Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde det kjempekjekt på fredag :jepp: Koselig med en kveld med venninnene, og var ikke hjemme før klokken var nærmere ett :hakeslepp: ..formen i går var heller laber, med vondter og tretthet, men skal vel være såpass etter en fredag på byen :fnise:

I går og i dag har vært ganske rolige dager. Fikk pakke i posten i går, fra RockMyBaby - både vognrangla/pynten og babybootiesene var nydelige :rodmer: Har hengt opp vognpynten i kalesjen på vogna, ble så fiint, og må innrømme at å se den henge der, med navnet til lillegull ppå rørte meg til tårer :rodmer:

Var også en liten tur på Reflex i går, kjøpte enda en 3pack med gulpekluter (store flanellskluter), en 10pack med små vaskekluter, og en kjempefin uro (http://www.babyshop.no/leker-og-lesestoff/bitte-sma-barn/spilledase-mus) :)

I kveld er det hjemmelaget pizza og "Menn som hater kvinner" på plana. Ønsker alle en finfin søndag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav! Du har bare 35 dager igjen til termin! Hvor blir det av tiden??? :)

Håper du klarer deg fint, selv om formen skranter litt. Det er SÅ utrolig verdt det, hold ut - snart har du verdens fineste lille skatt hos deg! Og fint navn dere har valgt til han :)

Vil bare tipse deg om en side, som selger CD-er med "lullabyes" til barn, fra kjente rockeband... Kanskje bare meg som er hekta på visse band, men å få de med lullabyes var helt fantastisk!!!

http://rockabyebabymusic.com/

Masse lykke til videre, gleder meg til å følge deg den siste måneden! Tenk, snart er du mamma! :hjerte:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse deg om en side, som selger CD-er med "lullabyes" til barn, fra kjente rockeband... Kanskje bare meg som er hekta på visse band, men å få de med lullabyes var helt fantastisk!!!

STILIG!!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg love deg, GUNS :) GreenDay sitt album - smask!

Ser du har ei jente som er en dag mindre enn mi jente, herlig!

Ha en god dag, både GUNS, MonThe og alle dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, nå er det ikke lenge igjen! Tenk at lillegull kan komme når som helst, nesten. Spennende tid du har i vente nå :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav! Du har bare 35 dager igjen til termin! Hvor blir det av tiden???

Håper du klarer deg fint, selv om formen skranter litt. Det er SÅ utrolig verdt det, hold ut - snart har du verdens fineste lille skatt hos deg! Og fint navn dere har valgt til han

Masse lykke til videre, gleder meg til å følge deg den siste måneden! Tenk, snart er du mamma! :hjerte:

Klem

Heii! Som alltid kjempekoselig å se at du har tittet innom meg :hug: Jeg veet, tiden flyr! Straks klart for pakking av fødebagen her nå! :nigo: Jeg har det bra, selv om formen er litt opp og ned -- det er vel slikt en må regne med når det nærmer seg termin. Og som du sier, snart har jeg verdens fineste lille skatt hos meg :rodmer: Tenk at den lile jenta deres nærmer seg fire måneder allerede!! (synes fortsatt du skal opprette egen dagbok så vi kan følge deg også ;) ;) ) Håper alt er bra med deg/dere :klemmer:

STILIG!!!! :jepp

Ja, det kan jeg love deg, GUNS :) GreenDay sitt album - smask!

Ser du har ei jente som er en dag mindre enn mi jente, herlig!

Ha en god dag, både GUNS, MonThe og alle dere andre!

Var inne å titta på sida nå, så morsomt! :jepp:

Herlighet, nå er det ikke lenge igjen! Tenk at lillegull kan komme når som helst, nesten. Spennende tid du har i vente nå :)

Ja, tenk det :rodmer: Han kan bare vente noen uker til da, jeg er ikke klar :fnise: Håper alt er bra med deg og den lille i magen! :klem:

-----------

Da har jeg vært hos legen. Ble 100 % sykemeldt ut neste uke, altså fram til jeg skal ut i permisjon. Litt godt, og samtidig veeeldig rart!! :sjenert: Snakket med sjefen også, hun var forberedt på at jeg ikke kom tilbake, så det var god stemning. Sa jeg kommer innom førstkommende onsdag for å gjøre unna litt småtterier som må være i boks til den som skal ta over for meg :) Tror det er en god ordning, at jeg er sykemeldt og kan ta det med ro, men allikevel stikke oppom jobb og gjøre unna det jeg klarer/må ha gjort når jeg selv føler for det :) Kjenner skuldrene senker seg ift jobb nå som jeg vet hvordan det blir.

Lillegull er foresten veldig aktiv for tiden. Eller han er kanskje ikke mer aktiv enn før, men nå er han blitt såpass stor at alle hans bevegelser kjennes, en eller annen plass inni magen. Kunne tydelig kjenne en fot som gled under "mageskinnet" i går, og han prøver stadig vekk å sparke seg ut på høyresiden av magen :fnise:

Er spent på hvor stor den der magen egentlig skal bli.. Nå er det ikke plass til at den vokser mer oppover, så fra nå av går det vel bare utover! Håper jaggu ikke jeg må gå 2 uker over tiden, slik at magen enda har 7 uker igjen å vokse på -- da kommer jeg til å sprekke :ler:

Ønsker alle en finfin mandag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Ble 100 % sykemeldt ut neste uke, altså fram til jeg skal ut i permisjon. Litt godt, og samtidig veeeldig rart!! :sjenert: Snakket med sjefen også, hun var forberedt på at jeg ikke kom tilbake, så det var god stemning. Sa jeg kommer innom førstkommende onsdag for å gjøre unna litt småtterier som må være i boks til den som skal ta over for meg :) Tror det er en god ordning, at jeg er sykemeldt og kan ta det med ro, men allikevel stikke oppom jobb og gjøre unna det jeg klarer/må ha gjort når jeg selv føler for det :) Kjenner skuldrene senker seg ift jobb nå som jeg vet hvordan det blir.

Lillegull er foresten veldig aktiv for tiden. Eller han er kanskje ikke mer aktiv enn før, men nå er han blitt såpass stor at alle hans bevegelser kjennes, en eller annen plass inni magen. Kunne tydelig kjenne en fot som gled under "mageskinnet" i går, og han prøver stadig vekk å sparke seg ut på høyresiden av magen :fnise:

Er spent på hvor stor den der magen egentlig skal bli.. Nå er det ikke plass til at den vokser mer oppover, så fra nå av går det vel bare utover! Håper jaggu ikke jeg må gå 2 uker over tiden, slik at magen enda har 7 uker igjen å vokse på -- da kommer jeg til å sprekke :ler:

Ønsker alle en finfin mandag! :vinke:

Vil tro det er rart å tenke på at du ikke skal jobbe noe mer på en god stund nå ja... Blir jo litt jobb når lillemann kommer da... men på en helt annen måte! Det blir jo bare KOS!

Magen vil nok synke om ikke så lenge - og da vil det føles som om det er bedre plass.

Du må nyte magen og bevegelsene så godt du kan nå - plutselig er de byttet ut med et nydelig lite vesen!

Ønsker deg også en fin fin mandag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er rart å tenke på at du ikke skal jobbe noe mer på en god stund nå ja... Blir jo litt jobb når lillemann kommer da... men på en helt annen måte! Det blir jo bare KOS!

Magen vil nok synke om ikke så lenge - og da vil det føles som om det er bedre plass.

Du må nyte magen og bevegelsene så godt du kan nå - plutselig er de byttet ut med et nydelig lite vesen!

Ønsker deg også en fin fin mandag!

:klemmer:

Ja, skal ikke være sånn skikkelig på jobb på over ett år! :hakeslepp: Merkelig tanke! Men jeg omgåes mange av kollegaene mine på fritiden, så får nok dekket behovet for "jobbsladder" allikevel tenker jeg :jepp:

Ja, koser med magen en hel masse, og nyter kontakten med lillemann der inne :rodmer: Vi er heldige vi jentene, som får gå gravid og bli kjent med nurket før de kommer til verden :hjerte:

Håper du også har en fin mandag! :klem:

------------

Etter at tanken på at jeg ikke skal sånn skikkelig på jobb før jeg går ut permisjon har sunket inn har jeg laget meg en liste over uka (litt inspirert av flinke Hegejenta ;) ) ..tenker jeg må ha litt struktur på dagene mine, hvis ikke kan det bli noen lange dager/uker fram til termin :)

Tirsdag: Fødselsforeberedende svangerskapskurs, kjøpe dåpsgave til tantegull

Onsdag: Time til JM, på jobb for å gjøre litt diverse + delta på et møte

Torsdag: Liste ferdig barnerommet (ok, kjære skal gjøre dette da :P )

Fredag: Ei venninne fra hjembyen min kommer på besøk

Lørdag: Ingen planer

Søndag: Dåp til tantegullet :hjerte:

Ellers skal dette gjøres iløpet av uka;

- vaske siste rest av lillegulls klær i str 50/56

- kjøpe inn og henge opp gardin på lillegulls rom

- bake boller/rundstykker (må lure med meg kjære til å røre sammen/trille ut, for bakes skal det)

- framkalle/bestille bilder (har ikke framkalt bilder siden høsten 2010, så er på tide)

- begynne på det store prosjektet med å lage album fra alle turene mine

Haha, synes nesten dette så travelt ut jeg :ler:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, godt å se at det er flere enn meg som lager lister! :)

Det er så rart å ikke ha noen avtaler, annet enn jordmor og sånne type ting! Men utrolig deilig! :)

Skriver under på mye bevegelse om dagene, utrolig sprøtt, koselig og av og til en smule ubehagelig! Særlig opp under ribbeina.

Nå er det ikke mange ukene før mi har de her :rodmer:

Håper du er god i formen, ha en kjempefin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, godt å se at det er flere enn meg som lager lister! :)

Det er så rart å ikke ha noen avtaler, annet enn jordmor og sånne type ting! Men utrolig deilig! :)

Skriver under på mye bevegelse om dagene, utrolig sprøtt, koselig og av og til en smule ubehagelig! Særlig opp under ribbeina.

Nå er det ikke mange ukene før mi har de her :rodmer:

Håper du er god i formen, ha en kjempefin uke! :klemmer:

FIkk en følelse av å ha gjort noe når jeg lagde listen :fnise: ..så får vi se hva som er gjort innen ukeslutt :gjeiper:

Ja, må si meg enig i at det innimellom kan være en smule ubehagelig med sparkene, han har noen fulltreffere innunder ribbeina, og på noen nerver iblant :fnise: Ønsker deg også en kjempefin uke :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, koser med magen en hel masse, og nyter kontakten med lillemann der inne :rodmer: Vi er heldige vi jentene, som får gå gravid og bli kjent med nurket før de kommer til verden :hjerte:

------------

Etter at tanken på at jeg ikke skal sånn skikkelig på jobb før jeg går ut permisjon har sunket inn har jeg laget meg en liste over uka (litt inspirert av flinke Hegejenta ;) ) ..tenker jeg må ha litt struktur på dagene mine, hvis ikke kan det bli noen lange dager/uker fram til termin :)

Tirsdag: Fødselsforeberedende svangerskapskurs, kjøpe dåpsgave til

Haha, synes nesten dette så travelt ut jeg :ler:

Jeg koser også mye med magen nå. VAnskelig å ikke gjøre det med de kraftige bevegelsene de siste ukene. Jeg føler liksom at han bokstavelig talt har blitt så mye mer håndfast , nå vet jeg jo hvordan han ligger og han bukter seg så fælt og jeg mener også at han reagerer når jeg stryker han på rumpa/hodet :ler::rodmer:

Det er bra å ha en plan for dagene som kommer, fint å ha en mening liksom :Nikke::)

Håper du får et fint kurs i kveld. Vi var i går og jeg syns det var veldig fint å være der som et par :):hjerte: Vi er forberedt nå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser også mye med magen nå. VAnskelig å ikke gjøre det med de kraftige bevegelsene de siste ukene. Jeg føler liksom at han bokstavelig talt har blitt så mye mer håndfast , nå vet jeg jo hvordan han ligger og han bukter seg så fælt og jeg mener også at han reagerer når jeg stryker han på rumpa/hodet :ler::rodmer:

Det er bra å ha en plan for dagene som kommer, fint å ha en mening liksom :Nikke::)

Håper du får et fint kurs i kveld. Vi var i går og jeg syns det var veldig fint å være der som et par :):hjerte: Vi er forberedt nå! :ler:

Jeg mener også å merke at han reagerer når jeg stryker på han. Ofte hvis han "bukter seg", og hvis jeg trykker lett tilbake så sparker han/bokser han tilbake :rodmer: Bra dere likte kurset, vi er også veldig fornøyde :nigo:

------------

I dag har vi vært på fødselsforberedende kurs!! Fikk en omvisning på sykehuset (skal ikke føde på lokalsykehuset, men greit å ha sett ei fødestue, de er jo ganske like), samt en hel masse nyttig informasjon om fødselen fra begynnelse til slutt, info om smertelindirng (både naturlig og medisinsk), info om rutinene fra når man kommer på sykehuset til man drar, fødestillinger (prekestol/sakkosekk/sittende/etc) og også tips til hva som kan være nyttig å ha med i fødebagen :) Både spennende og litt skummelt, men synes det hadde en beroligende effekt. Jeg føler fortsatt at det er litt uvirkelig at jeg om noen få uker skal gjennom en fødsel, men jeg håper at jeg kommer dit at jeg er lei av å være gravid, utålmodig etter å treffe lillegull, og har det de kaller en "naturlig fødelyst". KJære synes også kurset var nyttig, og det var gøy å skravle med han om fødselen etterpå :) Har foresten fått beskjed om at jeg må pakke fødebagen, han er litt stressa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med omvisning! Vi får ikke det, fikk bare se bilder... Kunne godt tenkt meg å se fødestua på forhånd, for når man skal dit for å føde er man sikkert litt ukonsentrert :sjenert: Er helt enig med deg i at det er uvirkelig å snart skulle gjennom en fødsel. Men det betyr jo at vi snart får treffe de små :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med omvisning! Vi får ikke det, fikk bare se bilder... Kunne godt tenkt meg å se fødestua på forhånd, for når man skal dit for å føde er man sikkert litt ukonsentrert :sjenert: Er helt enig med deg i at det er uvirkelig å snart skulle gjennom en fødsel. Men det betyr jo at vi snart får treffe de små :rodmer:

I begynnelsen av kurset var det visst en fødsel som foregikk, så da sa de at det ikke var sikkert vi kunne komme opp å se. Men de ble visst ferdige "i tide", for avslutta med en omvisning :) Ja, tenk det :rodmer: Kan du ikke ta kontakt med sykehuset å få en omvisnig? Det fikk vi beskjed om at vi kunne gjøre hvis vi ønsket.

---------

Ble egentlig litt forbauset over hvor små fødestuene faktisk var, hadde sett for meg at det var mye større, med god plass til å gå rundt, men det var det egentlig ikke. Kan godt forstå at mange velger å bli hjemme lengst mulig før de drar på sykehuset. :)

Selv om vi fikk omvinsing på "feil" sykehus fikk vi en hel masse info om sykehuset vi (mest sannsynlig) skal føde på. Vi som kommer herifra er nesten garantert å få enerom (familierom) slik at far kan ligge over på sykehuset sammen med mor og barn (slik at han slipper å reise fram/tilbake/evt ligge på hotell). I tillegg hadde rommene egen stelleplass til barnet, samt eget toalett/dusj. Blir jo nesten som en liten hotellweekende dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan be sykehuset om omvisning, regner med det er en grunn til at de ikke vil ha kursgjengen dit. Det blir vel for mye styr... Men vi har sett bilder, da. :)

Høres bra ut det sykehuset du skal til. Hvor er det du bor hen igjen? Greit å ha to sykehus såpass nært :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg kan be sykehuset om omvisning, regner med det er en grunn til at de ikke vil ha kursgjengen dit. Det blir vel for mye styr... Men vi har sett bilder, da. :)

Høres bra ut det sykehuset du skal til. Hvor er det du bor hen igjen? Greit å ha to sykehus såpass nært :jepp:

Ja, er nok en grunn til det ja, sant det.. Du får vel tidsnok sett innsiden av en fødestue ;) Ja, kjekt med to sykehus, så lenge det varer.. Er jo den store sykehusdiskusjonen her (Molde/Kristiansund) , som flere steder i landet, hvorvidt det er lønnsomt/nødvendig å ha to store sykehsus i regionen. Er bestemt at sykehusene skal slåes sammen/legges ned, nå blir det spennende å se hvor det nye sykehuset blir liggende :sjenert: Men det er jo noen år til det da, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: straks klart for time hos JM her :) Sovet dårlig i natt, og drømt en masse om fødsel, kommer vel av kurset i går.. ønsker alle en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...