Pasjonsblomst Skrevet 20. juli 2011 #1861 Del Skrevet 20. juli 2011 Så deilig med sommer, festival og lille verdensborgeren i vogna. Skjønner godt du er stolt, jeg hadde strålt av glede og stolthet iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 21. juli 2011 #1862 Del Skrevet 21. juli 2011 Så koselig å få vise fram lillemann! Det er noe av det jeg gleder meg skikkelig til - å trille rundt med han *stolte hønemødre* Veldig gøy å få papirer også - skjer alt sånt automatisk? EN helt ordentlig liten person er han!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 21. juli 2011 #1863 Del Skrevet 21. juli 2011 Hei hei! NÅ var det lenge siden jeg har vært innom deg.. har tenkt på det lenge, men lille skatten min har tatt all tid... Lille S ble altså født 14. -1 uke siden i dag. Han kom i rakettfart og det ble styrtfødsel på meg! Ble fødsel delvis i en seng fra toalettet på sykehuset - hang ikke helt med, men så uendelig lykkelig over å ha vår lille gutt i armene!! Fikk den samme opplevelsen med min kjære mann ved min side som jeg er evig takknemlig for!! Gleder meg til å følge deg videre innimellom og lese hvordan det går med lille F! Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #1864 Del Skrevet 21. juli 2011 Så deilig med sommer, festival og lille verdensborgeren i vogna. Skjønner godt du er stolt, jeg hadde strålt av glede og stolthet iallfall Heei Vet ikke om jeg har sett deg her inne før? Hvis ikke, så Skal titte innom deg en dag også Så koselig å få vise fram lillemann! Det er noe av det jeg gleder meg skikkelig til - å trille rundt med han *stolte hønemødre* Veldig gøy å få papirer også - skjer alt sånt automatisk? EN helt ordentlig liten person er han!! :rodmer Ja, du har masse å glede deg til, det er så herlig Ja, de har kommet automatisk ja, Helt greit, iallefall når man er i ammetåka Hei hei! NÅ var det lenge siden jeg har vært innom deg.. har tenkt på det lenge, men lille skatten min har tatt all tid... :rodmer :rodmer Lille S ble altså født 14. -1 uke siden i dag. Han kom i rakettfart og det ble styrtfødsel på meg! Ble fødsel delvis i en seng fra toalettet på sykehuset - hang ikke helt med, men så uendelig lykkelig over å ha vår lille gutt i armene!! :rodmer :rodmer Fikk den samme opplevelsen med min kjære mann ved min side som jeg er evig takknemlig for!! Gleder meg til å følge deg videre innimellom og lese hvordan det går med lille F! :rodmer Ha en fin kveld!! :blomst Gratulerer så mye med den lille gutten!!! :strix: Så ksoelig å høre, har tenkt på deg!! Styrtfødsel, det hørtes dramatisk ut!! Disse mennene er gode å ha Igjen, gratulerer så mye med gullungen, håper dere har det bra ------------ Jeg har fått en fantastisk fin meitai med mine svigerinner! Den ser slik ut; http://epla.no/handlaget/produkter/235544/ , og er så fiiiin! Prøvde den litt i ettermiddag, og F sovnet på et blunk. Og det var jammen deilig å ha han nær, samtidig som ejg fikk lagt sammen klær og gjort litt annet husarbeid Noen andre som har erfaring med meitai? Gleder meg til å bruke den mer!! Ellers har vi hatt nok en strålende dag. Vi har trillet oss en lang tur, og vært enda en liten runde i byen, hvor jeg endte opp med å kjøpe meg sko --> har nemlig gått å siklet på et par Nike Shox i noen måneder, men har syntes de har vært for dyre...Men i dag hadde de de på 30%, så da var det bare å slå til Er så fornøyd Lillemann har akkurat badet, og ligger her og slumrer ved siden av meg i sofaen Håper alle har en fin kveld Ooog, gratulerer så mye til LineGourmet som har fått sin vakre lille Andreas i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #1865 Del Skrevet 22. juli 2011 Må bare skryte litt av mitt lille gull -- han er nemlig fantastisk om nettene Vi legger oss alle sammen rundt klokken 12 (da har han gjerne sovet en times tid i sofaen ved siden av oss), og da kan vi ligge til 8-9 morgenen etter, kun avbrutt av to matpauser rundt klokken 2-3 og 5-6. Og da ammer vi gjerne liggende, så det er nesten så jeg sover meg gjennom hele matinga. Deilg med et lite