MonThe Skrevet 29. april 2011 Forfatter #1281 Del Skrevet 29. april 2011 På vei: 31+1 Igjen til termin: Ifølge tickeren 65 ( ) Kjønn: Utålmodig? Egentlig ikke. Synes svangerskapet fram til nå har gått kjempefort. Håper jeg kan å nyte den tiden som er igjen! Har tenkt mer på fødselen og livet med den lille nå, enn tidligere. Begynner nok virkelig å gå opp for meg at vi kommer til å få en liten en I hus om +/- 9 uker! Hodet ned: Ja Aktivitet i magen: Ja, en hel masse. Nå er det ikke lengre bare spark og kiling som kjennes, men alle bevegelser får magen til å "bukte" seg og hoppe! Navn: Ja, har bestemt oss for navn Vektøkning: Har gått opp 6 kg. Vann i kroppen: Nei, ikke sånn “utenpå”. Men har fått noe som kalles “Carapl Tunnel Syndrom” I høyre hånd, som skyldes væskeansamling i håndleddet såvidt jeg har forstått. Kynnere: Ja, kjenner det innemellom. Var mer “plaget” med det før enn nå. Humør: Føler meg stort sett “lett” og glad for tiden. Barnerom: Barnerommet er ferdig oppusset, det eneste som mangler er lister. Har satt inn kommoden til klær og senga er ferdig oppredd Utstyr: Har kjøpt barnevogn (Emmaljunga City Cross) og bilsete (Maxi Cosi cabriofix med base). Har også masse klær, spesielt i de minste strørrelsene. Kommer nok ikke til å kjøpe noe mer før vi evt. ser hva vi trenger. Har handlet det meste vi trenger til lillegull (oversikt på utstyrlisten) Strekkmerker: Har fått to små over navlen Magen: Magen fortsetter å vokse i superfart SFmålet har ligget på grønnstreken på JMtimene, er spent på hvordan jeg ligger an på neste time (skal til JM 4.5) Melk i brystene: Nei. Men to ganger har det kommet ut en liten gjennomsiktig drape når jeg har klemt på brystvortene. Tanker om fødsel:Håper på å kunne føde vaginalt. Med tanke på smertelindring så er jeg åpen for epidural når fødselen er kommet så langt, tror jeg vil ta det som det kommer. Kroppslige symptomer/plager: Carpal Tunnel i begge hender. Har en tynn, mørk stripe fra navlen og ned. Er trett og sliten, men ellers bra. Kjenner at det begynner å bli tyngre, men heldigvis ingen ryggplager! Kosthold: Ingen pika`er som har meldt seg så langt. Prøver å spise sunt, men klarer fortsatt ikke å spise fisk, bare tanken gjør meg kvalm. Tar vitaminer for gravide (en pakke daglig med bla. Omega3 ++). Drikker ikke noe særlig brus, og spiser frukt og grønt hver dag. Blir nok for mye snop og godteri iløpet av uka :gjeiper: Magen 31+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 29. april 2011 #1282 Del Skrevet 29. april 2011 65 dager er jo ingenting! Jeg skulle ønske jeg kunne være like flink som deg når det gjelder mat Har ikke matlyst for tiden. Igår sto kosten min av: Yoghurt med musli, (banan, smoothie - dette telles ikke, for det kom opp igjen), rundstykke, grandiosa, cola, bolle, fanta) Følte veldig for kullsyre, og tørre hveteprodukter igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. april 2011 Forfatter #1283 Del Skrevet 29. april 2011 65 dager er jo ingenting! Jeg skulle ønske jeg kunne være like flink som deg når det gjelder mat Har ikke matlyst for tiden. Igår sto kosten min av: Yoghurt med musli, (banan, smoothie - dette telles ikke, for det kom opp igjen), rundstykke, grandiosa, cola, bolle, fanta) Følte veldig for kullsyre, og tørre hveteprodukter igår Det blir bedre når kvalmen gir seg! ..var ikke like "flink" de første femten ukene jeg heller, ikke noe mat som fristet bortsett fra kjøpepizza Heldigvis har jeg hatt lyst på frukt hele tiden (er egentlig ikke så flink til å spise frukt sånn ellers, når jeg ikke er gravid). Når du er kvalm og ting komme opp igjen så er det viktigste å få i seg noe i det hele tatt tenker jeg, og så får du heller fokusere på sunt kosthold når du klarer tanken på mat! ----- Nå har jeg pakket ferdig, og er straaks klar for å reise til Oslo! Gleder meg sånn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 29. april 2011 #1284 Del Skrevet 29. april 2011 Sånn, da har jeg oppdatert meg litt. Ikke lenge igjen nå Og superduperfin mage altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 29. april 2011 #1285 Del Skrevet 29. april 2011 For en fin gravidmage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 29. april 2011 #1286 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg skal forresten også på konserten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 29. april 2011 #1287 Del Skrevet 29. april 2011 Nå føler jeg at jeg har hoppet over et eller annet. Konsert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. april 2011 Forfatter #1288 Del Skrevet 29. april 2011 Skriver fra telefonen, så kan ikke sitere. Virre; Da "sees" vi