Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Ja, det gjør det! :nigo: Kjøpte ei Emmaljungaveske , i modellen Sport, i fargen Charleston :) Ville ha ei som matcha både bag- og sportsdelen, noe som egentlig var enklere sagt enn gjort når bagdelen er grå/sølv/hvit og sportsdelen brun.. Men Charlestonveska passa perfekt :hoppe: Har du begynt å handle litt du og nå? :):klemmer:

Søkte den opp på nettet nå - likte den veldig godt. Og fint med noe som matcher vogna litt! Jeg må nok finne vogn før jeg bestemmer meg for stelleveske. Har ikke bestemt meg helt i fht. vogn enda.

Men i går etter å ha sett på tv2hjelper deg bestemte jeg meg for bilsete tror jeg :) Ellers har vi ikke kjøpt inn noe større utstyr enda. Holder på å flytte, så må komme på plass først og se hva som er mest praktisk.

Men det er iallfall veldig kjekt med tips hos dere som har kommet litt lenger :)

Håper dagen din fortsetter like bra som den startet! :kaffekopp:

Jeg har vært på reisefot en stund og savner nespressomaskina mi - det bidrar virkelig til morgenstund med gull i munn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søkte den opp på nettet nå - likte den veldig godt. Og fint med noe som matcher vogna litt! Jeg må nok finne vogn før jeg bestemmer meg for stelleveske. Har ikke bestemt meg helt i fht. vogn enda.

Men i går etter å ha sett på tv2hjelper deg bestemte jeg meg for bilsete tror jeg :) Ellers har vi ikke kjøpt inn noe større utstyr enda. Holder på å flytte, så må komme på plass først og se hva som er mest praktisk. Men det er iallfall veldig kjekt med tips hos dere som har kommet litt lenger :)

Håper dagen din fortsetter like bra som den startet! :kaffekopp:

Jeg har vært på reisefot en stund og savner nespressomaskina mi - det bidrar virkelig til morgenstund med gull i munn :nigo:

Ja, jeg synes som deg at det er kjekt at det matcher litt, så da kan det være greit å finne vogn før man finner stelleveske :) Hva slags vogn tenker dere på? Så ikke tv2hjelper deg, men absolutt nyttig å se/lese forbrukertester før man kjøper sånne ting ja :jepp:

Håper du også har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vogn tenker dere på?

Vi har vel egentlig ikke tenkt så veldig mye enda. Jeg er mest i det stadiet der jeg titter veldig nøye på vogner jeg ser rundtomkring og hører på råd fra dere her på kg samt venner og kjente :)

Tror jeg skal lage meg en liten liste med pluss og minus over de forskjellige jeg liker, så får vi ta en runde og kjenne på hvordan de føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig ikke tenkt så veldig mye enda. Jeg er mest i det stadiet der jeg titter veldig nøye på vogner jeg ser rundtomkring og hører på råd fra dere her på kg samt venner og kjente :)

Tror jeg skal lage meg en liten liste med pluss og minus over de forskjellige jeg liker, så får vi ta en runde og kjenne på hvordan de føles.

Smart med en slik +/- liste i forkant av tittingen! Dere har mye morsomt foran dere :jepp:

-------

Før kjære dro på jobb dro vi en tur innom Kid Interiør -- nå er vogndyne i hus også :hoppe: (skulle egentlig arve ei, men det viste seg at det var en sengdyne, og for stor til vogna). Kjøpte også et lyseblått sengetøy i krepp :rodmer: Det var foresten 30 % rabatt på både dyna og sengetøyet, så ble ikke så verst en pris :nigo:

Nå er Prosjekt "Tine-av-fryseren" i gang her. Egentlig en ganske fin aktivitet, det gjør seg lissom mest selv det :fnise:

Har tenkt litt på det med jobb. Sykemeldingen min går jo ut på søndag... Jeg kjenner at jeg ikke klarer å komme tilbake på jobb for fullt neste uke. Tenkte jeg skulle ringe legen i morgen, samt å ringe til sjefen. Tror ikke hun blir overrasket hvis jeg ikke kommer tilbake for fullt, men synes det er litt ekkelt allikevel... :sjenert: Hendene er ikke blitt noe bedre :kjefte: Det hjelper selvfølgelig på at jeg ikke belaster de så mye (verkingen når jeg ikke gjør noe som helst har avtatt litt), men det gjør vondt når jeg skal løfte/vrir hendene etc. Og om jeg en dag har belastet de for mye blir påfølgende natt laang og vond. Det er vel bare å innse at det kommer til å være slik til lillemann er ute. Ellers har jeg mye kynnere, og vondt i symfysen/langt der nede når jeg går. Er kanskje det som kalles nedpress-smerter? :klo: Kjennes på en måte ut som om det er noen som drar/henger i musklene mine mine der nede når jeg beveger meg, og presser på (vanskelig å forklare). Det gjør ihvertfall slik at jeg "vralter" meg saakte rundt når jeg går.

