MonThe Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1401 Del Skrevet 16. mai 2011 Da har jeg vært hos legen. Ble 100% sykemeldt i to uker. Legen mente på at det var like greit å sykemelde meg fram til permisjonen starter, men da kjente jeg at jeg ble skikkelig stressa - er ikke klar for å være offisielt ferdig på jobb enda Så vi ble enige om at jeg kunne ringe ned og få sykemeldinga forlenga om jeg ønsket det om to uker. Forhåpentligvis trenger jeg ikke det, og har energi og hender til å være på jobb de to siste ukene før jeg går ut i permisjon Når det gjelder hendene så hadde ikke legen noen mirakelkur til meg, annet enn å ikke belaste hendene. Litt frustrerende, men det var egentlig forventet. Føles iallefall godt å tenke på at de neste dagene (ukene) skal brukes til å slappe av og hvile akkurat når jeg trenger det, uten å tenke på jobb. Etter å ha vært hos legen var jeg en kjapp tur innom ei venninne, for å hente noen bøker. Med meg i posen fikk jeg noen bodyer til lillegull, ammepute samt en dvdboks med filmatiseringen av Camilla Lackbergs bøker. Snille, gode venninna mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. mai 2011 #1402 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg tror det blir godt for deg jeg - å slappe av litt i 2 uker nå. Hvem vet? Kanskje både formen og hendene blir bedre Kos med goodybag og god venninne da Ha en strålende 17. mai i morgen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 16. mai 2011 #1403 Del Skrevet 16. mai 2011 Ja, nå er det jo ikke lenge igjen, så bare slapp av og nyt den siste tiden som gravid. Sov leeenge! Det får du ikke tid til om en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. mai 2011 #1404 Del Skrevet 16. mai 2011 Så bra at du får hvile litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 16. mai 2011 #1405 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Åh, lurt Kos deg og slapp av og nyt magen og sparkene fra lillemann. Snart er det en liten en som forventer at du stiller opp 24/7 Håper du har en flott 17 mai! Endret 16. mai 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1406 Del Skrevet 16. mai 2011 Gode dere er jenter Har ingen spesielle planer for morgendagen, skulle jo egentlig på senvakt..Men det blir vel en tur til byen og se på borgertog, og ut å spise tenker jeg Ingen familietradisjoner, da min familie bor i en annen by, og kjæres familie, ja, de har ingen 17.maitradisjoner - foreldrene er skilt (og skal på jobb..) , og alle søskene hans er spredd rundt om i landet... Litt trist synes jeg egentlig, må innrømme jeg er glad i familietradisjoner på slike dager. Kjenner jeg gleder meg til å lage mine egne 17maitradisjoner sammen med min lille familie jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1407 Del Skrevet 16. mai 2011 På vei: 33+4 Igjen til termin: 48 ( ) Kjønn: Utålmodig?: Egentlig ikke. Føler jeg trenger de siste ukene for å bli “klar” til lillegull skal komme Hodet ned: Ja Aktivitet i magen: Ja, mer eller mindre hele tiden. Kjenner ikke så mange “enkelt-spark” lengre, er mer buktende bevegelser der inne. Gjør innimellom ganske vondt, på en koselig måte Navn: Ja, har bestemt oss for navn Vektøkning: Har gått opp 6,5 kg. Vann i kroppen: Får litt sokkemerker om kvelden, og har måttet ta av forlovelsesringen, i kategori “1” på svangerskapskortet. Kynnere: Ja, mye den siste uken. Humør: Litt opp og ned. Har hatt noen dager der jeg har vært litt trist og lei meg I det siste. Barnerom: Har pusset opp barnerommet, det eneste som mangler er lister (veeenter på at kjære skal gjøre det ferdig). Har satt inn kommoden til klær og senga er ferdig oppredd Utstyr: Har handlet det meste vi trenger til lillegull, oversikt på utstyrlisten. Strekkmerker: Har fått to små på venstre side av magen, litt over navlen Magen: Magen fortsetter å vokse, ligger på det grønne på SFmålet, og følger en fin kurve. Synes magen har kommet litt lengre opp de siste ukene. Lurer på hvor stor den egentlig skal bli Melk i brystene: Nei. men kan innimellom klemme ut gjennomsiktig væske fra de. Tanker om fødsel: Har tenkt mye på fødselen og livet med den lille i det siste. Har begynt å tenke på det rent praktiske rundt fødselen,pakking av fødebag etc. Kroppslige symptomer/plager: Carpal Tunnel i begge hender. Har en tynn, mørk stripe fra navlen og ned. Er trett og sliten, og sover ikke så godt om natta lengre (dobesøkene har gått fra 1-2 per natt til 4-5). Har endel vondt nede i symfysen, lurer på om det er at lillegull har festet seg? Kosthold: Den siste tiden har jeg så og si levd på vannmelon, jordbær, vann og is! Er litt matlei, går mye av det nevnte, samt brødmat Magen 33+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 16. mai 2011 #1408 Del Skrevet 16. mai 2011 Fiiine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #1409 Del Skrevet 17. mai 2011 Da er vi straks klare for å dra til byen, i øsende regnvær. Det er jaggu typisk! :geipe: men vi skal nok kose oss allikevel! ..kjenner forresten at jeg føler meg veldig fin med magen min i dag Ønsker alle en strålende fin 17. Mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mai 2011 #1410 Del Skrevet 17. mai 2011 Håper du har hatt en fin 17.mai. Jeg har spilt i korps i mange år så for meg er 17.mai litt spesiell - og jeg som du syns det er viktig å ha noen tradisjoner på dager som dette. Så bra du får god tid til å slappe av og hvile deg framover nå! Krysser fingrene for at du får energi og hender til å jobbe de siste 2 ukene før du går ut i permisjon. Også må jeg jo for fiiiine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. mai 2011 #1411 Del Skrevet 17. mai 2011 Gratulerer med dagen MOnthe- håper du har hatt en fin feiring! Og ikke minst grattis som høygravid! Kjempefin mage Snuste litt på utstyrslisten din. (må vel lage min egen snart, føler behovet for å lage liste å få oversikt på hva som mangler ) Men jeg lurte på stellematte - har du kjøpt til å ha på vaskemaskinen? Hvor/hvilken da? Jeg kjøpte nemlig i går, babydan stellpute, men den er jo alt for stor.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #1412 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Håper du har hatt en fin 17.mai. Jeg har spilt i korps i mange år så for meg er 17.mai litt spesiell - og jeg som du syns det er viktig å ha noen tradisjoner på dager som dette. Så bra du får god tid til å slappe av og hvile deg framover nå! Krysser fingrene for at du får energi og hender til å jobbe de siste 2 ukene før du går ut i permisjon. Også må jeg jo for fiiiine magen Søte du Dagen har vært fin den:) Håper du også har kost deg, med mannen og lille E Kjenner jeg gleder meg vilt til å kle på min lille neste 17. mai og trille rundt i byen Gratulerer med dagen MOnthe- håper du har hatt en fin feiring! Og ikke minst grattis som høygravid! Kjempefin mage Snuste litt på utstyrslisten din. (må vel lage min egen snart, føler behovet for å lage liste å få oversikt på hva som mangler ) Men jeg lurte på stellematte - har du kjøpt til å ha på vaskemaskinen? Hvor/hvilken da? Jeg kjøpte nemlig i går, babydan stellpute, men den er jo alt for stor.. :gjeiper: Takk, håper dagen deres også har vært fin (Det regner jeg med, menyen du la ut her om dagen tyder ialelfall på det ) Når regnes man egentlig som høygravid? Bare å snuse ivei det, vet ikke om den er så nyttig for andre, men synes iallefall det var greit å skrive ned for å få litt oversikt selv Jeg har kjøpt stellematte på Reflex, GoBoy fra BabyDan (249 kr) Prøvde den på vaskemaskinen nå, til ære for deg, og den passer ikke helt på vaskemaskinen, den blir litt for lang på den ene siden. Men vi skal ha den på gulvet (pga lite vaskerom må vi ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen) så for oss gjør det ingenting. Vi kjøpte den minste av BabyDan-mattene de hadde, er det den samme som du har kjøpt? Endret 18. mai 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. mai 2011 #1413 Del Skrevet 17. mai 2011 Høygravid er man visstnok fra 34+4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. mai 2011 #1414 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg har kjøpt en stellematte på Reflex, GoBoy fra BabyDan (249 på Reflex) Prøvde den på vaskemaskinen nå, til ære for deg, og den passer ikke helt på vaskemaskienblir litt for lang på den ene siden. Men vi skal ha den på gulvet (pga lite vaskerom må vi ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen) så for oss gjør det ingenting. Vi kjøpte den minste av BabyDan-mattene de hadde, er det den samme som du har kjøpt? Jeg kjøpte denne: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=601139&b_kid=237832 som den blå og rosa, men i beige. Og den er altså for lang, passer i bredden Høres ut som din ville passet bedre. Vil da uansett tro at det bør finnes plenty stellematter som er beregnet på standard vaskemaskiner Beklager forresten for høygravid-grattis, var visst en 1 uke for tidlig ute der :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #1415 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg kjøpte denne: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=601139&b_kid=237832 som den blå og rosa, men i beige. Og den er altså for lang, passer i bredden Høres ut som din ville passet bedre. Vil da uansett tro at det bør finnes plenty stellematter som er beregnet på standard vaskemaskiner Beklager forresten for høygravid-grattis, var visst en 1 uke for tidlig ute der :gjeiper: De hadde denne på Reflexbutikken vår også, mener å huske at den var endel større enn den vi kjøpte. Du kan nok sikkert bytte? Hehe, føler meg ganske høygravid så det gjør ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. mai 2011 #1416 Del Skrevet 18. mai 2011 Høygravid er man visstnok fra 34+4. Eller når det er igjen 40 dager til termin. Også hørt noen si at man er høygravid når man føler seg høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. mai 2011 #1417 Del Skrevet 18. mai 2011 Litt deilig å være sykemeldt da Hadde ikke gjort meg noe akkurat nå, hehe. Håper det vil gå bedre med hånda di snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. mai 2011 #1418 Del Skrevet 18. mai 2011 Eller når det er igjen 40 dager til termin. Også hørt noen si at man er høygravid når man føler seg høygravid Ja, det har jeg også hørt. Jeg føler meg derimot ikke høygravid, så kanskje jeg ikke er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #1419 Del Skrevet 18. mai 2011 Åh, fikk sånn menssmerter. Ikke veldig veldig vondt, men er såpass at hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg tatt smertestilende for det. Ekkelt Noen andre som har hatt det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 18. mai 2011 #1420 Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, jeg hadde det dagen før fødselen startet Men jeg tror det er helt vanlig. Det er jo faktisk ikke så lenge til du er innenfor termin! Lillegutt trenger ikke komme ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå