Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Det kan jeg tenke meg :)

Tiden har gått vedlig fort hos oss, men også med deg! Synes du nettopp ble gravid, så jeg klarer ikke å skjønne hvor dagene har blitt av, de raser jo bare avgårde!

Sant. Vi får ta det som et tegn på at vi begge må være flinke til å stoppe opp og nyte øyeblikkene innimellom :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant. Vi får ta det som et tegn på at vi begge må være flinke til å stoppe opp og nyte øyeblikkene innimellom :hjerte:

Det er sant :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: høygravid :strix:

Høres ut som det er godt kurstilbud du har fått. Omvisning på sykehuset kan sikkert være skummelt ja... Det er ganske mye rart på fødestuene som ser skummelt ut :jepp: Men tenk på at neste gang du er der så drar du derfra med verdens herligste lille skapning! :rodmer: da tror jeg ikke det blir så skummelt likevel...

Håper du får en fin dag i dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: høygravid :strix:

Høres ut som det er godt kurstilbud du har fått. Omvisning på sykehuset kan sikkert være skummelt ja... Det er ganske mye rart på fødestuene som ser skummelt ut :jepp: Men tenk på at neste gang du er der så drar du derfra med verdens herligste lille skapning! :rodmer: da tror jeg ikke det blir så skummelt likevel...

Håper du får en fin dag i dag!

Ja, tenk det :rodmer: Helt uvirkelig å tenke på at lillegull snart er her :hjerte:

Ønsker deg/dere en fin dag også :klemmer:

-----------

Ute pøser det ned, og blåser. Helt greit, for jeg er trett og slapp og har lyst til å være inne ;) Har ryddet litt i skapene på badet - gammel sminke/stylingprodukter etc og slitte/harde håndduker er kastet, nå er det ordning i sakene :jepp:

Fikk foresten brev fra NAV i dag, om at søknaden min ikke kunne behandles før arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysningene. Og at hvis de ikke mottar disse papirene vil søknaden bli avslått :filer: Så da er det vel bare å ta en telefon på jobben og "minne de på det". Er det mulig??!!! :kjefte:

Ønsker alle som måtte titte innom en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig irriterende at jobben din ikke har klart å sende inn intekstopplysningene dine til NAV!

Håper de får ut fingern etter en liten påminnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig irriterende at jobben din ikke har klart å sende inn intekstopplysningene dine til NAV!

Håper de får ut fingern etter en liten påminnelse!

Snakket med de nå, hun jeg pratet med skulle purre på "rette vedkommende".. Så da får jeg håpe og tro at papirene blir sendt i morgen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med de nå, hun jeg pratet med skulle purre på "rette vedkommende".. Så da får jeg håpe og tro at papirene blir sendt i morgen :sjenert:

Krysse fingrene for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysse fingrene for det!

:jepp: Synes jaggu jeg har mast nok om de der papirene nå :sjenert:

--------

Nå har akkurat svigerfar vært innom på en kaffe. Han er så søt og god, og gleder seg sånn til å bli farfar. Det er en heldig liten gutt, som blir født inn i en sånn kjærlig og stor familie, og får så gode besteforeldre på begge sider :hjerte:

Jeg har også vært og henta stelleveska! Kjempefornøyd, den passer perfekt, både til bag- og sportsdelen :hoppe: ..klarte ikke dy meg, så nå ligger både våtservietter, engangs-stellelaken og et teppe oppi den :rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og kjære vært på svangerskapskurs! Temaet var amming, barselstiden og samspillet med det nyfødte barnet. Fikk også informasjon om helsestasjonen og oppfølgingen derifra. Godt brukte to timer, lærte kanskje ikke så mye nytt, men nyttig allikevel :jepp: Synes det er spesielt nyttig at kjære er med og får info om amming og sånt også, jeg har jo lest en del mer enn han, og det er viktig at begge har en viss anelse om hva som "venter" :)

Neste tirsdag er det det siste svangerskapskurset, om fødselen, det blir spennende! Er spent på å høre hva slags smertelindring de kan tilby, hvilke rutiner de har, ja rett og slett hva som foregår på sykehuset fra man kommer til man drar derifra. Kurset blir avsluttet med en omvisning på sykehuset, spennende! :hoppe: ..og litt skummelt, nå begynner det virkelig å nærme seg....

Må foresten :hoppe: for at jeg nå er høygravid!! :hoppe:

Fint å høre om erfaringene dine! :Nikke: Skal på kurs neste mandag vi. REgner med at jeg, som du, har hørt det meste fra før - men det er jo fint for partnerne våre å høre det også. :) Hvor mange var dere i gruppen? Var det litt diskusjon og sånn, eller bare monolog-undervisning fra jordmor? Var dette gratis gjennom kommunen? Vi valgte ett som var kostet bitte litt mer enn det Ullevål arrangerer og jeg er veldig spent på om det egentlig var noe smart.. :sjenert: :gjeiper:

Bra du er happy med stelleveska :ler:

Og gratulerer som høygravid! :gravid::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite jobben som er treig med å sende inn opplysningene! :dry: Nå får de skjerpe seg synes jeg. Men bra at du er fornøyd med stelleveska :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre om erfaringene dine! :Nikke: Skal på kurs neste mandag vi. REgner med at jeg, som du, har hørt det meste fra før - men det er jo fint for partnerne våre å høre det også. :) Hvor mange var dere i gruppen? Var det litt diskusjon og sånn, eller bare monolog-undervisning fra jordmor? Var dette gratis gjennom kommunen? Vi valgte ett som var kostet bitte litt mer enn det Ullevål arrangerer og jeg er veldig spent på om det egentlig var noe smart.. :sjenert: :gjeiper:

Bra du er happy med stelleveska :ler:

Og gratulerer som høygravid! :gravid::nigo:

Det ar 12 jenter, de fleste med partner, så ganske stor gruppe. Ble lite diskusjoner, men mange som stilte spørsmål. Var mer diskusjon på sist svangerskapskurs (det var om aktiv bruk av kroppen under graviditeten), da var vi en mye mindre gruppe, kanskje nettopp pga at vi var en mindre gruppe. Tilbudet er gjennom helsestasjonen, og koster 100 kroner per par :) Hva handler kurset dere skal på om? :)

Teite jobben som er treig med å sende inn opplysningene! :dry: Nå får de skjerpe seg synes jeg. Men bra at du er fornøyd med stelleveska :nigo:

Det synes jaggu jeg og :opplyser: Finfin kveld til deg :klemmer:

Gratulerer som høygravid! :gravid:

Takk :rodmer: Ikke lenge igjen tli du følger deg inn i rekka heller nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Høygravid og 35 uker :hoppe: Åhh - nå nærmer det seg! :strix: Utrolig spennende!

Hva slags stelleveske endte du opp med igjen? Jeg har lest det her før, men glemmer så lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Gratulerer som høygravid! :strix:

:hoppe: Høygravid og 35 uker :hoppe: Åhh - nå nærmer det seg! :strix: Utrolig spennende!

Hva slags stelleveske endte du opp med igjen? Jeg har lest det her før, men glemmer så lett...

Ja, det gjør det! :nigo: Kjøpte ei Emmaljungaveske , i modellen Sport, i fargen Charleston :) Ville ha ei som matcha både bag- og sportsdelen, noe som egentlig var enklere sagt enn gjort når bagdelen er grå/sølv/hvit og sportsdelen brun.. Men Charlestonveska passa perfekt :hoppe: Har du begynt å handle litt du og nå? :):klemmer:

------

Go`morn jenter :kaffekopp:

Her er det morgenstund med gull i munn, altså vannmelon og en deeeilig kopp kaffe (må igjen skryte av min fantastiske Dolce Gusto-kaffemaskin) :nigo:

Oog, :strix: for 35 uker :strix: Ukene flyr avsted!!

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, du kan jo faktisk føde "når som helst". Da mamma fødte meg (jeg er enebarn), så fødte hun 3 uker før termin, og hun var forberedt på å gå laangt over termin. :| Tiden går så fort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 35 uker! :hoppe: Skjønner ikke hvor ukene blir av, jeg?

Ikke jeg heller :lete::fnise: Tenk, nå er du i innspurten, og jeg kommer etter! :hoppe:

Herregud, du kan jo faktisk føde "når som helst". Da mamma fødte meg (jeg er enebarn), så fødte hun 3 uker før termin, og hun var forberedt på å gå laangt over termin. :| Tiden går så fort! :D

Åh, gi meg noen uker til, jeg er ikke klar helt enda! :fnise: Ja, tiden går fort!, Nærmer seg bryllup for dere og nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bare våge å snike i køen :fnise:

Tenk at om noen uker sitter vi her og skravler om de søte nurkene våre... Hvis vi i det hele tatt har tid til KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bare våge å snike i køen :fnise:

Tenk at om noen uker sitter vi her og skravler om de søte nurkene våre... Hvis vi i det hele tatt har tid til KG.

:ler:

..Ja, tenk det :rodmer: Er spent på hvordan livet blir, og hvordan den lille er. Gleder meg sånn til å bli kjent med ham! Forhåpentligvis har han mammas sovehjerte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...