Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Ja, kjekt å slippe å dele rom med tre andre! :jepp:

Hvordan er det hos dere?

Skal jo føde på Ullevål, så satser på at det er ledig på pasienthotellet :)

Dele rom frister lite... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en camelbak drikkeflaske og er blitt anbefalt å ta den med på fødselen. Praktisk siden man suger i seg, istedenfor å måtte helle flasken.

Bruker den på jobb, så kommer ikke til å pakke den før etter jeg går i permisjon. Så om jeg skulle føde tidlig blir den nok ikke med Flaske

Det var en veldig fin flaske! Den linken skal jeg ta vare på, hadde vært en perfekt presang til kjære! ;)

Hei MonThe!

Nå synes jeg den ene etter den andre pakker fødebag :gjeiper Det har gått unna det her synes jeg. Spennende tider for dere nå - og spennende med så mye action her inne på kg :fnise

Ja, nærmer seg for mange av oss her inne nå! :rodmer: Og hos dere andre som er i "midten" går også tiden rasende fort synes jeg! :jepp:

Familierom er gull :nigo Håper vi får dette og

Fin liste du har laget også :rodmer Tror det er deilig å ha pakket bagen når alt plutselig er i gang! Jeg kommer til å ta toalettsaker til sist, det bruker man jo helt til det siste..

Håper du har en fin dag

Ja, krysser virkelig fingrene for at de har ledige familierom, synes det høres veldig slitsomt ut å måtte dele rom med andre (de har både 3 og 4manns-rom :sjenert: ) Jeg har ikke pakket alt oppi bagen enda, er jo en del av tinga jeg bruker enda, men listen ligger ved siden av bagen så jeg ikke skal glemme noe :jepp: Koos deg på konsert i kveld! :skya:

:vinke Må titte innom her! Her flyr tiden avgårde! Det står ikke stille når jeg ikke er innom, nei :fnise Er ikke lenge til den lille kommer nå :hjerte Blir spennende framover...!

Ønsker deg en fin onsdag :klemmer

Så koselig med besøk fra deg! Ønsker deg også en fin dag :kose:

Skal jo føde på Ullevål, så satser på at det er ledig på pasienthotellet

Dele rom frister lite... :sjenert

Okei. Vet ikke hordan det fungerer med pasienthotell jeg, er det sånn at dere booker dere rom, eller får dere automatisk tildelt rom hvis de har ledig? :vetikke: Ja, håper virkelig jeg slipper det, høres veldig slitsomt ut :sjenert:

-----------

I dag er jeg så trøøøøøøtt! Virkelig tom for energi, og hele kroppen føles stiv og støl :Gjesp: Tenkte jeg skulle lage en side i albumet til lillegull, og lime inn litt bilder fra når vi ordna rommet hans og sånt :rodmer: Ellers iingen planer. Spent på JMtimen i morgen. Tar meg selv i å tenke at dette kanskje blir den siste timen jeg "rekker" før lillegull er kommet. Samtidig føles det fortsatt så fjernt at terminen nærmer seg.. Har drømt om fødselen 4 netter på rad, så er nok noen tanker som rører på seg i hodet :fnise:

Merker jeg gruer meg til hver nattevakt kjære skal på.. Er engstelig for at ting skal sette igang når han er på jobb, og at det tar sin tid før han rekker å komme seg hjem, i tillegg til at vi har vel en time å kjøre til sykehuset :sjenert: Vi hadde jo egentlig ordna oss med en kollega som kunne stille opp på kort varsel - det ingen av oss tenkte på var at han går ut i ferie neste uke, og mest sannsynlig skal reise bort... Det ordner seg nok på annet vis, men kjenner jeg blir litt stressa av å tenke på det, det ligger lissom litt og "murrer" i bakhodet.. Merker iallefall at jeg sover mye bedre når han er hjemme for å si det sånn! :)

Nå roper en maskin med klær på meg, ønsker alle en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette etter et lite dikt å ha inni albumet til lillegull, og fant dette stykket som jeg må dele med dere. Fikk iallefall tårene til å trille her :grine::rodmer:

Hei mamma :hjerte:

Ville bare si at jeg er her.

Kjenner du at jeg sparker litt i deg?

Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne...

Av og til glemmer jeg meg, å sparker deg kanskje ikke på en stund.

Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint.

Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover!

Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma...

Jeg gjorde det ikke med vilje...

Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig.

Jeg er glad for at det endelig er over.

Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma,

men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom.

Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen,

men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din,

og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg.

Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden...

En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld.

Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse.

For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg,

og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg.

Jeg er så glad for at du har pappa...

Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor.

Hjelper det hvis jeg kiler deg litt?? Blir du glad da?

For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg...

Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen,

for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge.

Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra!

Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma.

Hilsen den inni magen :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Hei mamma :hjerte:

Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne... Av og til glemmer jeg meg ut, og sparker deg kanskje ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si i fra at alt er fint. Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover! Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma, Jeg gjorde det ikke med vilje.

Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også veldig lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma... men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg. Jeg tror at jeg får den beste mammaen i hele verden.. En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg. Jeg er så glad for at du har pappa... Snille pappaen min som trøster deg når du gåter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt?? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg... Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen!! Vi har å se frem til du og jeg, mamma.

Hilsen den inni magen :hjerte:

:grine::grine::grine:

Dette var jammen sterkt for et mammahjerte!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på kontroll i dag :) Fiint dikt forresten :rodmer:

Og jaaaa, gleder meg til å bli mamma jeg og :nigo:

Hvordan går det? Begynner du å bli "fødeklar" nå eller står det fortsatt mye igjen på den biten? :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :hjerte: :hjerte: Leste det "brevet" i går kveld - og her trillet tårene også :cry3::rodmer:

Jeg gleder meg mer og mer for hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i dag :) Fiint dikt forresten :rodmer

Og jaaaa, gleder meg til å bli mamma jeg og :nigo

Hvordan går det? Begynner du å bli "fødeklar" nå eller står det fortsatt mye igjen på den biten? :sjenert

:klemmer:

Ja, nå er det ikke lenge igen til dagbøkene våre handler om mammalivet Sommerfuglen :rodmer: ..når det gjelder å bli fødeklar så føler jeg meg egentlig langt ifra fødekla.... Men det har kanskje noe med at formen er så bra å gjøre? Det føles på en måte så fjernt. På en annen side så tenker jeg ikke på annet enn den lille, fødselen og livet etterpå, så jeg er kanskje så klar som jeg kommer til å bli? :sjenert: Gleder meg iallefall ufattelig til å få lillegull på utsiden :hjerte: Enn du, er du "klar"? :klemmer:

:hjerte :hjerte :hjerte Leste det "brevet" i går kveld - og her trillet tårene også :cry3 :rodmer

Jeg gleder meg mer og mer for hver dag!

Så nydelig tekst!! :hjerte:

Jaaaa :hjerte: Leste teksten maaange ganger i går, og tårene trillet hver gang :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos JM :) Litt rart og gå derifra, og høre JM si "hvis babyen kommer før neste kontroll så får du ha lykke til" :rodmer:

Fant bakterier i urinen, så den ble sendt videre til dyrking, kunne se ut som uvi, det skulle jeg visst få svar på allerede i morgen. Har ikke hatt noen symtpomer på det, men det var visst ikke så uvanlig ifølge JM. Blodtrykk var fint, hjertelyden til lillegull var fin, og hodet er festet! :hoppe: Ellers hadde SFmålet stagnert noe, men det var visst ikke uvanlig siden hodet er festet og lillemann ligger så langt nede som han kommer (magen har altså sunket...)

Så nå blir det spennende å se om jeg har behov for neste time, som er om akkurat to uker :nigo: Etter JMtimen var jeg innom på Rimi og henta Rimipakken, det var også en fin pakke, fornøyd med innholdet! :jepp:

Oog, i dag er det nyydelig vær her -- gradestokken viser 25 grader og det er blå himmel :sol: Nå har jeg har en date med Jo Nesbø under parasollen! :nigo: Ønsker alle en finfin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles på en måte så fjernt. På en annen side så tenker jeg ikke på annet enn den lille, fødselen og livet etterpå, så jeg er kanskje så klar som jeg kommer til å bli? :sjenert: Gleder meg iallefall ufattelig til å få lillegull på utsiden :hjerte: Enn du, er du "klar"? :klemmer:

'

Tja... :sjenert: Har det vel litt på samme måte... Ei jeg kjenner fødte i dag, når jeg hørte det så tenkte jeg bare at nå er det bare meg igjen :gjeiper: Whooops :fnise:

Tror ikke jeg er forberedt på at når fødselen er over har kjære og jeg ett lite menneske ute hos oss som vi faktisk skal ha ansvar og kjennskap til så lenge vi lever :rodmer::fnise: Det tror jeg ikke man kan bli forberedt på, hvertfall ikke jeg :gjeiper:

Ang fødsel med smerter osv så er vel jeg og så forberedt jeg kan bli, har lest endel, sett div jordmødrene-episoder og tatt til meg tips fra her og der. Er spent på hvordan alt begynner, hvor vondt jeg vil få med en gang og etterhvert og alt det der. Og ikke minst, hvor lang tid det vil ta med smerter før jeg har verdens fineste premeie på brystet. Hver gang jeg tenker på det tenker jeg at jeg skal si: Hei, lille venn! :rodmer: Lurer på hva jeg kommer til å si når alt kommer til alt :fnise:

Fint at alt var bra på kontroll :strix: Spennende å se når lillegutten din vil ut :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... :sjenert: Har det vel litt på samme måte... Ei jeg kjenner fødte i dag, når jeg hørte det så tenkte jeg bare at nå er det bare meg igjen :gjeiper: Whooops :fnise

Tror ikke jeg er forberedt på at når fødselen er over har kjære og jeg ett lite menneske ute hos oss som vi faktisk skal ha ansvar og kjennskap til så lenge vi lever :rodmer::fnise: Det tror jeg ikke man kan bli forberedt på, hvertfall ikke jeg :gjeiper:

Ang fødsel med smerter osv så er vel jeg og så forberedt jeg kan bli, har lest endel, sett div jordmødrene-episoder og tatt til meg tips fra her og der. Er spent på hvordan alt begynner, hvor vondt jeg vil få med en gang og etterhvert og alt det der. Og ikke minst, hvor lang tid det vil ta med smerter før jeg har verdens fineste premeie på brystet. Hver gang jeg tenker på det tenker jeg at jeg skal si: Hei, lille venn! :rodmer: Lurer på hva jeg kommer til å si når alt kommer til alt :fnise:

Fint at alt var bra på kontroll :strix: Spennende å se når lillegutten din vil ut :):klem:

Det er en overveldende tanke det! Tenk, et lite menneske som vi sammen med våre kjære har skapt, og som skal vokse opp til å bli selvstendige, uavhengige mennesker etterhvert! Nesten så det er for stort til å begripe! :grine::rodmer:

Jeg er også veldig spent på hvordan fødselen starter, og hvordan det hele vil bli. Jeg håper jeg kjenner det litt sånn gradvis, slik at vi har god tid til å komme oss til sykehuset, før det er så vondt at bilturen blir helt forferdelig... :sjenert: ..Åh, det øyeblikket når jeg får lisjen opp på brystet - jeg kommer sikkert ikke til å være istand til å si et ord jeg, begynner nesten å tute bare jeg tenker på det! Jeg er ei skikkelig grinerlus :ler: ..spent på hvem av oss som får først jeg! :jepp::klemmer:

---------------

Glemte å si, nevnte på til JM om den lille blødningen sist uke. Hun mente på at det var sikkert ingenting, men sa også at om man var usikker så skulle man alltid ta kontakt med føden. Så da skal jeg jaggu gjøre det om det skulle være noe igjen! :jepp:

Og så spurte jeg JM om hun ville gjette på størrelse på lillegullet. Hun mente på at han nok sikkert var en gjennomsnittlig baby, og sa hun ville bli meeget overraska om det var en stor 4 kilos-baby. Så da satser vi på at hun har rett, er ikke så om og gjort at han er så veeldig stor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, snart har du et lite nøste på utsiden du også! :hjerte: Klarer ikke helt å henge med i dagbøkene for tida, men måtte titte innom deg og se hvordan det gikk etter blødningen. Bra at alt ser ut til å være i orden, og :hoppe: for sannsynligvis normalt stort barn :ler: Jordmora mi ble faktisk overrasket over hvor stor frøkna mi var i forhold til størrelsen på magen, men hun var nå fortsatt ganske nett. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teksten er så nydelig :rodmer:

Jeg tenkte å lage sånn minneramme til Lille Lo, der jeg har med en tekst a la den du la ut over her.

Eksempel på minneramme: https://lh6.googleusercontent.com/-YwJmVOV_DSM/TXDBdJphjUI/AAAAAAAAJGM/jfhZElANELA/s1600/10-2.jpg

er det ikke lenge igjen snuppa :popcorn:

Edit: måtte legge inn link på minneramme :)

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg kjenner meg igjen i den følelsen ang å være klar.. Vi gleder oss jo så veldig nå - men i og med at formen er foreløpig så bra klarer jeg liksom ikke helt motivere meg på et vis.. eller jeg tror ihvertfall ikke jeg kan motivere meg nå.. :) Er faktisk flink til å nyte dagene, samtidig som jeg gleder meg noe utrolig! Kan liksom ikke tro at bare om noen uker ligger han her i armene våre!! Overveldende!!! :rodmer::rodmer:

Så bra at han lå rette veien og var festet da - nå kan han bare komme!! :) :)

Gleder meg til onsdag og høre hva jordmor har å si om leie her!

Her er det date med mannen i kveld!

Håper du får en fin kveld og kos deg videre med Nesbø! Er jo fantastiske bøker - elsker krim!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helledussen for et nydelig lite dikt :rodmer: Du må tenke på at det er mange hormonelle kvinner her inne som ikke tåler så mye om dagen :fnise: Tar til tårene med alt som handler om svangerskap,fødsel, og bebiser om dagen.

Spennende tid du har foran deg nå altså, nå kan det skje når som helst :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, snart har du et lite nøste på utsiden du også! :hjerte: Klarer ikke helt å henge med i dagbøkene for tida, men måtte titte innom deg og se hvordan det gikk etter blødningen. Bra at alt ser ut til å være i orden, og :hoppe for sannsynligvis normalt stort barn :ler: Jordmora mi ble faktisk overrasket over hvor stor frøkna mi var i forhold til størrelsen på magen, men hun var nå fortsatt ganske nett. :rodmer

Er imponert over hvor flink du har vært til å oppdatere oss jeg, er så koselig å høre om deg og lillejenta :hjerte: Gleder meg til å følge dere videre :kose: Hihi, JMestimering/SFmålene er vel ikke helt til å stole på nei :fnise:

Den teksten er så nydelig :rodmer

Jeg tenkte å lage sånn minneramme til Lille Lo, der jeg har med en tekst a la den du la ut over her.

Eksempel på minneramme: https://lh6.googleusercontent.com/-YwJmVOV_DSM/TXDBdJphjUI/AAAAAAAAJGM/jfhZElANELA/s1600/10-2.jpg

er det ikke lenge igjen snuppa :popcorn

Edit: måtte legge inn link på minneramme :)

Så fiiiint med en sånn minneramme :rodmer: Tusen takk for tips :jepp: Det er det ikke! :hoppe: Gleder meg til å fylle dagboken med hverdagslige mamma/babyting :rodmer:

Må si jeg kjenner meg igjen i den følelsen ang å være klar.. Vi gleder oss jo så veldig nå - men i og med at formen er foreløpig så bra klarer jeg liksom ikke helt motivere meg på et vis.. eller jeg tror ihvertfall ikke jeg kan motivere meg nå.. :) Er faktisk flink til å nyte dagene, samtidig som jeg gleder meg noe utrolig! Kan liksom ikke tro at bare om noen uker ligger han her i armene våre!! Overveldende!!! :rodmer :rodmer

Så bra at han lå rette veien og var festet da - nå kan han bare komme!! :)

Gleder meg til onsdag og høre hva jordmor har å si om leie her!

Her er det date med mannen i kveld!

Håper du får en fin kveld og kos deg videre med Nesbø! Er jo fantastiske bøker - elsker krim!!

Skjønner akkurat hva du mener, sånn har jeg det jeg òg! :jepp: Lå han med hodet ned på siste kontroll? :) Håper du og mannen koser dere masse på date, tror det er spesielt viktig å sette av tid til å gjøre slike ting sammen nå, før gullene kommer :yvonne: Her har jeg og Nesbø flytta oss inn i sofaen, mens kjære er dratt på nattevakt.. Er vel bare å nyte stille hjemme-alenekvelder òg :fnise:

Å helledussen for et nydelig lite dikt :rodmer Du må tenke på at det er mange hormonelle kvinner her inne som ikke tåler så mye om dagen :fnise Tar til tårene med alt som handler om svangerskap,fødsel, og bebiser om dagen.

Spennende tid du har foran deg nå altså, nå kan det skje når som helst :nigo

Hehe, er en av de selv :ler: Jaa, tenk det :rodmer: *vanvittig tanke, som får det til å bølge både panikk og glede gjennom meg* Håper alt er bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke:

Nå har jeg stått opp, etter en litt rar og urolig natt. Våknet i natt, i tretiden, med mensmurringer i magen. Har i tillegg vært veldig urolig i magen, og vært på do flere ganger. Tror ikke at det er ting på gang, men må bare skrive det ned så jeg "har det til senere"! :jepp:

...sååå, hva i alle dager skal man ta seg til klokken syv om morgenen da? :klo: ..tror jeg fortsetter der ejg slapp med Nesbø i går jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...