Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Godt å høre at jeg har vært savnet. Men nå er jeg tilbake og klar for siste innspurt - tror jeg... :sjenert:

Høres ut som du har hatt en helt fantastisk helg!!

Jeg føler meg tung for tida og så trøtt....

Gleder meg virkelig til å være ferdig....!

Det har du jaggu vært! :jepp: ... håper du klarer å ha noen fine siste uker, til tross for tretthet og tyngde, er jo tross alt noen uker igjen enda :klemmer:

MonThe!! Er du fra Møre og Romsdal? PM meg da!! :nigo:

Jepp, det er jeg! Skal gjøre det! :)

---------------

I dag er det akkurat 2 måneder igjen til termin!! :hoppe::strix:

Og i dag ringte de fra Babycomfort for å fortelle at vogna vår har kommet!! :hoppe: Skal ikke hente den før til neste helg, men kjekt å vite at den står der! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå så gøy at vogna snart er i hus!

Men det som er ennå mer stas er når den faktisk blir tatt i bruk! :)

Angående vann i fingre/hender så svarte jeg inne hos meg selv - men tenkte svare her også...

Det som hjalp meg var mye håndgymnastikk - alstå sprike med fingrene og strekke de ut så langt som mulig for så å knyte nevene. Gjenta flere ganger daglig. Måtte gjøre noen slike øvelser før jeg stod opp og i dusjen for å klarer å få på meg mascaraen.

Det hjalp også å drikke en masse vann! ca 2 liter dagen. Merket det godt de dagene jeg ikke hadde fått i meg nok vann med at fingrene ble stivere og dovnet fortere bort.

Det som er trøsten med det hele er at det gir seg ganske raskt etter fødselen!

Har lest at akkupunktur kan hjelpe også - og evt fysioterapi - men tror det er om det skal bli en "kronisk" tilstand etter graviditeten.

Håper du kommer deg igjennom mai måned på jobb - så er det plutselig permisjon! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så gøy at vogna snart er i hus!

Men det som er ennå mer stas er når den faktisk blir tatt i bruk! :)

Angående vann i fingre/hender så svarte jeg inne hos meg selv - men tenkte svare her også...

Ja, gleder meg til å få den i hus..og få lillemann som skal ligge i vogna i hus! :rodmer:

Takk for tips! Jeg har etter råd fra deg drukket minst 2 liter vann om dagen, og syns egentlig ikke at det hjelper noe særlig. Sinnsykt irriterende dette altså! :sjenert: Er ikke særlig hoven "utenpå" fingrene, men pølsefingrene kommer vel de og da... :sjenert: Skal til JM i morgen, kanskje hun har en "mirakelkur" til meg :jepp: Igjen, takk for tips, skal være flinkere med "håndgymmen"! :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en uforglemmelig konsert og en finfin Oslo-tur! :ler::nigo: Kan godt skjønne at du lå rett ut når du kom hjem, men regner med at det absolutt var verdt det! :skya:

Så gøy altså - *ikke misunnelig i det hele tatt* :roll::fnise:

Apropo magebilde, så skulle jeg jo gjøre det i helga.. men jeg fikk bare ikke gjort det.. Kankje til helga igjen da... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en uforglemmelig konsert og en finfin Oslo-tur! :ler::nigo: Kan godt skjønne at du lå rett ut når du kom hjem, men regner med at det absolutt var verdt det! :skya:

Så gøy altså - *ikke misunnelig i det hele tatt* :roll::fnise:

Apropo magebilde, så skulle jeg jo gjøre det i helga.. men jeg fikk bare ikke gjort det.. Kankje til helga igjen da... :plystre:

Jepp, all of the above! :skya: Magebilder, er det forbeholdt helgene det altså? *er en utålmodig sjel* :fnise:

SÅ godt at vogna er ett steg nærmere å være i hus :hoppe:

Mhm, gleder meg!! :nigo: Kunne egentlig ha hentet den allerede i morgen, men får besøk av ei venninne i helga, så har bruk for gjesterommet.. og da har vi ingen plass å ha vogna! Kan jo ikke ha den i garasjen, fine vogna :fnise:

-------

Nå har jeg vært på butikken å kjøpt meg vannmelon, og mmm, det var fantastisk! :sikle:

Foresten, så lånte jeg og kjære "The Next Three Days"i går, den anbefales! Den falt i smak hos oss begge, var absolutt verdt å se! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken vogn er det dere har kjøpt, igjen? :)

Nå fikk jeg veldig lyst på vannmelon :sikle: Kanskje jeg skal trille meg en tur (TENK, om ca to måneder kan du også det!! :hjerte:) på butikken senere? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn er det dere har kjøpt, igjen? :)

Nå fikk jeg veldig lyst på vannmelon :sikle: Kanskje jeg skal trille meg en tur (TENK, om ca to måneder kan du også det!! :hjerte:) på butikken senere? :hoppe:

Vi gikk for Emmaljunga City Cross vi, synes den var både praktisk og veldig fin! :) Det var veeeldig godt altså, så det synes jeg du skal gjøre! ;) Åja, tenk det!! Gleder meg sånn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der, hvor forskjellige vi er, jeg liker ikke City Crossen. Veldig fin altså, det synes jeg, men den er ikke noe god for meg å trille :vetikke: Jeg sa hele tiden at jeg ville ha City Cross, helt til jeg prøvde den :fnise: Storebroren min har den til jenta si, og han takler ikke vogna mi som jeg elsker :lol: Godt vi har å velge mellom!

Hvilken farge valgte dere? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der, hvor forskjellige vi er, jeg liker ikke City Crossen. Veldig fin altså, det synes jeg, men den er ikke noe god for meg å trille :vetikke: Jeg sa hele tiden at jeg ville ha City Cross, helt til jeg prøvde den :fnise: Storebroren min har den til jenta si, og han takler ikke vogna mi som jeg elsker :lol: Godt vi har å velge mellom!

Hvilken farge valgte dere? :nigo:

Ja, rart hvor forskjellige vi er ja! :) Vi har valgt brun (coffee pro) i sportsdelen, og grå/sølv/hvit (Silver sticht) i citybagen :) Er så spent på å se den på ordentlig, har bare sett vogna i andre farger, og stoffprøvene på de fargene vi har valgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, silver stitch er så fin! Det hadde blitt sportsdel-fargen min og så hadde jeg tatt grey flowers til baggen :Nikke:

Endret av GUNS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, silver stitch er så fin! Det hadde blitt sportsdel-fargen min og så hadde jeg tatt grey flowers til baggen :Nikke:

Det stod mellom de to i bagdelen til oss, begge var så fine! Åh nå gleder jeg meg bare enda mer til å se vogna!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til JM :hoppe: Er spent på lillegulls leie, blir ikke helt klok på hvordan han ligger, synes han sparker og kiler og snur seg overalt for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro at vogna har kommet!!! :hoppe:

Her skal jeg også høre med butikken i løpet av uka også blir det vel henting om halvannen uke :)

Nærmer seg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at vogna har kommet!!! :hoppe:

Her skal jeg også høre med butikken i løpet av uka også blir det vel henting om halvannen uke :)

Nærmer seg nå!!

Så spennende!! :hoppe: Håper alt er bra med deg! :klemmer:

---------

I dag har vi vært hos JM, som alltid en koselig opplevelse! Kjennes alltid ut som om vi er litt "nærmere" lillegull etter å ha vært der! :yvonne: Urin og SF-mål var fint, SFmålet følger en perfekt kurve innenfor grønnfeltet. Blodtrykket har steget enda litt siden sist, men er fortsatt fint (120/75). Lillegulls sterke, lille hjerte slo 146 slag i minuttet, og han ligger med hodet godt nede i bekkenet, og rumpa midt rett opp, sånn mellom ribbeina mine. Ikke rart det kiler og sparker "overalt", han er jo blitt så stor og lang! :rodmer: Nesten litt forbauset jeg, over at han er så stor nå, rart å tenke på! Ellers så snakket vi litt om fødselen, noe som egentlig var litt godt. Er jo noen tanker som rører seg rundt i hodet. Gruer meg ikke, men er veldig spent på hvordan det blir. Og på hvordan jeg kommer til å takle smerten, og det å miste kontrollen.

Tenker også litt på at fødeavdelingen på sykehuset vårt har sommerstengt (fra to uker før termin til to uker etter) , og at jeg derfor mest sannsynlig skal føde i nabobyen . Det er bare en drøy times kjøring (ca 1 time og 15 min), men allikevel..hadde følt meg tryggere om det var bare ti minutter til sykehuset... Men det skal vel gå bra, heldigvis har jeg hele familien min i nabobyen slik at vi kan overnatte hos de om vi skulle ta en "bomtur" :)

Foresten; Er det noen som vet hvor det er blitt av nettsiden Rockmybaby.no? De hadde så mye fint der, men jeg kommer ikke inn... :sjenert:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kontrollen hos JM gikk bra!

Oi... sommerstengt fødeavdeling... du får nok beskjed om å komme inn tidligere enn du ville dersom den lokale fødeavdelingen var åpen. Trygge hender blir du nok i uansett!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, nå er det jaggu ikke lenge til du skal føde og bli mamma :) :)

Kjedelig at de har sommerstengt da.. Får håpe alt går bra, og at du rekker å komme deg til nabobyen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kontrollen hos JM gikk bra!

Oi... sommerstengt fødeavdeling... du får nok beskjed om å komme inn tidligere enn du ville dersom den lokale fødeavdelingen var åpen. Trygge hender blir du nok i uansett!

:klemmer:

Ja, er nok i trygge hender uansett. Skal jo egentlig ikke klage, er jo mange i vårt langstakte land som har mer enn en drøy times kjøring til nærmeste sykehus. Men terskelen for å ta turen til sykehuset er nok lavere enn om det hadde vært ti minutters kjøring! :) Håper alt er bra med deg/dere :klemmer:

Herregud, nå er det jaggu ikke lenge til du skal føde og bli mamma :) :)

Kjedelig at de har sommerstengt da.. Får håpe alt går bra, og at du rekker å komme deg til nabobyen, hehe.

Er ikke såå lenge til nei :hakeslepp: Det skal nok gå bra!;) Håper alt er bra med deg/dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, må jo jaggu :hoppe: for 32 uker i dag!! :strix:

...Hvor har det blitt av den siste uken?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var så greit hos JM :klem: Tenk så liten tid det egentlig er igjen! Snart er du jo mamma, MonThe :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...