Minnimusepus Skrevet 13. juli 2011 #1841 Del Skrevet 13. juli 2011 Det er jo en fryd å lese her inne, gjør ikke at jeg gleder meg noe mindre iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. juli 2011 #1842 Del Skrevet 13. juli 2011 Tusen takk for at du delte fødselshistorien din Gleder meg til det er min tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 14. juli 2011 #1843 Del Skrevet 14. juli 2011 Myzia! Håper du og mannen får en like fin opplevelse som jeg og mannen! ..mannen presterte faktisk å si her en dag at han syntes fødselen var en "trivelig opplevelse" (synes kanskje det var litt å overdrive men ) Når det gjelder katten så er hun stort sett ute om dagen, bare innom og spiser. Har kun nærmet seg den lille en gang, og når han lagde en lyd så sprang hun ut. Finfin kveld til dere også Noen kollegaer var nettopp innom med en presang fra alle på jobb -- de har lagd en kjempefin bleiekake Ble rent rørt jeg, lagt ned en masse arbeid i den, mange små, gøyale detaljer som sølvcharms etc, og innimellom alle bleiene lå det små presanger, bla. en vognangle med en inngravert "F" Så snille de er "En trivelig opplevelse" ja, det er godt han kan se sånn på det! Lurer veldig på hva pusen her kommer til å synes, han er jo liksom vår første baby, så vi håper jo han kommer godt overens med lillemann! Er vel en fordel at det er sommer og fint ute nå, så de kan stikke av når det blir for bråkete Så herlige kollegaer! Merker at jeg savner mine allerede! Det er jo en fryd å lese her inne, gjør ikke at jeg gleder meg noe mindre iallefall Signerer denne, du lager gode "vibber" til alle som skal føde de neste ukene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #1844 Del Skrevet 14. juli 2011 Så bra at jeg kan spre litt gode vibber til dere som går rundt og venter!! ...for all del, er ganske så slitsomt med en liten en i hus også, men mest kos De siste dagene har lillegull hatt mye vondt i magen , stakkars. Tror det skyldes at jeg har spist løk, og jordbær, så det er nå "nei-listen". Helt forferdelig å høre lillegull gråte sånn Men i går/dag har han vært myye bedre, og vi har tilogmed vært i bursdagsselskap til tantegullene mine som ble hele 4 år i dag. Turen dit gikk kjempebra, og det var veldig høy å hilse på masse familie, og vise fram F ..kjenner hjertet svulme av stolthet når alle kommenterer hvor fin han er I dag har frestn navlestrengen ramla av, så nå har F fått navle! Oog, vi har sendt inn "navneskjema" (husker ikke helt hva det heter:p), så han har nå fått seg navn Ønsker alle en finfin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. juli 2011 #1845 Del Skrevet 14. juli 2011 Å, det er så koselig å lese her inne Merker jeg allerede tenker tilbake på den første tiden som et helt annet stadium enn det vi er på nå, for ting endrer seg så fort! Bra at magen til lille F er bedre, det er ikke noe godt for mammaene heller når de små har det vondt Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #1846 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Tenkte jeg skulle dele noen "tips" med dere, altså ting som vi ikke kunne klart oss uten sålangt; - tørrservietter til bleieskift (væter disse, bruker Euroshopper sine som man får kjøpt på Rimi) - babyolje (bruker det i badevanne,t og har også hatt litt olje på huden når vi har skifta bleie når han har vært vledig tørr) - Sinksalve (har prøvd de ulike som vi har fått med i gratispakker, har gått til innkjøp av Silulen sin sinksalve og veldig fornøyd med den - Omslagsbodyer (lillegull er ikke så glad i å få bodyen tredd over hodet så omslagsbodyer er gull verdt) - gulpekluter er også er must -- F gulper mye, så er glad vi har mange - er glad jeg hadde pumpe i hus, det er kjekt å kunne pumpe unna når lillegull sover lange blunder, og puppene blir vonde - liker Pampersbleiene mye bedre enn Libero sine, da de er mykere! Ellers er jeg veldig fornøyd med senga og stellebordet vi valgte. Stellebordet er så enkelt å flytte rundt på badet, og oppbevaringsplassen under bordet hadde vi ikke klart oss uten! Sengeløsninga er også veldig bra - vi har fjernet den ene siden på senga slik at den står helt inntil vår (blir som en forlengelse av senga). På denne måten trenger jeg ikke stå opp om natten for å amme han, jeg flytter jeg han bare fram og tilbake når han skal ha mat, og sover videre Tenk, i dag er F hele 2 uker ..blir innimellom redd for at tiden bare skal fly avgårde,uten at jeg rekker å nyte det. Skulle ønske jeg kunne stoppe tiden iblant Endret 15. juli 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #1847 Del Skrevet 15. juli 2011 I dag er frestn kjære på jobb for første gang siden F kom til verden. Hadde gruet meg litt, men det har sålangt gåt kjempebra Han har sovet en god blund i vogna si ute på verandaen, også har svigerinna mi m/fam vært innnom på en kaffe ..og våketida som var mens jeg hadde et behov for å gå på do ble løst med at han fikk ligge på et teppe på badegulvet mens jeg gjorde det jeg skulle Ellers har mannen tre dager + 1 natt på jobb (fordelt på to uker) før han går ut i fire uker ferie! Og etter det er det ikke noe særlig med dagjobbing på han før skolene starter igjen i slutten av august. Luksus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. juli 2011 #1848 Del Skrevet 15. juli 2011 Så deilig å få ha mannen hjemme så lenge som 4 uker!! Her hadde vi håpet på at lillemor kom tidlig så hun fikk ha pappa'n sin hjemme de 5 ukene han har ferie. Men nå har allerede to av fereieukene hans gått uten at noen liten frøken har meldt sin ankomst. Satser på at det skjer noe i helgen så vi iallefall får 3 uker da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. juli 2011 #1849 Del Skrevet 17. juli 2011 Herlighet. Tenk at F er to uker allerede. Syntes det var i går jeg leste fødselshistorien din. Tror veldig på at tiden FLYR den første tiden med en liten baby i hus, så nyt det :) Så deilig at mannen din får ferie og får vært sammen med dere Ønsker dere uendelig masse lykke i tiden fremover som en familie sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 17. juli 2011 #1850 Del Skrevet 17. juli 2011 Så gøy å lese at alt går så bra:) Koselig med mannen hjemme etterhvert også, tenker jeg. Her har jeg ferie, mens pappan har 2 uker pappaperm - etter det har han 2 uker ferie Kos dere masse videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #1851 Del Skrevet 17. juli 2011 Så deilig å få ha mannen hjemme så lenge som 4 uker!! Her hadde vi håpet på at lillemor kom tidlig så hun fikk ha pappa'n sin hjemme de 5 ukene han har ferie. Men nå har allerede to av fereieukene hans gått uten at noen liten frøken har meldt sin ankomst. Satser på at det skjer noe i helgen så vi iallefall får 3 uker da Lurer på om lillejenta di har meldt sin ankomst i helga? Herlighet. Tenk at F er to uker allerede. Syntes det var i går jeg leste fødselshistorien din. Tror veldig på at tiden FLYR den første tiden med en liten baby i hus, så nyt det Så deilig at mannen din får ferie og får vært sammen med dere Ønsker dere uendelig masse lykke i tiden fremover som en familie sammen :hjerte Tusen takk søte du Håper alt er bra med dere også! Så gøy å lese at alt går så bra. Koselig med mannen hjemme etterhvert også, tenker jeg. Her har jeg ferie, mens pappan har 2 uker pappaperm - etter det har han 2 uker ferie Kos dere masse videre Er deilig å kunne være hjemme alle tre:) Ikke bare for min del, men også for pappaen sin del Håper dere har en fin sommer Lillefot ------- Vi har hatt ei kjempefin helg! Hatt litt besøk av venner og familie, trilla masse turer, hatt noe som kan minne om sommervær, grillet, ja rett og slett kost oss masse! Har tilomged fått vært på en liten shoppingtur -- med i posen hjem ble det med ei ny bukse og ei Haglofs GoreTexjakke Deilig å kunne kjøpe vanlige klær igjen, og ekstra morsomt å handle når jakka var på 50 %, nedsatt fra 2700 Kjøpte også en "ammete" på Apoteket som jeg skal prøve Når det gjelder mammalivet så føler jeg at ting bare blir bedre og bedre. Ammingen går bra, den verste