Samtidig vil jeg ikke klage over formen, det er jo naturlig at det blir tyngre når det nærmer seg termin. Og jeg synes jeg har vært veldig heldig som ikke har vært plaget med bekkenløsning og sånt som man hører andre sliter med :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser meg opp :)

Tenk at du er høygravid allerede...!

Kos deg masse med innspurten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser meg opp :)

Tenk at du er høygravid allerede...!

Kos deg masse med innspurten :klemmer:

Så koselig med Lillefotbesøk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers har jeg mye kynnere, og vondt i symfysen/langt der nede når jeg går. Er kanskje det som kalles nedpress-smerter? :klo: Kjennes på en måte ut som om det er noen som drar/henger i musklene mine mine der nede når jeg beveger meg, og presser på (vanskelig å forklare). Det gjør ihvertfall slik at jeg "vralter" meg saakte rundt når jeg går.

Høres nesten ut som bekkensmertene mine.. :sjenert: Gåstilen min er ikke spes lekker :fnise: "God bedring" og lytt til kroppen når du snakker med legen, ikke tenk mest på samvittigheten i allefall :gjeiper:

:strix: 35 uker :strix:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som bekkensmertene mine.. :sjenert: Gåstilen min er ikke spes lekker :fnise: "God bedring" og lytt til kroppen når du snakker med legen, ikke tenk mest på samvittigheten i allefall :gjeiper:

:strix: 35 uker :strix:

Er vel en vanlig "vondte", men ikke mindre vondt av den grunn.. Men det er mer "foran" nede enn "rundt" bekkenet så kan ikke forstå at det har noe med bekkenet å gjøre. Er så vanskelig å forklare, men kjennes nesten ut som om noen lugger meg på innsiden der nede, og presser nedover. På en måte ligamentsmerter, bare lengre nede, og mer eller mindre konstante når jeg går. Haha, for en forklaring :gjeiper:

Håper du har det bra :klemmer:

----------

For et evighetsprosjekt å tine av fryseskapet. Begynner eendelig å bli tomt for is der inne nå, det er bra for nå har jeg snart ikke fler håndduker igjen :fnise:

Har foresten endelig fått mail fra rockmybaby.no om at ordren min er pakket og sendt. Så da får jeg pakke i posten om noen dager! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Sett en bøtte med varmt vann inn i frysen, så går det kjappere! :jepp:

Så bare bytter du den ut ofte etterhvert som den er blitt lunken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en vanlig "vondte", men ikke mindre vondt av den grunn.. Men det er mer "foran" nede enn "rundt" bekkenet så kan ikke forstå at det har noe med bekkenet å gjøre. Er så vanskelig å forklare, men kjennes nesten ut som om noen lugger meg på innsiden der nede, og presser nedover. På en måte ligamentsmerter, bare lengre nede, og mer eller mindre konstante når jeg går. Haha, for en forklaring :gjeiper:

Hm, kan jo være nedpress også.. Men jeg kjenner ikke det mest når jeg går, det er mer hele tiden når mini borrer hodet sitt mot "bunnen". Jeg har vondt i symfysen pga bekkensmertene og jeg, kjennes ut som om jeg har fått strekk inni der og at jeg har vært på spinning 13 dager på rad og satt fast sykkelsetet eller noe sånn :fnise: Smertene kan vel være så individuelle, vi får trøste oss med at det er litt av sjarmen med å bære frem ett nytt liv. Kroppene våre har vært "flinke" de siste 8 mnd må jeg si :rodmer:

Jeg har det fint, du er flink som aviser fryser. Skulle visst jeg gjort og :sjenert: Jeg vil heller sy og hekle :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en bøtte med varmt vann inn i frysen, så går det kjappere! :jepp:

Så bare bytter du den ut ofte etterhvert som den er blitt lunken ;)

Åh, at jeg ikke tenke på det, det hadde nok fått fortgang i sakene ja! Er straks ferdig nå, en skal huske på det til neste gang! :jepp:

Hm, kan jo være nedpress også.. Men jeg kjenner ikke det mest når jeg går, det er mer hele tiden når mini borrer hodet sitt mot "bunnen". Jeg har vondt i symfysen pga bekkensmertene og jeg, kjennes ut som om jeg har fått strekk inni der og at jeg har vært på spinning 13 dager på rad og satt fast sykkelsetet eller noe sånn :fnise: Smertene kan vel være så individuelle, vi får trøste oss med at det er litt av sjarmen med å bære frem ett nytt liv. Kroppene våre har vært "flinke" de siste 8 mnd må jeg si :rodmer:

Jeg har det fint, du er flink som aviser fryser. Skulle visst jeg gjort og :sjenert: Jeg vil heller sy og hekle :fnise:

Det har de jammen meg! :jepp: Litt vondt må det gjøre, å bære fram de nydelige små nurkene som skal komme til verden om ikke så altfor mange uker :rodmer: ..er mange ting jeg heller kunne tenkt meg å gjøre enn å avise fryseren, men det krever lite krefter og nesten ingen "håndkrefter" (og kan kombineres med tv + KG) , så da ble det dagens aktivitetet :fnise: Kos deg med hekling og sying! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, MonThe. :)

Ang. sykmelding så må det da være bedre at du er hjemme enn at du går på jobb og får store smerter igjen? Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, MonThe. :)

Ang. sykmelding så må det da være bedre at du er hjemme enn at du går på jobb og får store smerter igjen? Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. :klemmer:

Ang sykemelding... så jo, det er det, jeg har kommet fram til det nå. Får høre hva legen sier da, orker ikke "kjempe"/måtte be om en sykemelding. Men regner med vi blir enige om en ordning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før kjære dro på jobb dro vi en tur innom Kid Interiør -- nå er vogndyne i hus også :hoppe: (skulle egentlig arve ei, men det viste seg at det var en sengdyne, og for stor til vogna). Kjøpte også et lyseblått sengetøy i krepp :rodmer: Det var foresten 30 % rabatt på både dyna og sengetøyet, så ble ikke så verst en pris :nigo:

Jasså ja. Jeg mangler også litt sengetøy til disse små dynene. :filer: Jeg glemmer liksom at Kid har ting til små mennesker, har liksom bare kjøpt duker og voksen-sengetøy der :ler:

Lykke til med legen i dag. Syns det høres ut som det er på sin plass med delvis sykemelding jeg altså :opplyser:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ja. Jeg mangler også litt sengetøy til disse små dynene. :filer: Jeg glemmer liksom at Kid har ting til små mennesker, har liksom bare kjøpt duker og voksen-sengetøy der :ler:

Lykke til med legen i dag. Syns det høres ut som det er på sin plass med delvis sykemelding jeg altså :opplyser:

:kaffekopp:

Kid har noe for enhver, både store og små! :ler:

Forslag notert! ;):klem:

----------

Da har jeg ringt på legekontoret. Fastelgen var selvfølgelig på ferie, så måtte få time med en annen lege på mandag. Usj, også jeg som hater å gå til legen i utgangspunktet, om det ikke skal være en helt fremmed :sjenert:

Her har det vært en lang og ganske så våken natt. Har lagt planer for alt som må gjøres her hjemme, og alt vi må huske på å ha med på sykehuset (blant annet bilsete!) :fnise: Planen for de neste timene er å slumre i senga med macen, og noen episoder av "Jordmødrene". Har ikke sett det før, og har tildigere tenkt at jeg skulle styre unna slike ting når det nærma seg fødselen. Men tar meg selv i å være mer interessert enn noensinne. Får se om jeg har endra mening om en halvtimes tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødrene er kjekt å se på før det nærmer seg - iallfall min erfaring. Forbered deg på mange tårer når de små kommer til verden! For det går nemlig ikke lang tid før du plutselig ser for deg at det er du som får din lille opp på brystet!

Det er noen episoder som er litt "skumlere", altså setefødsel, bruk av sugekopp og keisersnitt. Men det kan jo være greit å forberede seg på hva som venter. Det å se det på tv/pc blir jo noe helt annet enn å bare lese om det i bøker og på nett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare det var beroligende å se "Jordmødrene". :happy:

Synd fastlegen er borte, skjønner godt frustrasjonen... Det er så greit å gå til noen som vet hvordan svangerskapet har vært, og hva du trenger. Men det går sikkert fint likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jaggu fem episoder av "Jordmødrene" før jeg måtte tvinge meg selv til å hoppe i dusjen. Gleder meg allerede til å se resten av episodene! :jepp: Veldig rørende og sterk serie, gråt i bøttevis :grine: Sprøtt å tenke på at jeg skal gjennom det samme (på en eller annen måte) om noen uker.. :rodmer:

I kveld skal jeg på jentekveld!! :hoppe: Leenge siden sist jeg var sosial på kvelden, og gleder meg stoort til en kveld borte fra sofaen! Vi skal på jentekveld i banken til ei venninne av meg -- det blir servert tapas og vin, og temaet for kvelden er "Hollywoodfruer". Ikke så veeldig mye å velge i i klesskapet, men kjøpte meg en fin bluse/lang topp på Bik Bok forrige uke (hvit, litt gjennomsiktig stoff) - kombinert med en sort singlet under og sort bukse, et par store solbriller og litt accessorier tror jeg ikke det blir så aller verst :nigo: ..så får det bare våge seg at høyhælte sko må utgå ;)

Ønsker alle en god fredag :skya:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en god helg! Du må kose deg massemasse på "hollywoodfruer"-kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en god helg! Du må kose deg massemasse på "hollywoodfruer"-kveld :nigo:

Så koselig :klemmer: God helg til deg også! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...