sovedyr *og nyter det mens jeg kan* I dag er kjære på jobb, og jeg har ingen spesielle planer. Ute regner det (som vanlig). Kanskje jeg skal bake noe? f.eks. den posen med krydderkake for langpanne som ligger i skapet? Vi prøvde foresten flaske her en dag, og det gikk strålende! Han tok den med en gang (ga han morsmelk som jeg hadde pumpa ut), og det har ikke vært noe vanskelig med amminga i ettertid heller Flinke gutten min (for da kan nemlig mamsen ta seg et glass når anledningen byr seg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. juli 2011 Forfatter #1866 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Kom plutselig til å tenke på, at egentlig skulle jeg og kjære ha giftet oss i morgen Isteden ligger verdens vakreste skapning på badegulvet og sover (han lå der mens jeg sminka meg, ble hypnotisert av tørketrommelen og sovna ) , han er i dag hele tre uker gammel, og bryllupet er utsatt til neste sommer Rørende å tenke på, at i morgen skulle jeg stått brud og sagt ja til mannen min Jeg må være verdens heldigste jente Endret 22. juli 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. juli 2011 #1867 Del Skrevet 22. juli 2011 Høres ut som dere har det så bra sammen nå Og til neste år skal dere gifte dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. juli 2011 #1868 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Blir helt rørt av å lese her inne jeg! Vi koser oss vi også, men føler ikke at ting er helt på greip enda... Hvor sover F på nettene? Vi har problemer med å få T til å sove i sprinkelsenga, og i går etter to timer med vugging og synging måtte vi til slutt bare legge henne mellom oss og gjett hvem som da sovnet på et blunk!??! Litt frustrerende, men mamma'n og pappa'n må sove litt de og... I dag har vi ligget og kost oss i senga til kl var nesten 10:30! Endret 22. juli 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. juli 2011 #1869 Del Skrevet 22. juli 2011 Vi er jammen heldige alle sammen, ja. Mjau-mjau: Sånn er det for oss også, og vi har bare gitt babyen den nærheten hun trenger. Da får alle sove og hun blir helt sikkert tryggere på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. juli 2011 #1870 Del Skrevet 22. juli 2011 Har hørt de liker å ha det trangt rund seg, så en stor sprinkelseng kan gjøres mindre ved å rulle tepper til pølser og lage vegger rundt babyen med Kanskje verdt å prøve om du helst vil ha babyen i egen seng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Milla80- Skrevet 22. juli 2011 #1871 Del Skrevet 22. juli 2011 Ååå, får helt frysninger jeg! Er det ikke rart å tenke på bryllupsdagen imorgen? Verdens beste grunn til å utsette iallefall!! Vi har en Angelpack bæresele til mini, og det er det beste kjøpet vi har gjort til ho! Utrolig deilig å ha ho tett inntil, men samtidig få gjort litt. Og, ikke minst å slippe å løfte rundt på 10 (!!!) kg Kos dere videre idag, med krydderkake og alt! Nam nam. Og grattis med 3 uker!!! Klem fra Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. juli 2011 #1872 Del Skrevet 22. juli 2011 Vi er jammen heldige alle sammen, ja. Mjau-mjau: Sånn er det for oss også, og vi har bare gitt babyen den nærheten hun trenger. Da får alle sove og hun blir helt sikkert tryggere på sikt. Det jeg tenker egentlig jeg også, men syns det er litt skummelt å ha ho sovende i senga. Redd vi skal legge oss på henne... Har hørt de liker å ha det trangt rund seg, så en stor sprinkelseng kan gjøres mindre ved å rulle tepper til pølser og lage vegger rundt babyen med Kanskje verdt å prøve om du helst vil ha babyen i egen seng? Har forsøkt med tepperulling - ingen effekt. Tror det rett og slett er lukten og varmen til mamma og pappa som behøves. Syns som sagt bare at det er litt skummelt å ha ho liggende mellom oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. juli 2011 #1873 Del Skrevet 22. juli 2011 Har forsøkt med tepperulling - ingen effekt. Tror det rett og slett er lukten og varmen til mamma og pappa som behøves. Syns som sagt bare at det er litt skummelt å ha ho liggende mellom oss Vi har dobbeldyne, så det er uansett ikke et alternativ for oss :/ Så aner ikke hva jeg skal gjøre om vi får en baby som ikke vil sove i sengen sin Kanskje en må til å kjøpe sånn bamse med hjertelyd i? Kanskje det kan hjelpe? Jaja, den tid den sorg Kanskje jeg er så heldig å få en baby med farens sovehjerte Kom forresten på en ting til! Legg en brukt t-skjorte nedi sengen til babyen! Det også kan ha effekt har jeg hørt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 23. juli 2011 #1874 Del Skrevet 23. juli 2011 Huff, for en grusom dag å våkne opp til... Godt du ikke skulle gifte deg i dag likevel, MonThe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 23. juli 2011 #1875 Del Skrevet 23. juli 2011 Huff for en dag ja.. Koselig å lese i boka de, høres ut som dere har fine netter Det har vi her også, selv om det er litt flere amminger! Vi var forresten på vektkontroll mellom 2 og 4 uker, det er vanlig her. Og så skal vi igjen på seksukers kontroll. Så bra at han ville ta flaske, er så spent her også! Han tar jo smokken sin.. Hvordan gikk du frem med flaske? Pumpet du og gav med en gang eller varmet opp seinere? Merker jeg er så usikker på hvordan det er best å gjøre det. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #1876 Del Skrevet 23. juli 2011 Høres ut som dere har det så bra sammen nå :hjerte Og til neste år skal dere gifte dere Blir litt mindre kjærestetid nå etter lillegutt kom til verden, men å se hvordan kjære er i papprollen, og med F, gjør meg nyforelska på nytt Blir helt rørt av å lese her inne jeg! :rodmer Vi koser oss vi også, men føler ikke at ting er helt på greip enda... Hvor sover F på nettene? Vi har problemer med å få T til å sove i sprinkelsenga, og i går etter to timer med vugging og synging måtte vi til slutt bare legge henne mellom oss og gjett hvem som da sovnet på et blunk!??! Litt frustrerende, men mamma'n og pappa'n må sove litt de og... I dag har vi ligget og kost oss i senga til kl var nesten 10:30! Jeg legger han i sprinkelsenga si når vi går og legger oss, og han sover i utgangpunktet der. Men han sover også i senga med oss, når vi sovner mens vi ammer. Er egentlig ikke redd for å rulle på han, men det er kjære, så jeg har han alltid på "min side" av senga. Jeg tror også at de små har et ekstra behov for nærhet og kropp, og at det er greit å gi de det Og, bare så det er sagt så er det timer med vugging og byssing her òg også, F er ei lita "selskapsløve" som ikke liker så godt å ligge for seg selv på kveldene, og sovner stort sett i armene våre, før han blir lagt i sofaen/senga. Er vel derfor jeg setter så stor pris på at han sover så godt om natta Ååå, får helt frysninger jeg! Er det ikke rart å tenke på bryllupsdagen imorgen? Verdens beste grunn til å utsette iallefall!! Vi har en Angelpack bæresele til mini, og det er det beste kjøpet vi har gjort til ho! Utrolig deilig å ha ho tett inntil, men samtidig få gjort litt. Og, ikke minst å slippe å løfte rundt på 10 (!!!) kg Kos dere videre idag, med krydderkake og alt! Nam nam. Og grattis med 3 uker!!! Klem fra Oslo Ja, hadde verdens beste grunn til å utsette bryllupet ja Ja, gull verdt med ulike bæreløsninger, godt for både mini og foreldre det! Huff, for en grusom dag å våkne opp til... Godt du ikke skulle gifte deg i dag likevel, MonThe. Ja, huff... Det siste døgnets hendelser hadde vel lagt en kraftig demper på bryllupet i dag ja... Huff for en dag ja.. :tristbla Koselig å lese i boka de, høres ut som dere har fine netter Det har vi her også, selv om det er litt flere amminger! Vi var forresten på vektkontroll mellom 2 og 4 uker, det er vanlig her. Og så skal vi igjen på seksukers kontroll. Så bra at han ville ta flaske, er så spent her også! Han tar jo smokken sin.. Hvordan gikk du frem med flaske? Pumpet du og gav med en gang eller varmet opp seinere? Merker jeg er så usikker på hvordan det er best å gjøre det. Ha en fin dag :klemmer Er veldig heldige som får sove litt om nettene ja, merker jeg er ganske så utslitt om kveldene, er absolutt en heldagsjobb å være foreldre! Så greit å få en "ekstra" veing før 6ukers kontrollen, tror jaggu jeg skal dra på helsestasjonen og veie neste uke, føler det er leenge til 6ukerskontrollen enda.. Hvis han tar smokken så har han jo allerde suginga inne, og når han merker at det kommer noe godt utav flaska når han suger så sitter den vel Jeg varma melka litt i vannbad før jeg gav han det (hadde pumpe noen timer tidligere). Håper dere også har en fin dag ---------- Huff, siste døgnets hendelser er så forferdelige. Jeg har ikke ord. Rett og slett helt ufattelig forferdelig. Tenker sånn på alle som har mistet sine kjære, og de overlevende som har gjennomgått et mareritt. Livet er så verdifullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 23. juli 2011 #1877 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Å høres ut som dere har noen herlige netter.. Her er det veldig opp og ned, aner ikke om det blir et par timer eller om det blir hele natta med 1-2 ganger avbrudd med puppen.. men er ikke tvil om at han sover best i vår seng! Så du skrev at F har slitt litt med magevondt; mest sannsynlig forårsaket av noe du har spist.. Hvor lenge varte det? Her har han hatt det slik over et døgn nå og jeg lever på enkel kost uten alt for mye smak, er så redd han skal bli verre igjen.. Må innrømme jeg syns det er blitt en slitsom hverdag - men er nok mye pga mannen har hatt litt nattevakter i det siste og det stresser meg litt.. men blir bedre tider og han er fantastisk når han er hjemme med oss her! Nå virker det som du har taklet alt fint, men syns du det blir lettere og lettere - og du føler du får muligheten til å få gjort litt annet også nå?? Endret 23. juli 2011 av peace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #1878 Del Skrevet 24. juli 2011 Å høres ut som dere har noen herlige netter.. :rodmer Her er det veldig opp og ned, aner ikke om det blir et par timer eller om det blir hele natta med 1-2 ganger avbrudd med puppen.. men er ikke tvil om at han sover best i vår seng! Så du skrev at F har slitt litt med magevondt; mest sannsynlig forårsaket av noe du har spist.. Hvor lenge varte det? Her har han hatt det slik over et døgn nå og jeg lever på enkel kost uten alt for mye smak, er så redd han skal bli verre igjen.. Må innrømme jeg syns det er blitt en slitsom hverdag - men er nok mye pga mannen har hatt litt nattevakter i det siste og det stresser meg litt.. men blir bedre tider og han er fantastisk når han er hjemme med oss her! :rodmer Nå virker det som du har taklet alt fint, men syns du det blir lettere og lettere - og du føler du får muligheten til å få gjort litt annet også nå?? Heii Når det gjelder magevondtene så har det variert litt hvor lenge de har vart.. Noen ganger bare noen timer, andre ganger hele dagen/natta. Har gitt ham sukkervann 3 ganger, med god effekt, har du prøvd dette? Innimellom har det også fungert med "sykling" med føttene hans. Og andre ganger fungerer ingenting Kan absolutt forstå at du synes det er en slitsom hverdag, det synes jeg også. Heldigvis har jeg mannen mye hjemme, hvis ikke hadde jeg ikke fått gjort noe som helst føler jeg. Den ene kvelden mannen var på nattevakt her hadde jeg kjempeproblemer med å roe lillegull, og etter to timer med byssing/bæring/synging/pupp, ut resultater, satt jeg med F i fanget mens tårene trilla. Jeg følte meg som en skikkelig mislykket og dårlig mamma, og det var en forferdelig følelse. Han roa seg tilslutt da, heldigvis. Så skjønner godt at det stresser deg litt at mannen er på nattevakt Det går litt opp og ned egentlig, noen dager føler jeg vi har en rytme og litt rutiner på ting, mens neste dag er alt helt annerledes. Noen dager er "lette", hvor han spiser godt (ligger lenge ved puppen og spiser seg mett), sover lange blunder og jeg føler jeg får gjort masse, andre dager føler jeg at det eneste jeg gjør er å sitte med F klistra på puppen borti sofakroken og/eller bære/bysse, og han har vanskelig for å falle til ro og sover kun korte blunder, samt skriker mye. Heldigvis så sovner F ofte når han blir satt i bilstolen/vogna, så vi er en del ute å farter, det synes jeg er veldig godt. Igjen, dette er takket være mannen, hadde det ikke vært for han hadde jeg ikke turt å dra noen plass utenom korte trilleturer i nabolaget. Jeg er veldig glad for at vi får kommet oss så mye ut som vi gjør, det er så godt å kjenne at man kan gjøre "vanlige ting" sammen, og mestre dette Puh, ble et langt svar til deg dette Håper alt er bra med deg/dere, og at dere har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 25. juli 2011 #1879 Del Skrevet 25. juli 2011 Heii Når det gjelder magevondtene så har det variert litt hvor lenge de har vart.. Noen ganger bare noen timer, andre ganger hele dagen/natta. Har gitt ham sukkervann 3 ganger, med god effekt, har du prøvd dette? Innimellom har det også fungert med "sykling" med føttene hans. Og andre ganger fungerer ingenting Kan absolutt forstå at du synes det er en slitsom hverdag, det synes jeg også. Heldigvis har jeg mannen mye hjemme, hvis ikke hadde jeg ikke fått gjort noe som helst føler jeg. Den ene kvelden mannen var på nattevakt her hadde jeg kjempeproblemer med å roe lillegull, og etter to timer med byssing/bæring/synging/pupp, ut resultater, satt jeg med F i fanget mens tårene trilla. Jeg følte meg som en skikkelig mislykket og dårlig mamma, og det var en forferdelig følelse. Han roa seg tilslutt da, heldigvis. Så skjønner godt at det stresser deg litt at mannen er på nattevakt Det går litt opp og ned egentlig, noen dager føler jeg vi har en rytme og litt rutiner på ting, mens neste dag er alt helt annerledes. Noen dager er "lette", hvor han spiser godt (ligger lenge ved puppen og spiser seg mett), sover lange blunder og jeg føler jeg får gjort masse, andre dager føler jeg at det eneste jeg gjør er å sitte med F klistra på puppen borti sofakroken og/eller bære/bysse, og han har vanskelig for å falle til ro og sover kun korte blunder, samt skriker mye. Heldigvis så sovner F ofte når han blir satt i bilstolen/vogna, så vi er en del ute å farter, det synes jeg er veldig godt. Igjen, dette er takket være mannen, hadde det ikke vært for han hadde jeg ikke turt å dra noen plass utenom korte trilleturer i nabolaget. Jeg er veldig glad for at vi får kommet oss så mye ut som vi gjør, det er så godt å kjenne at man kan gjøre "vanlige ting" sammen, og mestre dette Puh, ble et langt svar til deg dette Håper alt er bra med deg/dere, og at dere har en fin dag Kjenner meg så igjen! Har prøvd sukkervann noen ganger ja, med litt varierende hell Sykling blir gjort ofte og det hjelper også innimellom.. Ja de nattevaktene kunne jeg godt vært foruten - gleder meg til torsdag, da har mannen fri 5-6 dager og det skal bli så deilig! Føler jeg ikke gjør annet enn å amme, bysse i søvn og soving på brystet Han skriker heldigvis ikke så mye, er bare generelt urolig... Ja det å komme seg ut er bare det beste! Jeg blir gal av å sitte inne dag ut og dag inn - så de dagene vi finner på litt er alt så mye lettere - føle man er en del av samfunnet igjen!! og det ironiske er at han til nå har vært en engel med besøk i nærheten! Vi er så forelsket og glad i vår lille skapning, men det er absolutt ingen dans på roser nei... Takk for svar - alltid "godt" og høre at man ikke er den eneste! Håper dere får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juli 2011 #1880 Del Skrevet 25. juli 2011 Innom for en kjapp oppdatering hos deg Monthe. Tror vi kommer til å ha masse å snakke om fremover nå! Så flott at både pumpe, flaske og mei tai fungerer godt. Jeg har også mei tai, og skal teste den snart. Skal også teste brystpumpe (ganske sikker på at jeg får ut i alle fall - det flommer over her :gjeiper: ) Så får vi se om vår også vil ta flaske innimellom. Hvor mange dager trengte du hjemme før du følte at roen kom litt? Med noe ligner en rytme liksom? Her sov mannen med lillemann i ettermiddag 3 timer, jeg klarte så vidt å sove 20 min av de 3 timene (har så mye "stress/adrenalin" i kroppen) Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå