arven1 Skrevet 13. september 2011 #2001 Del Skrevet 13. september 2011 ...et lite sovende engleansikt,den søteste snorkelyden, og de små føttene med de deiligste små tærne som stikker utenfor pysjamasen Deilig, altoppslukende lykke Ååååh,så herlig Gleder meg sånn til å bli mamma snart! Jeg kan ikke tenke meg noe mer herlig en små myke babyføtter og tottelotter Syntes mammalivet du beskriver er litt sånn jeg også ser for meg at det vil bli.... Slitsomt til tider, men så er det de små øyeblikkene med små lyder,babytær osv som bare gjør ting helt herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 13. september 2011 #2002 Del Skrevet 13. september 2011 Hvordan går det med ammingen MonThe?? Her tror jeg jammen meg det har løsnet litt nå.. Gått 2,5 time mellom i dag - og han har lagt å plundret for seg selv i over en halvtime!! En fin dag ønskes deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 13. september 2011 Forfatter #2003 Del Skrevet 13. september 2011 Høres fantastisk ut med fast leggerutine Når sov han sist når du legger han 2030? Hos oss går det fortsatt mest i intervaller på ca 2 timer søvn og 2 timer våken både dag og kveld. Heldigvis litt lengre søvn og våken kortere om natten :gjeiper: Har lyst å prøve varianten din - prøvde for en stund siden faktisk, men lyktes ikke. Hos oss bruker vi ikke så mye smokk - bare i bilen og ved ekstrem sutring Han har altså ikke så mye erfaring med at smokk kan være fin "avslappning" Vel.. F sover egentlig ikke noe særlig på dagen, bare smådupper her og der.. Men han har vnaligvis en liten dupp (15-30 min) rundt klokka 18-18.30 Jeg var skeptisk på å bruke smokk, men er nok en av de som ikke kunne ha klart meg uten, småtten koser seg virkelig med den, og virker å ha et enormt sugebehov. Puppen ble brukt som smokk fram til han tok den Ååååh,så herlig Gleder meg sånn til å bli mamma snart! Jeg kan ikke tenke meg noe mer herlig en små myke babyføtter og tottelotter Syntes mammalivet du beskriver er litt sånn jeg også ser for meg at det vil bli.... Slitsomt til tider, men så er det de små øyeblikkene med små lyder,babytær osv som bare gjør ting helt herlig Akkurat slik er det! Du har mye å glede deg til Hvordan går det med ammingen MonThe?? Her tror jeg jammen meg det har løsnet litt nå.. Gått 2,5 time mellom i dag - og han har lagt å plundret for seg selv i over en halvtime!! En fin dag ønskes deg! Tror det er iferd med å løsne her og!! Altså, går bare ca 2 timer mellom ammingene, men han styrer ikke like mye med puppen, og nøyer seg med en pupp i gangen!! Sitter gjerne med puppene ute jeg altså, sålenge han blir fornøyd -------- Magevondter her i dag. Lillegull promper og styrer på, men kommer ikke noe mer. Er mange dager siden sist han hadde avføring, så er nok noe som "skal ut". Stakkars lille gullet, en skikkelig mammagutt i dag, som bare vil ligge i armene Noen som har noen tips til hvordan få fortgang på magen?? Har prøvd å duppe smokken i malt noen par ganger, vet ikke hvor lang tid det evt tar før det har noen effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 13. september 2011 #2004 Del Skrevet 13. september 2011 Du kan prøve å massere magen hans litt. Roterende bevegelser, med klokka, dette kan hjelpe til med å sette fart på systemet. Å "sykle" med bena hjelper også lilleVirre innimellom Har også hjulpet og bade han, akkurat som om han slapper heeelt av i det varme vannet, pleier å komme litt etter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 14. september 2011 #2005 Del Skrevet 14. september 2011 Det er så herlig å lese i boka di MonThe Og jeg er så enig, det er herlig å være mamma selv om det til tider er veldig slitsomt. Men det er definitivt verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. september 2011 Forfatter #2006 Del Skrevet 15. september 2011 Du kan