melkesprengen har stabilisert seg og jeg er ikke lenger bekymra for om lillemann får nok mat, kan ikke forstå annet sånn som melka spruter Jeg blir bare mer og mer forelska for hver dag som går, og vi har funnet vår "rytme" nå! F plages fortsatt med magevondter innimellom etter han har spist, men forutenom dette så er han en rolig liten en Han er helt klart blitt mer våken og tilstede de siste dagene, og det ser nå ut som om han følger med på ting som skjer rundt ham. Fortsatt vanskelig å begripe, at jeg og mannen har skapt dette lille nydelige mennesket som ligger her ved siden av meg Straks duket for film og pizza her i heimen, ønsker alle en finfin søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 17. juli 2011 #1852 Del Skrevet 17. juli 2011 Over to uker allerede, tida går fort! Så bra at dere begynner å finne ut av ting - så mye man skal lære! Har notert meg tipsene dine - inkludert ingen jordbær (dvs - jeg spiser jordbær for harde livet nå!! ) Håper dere har en fin søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. juli 2011 #1853 Del Skrevet 18. juli 2011 Har notert meg tipsene dine - inkludert ingen jordbær (dvs - jeg spiser jordbær for harde livet nå!! ) Yes, me too! ----- Rart at det har gått over 2 uker allerede! Føles ut som det bare er noen dager siden du fødte Det er så koselig å lese om hvordan dere har det Og nå gleder jeg meg virkelig selv også, jeg kjenner liksom "for real" hva jeg kan vente meg Kan tenke meg det er fabelaktig å kjøpe normale klær igjen ja I'll be back! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. juli 2011 #1854 Del Skrevet 18. juli 2011 Er så koselig å lese om hvor bra dere har det sammen som en familie Gleder meg utrolig mye til det blir vår tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2011 #1855 Del Skrevet 18. juli 2011 Veldig koselig å lese her om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Milla80- Skrevet 19. juli 2011 #1856 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei mamma-MonThe!! Fantastisk å lese! Det er så utrolig herlig med en liten en i hus. Selvfølgelig vondt når de har vondt i magen etc, men for en glede å høre de pludre, møte blikket og bare nyte lukten av dem. Savner bittelitt den nyfødt-tiden, selv om det er utrolig kos å hoppe i fanget hele dagen også Nyt og kos dere veldig mye, ta vare på alle øyeblikkene! Og skriv ned ting som skjer! Jeg misset mye av det som skjedde, så husker ikke når det første smilet kom, den første latteren osv.. skulle gjerne visst og husket tilbake Klem fra Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #1857 Del Skrevet 19. juli 2011 Over to uker allerede, tida går fort! Så bra at dere begynner å finne ut av ting - så mye man skal lære! Har notert meg tipsene dine - inkludert ingen jordbær (dvs - jeg spiser jordbær for harde livet nå!! :fnise ) Håper dere har en fin søndagskveld Spis så mye jordbær du bare klarer Nå er det jo ikke sikkert at din lille ikke "Liker" jordbær, men mener å ha hørt at det er ganske mange små som reagerer på det -- så kos deg med jordbærene mens du helt sikkert kan Yes, me too! :ler ----- Rart at det har gått over 2 uker allerede! Føles ut som det bare er noen dager siden du fødte Det er så koselig å lese om hvordan dere har det Og nå gleder jeg meg virkelig selv også, jeg kjenner liksom "for real" hva jeg kan vente meg :ler Kan tenke meg det er fabelaktig å kjøpe normale klær igjen ja :jepp I'll be back! :klemmer Ja, dagene har flydd, synes også det føles ut som om den var i går han kom til verden. Samtidig føles det ut som om han alltid har vært her Virkelig deilig å kunne kjøpe vanlige klær igjen ja! ...ikke lenge igjen til det er din tur nå Line! Om du gjør det "my way" så setter fødselen din igang i natt Er så koselig å lese om hvor bra dere har det sammen som en familie Gleder meg utrolig mye til det blir vår tur Veldig koselig å lese her om dagen! Bare å glede dere jenter Hei mamma-MonThe!! Fantastisk å lese! Det er så utrolig herlig med en liten en i