å shoppe på nettet er genialt! :lur:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som om dine erfaringer stemmer, for her ble det ny rekord i dag! :nigo:

Hva sa mannen når du luftet ideen da? ;)

Mmm.. har lest en del om søvnsyklusen til de små, og det tar ca 20 min fra de går fra lett søvn til dypere søvn nemlig. Da har de et totalt intervall på ca 45 min før de er mer eller mindre våkne igjen - enten våkner de da, eller sover en ny runde :)

Jeg luftet ideen for mannen her samme kvelden og spurte hva han følte rundt det - om han var komfertabel med det... :filer: Og han var absolutt ikke komfertabel med det, men mente at om jeg ville så skulle han nok fikse det ;) Så jeg kjenner lysten på en liten fest melder seg mer og mer, ikke minst å få sove en natt alene (selv om det blir med promille :fnise: ). Også er det fabelaktig at mannen kan få kjenne på kroppen hvordan jeg har det om natten :ler:

Men da må vi øve litt på flaske og sånn igjen, tror A har glemt hvordan han gjør det. Mannen slet fælt for noen uker tilbake her når jeg var på bytur en lørdag :daane: Jeg måtte spurte hjem, akkurat når jeg hadde møtt broder'n og vi skulle lønsje :roll:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...