der, kos deg Niennas; skal på Roger Waters "The Wall" i morgen Da er vi på vei inn til Oslo, ønsker alle en strålende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. april 2011 #1289 Del Skrevet 29. april 2011 Virre; Da "sees" vi der, kos deg Niennas; skal på Roger Waters "The Wall" i morgen Da er vi på vei inn til Oslo, ønsker alle en strålende helg! Åååååå! Roger waters ja - heldige dere. Kos dere masse på konsert og i Oslo. Her er det jo meldt fantastisk vær i morgen også, synd man ikke kan drikke en øl eller 6 i en sånn sammenheng nå Men vi får ta det igjen senere Kjempefin mage! Syns i grunn vi har veldig like mager.... Jeg skal legge ut nytt bilde i morgen Fin oppdatering der også Jeg tenker også mye på hvordan fødsel og tiden etter kommer til å bli - gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 29. april 2011 #1290 Del Skrevet 29. april 2011 Det burde jeg har skjønt! Svigerfar skal idag (tror jeg), og min mor og far skal imorgen Have fun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 29. april 2011 #1291 Del Skrevet 29. april 2011 Så fin gravid mage du har Utrolig flink du er som bare har gått opp 6kg frem til nå. Vektoppgangen her går ikke spesielt mye oppover den heller, men så lenge den lille har det bra så er det jo greit. Ha en kjempe fin konsert og tur til Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 30. april 2011 #1292 Del Skrevet 30. april 2011 Heiiii MonThe-mor Nå er det lenge siden jeg har vært her inne! Jeg beklager veldig, men fødselen og tiden etterpå ble ikke så lett som jeg hadde håpet på. Men jeg begynner å få litt mer rutiner på ting nå, og storkoser meg masse! Vil bare tipse om en' liten ting (ja, jeg er tidlig ute, men jeg pakket vel fødebagen i uke 35, tror jeg:P): ta med smokk på sykehuset! Ikke tar den stor plass, og får du ikke bruk for den, så spiller det jo ingen rolle. Men her fikk jeg ei snuppe som hadde et enormt sugebehov fra dag en', og det gikk ut over mine stakkars brystvorter, samt at jeg ammet i en' time av gangen. Kos deg masse fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 1. mai 2011 #1293 Del Skrevet 1. mai 2011 Håper du koste deg masse på konsert!! Har ikke hatt mye tid/ork til KG i de siste ukene, men har fosset gjennom de to siste sidene i boken din og må juble for 31 uker!! Nå er det ikke lenge igjen! :sjokka: Ha en fortsatt fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. mai 2011 #1294 Del Skrevet 2. mai 2011 Så fin mage Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Tenk at veldig snart er du MAMMA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #1295 Del Skrevet 2. mai 2011 Åååååå! Roger waters ja - heldige dere. Kos dere masse på konsert og i Oslo. Her er det jo meldt fantastisk vær i morgen også, synd man ikke kan drikke en øl eller 6 i en sånn sammenheng nå :ol Men vi får ta det igjen senere :ler Kjempefin mage! :hjerte Syns i grunn vi har veldig like mager.... :sjenert Jeg skal legge ut nytt bilde i morgen Fin oppdatering der også Jeg tenker også mye på hvordan fødsel og tiden etter kommer til å bli - gleder meg! :hoppe Det fristet med en øl eller ti i helga ja, strålende vær i fine Oslo by! ..Hjalp litt med en munkholm da! Og skal helt klart ta det igjen senere! Og konserten -- speechless!! Er nok naturlig at vi tenker mer på fødsel og tiden etterpå etterhvert som det nærmer seg.. Tenk, det nærmer seg virkelig!! Håper dere hadde ei fin helg! Det burde jeg har skjønt! Svigerfar skal idag (tror jeg), og min mor og far skal imorgen Have fun! Håper de koste seg like mye som meg!! Så fin gravid mage du har :rodmer Utrolig flink du er som bare har gått opp 6kg frem til nå. Vektoppgangen her går ikke spesielt mye oppover den heller, men så lenge den lille har det bra så er det jo greit. Ha en kjempe fin konsert og tur til Oslo :skya Taakk Har jo en del ekstra fra før, så tenker at vektoppgangen er fin jeg, håper på å ikke gå opp så veeldig mye.. Men må vel regne med at det blir mer.. Er jo som du sier, det viktigste at lille i magen har det bra Håper alt er bra med dere Heiiii MonThe-mor Nå er det lenge siden jeg har vært her inne! Jeg beklager veldig, men fødselen og tiden etterpå ble ikke så lett som jeg hadde håpet på. Men jeg begynner å få litt mer rutiner på ting nå, og storkoser meg masse! Vil bare tipse om en' liten ting (ja, jeg er tidlig ute, men jeg pakket vel fødebagen i uke 35, tror jeg:P): ta med smokk på sykehuset! Ikke tar den stor plass, og får du ikke bruk for den, så spiller det jo ingen rolle. Men her fikk jeg ei snuppe som hadde et enormt sugebehov fra dag en', og det gikk ut over mine stakkars brystvorter, samt at jeg ammet i en' time av gangen. Kos deg masse fremover Heii Åh, du må ikke beklage for det, tullejente!! Synes det er koselig så lenge du oppdaterer innimellom i din bok så vi kan følge deg og LilleLo! Suger til meg alt av erfaringer og tips fra dere som allerede har fått deres små! Tusen takk for smokk-tips Håper du koste deg masse på konsert!! Har ikke hatt mye tid/ork til KG i de siste ukene, men har fosset gjennom de to siste sidene i boken din og må juble for 31 uker!! :duskedame Nå er det ikke lenge igjen! :sjokka Ha en fortsatt fin søndag! Jiippiii, her er du!! Har tenkt på deg nemlig!! *bekymra hønemor* Håper helga di har vært fin! Så fin mage Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Tenk at veldig snart er du MAMMA Taaakk Herregud.. Tenk det! Håper alt er bra med deg og den lille i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #1296 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Kort oppsummert så var helga heelt fantastisk!!! Kjempefint vær, shoppet en hel masse (synes den 12. kan komme litt tidligere denne måneden ) , spist en masse god mat, tatt en utepils (munkholm, men allikevel utepils) , og konserten -- den var helt ufattelig bra!! Rett og slett en av de mektigste opplevelsene i hele mitt liv, og jeg satt som fjetret fra begynnelse til slutt!! Intenst, magiskt, fortryllende, mektig, imponerende, trist, engasjerende - rett og slett fantastisk! Satt med klump i halsen og tårer i øynene og gåsehud utallige ganger! For en opplevelse!! ...og lillegull i magen er enten kjempefan, eller det totalt motsatte - for han sparket og turnet under hele showet (*håper han ikke var redd*) Litt stress i går, da vi holdt på å miste flyet pga 1.maiparader og buss-stopp som var blitt borte-vekke, (jessda, en gjeng med bønder i byen med trillekofferter og kart og dååårlig tid )! Vi kom på Gardermoen 25 før flyet vårt gikk! Heldigvis hadde vi sjekket inn via nett dagen før, og foreldrene mine skulle ta et senere fly slik at de kunne ta med bagasjen vår hjem. Vel hjemme i halv6tiden i går var jeg helt utslitt, sovna på sofaen, rulla meg videre i seng, sov 9 timer og våkna opp stiv og støl i hele kroppen og med dundrende hodepine. Ringte meg syk på jobben, og sov videre.. Nå har jeg vasket to maskiner med klær og ryddet ut av kofferten, og sovet en dupp på sofaen. Puh Helga har nok tatt på, men er glad jeg har vært i så fin form i helga at jeg har fått med meg alt! Resten av dagen skal brukes til å gjøre fint lite, forhåpentligvis har jeg fått ladet batteriene til morgendagen! Ønsker alle en finfin mandag! Endret 2. mai 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 2. mai 2011 #1297 Del Skrevet 2. mai 2011 Oi, for en helg Høres kjempemoro ut! Hvordan syntes du formen din er nå i forhold til i begynnelsen? Vi er jo nesten likt i løypa! Min er mye bedre nå enn i begynnelsen, merker jo seff at ting er tyngre, og er forbredt på at det er 2 måneder igjen som sikkert er ganske tunge og varme.. Er det mye turning i magen? Ha ein kjempefin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #1298 Del Skrevet 2. mai 2011 Oi, for en helg Høres kjempemoro ut! Hvordan syntes du formen din er nå i forhold til i begynnelsen? Vi er jo nesten likt i løypa! Min er mye bedre nå enn i begynnelsen, merker jo seff at ting er tyngre, og er forbredt på at det er 2 måneder igjen som sikkert er ganske tunge og varme.. Er det mye turning i magen? Ha ein kjempefin uke Heiii Shadee Ja,d et var kjempestas! ..får igjen for det i dag da Jeg kjenner det ganske likt som deg - formen er generelt bedre nå enn tidligere, samtidig som det kjennes at ting er tyngre. Tenk da, at det er bare to måneder igjen til termin!!! Ja, jeg har faktisk akkurat to måneder igjen til termin i morgen!! I magen turnes det som bare det. Alle bevegelser kjenner godt og får magen til å bukte seg Han lå med hodet ned på sist JMkontroll, men de siste dagene har jeg begynt å lure på om han har flytta på seg, for det har kjentes ut som om rumpa hans er under ribbeina mine ... Blir spennende å høre hva JM sier når jeg skal til henne på onsdag! Ønsker deg også en finfin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. mai 2011 #1299 Del Skrevet 2. mai 2011 Godt å høre at jeg har vært savnet. Men nå er jeg tilbake og klar for siste innspurt - tror jeg... Høres ut som du har hatt en helt fantastisk helg!! Jeg føler meg tung for tida og så trøtt.... Gleder meg virkelig til å være ferdig....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 2. mai 2011 #1300 Del Skrevet 2. mai 2011 MonThe!! Er du fra Møre og Romsdal? PM meg da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå