Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

På vei: 37+0

Igjen til termin: 24 ( :hakeslepp: )

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Egentlig ikke. Føler jeg trenger de siste ukene for å bli “klar” til lillegull skal komme, og for å bli "fødeklar". Er veldig spent på hvordan alt blir med en liten en i hus. Gleder meg veldig til alt som skal komme :hjerte:

Hodet ned: Ja, men det var ikke festet hos JM siste uke.

Aktivitet i magen: Ja, mer eller mindre hele tiden. Han har funnet seg en favorittstilling, som innebærer at hver gang han sparker kjennes det ut som om han forsøker å sparke seg ut på høyre side :fnise:

Navn: Ja, har bestemt oss for navn

Vektøkning: Har gått opp 8-9 kg

Vann i kroppen: Får litt sokkemerker om kvelden, og har måttet ta av forlovelsesringen, i kategori “1” på svangerskapskortet. Hadde i går hovne ankler om kvelden for første gang.

Kynnere: Melder seg når jeg er går, ellers lite.

Humør: Litt opp og ned. Føler meg litt lett-irritabel for tida..

Barnerom: Det er ferdig :)

Utstyr: Har handlet det meste vi trenger til lillegull, oversikt på utstyrlisten.

Strekkmerker: Har fått to små på venstre side, litt over navlen :sjenert:

Magen: Magen fortsetter å vokse, synes nesten den vokser fra dag til dag nå.. Lurer på hvor stor den egentlig skal bli? :P

Melk i brystene: Nei. men kan klemme ut gjennomsiktig væske fra de.

Tanker om fødsel: Kan få litt "panikk" når jeg tenker på at fødselen er rett rundt hjørnet. Når det gjelder smertelindring så er jeg verken for eller imot, tenker jeg vil ta det som det kommer. Vet at de tilbyr akupunktur og bad som naturlig smertelindring, tror ikke jeg vil benytte meg av dette. Har tenkt litt på ulike fødestilinger i det siste. Skal pakke fødebagen i helga.

Kroppslige symptomer/plager: Carpal Tunnel i begge hender. Har en tynn, mørk stripe fra navlen og ned. Økt behov for søvn i det siste, er godt med en ettermiddagshvil. Sover dårlig om nettene, pga dobesøk/verkende hender/vanskelig å finne en god stilling. Har endel vondt nede i symfysen. Kjenner jeg blir lettere sliten i ryggen når jeg står/går mye. Blir kvalm om det går for lang tid mellom måltidene.

Kosthold: Spiser mye brødmat for tiden, fortsatt "matlei". Synes vannmelon, jordbær, is og vann med isbiter er veeldig godt for tiden. Har hatt veldig lyst på brus og godterier i det siste, men klarer stort sett å styre unna.

:hjerte: Magen 37+0 :hjerte:

post-34763-0-30803200-1307625464_thumb.j

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk jenter :rodmer::klem:

Når jeg var på do i morges, i halv5 tiden, kom det plutselig blod. Det var ikke mye, men nok til å farge papiret lyserødt, og vannet i do. Har vært på do tre ganger etterpå, har vært litt blod alle gangene, og nå siste gangen var det litt mindre, og iblandet litt slim(utflod) :sjenert: Lurer på om det kan være slimproppen som har gått?

Kjære ville gjerne ringe føden, men jeg tenker vi ser det an, har jo ikke smerter eller noe, og på svangerskapskurset sa de vi skulle ta kontakt om vi fikk sterke blødnigner (mens.liknende), og det er det jo ikke....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så spennende!!

Var det rent blod eller slim iblant? (sorry for ekle detaljer)...

Er det rent blod ville jeg ringt føden, er det slimproppen så skal det visstnok være mest slim iblandet noe blod (ifølge min JM iallefall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende!!

Var det rent blod eller slim iblant? (sorry for ekle detaljer)...

Er det rent blod ville jeg ringt føden, er det slimproppen så skal det visstnok være mest slim iblandet noe blod (ifølge min JM iallefall)...

Hmm... Siste gangen jeg var på do var det iblandet slim. de andre gangene var det ikke det, men var lissom ikke rent blod allikvel, ikke skikkelig "blodrødt", men litt lysere rødt på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Åj så spennende lesing har var da! :hoppe::strix:

Jeg ville bare tatt en telefon og spurt litt, bedre å ha gjort det enn å gå å lure ;)

Pass på å få nok søvn fremover i tilfelle du skal ut på en maratonsøkt snart MonThe!!! :jepp:

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage :hjerte:!

Håper ikke blødningen er noe farlig!

Ha en fin helg :klemmer:

Takk :kose:

Håper du også får en fin helg!:)

-------

Uansett hva de var så kom det iallefall ikke noe når jeg var på do nå :) Mange tanker som melder seg i hodet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke bare ringer på føden og snakker med noen når jeg blir usikker, da hadde jeg sluppet å gått rundt å lure og bli engstelig. Har bestemt meg for om det kommer mer blod så skal jeg ringe!

Har iallefall fått satt igang en tankeprosess dette,så i dag skal alle kameraer lades, og fødebagen skal pakkes. Er jo faktisk ikke noe å vente med har jeg innsett :fnise:

Skulle egentlig på shopping med ei venninne i dag, men hun måtte være hjemme med sine små som hadde fått farrang. Kanskje like greit, ikke helt dagen for å tråle i butikker dette. Men en liten tur ut må jeg, skal nemlig til frisøren for å stripe håret klokka 15, og så skal jeg innom å kjøpe ei veske jeg har sikla på i noen uker ( jeg må jo ha noe å bruke som fødebag :nigo: )

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj så spennende lesing har var da! :hoppe::strix:

Jeg ville bare tatt en telefon og spurt litt, bedre å ha gjort det enn å gå å lure ;)

Pass på å få nok søvn fremover i tilfelle du skal ut på en maratonsøkt snart MonThe!!! :jepp:

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Ja, du har rett i det! Vet ikke hvorfor jeg er sånn som heller går rundt å lurer, istedenfor å bare ta telefonen og få svar.. Om det kommer mer skal jeg ringe! :jepp:

God helg til deg Ruccola :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende! :hoppe: Kanskje minien i magen din er litt utålmodig? :lur: Slik du beskriver det høres det ikke ut som farlig mye blod, heller slike blødninger man kan få når livmorhalsen modnes. Men det skader uansett ikke å ta en telefon til føden. :)

Her er det bare å følge nøye med, skjønner jeg. :popcorn: (Skal ikke bli sur hvis du sniker i køen engang :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Siste gangen jeg var på do var det iblandet slim. de andre gangene var det ikke det, men var lissom ikke rent blod allikvel, ikke skikkelig "blodrødt", men litt lysere rødt på en måte.

*satt nesten brødskiven i halsen* :overrasket:

Eh, men dette høres ut som et blodkar som har gått lekk? Jeg har opplevd dette tidligere i svangerskapet når jeg gikk litt "hardt" på do... :sjenert: Blødningen ga seg så og si med en gang da...

Grattis med 37 uker og nydelig mage!! :nigo:

Kos deg med frisørbesøk og fødebag-shopping :ler: Jeg sitter her i regnet jeg.. :regn::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende! :hoppe: Kanskje minien i magen din er litt utålmodig? :lur: Slik du beskriver det høres det ikke ut som farlig mye blod, heller slike blødninger man kan få når livmorhalsen modnes. Men det skader uansett ikke å ta en telefon til føden. :)

Her er det bare å følge nøye med, skjønner jeg. :popcorn: (Skal ikke bli sur hvis du sniker i køen engang :fnise:)

Har ingen planer om å snike i køen Sushi, jeg venter mer enn gjerne jeg altså! :ler: ..men kan hende han er som mammaen sin, som heller vil komme for tidlig enn for sent :ler:

*satt nesten brødskiven i halsen* :overrasket:

Eh, men dette høres ut som et blodkar som har gått lekk? Jeg har opplevd dette tidligere i svangerskapet når jeg gikk litt "hardt" på do... :sjenert: Blødningen ga seg så og si med en gang da...

Grattis med 37 uker og nydelig mage!! :nigo:

Kos deg med frisørbesøk og fødebag-shopping :ler: Jeg sitter her i regnet jeg.. :regn::roll:

Jeg har også hatt noen småblødninger tidligere, som du beskriver (etter :sengekos: og etter at jeg løftet noe som kanskje var litt for tungt), men dette var lissom annerledes, og varte jo noen timer.. Ikke hadde jeg gjort noe spesielt forut heller, lå jo å sov (utenom den kraftanstrengelsen det innimellom kan være å komme seg opp av sengen da! :fnise: )

:klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her har det vært action tidlig på dagen ser jeg :rodmer:

Hm... Jeg hadde nok ringt jm eller noe for å høre litt.. Men jeg er kanskje litt vel nervøs for blod og :sjenert: Du må hvertfall ringe om det kommer mer, er det mest slim så kan det jo være den proppen da (det er vel en slimklump med blod i?!?) :sjenert:

Ingen tvil om at det er modning på gang da MonThe :nigo:

Håper lillegutten min holder seg inne til etter onsdag, mamma'n har en konsert hun gjerne skulle hatt med seg før hun bli mamma :rodmer:

Oppdater oss om det skjer noe mer spennende da vennen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, her har det vært action tidlig på dagen ser jeg :rodmer:

Hm... Jeg hadde nok ringt jm eller noe for å høre litt.. Men jeg er kanskje litt vel nervøs for blod og :sjenert: Du må hvertfall ringe om det kommer mer, er det mest slim så kan det jo være den proppen da (det er vel en slimklump med blod i?!?) :sjenert:

Ingen tvil om at det er modning på gang da MonThe :nigo:

Håper lillegutten min holder seg inne til etter onsdag, mamma'n har en konsert hun gjerne skulle hatt med seg før hun bli mamma :rodmer:

Oppdater oss om det skjer noe mer spennende da vennen :nigo:

Ja, jeg har bestemt meg for å ringe om det kommer noe mer. Er nok bare en del av modningen som du sier :) ...krysser alt som krysses kan for at din lillemann også har lyst på konsert, og holder seg inne i magen til etter onsdag! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det er modning på gang hos deg ihvertfall! :):) Ville ringt føden om det kommer mer.. bedre enn å gå og lure! :klem:

Her har jeg vært på 36 ukers kontroll i dag - hos legen og han sjekker så lite så her aner jeg ikke ståa på noe, sf-mål, hvilken vei han ligger osv... Godt jeg skal til jordmor om under 2 uker!

Kos deg med shoppingen!! Klart man må ha ny fødebag!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det er modning på gang hos deg ihvertfall! :):) Ville ringt føden om det kommer mer.. bedre enn å gå og lure! :klem: Her har jeg vært på 36 ukers kontroll i dag - hos legen og han sjekker så lite så her aner jeg ikke ståa på noe, sf-mål, hvilken vei han ligger osv... Godt jeg skal til jordmor om under 2 uker!

Kos deg med shoppingen!! Klart man må ha ny fødebag!! ;)

Ja, noe er det iallefall som skjer! :jepp: Så dumt du har en slik opplevelse av kontrollen! Har inntrykk av at det er litt typisk jeg, at legen har litt dårligere tid, og et mer "medisinsk fokus" enn hos JM. Men han burde jo absolutt sjekke SFmålet da, det er jo en vanlig del av kontrollen! Som du sier, godt du skal til JM om to uker! Siste innspurt nå! :hoppe: ..ja, synes det er på sin plass med en ny fødebag :ler:

God fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Følger spent med :jepp:

Jeg ble sendt til Ullevål for CTG i dag etter jordmortimen, syns det var litt skummelt men gikk fint. Skriver med om det hos meg. Spennende og skummelt at det bgegynner å skje ting nå når det nærmer seg slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...