Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

:popcorn: Følger spent med :jepp:

Jeg ble sendt til Ullevål for CTG i dag etter jordmortimen, syns det var litt skummelt men gikk fint. Skriver med om det hos meg. Spennende og skummelt at det bgegynner å skje ting nå når det nærmer seg slutten...

Bra at alt var bra! :kose:

...ja, ser det skjer mye i manga bøker om dagen, er tydelig at det nærmer seg slutten for mange av oss nå! :jepp::rodmer:

--------

Da er sykehusbagen en til lillegull ferdig pakket, og jeg er godt igang med min :jepp: Var innom apoteket i dag for å kjøpe meg en "brystvortekrem", men klarte ikke bestemme meg for hvilken en jeg skulle ta... Hva slags krem kjøper dere andre? Tenker det er like godt å bare ha det i hus, er vel ikke til å unngå at brystvortene blir såre og ømme.

Nå er det en sofastrekk før.. ehmm...det blir enda mer sofakos med kjære! :fnise: God lørdag jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare den lille prøven med brystvortekrem som kom med apotekpakken... Tenkte å prøve om jeg liker den, og så eventuelt kjøpe mer eller evt. en annen type.

Ha en fin kveld med sofakos! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare den lille prøven med brystvortekrem som kom med apotekpakken... Tenkte å prøve om jeg liker den, og så eventuelt kjøpe mer eller evt. en annen type.

Ha en fin kveld med sofakos! :klemmer:

Åh, var det med en prøve på krem der? *løpe og lete*

Ha en fin kved du og! (høres ut som om den blir mer spennende enn min :lur::popcorn: )

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, du har jammen kommet langt avsted. Har gått glipp av masse KG oppdatering den siste tiden. Nå har du ikke lenge igjen MonThe. Så utrolig spennende!

Håper du og din kjære får en fin soffakosetid i kveld :rodmer:

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke legge ut fødebag-listen din da Monthe? :hoppe:

Ellers så svarte jeg purelan på salvespørsmålet i skravletråden, men som du vet - jeg er jo helt grønn :fnise:

Ha en super duper lørdag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe er det iallefall som skjer! :jepp: Så dumt du har en slik opplevelse av kontrollen! Har inntrykk av at det er litt typisk jeg, at legen har litt dårligere tid, og et mer "medisinsk fokus" enn hos JM. Men han burde jo absolutt sjekke SFmålet da, det er jo en vanlig del av kontrollen! Som du sier, godt du skal til JM om to uker! Siste innspurt nå! :hoppe: ..ja, synes det er på sin plass med en ny fødebag :ler:

God fredag! :klem:

Jo det er nok litt typisk det, går på et samlebånd :) Syns det har vært greit annehver gang at vi ikke sitter og prater i det uendelige som det kan bli med jordmor, men nå som det nærmer seg slutten merker jeg at jeg godt kunne hatt det litt mer grundig.. Ang symfyse har jeg hørt at det kan bli feil hvis to måler for de kan måle forskjellig, så har tenkt det er derfor han ikke gjør det.. men men.. ut må han uansett!! ;)

Har du fått noe vann i kroppen da?

Her har føttene de siste dagene bæret preg av varme kan du si :gjeiper: Liker det ikke, men heldigvis ikke resten av kroppen!

Ha en fortsatt fin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se her ja, du har jammen kommet langt avsted. Har gått glipp av masse KG oppdatering den siste tiden. Nå har du ikke lenge igjen MonThe. Så utrolig spennende!

Håper du og din kjære får en fin soffakosetid i kveld :rodmer

Ha en riktig god helg!

Så koselig at du titter innom! Det har jammen du òg, straks i siste trimester du nÅ! :hoppe: Håper du også hadde ei fin helg :hug:

Vil du ikke legge ut fødebag-listen din da Monthe? :hoppe

Ellers så svarte jeg purelan på salvespørsmålet i skravletråden, men som du vet - jeg er jo helt grønn :fnise

Ha en super duper lørdag! :nigo

Joda, kan gjøre det :jepp: Den er vel ikke så veldig annerledes enn alle andre sin da... SKal skrive det opp senere i dag! Har vanskelig for å tro at du er helt grønn på noen som helst områder jeg, så tar imot brystkrem-råd fra deg òg jeg! ;):klemmer:

Jo det er nok litt typisk det, går på et samlebånd :) Syns det har vært greit annehver gang at vi ikke sitter og prater i det uendelige som det kan bli med jordmor, men nå som det nærmer seg slutten merker jeg at jeg godt kunne hatt det litt mer grundig.. Ang symfyse har jeg hørt at det kan bli feil hvis to måler for de kan måle forskjellig, så har tenkt det er derfor han ikke gjør det.. men men.. ut må han uansett!! Har du fått noe vann i kroppen da?

Her har føttene de siste dagene bæret preg av varme kan du si :gjeiper Liker det ikke, men heldigvis ikke resten av kroppen! Ha en fortsatt fin helg!! :klem

Okei. Kan godt hende det altså, at det vil bli feil om to forskjellige måler SFMålet. Men trodde de gjorde det allikevel, at SFmålet har vokst mye/lite kan jo være tegn på at noe ikke er helt som det skal, og føre til henvisning til f.eks. UL? :klo: Her er det ikke særlig varmt, så ikke nevneverdig plaget av vann i kroppen. (Bortsett fra Carpal Tunnel da) Men hadde en dag med litt varme, og da så anklene mine ut som tømmerstokker :ler: Håper du har hatt ei god helg også :klemmer:

Purelan er helt fantastisk!

Then Purelan it is! :jepp:

------------

Her har vi hatt ei fin helg, og det er så deilig at det er "søndag" i dag også! :jepp: Skal ut på biltur i dag, til en dal noen timer unna som visstnok skal være veldig fin. Synes det er så kos, kjøre bil, høre på musikk og prate :jepp: Ellers hadde vi besøk av hele familien min i går, inkludert tantegullene. Merker jeg gleder meg eenda mer når jeg får holde tantegullet på fire måneder, tenk at om noen uker sitter jeg med min egen baby :rodmer: Det begynner virkelig å gå opp for meg nå, at det kommer en baby ut av dette om ikke så lenge! Tenk det da jenter! :rodmer:

Håper alle har en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 2. november 2010

Embryoet beveger seg: 26. november 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 3. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 17. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 24. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 31. desember 2010

Fosteret svelger og tisser: 14. januar 2011

Tid for ultralyd: 21. januar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 28. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 4. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. juni 2011

Antatt termindato: 3. juli 2011

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeliste, sykehusbag:

Til meg:

- Joggebukser, tights (tar med mammabukser, ikke vanlige)

- Ammetopper

- Singleter + Vide topper/tunika

- Cardigans

- Amme-BH

- Truser (vanlige, ikke string)

- Sokker

- Ammeinnlegg + brystkrem

- Toalettmappe (sminke, dusjeting)

- Havaianas

- Pysjbukse

- Ipod (husk å lade)

- morgenkåpe

Til lillegull:

- Klær til hjemreise (ett sett i 50 og ett sett i 56)

- Helseteppe

- Smokk

- Sokker

- Lue

- Tøfler

Har pakket tingene til lillegull i stellebagen, så har også med litt gulpekluter/våtservietter/ bleier etc til bilturen hjem

Diverse:

- Bæresjal

- Fotoapparat m/lader

- Videokamera m/lader

- Mobillader

- Drikkeflaske

- Helsekortet (med alle vaks.papirer)

- Bilsetet med base

- Snacks (frukt, kjeks, juice/saft)

- Ammepute

Siden vi skal føde i nabobyen kommer jeg til å ta med en del klær til meg selv, er jo ikke bare å "stikke" hjemom og hente noe. Kjære har også pakket en bag med skift for noen dager til seg selv. Iløpet av uken skal vi sette inn basen til bilstolen i bilen, samt sette fram bilstolen ved siden av bagene (er redd vi glemmer den :fnise: )

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeliste, sykehusbag:

Til meg:

Denne lista så veldig lik ut som min! :Nikke:

Jeg har minus videokamera og ammepute (den er alt for stor, kan ikke drasse med den :ler: ). I tillegg så har jeg lesestoff, hårstrikk, Champagne! (bare en bitteliten flaske da :kul: ), Lambi dorull, og duftlys (= så blir det litt koselig kanskje..? ).

Tenker at det greit å pakke i stelleveska til våre små gull så får man bedre oversikt. Jeg har tillegg lurt litt på om man skulle hatt adskilt "fødselbag" og "barselbag"? :klo:

Har du pasienthotell der du er? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lista så veldig lik ut som min! :Nikke:

Jeg har minus videokamera og ammepute (den er alt for stor, kan ikke drasse med den :ler: ). I tillegg så har jeg lesestoff, hårstrikk, Champagne! (bare en bitteliten flaske da :kul: ), Lambi dorull, og duftlys (= så blir det litt koselig kanskje..? ).

Tenker at det greit å pakke i stelleveska til våre små gull så får man bedre oversikt. Jeg har tillegg lurt litt på om man skulle hatt adskilt "fødselbag" og "barselbag"? :klo:

Har du pasienthotell der du er? :sjenert:

Mmm, champis! (åh, kjenner jeg gleder meg til å ta et glass vin på sensommeren!! :lur: ) Har med hårstrikk/hårstæsj og sånt i toalettveska, gadd bare ikke ramse opp alt som er i den derre "bjuuutibægen" :fnise: Lesestoff var bra du sa, det skal jeg ta med! :jepp:

Nei, ikke noe pasienthotell, for liten by til det.. Har blitt fortalt at vi får familierom siden vi er "tilreisende", så håper på det :jepp: Hmm... tenker det holder med en bag per person jeg, ser for meg at det er kaotisk nok om vi ikke skal ha med oss ørti bager inn på sykehuset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, champis! (åh, kjenner jeg gleder meg til å ta et glass vin på sensommeren!! :lur: )

Tell me about it! :vin: Ser frem til det jeg også :ler:

Nei, ikke noe pasienthotell, for liten by til det.. Har blitt fortalt at vi får familierom siden vi er "tilreisende", så håper på det :jepp:

Familierom blir sikkert bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

En skriveblokk til tanker og spørsmål tror jeg at jeg kommer til å pakke :) Regner ikke med hodet er riktig påskrudd etter en fødsel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skriveblokk til tanker og spørsmål tror jeg at jeg kommer til å pakke :) Regner ikke med hodet er riktig påskrudd etter en fødsel :fnise:

Det var heller ikke en dum ide! Notisblokk og penn går i bagen om et øyeblikk! :)

...spørs på om det i det hele tatt er noe som er riktig påskrudd etter fødselen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familierom blir sikkert bra! :)

Ja, kjekt å slippe å dele rom med tre andre! :jepp:

Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Jeg har en camelbak drikkeflaske og er blitt anbefalt å ta den med på fødselen :) Praktisk siden man suger i seg, istedenfor å måtte helle flasken :jepp:

Bruker den på jobb, så kommer ikke til å pakke den før etter jeg går i permisjon. Så om jeg skulle føde tidlig blir den nok ikke med ;)

Flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe!

Nå synes jeg den ene etter den andre pakker fødebag :gjeiper: Det har gått unna det her synes jeg. Spennende tider for dere nå - og spennende med så mye action her inne på kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familierom er gull :nigo: Håper vi får dette og :)

Fin liste du har laget også :rodmer: Tror det er deilig å ha pakket bagen når alt plutselig er i gang! Jeg kommer til å ta toalettsaker til sist, det bruker man jo helt til det siste..

Håper du har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må titte innom her! Her flyr tiden avgårde! Det står ikke stille når jeg ikke er innom, nei :fnise: Er ikke lenge til den lille kommer nå :hjerte: Blir spennende framover...!

Ønsker deg en fin onsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...