Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde det dagen før fødselen startet :jepp: Men jeg tror det er helt vanlig. Det er jo faktisk ikke så lenge til du er innenfor termin! Lillegutt trenger ikke komme ennå :opplyser:

Får satse på at dette ikke er dagen før min fødsel starter - det er jeg absolutt ikke klar for, og heller ikke lillegull! :opplyser:

Men kjenner jeg synes dette er litt ekkelt.. Begynner å bli noen måneder siden jeg hadde menssmerter sist... Kan det ha noe å gjøre med at jeg og kjære :sengekos: i sted? :klo: Har ikke hatt det sånn før men.. Usj, blir nesten litt redd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt at du blir litt redd. Spesielt siden du er såpass langt på vei. Men det er helt sikkert ikke noe farlig, og heller vanlig og normalt :)

Kan godt hende at det hadde noe med sengekosen å gjøre, at han kom borti en eggstokk eller noe. Eller at babyen vokser, eller bevegde på seg på en vond måte, etc. etc.

Hvis du blir for redd, så kan du jo ringe legen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du blir litt redd. Spesielt siden du er såpass langt på vei. Men det er helt sikkert ikke noe farlig, og heller vanlig og normalt :)

Kan godt hende at det hadde noe med sengekosen å gjøre, at han kom borti en eggstokk eller noe. Eller at babyen vokser, eller bevegde på seg på en vond måte, etc. etc.

Hvis du blir for redd, så kan du jo ringe legen? :klem:

Ja, det er nok sikkert ingenting. Og kjenner en masse bevegelse fra lillegull, så alt er i ordne med ham. Lest litt rundt på google nå, og er visst ikke uvanlig med menssmerter i disse ukene, som en slags "modningssmerte". Så sålenge det ikke blir mye verre, eller noe annet melder seg (som blod etc) så kan jeg vel bare slappe av... Så da prøver jeg det :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det har med sengekosen å gjøre :Nikke: Man kan jo få kynnere av det, så hvorfor ikke stikkende smerter i tillegg? Mine kynnere er faktisk litt menssmertelignende og stikkende... Men ring hvis du blir bekymra, det skader jo ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok sikkert noe sånt.. Har iallefall blitt litt svakere og bedre nå, det er vel et godt tegn, uansett grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vinke:

Jeg har også lette menssmerter / murringer av og til.. Tipper også at det har noe med :sengekos: å gjøre.. Sånn by the way så er det lenge siden jeg har gjort noe vedr det :gjeiper: Så sikkert ikke derfor jeg har det men :sjenert: Får ikke tro det er dagen før fødsel i dag, lillegutt har godt av noen dager til i magen :rodmer:

Håper det lettner og forsvinner snart!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vinke:

Jeg har også lette menssmerter / murringer av og til.. Tipper også at det har noe med :sengekos: å gjøre.. Sånn by the way så er det lenge siden jeg har gjort noe vedr det :gjeiper: Så sikkert ikke derfor jeg har det men :sjenert: Får ikke tro det er dagen før fødsel i dag, lillegutt har godt av noen dager til i magen :rodmer:

Håper det lettner og forsvinner snart!

Ja, det har nok sikkert noe med det å gjøre.. Blir forøvrig ikke gjort så ofte her heller, trenger ikke så mange hender for å telle på fingrene antall ganger det har foregått de siste 7 månedene :sjenert:

Nei, får tro det ikke er det.. Håper det gir seg iløpet av kvelden, synes det er litt ekkelt.

Grattis med ny signatur foresten! ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også murringer innimellom, men veldig svakt og veldig kort tid. Har ikke tolket det som menssmerter jeg da, mer som "dårlig-magen"-murring..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forøvrig ikke gjort så ofte her heller, trenger ikke så mange hender for å telle på fingrene antall ganger det har foregått de siste 7 månedene :sjenert:

Nei, får tro det ikke er det.. Håper det gir seg iløpet av kvelden, synes det er litt ekkelt.

Grattis med ny signatur foresten! ;):klemmer:

Hehe, huff.. ja, samme her :sjenert: Jeg er litt redd og sambo tolker som om at jeg ikke tør/vil så går mest på det her.. Jeg føler like mye for kos som ligge hode mot hode på sofaen og snakke og bare slappe av i hverandres nærvær. Vet jo at det ikke er farlig, men har hatt såpass bekkenplager og nedpress at jeg ikke har følt for den slags :fnise: Sambo respekterer det fullt ut og det er ikke noe ømt tema, heldigvis :rodmer:

Jeg har forresten begynt så smått med olje (down there) *sorry for detaljs* Ikke sikkert det har noen funksjon, men verdt ett forsøk. Om det kan begrense om så er med bare ett eller to sting så gjør det nytten for meg :fnise:

Håper menssmertene gir seg og at du har en flott kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også murringer innimellom, men veldig svakt og veldig kort tid. Har ikke tolket det som menssmerter jeg da, mer som "dårlig-magen"-murring..... :sjenert:

Har hatt murringer før, og ligamentsmerter, men dette var lissom annerledes, kjentes ut som skikkelige menssmerter, slike jeg har første dagen med mens :sjenert: Men det er nok sikkert ikke uvanlig..

Hehe, huff.. ja, samme her :sjenert: Jeg er litt redd og sambo tolker som om at jeg ikke tør/vil så går mest på det her.. Jeg føler like mye for kos som ligge hode mot hode på sofaen og snakke og bare slappe av i hverandres nærvær. Vet jo at det ikke er farlig, men har hatt såpass bekkenplager og nedpress at jeg ikke har følt for den slags :fnise: Sambo respekterer det fullt ut og det er ikke noe ømt tema, heldigvis :rodmer:

Jeg har forresten begynt så smått med olje (down there) *sorry for detaljs* Ikke sikkert det har noen funksjon, men verdt ett forsøk. Om det kan begrense om så er med bare ett eller to sting så gjør det nytten for meg :fnise:

Håper menssmertene gir seg og at du har en flott kveld! :klemmer:

Her har ikke lysten vært noe særlig tilstede :sjenert: I tillegg fikk jeg litt "noia" da jeg begynte å blø flere ganger etter :sengekos: i begynnelsen (vet at det er normalt, men det var så forferdelig å se blod på papiret, er nok noe som sitter igjen etter SA`en..) Men har vært flinke til å kose oss på andre måter her også, og er heldigvis ikke noe ømt tema heller. Gode disse kjærestene :yvonne:

Åh, å smøre seg inn med olje, kan det være forebyggende for revning? Hva slags olje? Og hvordan/hvor ofte smører du?

Håper du også hadde en fin kveld :klemmer:

-------

Menssmertene gav seg utover kvelden, heldigvis. Skikkelig ubehagelig hele greia synes jeg. Og ingenting som tyder på at det er noe i gang i dag, heldigvis :fnise: Dagen i går ble egentlig bare brukt til å slumre/sove på sofaen, og sov i tolv timer i natt òg ( :hakeslepp: ) , så i dag har jeg et stort behov for å komme meg litt ut av huset. Tror jeg drar en tur til byen og titter litt :jepp: Ønsker alle en finfin dag! Oog, må :hoppe: for 34 uker i dag!! :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 34 uker! :hoppe:

Godt at menssmertene ga seg, det hørtes ikke noe deilig ut. Ha en fin dag i byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 34 uker :hoppe:

3 uker til ferdigbakt liten pjokk!

Håper du får en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, å smøre seg inn med olje, kan det være forebyggende for revning? Hva slags olje? Og hvordan/hvor ofte smører du?

Håper du også hadde en fin kveld :klemmer:

Hehe, søstra til kjære sa hun hadde gjort det og slapp og revne noe særlig og samme med flere jeg har snakket med.. Kan være tilfeldig da men :sjenert:

Jeg har brukt jordnøttolje, den skal være helt "ren" og ikke forårsake noe ubehag av noe slag.. Har smurt meg inn om kvelden siden ca 1 mai (for å få 2 mnd virkning :rodmer: ) Hender jeg glemmer da, men synes det funker greit.. Gjør det jeg kan for å forebygge evt :fnise: Hehe, har bare tatt litt i hånda og smurt nedi der, ikke en hel masse da, men bare sørget for å fukte og smøre litt liksom :sjenert: hehe, høres sikkert smart ut men.. Skal som sagt tåle litt sånt om jeg kan slippe revning eller smerter i etterkant :gjeiper:

Ha en fin runde i byen oooog :strix: 34 uker :strix:!

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 34 uker! :hoppe

Godt at menssmertene ga seg, det hørtes ikke noe deilig ut. Ha en fin dag i byen :)

..og jo nærmere jeg kommer fødsel, eenda nærmere er du! :hjerte:

Håper du også har en fin dag :klemmer:

:hoppe: 34 uker :hoppe

3 uker til ferdigbakt liten pjokk!

Håper du får en fin torsdag!

:klemmer

Ja, tenk det!! :rodmer:

Håper du også har en fin dag! :klemmer:

Hehe, søstra til kjære sa hun hadde gjort det og slapp og revne noe særlig og samme med flere jeg har snakket med.. Kan være tilfeldig da men :sjenert

Jeg har brukt jordnøttolje, den skal være helt "ren" og ikke forårsake noe ubehag av noe slag.. Har smurt meg inn om kvelden siden ca 1 mai (for å få 2 mnd virkning :rodmer ) Hender jeg glemmer da, men synes det funker greit.. Gjør det jeg kan for å forebygge evt :fnise Hehe, har bare tatt litt i hånda og smurt nedi der, ikke en hel masse da, men bare sørget for å fukte og smøre litt liksom :sjenert hehe, høres sikkert smart ut men.. Skal som sagt tåle litt sånt om jeg kan slippe revning eller smerter i etterkant :gjeiper

Ha en fin runde i byen oooog :strix 34 uker :strix!

:klemmer

Er verdt et forsøk da! :jepp: Og er ikke det rareste man må gjennom i svangerskapet å smøre seg med litt olje da :fnise: Hvor kjøper du jordnøttolje? Håper du også har hatt en fin dag sålangt :klem:

--------

Da er jeg hjemme etter bytur -- jeg og en hel masse poser :fnise: Kjøpte nye glass (type melkeglass, bare litt større), ammeinnlegg (30 pack med engangsinnlegg, på Apotek 1), en telys-lykt til verandaen og litt klær til meg selv :hoppe: 50% på masse på Cubus, og endte opp med to cardigans, en vid topp (som blir kjempefin med et belte i livet), to singleter, truser og en sort bomullsnattkjole med stropper (kjære blir nok glad for at den store røde t-skjorta jeg har brukt som nattskjorte de siste månedene er byttet ut :fnise: ) Lillegull fikk en eske med baby-qtips, heldiggrisen :fnise:

Følte jeg vagget meg bort til bilen i slow-motion etter handleturen, med kynnere, halvsvett og med armene for fulle av poser :fnise: Neste gang skal jeg være litt taktisk å gå innom bilen med posene mellom hver butikk (eller ikke handle så mye..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(eller ikke handle så mye..)

:fnise:

beste er nok å rusle innom bilen med varene mellom butikkene tenker jeg!

Blir godt å ta det med ro på sofaen i ettermiddag nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

beste er nok å rusle innom bilen med varene mellom butikkene tenker jeg!

Blir godt å ta det med ro på sofaen i ettermiddag nå da!

Hehe, ja :fnise:

jess, det er plana. Rekker en episode med Frustrerte Fruer før kjære kommer hjem :nigo:

Finfin kveld til deg/dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verdt et forsøk da! :jepp: Og er ikke det rareste man må gjennom i svangerskapet å smøre seg med litt olje da :fnise: Hvor kjøper du jordnøttolje? Håper du også har hatt en fin dag sålangt :klem:

Følte jeg vagget meg bort til bilen i slow-motion etter handleturen, med kynnere, halvsvett og med armene for fulle av poser :fnise: Neste gang skal jeg være litt taktisk å gå innom bilen med posene mellom hver butikk (eller ikke handle så mye..)

Hehe, neida.. Overhodet ikke rart at det kan ha funksjon å smøre seg og gjøre området litt mer elastisk :fnise: Jeg har kjøpt olja på apoteket.. Måtte spørre, for de hadde den ikke fremme i butikken (den sto lagret bak sa dama)

Hehe, synes jeg ser deg vagge ja. Kjenner meg godt igjen. Helt parkert i bekken og korsrygg føler jeg, godt det er siste kontordag/dag på jobb i morra :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med vellykket shopping da! :nigo: Høres jo ut som du hadde det med alle tingene og posene du kom hjem med :) Men en tur innom bilen mellom butikkene er nok lurt :fnise:

Deilig med slapp-av-kveld før helga i morgen nå! :skya:

Kos deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hehe, søstra til kjære sa hun hadde gjort det og slapp og revne noe særlig og samme med flere jeg har snakket med.. Kan være tilfeldig da men :sjenert:

Jeg har brukt jordnøttolje, den skal være helt "ren" og ikke forårsake noe ubehag av noe slag.. Har smurt meg inn om kvelden siden ca 1 mai (for å få 2 mnd virkning :rodmer: ) Hender jeg glemmer da, men synes det funker greit.. Gjør det jeg kan for å forebygge evt :fnise: Hehe, har bare tatt litt i hånda og smurt nedi der, ikke en hel masse da, men bare sørget for å fukte og smøre litt liksom :sjenert: hehe, høres sikkert smart ut men.. Skal som sagt tåle litt sånt om jeg kan slippe revning eller smerter i etterkant :gjeiper:

Står om jordnøttolje i boken min også, men der står også at man må tøye litt i "huden" for at det skal hjelpe.

(Står at det kan bli en koselig kveldsstundsrutine sammen med sambo om han får lov å gjøre det :fnise: )

Mamma har fem barn. Hun revnet litt med de fire første. Hun tror grunnen til at hun ikke revnet med nr fem er at da gjorde hun som hun selv følte i forhold til pressingen, isteden for å presse når jordmoren sa hun skulle... Hun har troen på at kroppen KAN dette instinktivt, og at vist man bare kjenner på trangene så kommer det naturlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...