prøve å massere magen hans litt. Roterende bevegelser, med klokka, dette kan hjelpe til med å sette fart på systemet. Å "sykle" med bena hjelper også lilleVirre innimellom Har også hjulpet og bade han, akkurat som om han slapper heeelt av i det varme vannet, pleier å komme litt etter det Takk for tips Virre! Har prøvd både sykling, massering og bading, uten at det virker å hjelpe. Kom en beskjeden bæsjebleie i går, men må være mer på lager. Promper iallefall mye.. Men kan nok bare være at han har "brukt opp" alt, og at det egentlig ikke er noe mer som skal ut? Skikkelige mannepromper på lillegull, i går på H&M kom han med den brakeren, var redd noen skulle tro det var meg så måtte titte ned i vogna og si "ligger du her og promper du da vennen" Håper alt står bra til i Virreheimen Det er så herlig å lese i boka di MonThe Og jeg er så enig, det er herlig å være mamma selv om det til tider er veldig slitsomt. Men det er definitivt verdt det! Helt enig. Alt det slitsomme blir fort glemt oppi alt det herlige! Håper alt er bra med dere, og at dere koser dere ---------- Amminga er på stell igjen!! Ingenting som er bedre enn et mett og fornøyd barn, som nesten sovner ved puppen I dag har vi væt på babykino og sett "Hodejegerne". F sov halve filmen, resten av tida lå han å pludra på et teppe på gulvet, og duppa litt Foresten knallbra film, anbefales! I morgen er vi invitert bort til ei i barselsgruppa på Tupperware-party. Er ikke så veldig interessert i Tupperware, men tenker jeg drar allikevel, er jo kjekt å bli kjent med nye folk Er egentlig litt sjenert i slike settinger, hvor jeg ikke kjenner noen, men forhåpentligvis har vi masse å prate om, om ikke annet så har vi iallefall småttisene til felles F har frestn blitt såå flink til å trøye seg selv! Kan ligge på babygymen og pludre og ta etter lekene, er såå kjekt I dag fikk han faktisk tak i apa, og ble liggende å holde i den mens han smilte og lo Synes han vokser så fort. Tenk at han er 3 måneder om litt... Nesten så jeg skulle ønske at jeg kunne sette alt på pause litt, er så redd for at han skal vokse "fra meg". Koser oss sånn med å være hjemme, og dagene flyr avgårde. Å være mamma til lille F er det beste som noensinne har hendt meg Oog, når det er sagt så skal jeg kose meg med et glass i soffen i kveld. Lillegull sover, ute høljer regnet ned, og mannen er ute en tur. Kvalitetstid på mor! Ønsker alle en finfin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 16. september 2011 #2007 Del Skrevet 16. september 2011 Hehe.. kjenner meg igjen med den prompingen.. Jeg pleier å si: "Er det kanskje på tide å bytte bleie på deg snart?" Herlig når de begynner å ligge mer å plundre; her blir S bare bedre og bedre på det.. Vi har kjøpt en uro fra Fisher Price som spiller, lyser og lager bilder - han elsker den! Men til mannens lille fortvilelse; ikke sovner av da! Sovner ikke av seg selv enda denne krabaten her, men håper det kommer! Så bra ammingen har løsnet da; her har den også gjort det - ihvertfall blitt mye bedre...! Han virker mett, men syns han krever mat litt oftere enn før og er litt mer styrete før natta, men håper det også går seg til.. En god helg ønskes deg og din familie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. september 2011 #2008 Del Skrevet 16. september 2011 Oog, når det er sagt så skal jeg kose meg med et glass i soffen i kveld. Lillegull sover, ute høljer regnet ned, og mannen er ute en tur. Kvalitetstid på mor! Ønsker alle en finfin kveld! Høres ut som du har det helt perfekt! Facsinert over denne prompingen jeg også, de promper jo som voksne menn! Håper du får det gøy i barselgruppa på tupperware-party i kveld, skulle ønske jeg også var der Ingen barselgruppe på oss her.... skal på sånn gruppe-greier på helsestasjonen etterhvert da Tenk så perfekte små babyer vi har! Og det blir bare koseligere og koseligere og koseligere! Jeg er litt slått overende av den voldsomme morskjærligheten som har vokst seg til jeg... Ha en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. september 2011 Forfatter #2009 Del Skrevet 17. september 2011 Hehe.. kjenner meg igjen med den prompingen.. Jeg pleier å si: "Er det kanskje på tide å bytte bleie på deg snart?" Herlig når de begynner å ligge mer å plundre; her blir S bare bedre og bedre på det.. :rodmer Vi har kjøpt en uro fra Fisher Price som spiller, lyser og lager bilder - han elsker den! :rodmer Men til mannens lille fortvilelse; ikke sovner av da! :fnise Sovner ikke av seg selv enda denne krabaten her, men håper det kommer! : Så bra ammingen har løsnet da; her har den også gjort det - ihvertfall blitt mye bedre...! Han virker mett, men syns han krever mat litt oftere enn før og er litt mer styrete før natta, men håper det også går seg til.. En god helg ønskes deg og din familie!! :klemmer :klemmer Så gøy når de blir mer og mer interesserte i omverdenen Tenk så mye vi har å glede oss til, skjer jo nye ting heele tida med disse småttisene Jeg har egentlig gått litt og venta på at det skal gå lengre og lengre tid mellom måltidene til F etterhvert som han har vokst.. Har på en måte fått inntrykk av at det er "normalen". Men jeg tror rett og slett F er en slik som trenger å spise ganske ofte, både på dag og natt. Så lenge han blir fornøyd og mett ved puppen så er det greit tenker jeg ..for styr ved puppen, det kan jeg godt være foruten Håper ting går seg til til deg også vennen! Ønsker deg og dine en super helg også Høres ut som du har det helt perfekt! :rodmer Facsinert over denne prompingen jeg også, de promper jo som voksne menn! Håper du får det gøy i barselgruppa på tupperware-party i kveld, skulle ønske jeg også var der ;Ingen barselgruppe på oss her.... :sjenert skal på sånn gruppe-greier på helsestasjonen etterhvert da Tenk så perfekte små babyer vi har! Og det blir bare koseligere og koseligere og koseligere! :hjerte :rodmer Jeg er litt slått overende av den voldsomme morskjærligheten som har vokst seg til jeg... :Nikke Ha en super helg! :klemmer Hadde vi vært nærmere hverandre skulle vi lagd vår egen barselsgruppe:jepp: Det er foresten gruppa gjennom helsestasjonen som er barselsgruppa. Vi hadde første gruppetreff forrige uke (eller var det uke før? ) ,og det er satt opp gruppetreff også ved 3mnderskontrollen. Så er det opp til oss om vi vil møtes utenom Morskjærlighet ja. Begynner nesten å grine bare jeg tenker på ordet. Jeg er så fylt av kjærlighet at jeg nesten sprekker. Jaa, jeg har litt en skikkelig griner. En skikkelig klisje Håper dere har en super lørdag ----------- Tupperwareparty var kjempekoselig! Kjøpte ingenting (men kunne lett kjøpt en hel masse, er jo så mye som er "kjekt å ha" ) , men det var kjempekos å møte noen fler med babyer i samme alder ..og sånn helt objektivt så er jaggu F den vakreste babyen av alle! I dag har vi vært på loppemarked, og en tur ned i byen sammen med ei venninne og ungene hennes. På loppis kjøpte jeg en haug med Norgesglass i forskjellige størrelser - jeg skal nemlig starte på "Prosjekt Mat-bod/bod). Boden ved kjøkkenet er et skikkelig roterom med ringpermer/vedkurv/støvsuger/diverse mat-ting/fryseskap/+++, med hyller plassert rundt om på veggene (hyllene var montert opp når vi flytta inn). Har tenkt å rydde ut av hele boden, rive ned de hyllene som allerede er der, og lage skikkelig hyllesystem med dype hyller som rommer masse, ja rett og slett lage et skikkelig system. Og på hylla over fryseskapet har jeg tenkt å montere en gardin slik at jeg får skjult fryseskapet, vedkurv og støvsugeren bak der! Tror det blir bra! ..må bare få en masse tid til overs først Kjøpte også en skikkelig stilig knaggrekke på loppis -- de solgte nemlig unna masse gamle skolesaker, og fikk kapra meg en sånn gammeldags knaggrekke med hylle øverst, og smijerns-knagger under. Har tenkt jeg skal male den hvit og ha den Fs rom Nå skal jeg se en episode eller to av "Frustrerte Fruer" før jeg skal finne senga. Ønsker alle en flott avslutning på helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. september 2011 Forfatter #2010 Del Skrevet 17. september 2011 Midt oppi babytåka kom jeg med ett til å tenke på at det er under 10 måneder til jeg og kjære skal gifte oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Milla80- Skrevet 17. september 2011 #2011 Del Skrevet 17. september 2011 Er innom og oppdaterer meg på de siste sidene i boka di, er ikke så ofte jeg får tid til å titte innom her lenger. Det går i flytting og pakking, og er for det meste uten pc om dagene. Koslig å lese om dagene deres, lille F er bare så nydelig! Flink du var som fortsatte å amme! Jeg ga opp på det punktet, og har aldri angret. Jeg var så sliten at jeg trengte hjelp da, så var deilig at andre kunne hjelpe til med matinga. Nå har jeg pakket i ett i 1,5 døgn, så nå er det på tide å finne senga merker jeg. Om jeg ikke følger deg her, så følger jeg deg på FB... Ha en god helg fortsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 18. september 2011 #2012 Del Skrevet 18. september 2011 Oi, 10 måneder går fort fort!! Spennende! Da blir det vel litt bryllupsplanlegging å lese om fremover da Ha en kjempefin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. september 2011 Forfatter #2013 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) ...det er så fantastisk, å ligge her i senga, og lytte til pusten til den vakre lille sønnen min som ligger noen centimeter unna meg og sover. Å strekke ut hånda, og kjenne den myke huden hans, og det deilige håret hans. jeg visste ikke at det gikk an å elske noen så høyt : Endret 18. september 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 19. september 2011 #2014 Del Skrevet 19. september 2011 Så mange koselige innlegg her I går tidlig da jeg og mannen lå i senga, så fikk jeg et bilde av oss to med den lille jenta mellom oss i senga . Gleder meg så til det! Ha en fin uke MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. september 2011 Forfatter #2015 Del Skrevet 19. september 2011 Er innom og oppdaterer meg på de siste sidene i boka di, er ikke så ofte jeg får tid til å titte innom her lenger. Det går i flytting og pakking, og er for det meste uten pc om dagene. Koslig å lese om dagene deres, lille F er bare så nydelig! Flink du var som fortsatte å amme! Jeg ga opp på det punktet, og har aldri angret. Jeg var så sliten at jeg trengte hjelp da, så var deilig at andre kunne hjelpe til med matinga. Nå har jeg pakket i ett i 1,5 døgn, så nå er det på tide å finne senga merker jeg. Om jeg ikke følger deg her, så følger jeg deg på FB... Ha en god helg fortsatt! Heii Taaakk Det er lille A også! Takk for oppmuntring mtp amminga. Jeg fortstår veldig god de som kutter det ut når det blir sånn. Så vanvittig slitsomt. Barn som vokser opp på MME er stort sett like friske som barn på MM, det ivktigste tror ejg er at man finner noe som fungerer for en! Lykke til med flytting! Titter ofte til deg jeg også Oi, 10 måneder går fort fort!! Spennende! Da blir det vel litt bryllupsplanlegging å lese om fremover da Ha en kjempefin søndag Ja, må vel inni bryllupsmodus igjen snart! Mye som allerede er planglagt, for vi skulle egentlig gifte oss denne sommeren, men utsatte det når vi ble gravide Men kjenner det skal bli gøy å fortsette planlegginga! Håper du har en flott mandag! Så mange koselige innlegg her I går tidlig da jeg og mannen lå i senga, så fikk jeg et bilde av oss to med den lille jenta mellom oss i senga . Gleder meg så til det! Ha en fin uke MonThe Det er det bare å glede seg til -- å ligge i senga og pludre og kose om morgenen, det er heelt fantastisk! Håper uke di blir fin også Ripsy! ---------- Jeg er så sprekkferdig av lykke for tiden. Føler meg mer hormonell enn noensinne. Mange ganger om dagen sprenger det på i brystet og tårene veller opp i øynene, bare av å se på F. Å tenke på at han, den lille skjønne gutten, har jeg og mannen skapt. At for han, så er jeg og mannen de viktigste personene på jord.Og ha ham på brystet, kose, lukte, kjenne. Pludre, og le sammen. Å tenke på alt som vi skal oppleve sammen framover. For en lykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. september 2011 #2016 Del Skrevet 19. september 2011 ...det er så fantastisk, å ligge her i senga, og lytte til pusten til den vakre lille sønnen min som ligger noen centimeter unna meg og sover. Å strekke ut hånda, og kjenne den myke huden hans, og det deilige håret hans. jeg visste ikke at det gikk an å elske noen så høyt : Snufs Lettrørt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 19. september 2011 #2017 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg er så sprekkferdig av lykke for tiden. Føler meg mer hormonell enn noensinne. Mange ganger om dagen sprenger det på i brystet og tårene veller opp i øynene, bare av å se på F. Å tenke på at han, den lille skjønne gutten, har jeg og mannen skapt. At for han, så er jeg og mannen de viktigste personene på jord.Og ha ham på brystet, kose, lukte, kjenne. Pludre, og le sammen. Å tenke på alt som vi skal oppleve sammen framover. For en lykke Å jeg vet! Det er så stort og fantastisk at jeg føler nesten ikke det har gått ordentlig opp for meg enda!! Livets under!! Visste ikke at det går an å elske noen SÅ høyt -ville gjort alt for han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 20. september 2011 #2018 Del Skrevet 20. september 2011 Snufs Lettrørt ja Slår meg med på denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 20. september 2011 #2019 Del Skrevet 20. september 2011 Ja, lite visste jeg også, at det er mulig å elske noen så høyt! Det er så fantastisk og også litt skummelt! Kan liksom ikke helt huske livet før han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. september 2011 Forfatter #2020 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Lettrørt ja ..har jo nettopp gått igjennom livets under -- er det noe rart man blir litt rørt og tussete?? -------------- I dag er F 12 uker!! ..tenke seg til, neste uke er han hele 3 måneder!! Hvor er det blitt av tiden?? Skjønne, lille, store gutten min ...dagene flyr avgårde til trilleturer, kos, litt byturer her og der, og mere kos. Nyter sånn å være hjemme jeg, tror ikke jeg kommer til å savne jobb det spøtt mens jeg har permisjon! Vi har så smått begynt på bryllupsplanlegginga igjen. Gikk gjennom gjestelista her en dag, og bestilte en "prøveinvitasjon" på nett -- fikk den i posten i går, og den var kjempefin! Så da vet vi hvordan invitasjonene skal se ut! Bestilte foresten fra Optimalprint -> god kvalitet på papiret, kjapp levering, og ikke så verst en pris heller Blir nok dåps-takkekort derfra, om jeg ikke lager de selv! I morgen skal jeg på scrappetreff, gleder meg sånn!! Altså, jeg er ikke sånn kjempeflink å scrappe, men synes det er gøy å sitte og pusle med forskjellig, og når man attpåtil kan kombinere det med å være sosial så hvorfor ikke? ....er litt spent på å være vekke fra F hele dagen da, men mannen skal komme innom med ham når han skal ha pupp (det er i et lokale ca 5 minutters kjøring hjemmenifra) , så får kosa litt da ...og jeg tror jammen meg det blir litt spennende for mannen å skulle være alene med F hele dagen også, han gleder seg stort, og snakker om at de skal ha "guttedag" Ønsker alle ei strålende helg!! Endret 23. september 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå