MonThe Skrevet 23. september 2011 Forfatter #2021 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Er det foresten noen som har tips for å få småttisene til å sove i lengre perioder om nettene? F har en lang soveperiode fra han legger seg rundt 20-20.30 og fram til første måltidet, som er rundt klokka 00-01. Deretter våkner han 2.hver time for mat Jeg fikk et tips fra ei om at det kanskje ikke er mat han vil ha når han våkner og knirker, men at han trengte å få opp luft. Tidligere har jeg ammet han liggene, og så har vi sovna slik begge to, uten å få rapt.. Har derfor de siste dagene satt meg opp for å gi ham mat, og brukt laang tid på å rape han (synes det er så vanskelig å få opp lufta om natta, noen tips til det også kanskje??). Allikevel våkner han 2.hver time for mat. Forsøker frestn med smokken før jeg gir han puppen når han våkner, uten hell Noen som har noe tips/råd? Endret 23. september 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2011 #2022 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg antar dere samsover da, siden dere begge sovner Her har vi aldri klart å sove mer enn et par timer sammen om gangen, nå går ikke det en gang Hadde jeg vært deg ville jeg nok forsøkt å amme han om natten i vanlig stilling. Hos oss blir i hvert fall det mye mer effektivt. Han spiser mer, og rapen kommer om den må (ikke alltid rap om natten), han får ligge på brystet litt sånn oppreist 5 min før jeg legger han igjen. Han er så trøtt nå, at det er piece of cake å få han til å sove igjen. Og da er det pluss minus 4 timer hver gang - hele natten Tar 20-30 min avhengig av om han vil ha 1 eller 2 pupp, og eventuelle bæsjebleier Prøv å legge han tilbake alene og amm i tradisjonell stilling - er mitt soleklare råd Ha en super helg Monthe! edit: du skriver jo at du har satt deg opp *ammetåke*!! Men får han sove alene etterpå? Endret 23. september 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #2023 Del Skrevet 23. september 2011 Her hos oss har jeg funet ut at jeg tar henne ikke opp om hun bare knirker. venter til hun gråter. For halvparten av gangene sovner hun igjen selv om jeg bare lar henne få fred, og da sover hun en liten time til! Virker som om hun bare drømmer eller noe (Prøver jeg å gi henne smokken, våkner hun helt og blir sint ) Jeg er også begynt med å "samle opp" til en full pupp til nattmåltidet når jeg legger meg (rundt 12) Hun våkner nemlig ofte til om vi bytter pupp midt i måltidet Så da får hun samme pupp to ganger etter hverandre på kvelden etter 7-8 tiden Noen ganger krever hun mer, da får hun såklart det, men stort sett går dette greit på kveldstid for hun sovner ifra puppen hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. september 2011 Forfatter #2024 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg antar dere samsover da, siden dere begge sovner Her har vi aldri klart å sove mer enn et par timer sammen om gangen, nå går ikke det en gang Hadde jeg vært deg ville jeg nok forsøkt å amme han om natten i vanlig stilling. Hos oss blir i hvert fall det mye mer effektivt. Han spiser mer, og rapen kommer om den må (ikke alltid rap om natten), han får ligge på brystet litt sånn oppreist 5 min før jeg legger han igjen. Han er så trøtt nå, at det er piece of cake å få han til å sove igjen. Og da er det pluss minus 4 timer hver gang - hele natten Tar 20-30 min avhengig av om han vil ha 1 eller 2 pupp, og eventuelle bæsjebleier Prøv å legge han tilbake alene og amm i tradisjonell stilling - er mitt soleklare råd Ha en super helg Monthe! edit: du skriver jo at du har satt deg opp *ammetåke*!! Men får han sove alene etterpå? Her hos oss har jeg funet ut at jeg tar henne ikke opp om hun bare knirker. venter til hun gråter. For halvparten av gangene sovner hun igjen selv om jeg bare lar henne få fred, og da sover hun en liten time til! Virker som om hun bare drømmer eller noe (Prøver jeg å gi henne smokken, våkner hun helt og blir sint ) Jeg er også begynt med å "samle opp" til en full pupp til nattmåltidet når jeg legger meg (rundt 12) Hun våkner nemlig ofte til om vi bytter pupp midt i måltidet Så da får hun samme pupp to ganger etter hverandre på kvelden etter 7-8 tiden Noen ganger krever hun mer, da får hun såklart det, men stort sett går dette greit på kveldstid for hun sovner ifra puppen hele tiden Takk for tips jenter, er så kjekt å høre andres erfaringer! Vi samsover i utgangspunktet ikke, men har sengen hans helt inntil vår seng og har skrudd av den ene siden, slik at det er enkelt å flytte ham fram og tilbake. Så enkelt at amminga ofte foregår i halvsøvne, med det resultatet at vi noen ganger sovner begge to Da har jeg en plan klar; Fortsett med å amme sittende, og rap skikkelig. Og vent til han gjør mer enn knirker før jeg tar ham opp Og ja, han sovner alene / forsetter å sove når han blir lagt over i egen seng etter amminga *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 23. september 2011 #2025 Del Skrevet 23. september 2011 Hei Høres ut som fornuftige tips der ja Her sover lillegutt i vogga si fra 19 til 21 ca, så er han våken til vi legger oss ca 22.30-23 - da har jeg som Ruccola foreslår for deg "samlet opp" så han får ett fullt bryst.. Da sover han non stop til 09. Svigermor vil gjerne at han legger seg for kvelden før Men vi er så fornøyd med nattsøvnen hans så vil ikke trikse så mye med den for øyeblikket. Håper dere får F til å sove litt lengre sammenhengende.. Slitsomt med hver 2 time i lengden Gratulerer med 12 uker forresten Ukene går jammens meg fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2011 #2026 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Da har jeg en plan klar; Fortsett med å amme sittende, og rap skikkelig. Og vent til han gjør mer enn knirker før jeg tar ham opp Her må det stort sett 2 pupp til. Jeg tar ofte rape-pause, etter at den værste "flommen" i puppen er over - da har han ikke rukket å sovne (som regel) også legger jeg han tilbake for den fete melka, som han sovner på Kjedelig å rape sovende gutt edit: og knirking skjer her også, litt uro før han faller i søvn Endret 23. september 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. september 2011 Forfatter #2027 Del Skrevet 23. september 2011 Flere av dere nevner "samle opp til full pupp" -- hvor lenge samler dere opp for å få "full pupp" ( glad vi er flere i ammebobla her ) ..jeg ammer F rundt klokka 20, deretter legger han seg. Da vil jeg tro at puppene er fulle igjen til neste måltid som er rundt 00/01? ...i tillegg nøyer han seg med en pupp, så på neste måltid igjen får han pupp 2, som da ikke har blitt "brukt" på maange timer. Om han nøyer seg med en pupp, altså slipper puppen og virker fornøyd og/eller sovner, skal jeg da forsøke å gi ham pupp 2 allikevel? ...hadde vært flott om han ble såå mett at han sov mer enn to timer sammenhengende... ....og nå når vi er inne på natte-rutiner; Det er for meg heelt uforståelig at mannen klarer å sove seg gjennom all aktiviteten som foregår i senga/på rommet om nettene ...skulle noen ganger ønske at han våkna og spurte om det var noe han kunne gjøre for å hjelpe. Bare for å tilby seg lissom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 23. september 2011 #2028 Del Skrevet 23. september 2011 Det er vel noe med at det ikke er vits å "spare opp" lenger enn en times tid, fordi det er den første timen etter amming det produseres mest melk... Så fra 20 til 00 er rikelig med oppsamlingstid! Her prøver jeg å stappe i snuppa mest mulig mat på kvelden, for da sover hun lenge. Selv om hun halvsover så putter jeg inn pupp nummer to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #2029 Del Skrevet 23. september 2011 Kanske han slipper puppn fordi den er tom? De drikker jo raskere nå når de er litt større, så kan jo godt hende han tar litt fra neste pupp også, og da sover litt lenger? Verdt et forsøk ihvertfall Men jeg ville da ha byttet før det kommer så langt at han himler med øynen og sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 24. september 2011 #2030 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Flere av dere nevner "samle opp til full pupp" -- hvor lenge samler dere opp for å få "full pupp" ( glad vi er flere i ammebobla her ) ..jeg ammer F rundt klokka 20, deretter legger han seg. Da vil jeg tro at puppene er fulle igjen til neste måltid som er rundt 00/01? Ja, 4-5 timer er samme som å samle opp hos meg... Jeg bruker begrepet på dn måten at om mini våkner feks kl 8 og vil ha mat så får han venstre feks, så blir han døsig men kanskje ikke tømmer helt, så ligger han og pludrer kanskje til 2130 og vil ha litt mer, da gir jeg resten på vensre bryst og sparer høyre til sengekanten feks kl 2215... Når han da tar til han blir sovetrøtt sover han faktisk til nå.... Ikke noe spesielt som gjøres, han er vel bare trøtt da?! Ha en fin lørdag Endret 24. september 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 24. september 2011 #2031 Del Skrevet 24. september 2011 Her har jeg gitt begge puppene på kvelden, syns han er helt "hol" på kveldene så føler ikke han kan være mett når han sovner.. men tror han må være det for han kan godt sovne i 23/00 tiden og sover som regel til 04/05 da og det er deilig! Men nå har jeg begynt å pumpe en flaske på morgenen og gir han på kvelden, han er så trøtt på den tiden at det blir så styrete når det går så sent og ikke kommer allverdens.. Har også en mann som sover seg gjennom ALT! Skjønner ikke at det er mulig rett og slett! Men likegreit for han trenger søvnen til han skal på jobb, så da har vi det nok best slik :gjeiper: Desverre ikke noe han kan gjøre heller Ha en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. september 2011 #2032 Del Skrevet 24. september 2011 Jeg gir også litt melk på flaske, av det jeg pumper på morgenen. Synes kveldsmatingen går mye mer effektivt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. september 2011 #2033 Del Skrevet 24. september 2011 Ønsker deg og gutta dine en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. september 2011 #2034 Del Skrevet 25. september 2011 ....og nå når vi er inne på natte-rutiner; Det er for meg heelt uforståelig at mannen klarer å sove seg gjennom all aktiviteten som foregår i senga/på rommet om nettene ...skulle noen ganger ønske at han våkna og spurte om det var noe han kunne gjøre for å hjelpe. Bare for å tilby seg lissom Ååå, som jeg skulle sagt det selv! Jeg gleder meg til mannen skal ha pappa-perm jeg, da skal han få kjørt seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. september 2011 #2035 Del Skrevet 25. september 2011 Her prøver jeg å stappe i snuppa mest mulig mat på kvelden, for da sover hun lenge. Selv om hun halvsover så putter jeg inn pupp nummer to Det gjør jeg også, og "vekker" gjerne halvveis for rap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. september 2011 #2036 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, 4-5 timer er samme som å samle opp hos meg... Jeg bruker begrepet på dn måten at om mini våkner feks kl 8 og vil ha mat så får han venstre feks, så blir han døsig men kanskje ikke tømmer helt, så ligger han og pludrer kanskje til 2130 og vil ha litt mer, da gir jeg resten på vensre bryst og sparer høyre til sengekanten feks kl 2215... Når han da tar til han blir sovetrøtt sover han faktisk til nå.... Ikke noe spesielt som gjøres, han er vel bare trøtt da?! Ha en fin lørdag Ja, med pludring fra 8 om morningen til halv ti om kvelden så burde han vel være trøtt klarte ikke dy meg (skjønte du mente 8 om kvelden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 25. september 2011 #2037 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, med pludring fra 8 om morningen til halv ti om kvelden så burde han vel være trøtt klarte ikke dy meg (skjønte du mente 8 om kvelden) kl 20 mente jeg ja :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 29. september 2011 #2038 Del Skrevet 29. september 2011 Bare innom for å ønske deg en fin dag! Håper det går bra med dere og lille F! Her har vi strålende sol og skal ut på trilletur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. september 2011 Forfatter #2039 Del Skrevet 30. september 2011 Heii Her er det travelt for tiden, så blir lite skriving i dagboka. Aner rett og slett ikke hvor dagene blir av ....er vel slik at tiden flyr når man har det gøy Alt er bare bra med oss, F blir bare mer og mer sjarmis for hver dag, med latter, smil og en hel masse popling (innimellom litt roping også ) Virker som om han synes han har en morsom mamma "Sliter" fortsatt med hyppig nattamming da. Jeg har begynt å gi han begge puppene ved hvert måltid, han spiser velvillig, men våkner allikvel for mat ett par timer senere. Er vel bare sånn han er for tiden Når mannen kommer hjem fra jobb i ettermiddag har han høstferie fra dagjobbing, det skal bli deilig! Blir ingen langtur på oss, men mulig vi kjører en tur på hytta iløpet av neste uke. Uansett så skal det bli kjekt å ha ham mer hjemme Ønsker alle en finfin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 30. september 2011 #2040 Del Skrevet 30. september 2011 Heii Her er det travelt for tiden, så blir lite skriving i dagboka. Aner rett og slett ikke hvor dagene blir av ....er vel slik at tiden flyr når man har det gøy Alt er bare bra med oss, F blir bare mer og mer sjarmis for hver dag, med latter, smil og en hel masse popling (innimellom litt roping også ) Virker som om han synes han har en morsom mamma "Sliter" fortsatt med hyppig nattamming da. Jeg har begynt å gi han begge puppene ved hvert måltid, han spiser velvillig, men våkner allikvel for mat ett par timer senere. Er vel bare sånn han er for tiden Når mannen kommer hjem fra jobb i ettermiddag har han høstferie fra dagjobbing, det skal bli deilig! Blir ingen langtur på oss, men mulig vi kjører en tur på hytta iløpet av neste uke. Uansett så skal det bli kjekt å ha ham mer hjemme Ønsker alle en finfin fredag! Hvis det er noe trøst har vi det akkurat slik her også.. Hyppig amming døgnet rundt - en absolutt veldig blid og fornøyd gutt men ikke den metthetsfølelsen som varer og søvn er blitt manglevare hos han hele dagen og kvelden... Håpløst! Men men - jeg ser nå veldig frem til å kunne gi han noe mer ved 4 mnd's alder! Tiden går veldig fort nå, dagene bare fosvinner - meeen akkurat i det perspektivet der går det faktisk litt sent syns jeg... Her begynner jaktsesong i morgen, så nå blir jeg nok litt jaktenke i helgene fremover.. Mannen har fri i dag og har tatt med seg S på en liten tur - det nytes! Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå