Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 2. november 2010

Embryoet beveger seg: 26. november 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 3. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 17. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 24. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 31. desember 2010

Fosteret svelger og tisser: 14. januar 2011

Tid for ultralyd: 21. januar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 28. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 4. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. juni 2011

Antatt termindato: 3. juli 2011

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! :sjokkert:

Bare 3 linjer igjen jo!!!!

Det nærmer seg!!!

Jaa! :hakeslepp:

Under tre måneder til termin! Og litt over to måneder til permisjon!! :hoppe:

Håper alt er bra med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå fort!

3 måneder til termin for meg neste uke - nesten litt uvirkelig! :)

Ellers så er alt greit her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for bare 3 linjer igjen og under 3 mnd til termin :hoppe:

Det må gå fort, og sååå herlig at vi har den beste årstiden foran oss før det store skal skje :rodmer: Vår og sysling ute i :sol: og bare kooose oss!

Jammen er vi heldige som får oppleve dette her :rodmer:

Håper du har en flotters kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå fort!

3 måneder til termin for meg neste uke - nesten litt uvirkelig! :)

Ellers så er alt greit her :)

Tenk, så fort tiden har gått fram til nå! De neste månedene kommer nok til å fly!! PLutselig er lillegullene våre her! :rodmer:

Greit, er vel..greit? :)

:klemmer:

:hoppe: for bare 3 linjer igjen og under 3 mnd til termin :hoppe:

Det må gå fort, og sååå herlig at vi har den beste årstiden foran oss før det store skal skje :rodmer: Vår og sysling ute i :sol: og bare kooose oss!

Jammen er vi heldige som får oppleve dette her :rodmer:

Håper du har en flotters kveld :)

Ja, vi er heldig som har den flotteste årstiden foran oss, da går tiden enda fortere!! :jepp: Gleder meg til å begynne å sysle litt i hagen, ta fram utemøblene og grillen, og bare nyyte!! Håper på sånn passelig varme og, så vi får solt magen litt og bada også før gullene kommer! :sol:

Håper kvelden din er fin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan av erfaring si at ukene fra 27 til 37 går superfort!

Magen vokser så det er synlig omtrent fra dag til dag, og den lille turner og koser seg inni magen! Det er en fantastik periode i svangerskapet!

Så nyt den så lenge det er mulig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hvordan er dagen din?

Du, hvordan smakte den alkoholfrie hvitvinen du testa ut? Trenger tips til noe godt å drikke på jentekveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Leverte tilrettelegginsplanene til sjefen i dag, som JM hadde skrevet. Hadde på forhånd snakket med sjefen om det, og vi hadde sammen satt opp en turnus, som jeg tror skal fungere (reduserer fra 100 til 80%, og en turnus med mindre brukerkontakt og mer kontor. Og uten så mange kveldsvakter).

Men jammen har ikke sjefen til sjefen sagt at jeg må omplasseres om jeg ikke klarer å være på jobb å ha brukerne slik som jeg har hatt fram til nå. Faen, jeg klikker. Føler jeg har strukket meg ganske langt fram til nå, med beordringer og maks innsats på jobb. Skjønner ikke hva i alle dager de tenker på. Hva blir bedre for meg om jeg omplasseres? Jeg klarer fortsatt ikke å ha lange dager med lite pauseavløsning og mye brukerkontakt!!!! Og i tillegg stresset med å få nye kollegaer, ny brukergruppe å forholde meg til. Nei, faen!!! (sorry språkbruk, holder på å gå ut av mitt gode skinn her jeg sitter, med tårer som triller og en hel masse frustrasjon!!!)

:kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rasende: denge sjefen til sjefen din litt i hodet med noe hardt!

:rasende:

ER DET VIRKELIG MULIG??? her kommer du med en konstruktiv tilretteleggingsplan - som du og din nærmeste sjef er enig om! Også kommer det en sopp og bestemmer noe helt annet??

MAKAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, fått roet meg litt nå... Nå kommer dette sikkert til å ordne seg, Jeg har jo brev fra JM der det står at jeg skal ha mindre brukerkontakt, mer kontor, samt gå max i 80% stilling. Og at jeg har rett på svangerskapspenger om de ikke kan tilrettelegge ift planen som JM har satt opp. Så de kan jo ikke sette meg til å gjøre ting som er utenfor JMs anbefalinger. Blir bare så forbanna for at sjefen til sjefen skal gjøre dette vanskelig. Må jo være bedre at jeg er på jobb og har brukerne innimellom, samt gjør administrative ting, enn at jeg ikke er på jobb i det hele tatt??!!

Hadde virkelig trodd at dette var i orden nå, både sjefen og jeg var fonøyde med turnusen vi hadde satt opp, og jeg skulle begynne med tilrettelegginga allerede fra mandag av. Det eneste som manglet var papirene fra JM, som jeg leverte i dag, så skulle det være i orden... :frustrert: :frustrert:

Sjefen skulle snakke med sjefen sin i morgen, så skulle vi finne ut av det. Bare kjenner jeg blir utrolig lei meg, og stresset. Har utsatt dette med tilrettelegging og redusert arb.tid egentlig bare for at jeg er redd for å være til bry, og ikke liker å innrømme at jeg ikke mestrer/klarer. Og var så fonøyd når jeg hadde pratet med sjefen og hun var så positiv og forståelsesfull. Og så skal sjefen til sjefen komme å være totalt motsatt!! Arghh!! Har jo lyst til å være på jobb!!

:rasende::kjefte::rope::sinna::murvegg::kjempesinna::frustrert:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rasende: Dustesjef! :kjefte: De fortjener ikke å ha deg på jobb når de behandler deg sånn! Her har du gitt full innsats og strukket deg lenger enn du strengt tatt burde, og så er dette takken? Nei, vet du hva... Kan ikke se hvordan en omplassering skal kunne gjøre saken bedre for noen parter? Håper de tar til vettet og at den nærmeste sjefen din klarer å ordne opp.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?!

Håper at sjefen din klarer å snakke sjefen sin til vett i morgen, slik at det ordner seg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, får håpe det ordner seg. Kjenner det vrenger seg i magen bare av å tenke på å må begynne å bytte arbeidsplass nå :sjenert: Skjønner ærlig talt ikke hva de tenker på - skal ut i permisjon om ti uker!!

Kjenner rett og slett jeg blir forbanna. Jobber i en etat i kommunen der det er klart flertall av kvinnelige ansatte, skulle tro de var godt kjent med tilrettelegging for gravide!

..kan heller ikke skjønne argumentet for omplasseringen, når jeg ikke klarer å gå fulle dager på jobb nå, med brukere jeg kjenner godt , hvordan i alle dager skal jeg kunne klare å gå fulle dager med andre brukere på en annen arbeidsplass, som jeg ikke er kjent med i det hele tatt?? Nei, skal bli spennende å høre hva de sier i morgen.

--------------------------

Sånn ellers har jeg vært til JM i dag da! Alt står bra til med den lille, 138 nydelige hjerteslag i minuttet og han ligger med hodet ned :rodmer: Blod-og urinprøvene er finfine, blodtrykket har steget litt (115/75 nå, var 110/65 sist) , men det var fortsatt fint, og symfysemålet var også bra. Var litt spent på symfysemålet/vekt da jeg synes magen har vokst så mye i det siste, men lillegull vokser visst som han skal, og er helt etter normalen! Store, lille, sterke gutten til mamma`en sin :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store, lille, sterke gutten til mamma`en sin :hjerte:

Nah.. :rodmer::)

Ellers så er du ikke den eneste som er frustrert på jobben i dag :daane: Det er utrolig slitsomt, I know :klemmer:

Man blir liksom så maktesløs og kan ikke gjøre noe når øverste boss bare bestemmer sånn og sånn og bla bla, bla :nei: Håper det ikke var en endelig avgørelse og at du får det som du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Huff så leit når det skal bli sånn. De fleste ønsker jo så langt det er mulig å være i jobb så lenge som mulig. Er jo ikke mye forlangt å få tilrettelagt arbeidsdag når man er gravid da. Da trenger man jo litt mer ro og unngå tunge løft. Å omplassere deg skaper jo masse stress og uro og det er jo akkurat det du skal unngå :rope: Håper de tar til vettet på arbeidsplassen din og setter pris på det arbeidet du kan gjøre frem til du går i permisjon.

Ellers så var det jo fint at alt så bra ut med den lille hos JM i dag.

PS! For å svare på spørsmålet ditt til meg tidligere ang om vi må betale for privat JM så er svaret ja. Vi betaler 400 kr pr gang, hva gjør vi ikke for de små knøttene våre :gravid: Hun jobber også kveldstid noe som gjør at sambo får vært med på alle kontroller og det syntes jeg er viktig. Jobber litt målbevisst med å få han til å ta del allerede nå :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg med tilrettelegging for deg etter at sjefen din har snakket med sjefen sin.

Herlig at kontrollen hos JM gikk bra! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah.. :rodmer::)

Ellers så er du ikke den eneste som er frustrert på jobben i dag :daane: Det er utrolig slitsomt, I know :klemmer:

Man blir liksom så maktesløs og kan ikke gjøre noe når øverste boss bare bestemmer sånn og sånn og bla bla, bla :nei: Håper det ikke var en endelig avgørelse og at du får det som du trenger :)

Spør du meg kan alle øverste sjefer bare gå å henge seg akkurat nå (jess, frustrasjonen gir seg utslag i barnsligheter her nå :gjeiper: ) Vi får satse på en bedre dag på jobben i morgen, både du og jeg Line! :klemmer:

:troest: Huff så leit når det skal bli sånn. De fleste ønsker jo så langt det er mulig å være i jobb så lenge som mulig. Er jo ikke mye forlangt å få tilrettelagt arbeidsdag når man er gravid da. Da trenger man jo litt mer ro og unngå tunge løft. Å omplassere deg skaper jo masse stress og uro og det er jo akkurat det du skal unngå :rope: Håper de tar til vettet på arbeidsplassen din og setter pris på det arbeidet du kan gjøre frem til du går i permisjon.

Ellers så var det jo fint at alt så bra ut med den lille hos JM i dag.

PS! For å svare på spørsmålet ditt til meg tidligere ang om vi må betale for privat JM så er svaret ja. Vi betaler 400 kr pr gang, hva gjør vi ikke for de små knøttene våre :gravid: Hun jobber også kveldstid noe som gjør at sambo får vært med på alle kontroller og det syntes jeg er viktig. Jobber litt målbevisst med å få han til å ta del allerede nå :lur:

Ja, får håpe det. Verste er lissom at det er den øverste sjefen som gjør det vanskelig, til tross for at min sjef har sagt til sin sjef at jeg er en kjemperessurs for boligen/hennes høyre hånd, og at hun absolutt ikke vil miste meg! Nei, satser på at det ordner seg. Blir en spennende dag i morgen..

Ja, godt å vite at lillegutt har det bra! :rodmer:

Oj, blir fort en del penger det ! Men som du sier, hva gjør vi ikke for knøttene våre! :) Når skal du på ordinær UL? Flott at sambo får til å delta på svangerskapskontrollene! Her var kjære med for første gang i dag, og han syntes det var kjempekjekt, så ganske så stolt ut når han fikk høre hjertelyden :) Håper alt er bra med deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med tilrettelegging for deg etter at sjefen din har snakket med sjefen sin.

Herlig at kontrollen hos JM gikk bra! :rodmer:

Takk søte du!:) Håper alt er bra med deg og den lille! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei: 27+6

Igjen til termin: Ifølge tickeren 88 ( :hakeslepp: )

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig? Egentlig ikke. Synes svangerskapet fram til nå har gått kjempefort.

Hodet ned: Ja

Aktivitet i magen: Ja, kjenner han mange ganger om dagen, er en aktiv liten pjokk! I går morges våknet kjære av at lillegull sparket han I ryggen :ler:

Navn: Ja, har bestemt oss for navn

Vektøkning: Har gått opp 5 kg.

Vann i kroppen: Nei, ikke sånn “utenpå”. Men har fått noe som kalles “Carapl Tunnel Syndrom” I høyre hånd, som skyldes væskeansamling i håndleddet såvidt jeg har forstått.

Kynnere: Ja. Spesielt når jeg er ute og går tur.

Humør: Humøret har vært mer stabilt den siste tiden enn før. Kjenner jeg har litt lettere for å ta til tårene da.

Barnerom: Er snaaart ferdig med oppussingen :hoppe:

Utstyr: Har kjøpt barnevogn (Emmaljunga City Cross) og bilsete (Maxi Cosi cabriofix med base). Har også en del klær – kjøpt noen sett selv, samt fått en hel masse fra ei venninne. Venter bare på at rommet skal bli ferdig nå så vi kan handle seng etc.

Strekkmerker: Har noen på magen fra ungdomstiden (de kan såvidt sees, ved navlen, er helt lyse i fargen ). Har ikke fått noen nye sålangt, men tenker at de sikkert kommer, da jeg nok har “anlegg” for det siden jeg har noen frafør… :sjenert:

Magen: Magen vokser i superfart, og har absolutt fått en gravidform!

Melk i brystene: Nei.

Tanker om fødsel: Håper på å kunne føde naturlig, dvs vaginal fødsel. Mtp smertelindring så er jeg åpen for epidural når fødselen er kommet så langt, tror jeg vil ta det som det kommer..

Kroppslige symptomer/plager: Carpal Tunnel I høyre håndledd. Blør mye når jeg børster tennene. Er veldig varm. Har fått en tynn, litt mørkere stripe fra navlen og ned. Er trett og sliten, men ellers bra ☺

Kosthold: Ingen pika`er som har meldt seg så langt. Prøver å spise sunt, men klarer fortsatt ikke å spise fisk, bare tanken gjør meg kvalm. Tar vitaminer for gravide (en pakke daglig med bla. Omega3 ++). Drikker ikke noe særlig brus, og spiser frukt og grønt hver dag. Blir nok for mye snop og godteri iløpet av uka :nei:

post-34763-0-70496100-1302115677_thumb.j

:hjerte: Magen 27+3 :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...