hus. Selvfølgelig vondt når de har vondt i magen etc, men for en glede å høre de pludre, møte blikket og bare nyte lukten av dem. Savner bittelitt den nyfødt-tiden, selv om det er utrolig kos å hoppe i fanget hele dagen også Nyt og kos dere veldig mye, ta vare på alle øyeblikkene! Og skriv ned ting som skjer! Jeg misset mye av det som skjedde, så husker ikke når det første smilet kom, den første latteren osv.. skulle gjerne visst og husket tilbake Klem fra Oslo Mhm, det er fantastisk Tusen takk for tips, skal prøve å være flink åskrive ned alt, er jo så gøy å ha til senere Stor klem tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 20. juli 2011 #1858 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei! Så koselig lesing her inne Håper dere har en fin uke Her har også lillegutt litt vondt i magen av og til etter mat, men klarer ikke helt å finne ut hva det kan være. Spiser helt vanlig, unngår løk, jordbær, kål osv.. drikker en del melk da, så lurer litt på om det kan være det som gir han luft i magen.. Ellers så tenker jeg at det kan være en slags innkjøring av systemet, det er jo ikke så lenge siden han fikk alt igjennom navlestrengen. Ser at både du og jeg og sommerfuglen har småttiser som har litt vondt i magen av og til etter mat, så det kan jo være det er ganske vanlig. Men det er jo ikke noe godt for mammahjertet uansett! Merker du noe til søtsug nå som du ammer? Jeg er helt ramm altså, trodde jeg var godtesyk når jeg var gravid, men dette tar kaka.. bokstavelig talt Ha en kjempefin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #1859 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei! Så koselig lesing her inne Håper dere har en fin uke Her har også lillegutt litt vondt i magen av og til etter mat, men klarer ikke helt å finne ut hva det kan være. Spiser helt vanlig, unngår løk, jordbær, kål osv.. drikker en del melk da, så lurer litt på om det kan være det som gir han luft i magen.. Ellers så tenker jeg at det kan være en slags innkjøring av systemet, det er jo ikke så lenge siden han fikk alt igjennom navlestrengen. Ser at både du og jeg og sommerfuglen har småttiser som har litt vondt i magen av og til etter mat, så det kan jo være det er ganske vanlig. Men det er jo ikke noe godt for mammahjertet uansett! Merker du noe til søtsug nå som du ammer? Jeg er helt ramm altså, trodde jeg var godtesyk når jeg var gravid, men dette tar kaka.. bokstavelig talt Ha en kjempefin dag videre Heii Innkjøring av systemet, ikke en dum tanke det! F har det med å kave en del når jeg legger han til, og er litt "glupsk" så han svelger innimellom mye luft når han spiser, tror nok det også er med på å gi ham magevondter.. Åh, søtsuget har virkelig meldt seg her, er verre enn når jeg gikk gravid!! ..i handleposen ble det jaggu med en pose med 123 "Krydderkake for langpanne" Håper alt er bra med dere, og at dere også har ei fin uke Synes frestn det er så gøy at våre små er så like i alder, er så flott å kunne utveksle erfaringer og råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #1860 Del Skrevet 20. juli 2011 I dag har vi fått fødselsattesten til F i posten -- nå har han fått navn og personnummer, og er en "virkelig" person Her i byen er det jazzfestival, og vi har vært ute å luftet oss i folkehavet. F sov seg gjennom parader og støy, og mammaen synes det var veldig kjekt å treffe kentfolk og vise fram skjønningen I kveld skal vi teste flaska for første gang. Jeg har nemlig pumpa meg litt frampå og har morsmelk i fryseren -- og om F liker flaska skal jeg jaggu kose meg med et glass vin uti uka! ..vi begynte frestn med smokk i forrige uke, og det har fungert kjempebra. Var redd for at han skulle bli sugeforvirra, og ta puppen mindre, men det har ikke vært noe problem, og jeg må innrømme at det er deilig at han roer seg med noe annet enn puppen Er heldivgivs ikke noe problem å se når han er sulten, for da fyker smokken ut raskere enn jeg får putta den inn Håper alle har en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå