Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Så herlig å høre fra deg MonThe - gleder meg sånn til det blir min tur nå :rodmer:

Håper MME får slutt på vektnedgangen og at dere får kost dere like mye når dere kommer hjem!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FANTASTISK!! Gratulerer så utrolig mye! Åhhh, jeg er lykkelig på dine vegne! Gleder meg masse til å høre om fødsel og opplevelser senere, nå må dere bare kose dere maks og nyte den lille skatten!

Melka bruker å komme dag 3, og da kommer den virkelig! Puppene mine eksploderte i størrelse, og munnen til mini ble overfylt med melk ;) Men, man får også gjerne barseltårer sammen med melka, bare så du er forberedt. Jeg grein over alt og ingenting. Mest grein jeg for alle tinga som var så fint, og jeg tutet i vei i ei god uke.. hehe.

Kos dere utrolig mye, jeg er så glad på deres vegne!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får reise hjem i dag selv om F har gått litt for mye ned i vekt.

Kos dere masse iallfall!

Ps.: Legger du ut bilder på FB etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, MonThe! :hoppe::danse::klemmer:

Har vært lite på nett i noen dager, så jeg håpet og regnet med at noe hadde skjedd nå. Så utrolig herlig å lese at lille F er kommet til verden! :strix:

Skjønner at fødselen må ha vært tøff, så du kan virkelig være stolt av den prestasjonen. Og så tenker jeg at du synes alt sammen er verdt det nå. :hjerte: Nyt dagene som kommer. Håper amminga går seg til - det gjør den jo for de fleste.

Tusen klemmer til den nye lille familien! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel hjemme, fikk dra hjem i går kveld etter at min flinke lille F hadde klart å gå opp 140 gram på ett døgn! Gutten sin det :nigo: Deilig å være hjemme, og den aller første natta gikk fint - vi har sovet hele natta, kun avbrutt av tre måltider og ett bleieskift :rodmer:

Ammingen har gått seg til, synes fortsatt det kan være litt vanskelig å legge han til riktig innimellom, og brystvortene er såre, men gutten får maten sin, og det er godt å vite :jepp:

Dagen i dag har bestått av pupp, gulp, bæsj, soving, og en hel masse kos. Selv om lillegull sover gode blunder er jeg sliten og trett, heldigvis er kjære en fantastisk pappa og husfar, og tar både husabeid og lillegull en masse :hjerte:

F er en fantastisk skjønn liten skapning, som smelter mamma og pappas hjerte med morsomme grimaser og deilige babylyder :rodmer:

Hodet er fullt av inntrykk, følelser og ting som må bearbeides, kroppen er litt stiv og støl - og livet er herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese Monthe :rodmer:

De babylydene er bare så hærlige! Jeg ble så forundret over at man kunne bli så forelsket bare på det sekundet han var ute!

Jeg var også sår i begynnelsen, men luftet puppene mye, så tror det var det som reddet meg. De var mer ute enn inne på sykehuset :fnise:

Nå er jeg ikke sår en plass, heldigvis *bank i bordet*

Kos dere masse masse :rodmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med oppdatering fra deg MonThe!

Godt å høre at første natta hjemme gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat som å høre slik vårt første døgn var hjemme, helt ubeskrivelig deilig dog så rart :):rodmer:

Også så fint at han la på seg såpass på et døgn, han skjønte vel at mamma og pappa gjerne ville hjem tenker jeg :fnise:

Blir iallefall ikke mindre babysyk av å lese her inne om dagene :)

Når det gjelder sårhet ved amming så må du lufte, lufte og lufte. Smøre på morsmelk og lufte godt. Husker jeg bad om å ha et par dager i fred og ro med lillemann, kun for å lufte hele dagen. Og det funket faktisk bedre enn noen krem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, herlig MonThe :rodmer: Så deilig det må være å komme hjem med det lille mirakelet. Kos dere masse med hverandre og nyt tiden sammen som ny familie :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp bildet på FB, og han er nydelig!

<3

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

<3

Enig med hegejenta! Han er kjempe skjønn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snartur mens lillegull sover. Vi har det bare bra, ammingen har gått seg enda litt til, og her flommer både melk og barselstårer :griner: Barselstårene gir seg her utslag i en overveldende lykke, over alt det fine som er i verden, og hvor vakker en gutt jeg og kjære har laget, over hvor herlig pappa kjære er osv -- det kjennes rett og slett ut som om hjertet mitt skal eksplodere innimellom :hjerte:

Synes dagene er ganske travle, selv om F sover lange blunder føler jeg at jeg ikke har tid til mye annet enn å sitte med puppene ute til tørk/amme, og inimellom prioriterer jeg å ta en dusj og hvile når F sover. Ellers så er F en skikkelig bæsje/gulpeunge så er glad vi hadde maaange bodyer/gulpekluter/strømpiser/helsetepper ;)

Sånn fysisk så er kroppen på vei dit den var -- fortsatt øm nedentil (måtte sy litt etter fødselen), men den verste renselsen er over og jeg blør bare litt nå. Oog, var på vekta i dag, ned 9 kg er helt greit! :hoppe:

F er nå snart en uke gammel, og dagene har flydd. Synes allerede nå at han har forandret seg, er mer våken og "tilstede", og følger mer med. Og han er den skjønneste, vakreste, nydeligste lille gutten :rodmer:

Jenter, dere som venter på deres små nå -- gled dere! Dette er fantastisk! :hjerte:

Er foresten jevnlig innom å titter til dere alle, men er ikke så flink til å skrive hos dere nå!

Ønsker alle en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var foresten ute å prøvde vogna i går!! :hoppe::hjerte: Bare en liten tur rundt i nabolaget (var jo liivredd for at han skulle våkne og ville ha mat :fnise: ) , men det var veldig, veldig koselig :hjerte: Gleder meg til vi tør å trille lengre turer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er lykkelige og at alt er bra :):hjerte: Kjenner jeg gleder meg veldig nå. Masse lykke til fortsatt og nyyyt dette og denne tiden så godt dere kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3

...for nå ble jeg ikke nysgjerrig da... :sjenert:

Godt og se at du nyter dagene som mamma, MonThe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå! :grine::rodmer::grine::hjerte::rodmer:

Jeg ble så rørt av innlegget ditt! Huff... :ler: Høres absolutt fantastisk ut. Håper jeg kommer på samme sted som deg :)

Bra å høre at ammingen går seg til og at melka flommer :Nikke:

Syns det er fascinerende å høre om hvordan vekta raser av bare dager etter fødsel. Spent på hvordan det blir for min egen del... :sjenert:

9 kg er vel omtrendt det du gikk opp? :klo:

Men Monthe: Jeg er helt besatt av ammevennlige klær for tiden, men føler meg aldri fornøyd (kanskje fordi jeg ikke vet noenting :fnise: ) Hvordan er outfit'en om dagen? Kan du anbefale noen must-have's? :popcorn:

Kjempekoselig å høre fra deg! :sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...