Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Spennende med svangerskapskurs. Har lurt litt på om vi skal melde oss på vi også, men litt usikre ennå. Vi har vært misfornøyd med tilbudet fra den kommunale helsestasjonen og bruker privat jordmor... Da må det evt bli privat kurs også. Ikke lett å bestemme seg.

Så morro at samboeren din er i gang med barnerommet. Må være en litt rar følelse å sette i stand rommet..... Ser for meg at det blir så mer virkelig da på en måte. En liten seng med dyne pluss alt annet babyutstyr :rodmer:

Jeg syntes iallefall det var veldig kjekt med et slikt kurs. Ikke bare for å få informasjon (man kan jo lese seg til mye..) , men synes det var veldig kjekt å treffe andre i samme situasjon :) Så vi kommer nok til å delta på de andre kursene de tilbyr også! Så synd dere ikke er fornøyd med tilbudet fra den kom. helsestasjonen! Kan jeg spørre hvorfor? *må ta meg en tur innom boka di, leenge siden sist*

Jaa, det er veldig koselig med barnerom-klargjøring! :jepp: ..rommet er langt fra ferdig enda, men klarte ikke å holde meg i går, og kjøpte et lite sengesett i blått :rodmer:

Håper alt er bra med deg/dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: 27 UKER :strix:

Ser de opererer med disse prisene på Ullevål:

Pris pr par: Kr 450 pr tema på 2 timer

Kr 650 pr tema på 3 timer

Kr 225 for omvisning og praktisk informasjon

Vi får se hva vi bestemmer oss for, men tror ikke det blir noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 27 UKER :strix:

Ser de opererer med disse prisene på Ullevål:

Pris pr par: Kr 450 pr tema på 2 timer

Kr 650 pr tema på 3 timer

Kr 225 for omvisning og praktisk informasjon

Vi får se hva vi bestemmer oss for, men tror ikke det blir noe...

Åj, det var dyrt! :hakeslepp: Rart det er såå stor forskjell utifra hvor du bor i landet!

27 uker! :hoppe: Er det bare meg, eller tar du innpå? :ler:

Jeg tar innpå!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sånne kurs var gratis, jeg? :klo: Jeg tror det er det her, siden det er helsestasjonen som arrangerer dem. Har ikke fått beskjed om å ta med penger i alle fall :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Rimelige kurs du har tilgang på da.. ;)

Grattis med 27 uker! :strix::hoppe:

Begynner 3. trimester nå? :klo:

Lønner seg å bo på "landet" ;)

Hmm... har tenkt at det begynner i uke 28. jeg :klo:

Herregud som tiden flyr!! Bare hele april + mai igjen, og to små uker i juni før jeg skal ut i permisjon :nigo: Og iløpet av disse månedenen skal jeg ta ut en uke med ferie, ha påskefri og skal en tur til Oslo! :hoppe:

..kanskje på tide å begynne å fylle ut dierse permisjonpapirer nå da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde sånne kurs var gratis, jeg? :klo: Jeg tror det er det her, siden det er helsestasjonen som arrangerer dem. Har ikke fått beskjed om å ta med penger i alle fall :gjeiper:

Her koster det 100 kr per par, og giro blir sendt ut i etterkant av kurset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 27 uker :strix:

Bare 6 dager igjen av 2 trimester, dette går unna :rodmer:

og jammens nærmer det seg permisjonstid :sjenert:

Koselig med fiksing av barnerom og handling av sengesett :yvonne: Redebygging som de kaller det er skikkelig kos :nigo:

Håper du har en fin torsdagskveld!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 27 uker :hoppendeglad:

3.trimester begynner uke 28 - så bare en uke igjen :)

Du verden som tiden flyr. Jeg har en uke igjen på jobb før permisjon jeg! :hakeslepp:

Ønsker deg en strålende helg, håper dagens vær holder seg i helga :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe!

Lenge siden jeg har vært innom nå, all tid går til den 7 uker gamle skjønne jenta vår :) Du kan glede deg stort - dette er stas! Utrolig som tiden flyr og at du alt er 27 uker på vei - herlig! Ikke lenge igjen til du skal hilse på prinsen nå :)

God helg og nyt å sove - det blir det snart mindre av, gjesp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes iallefall det var veldig kjekt med et slikt kurs. Ikke bare for å få informasjon (man kan jo lese seg til mye..) , men synes det var veldig kjekt å treffe andre i samme situasjon :) Så vi kommer nok til å delta på de andre kursene de tilbyr også! Så synd dere ikke er fornøyd med tilbudet fra den kom. helsestasjonen! Kan jeg spørre hvorfor? *må ta meg en tur innom boka di, leenge siden sist*

Jaa, det er veldig koselig med barnerom-klargjøring! :jepp: ..rommet er langt fra ferdig enda, men klarte ikke å holde meg i går, og kjøpte et lite sengesett i blått :rodmer:

Håper alt er bra med deg/dere! :klemmer:

Vi er misfornøyd av mange årsaker egentlig. Men for det første fikk vi ikke time til første kontroll før i uke 16. På telefon fikk jeg beskjed om at kapasiten var så sprengt at jeg fikk bruke fastlege. Jeg spurte om jeg kunne få komme ned og hente svangerskapsboken fordi min fastlege hadde ikke flere igjen og fikk beskjed om at det kunne jeg da virkelig ikke. Det var bare for de som hadde vært på time (jøss....) Kontordamen sa jeg kunne lese det samme på internet for der lå det mye informasjon. Javel tenkte jeg skal ikke bry dere mer. Ringte også for å få byttet timen min fordi jeg skal i begravelse den dagen vi har fått første time. Fikk beskjed om at "neeei, her går det ikke an fordi listene er så fulle!!!!", men at hun skulle få jordmor å ringe meg. Noe hun forøvrig aldri gjorde. Opplever det som useriøst og jeg liker å ha den tryggheten at jeg kan ringe hvis det er noe jeg kjenner meg utrygg på. Jordmor er utilgjengelig og har ikke engang tid til å ringe meg tilbake, ikke engang når det gjelder begravelse.... Så vi valgte et privattilbud og er storfornøyd.

Jeg har også forresten kjøpt sengetøy. Det ble Ole Brom og co. Nøytralt og utrolig fint! Barnas dager på princess butikkene. 30% på alt utstyr til små folk. Løp og kjøp. :-) Masse fint.Gikk litt bananas der for ca 14 dager siden.

Ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke:

Jeg har hatt en super helg så langt! :jepp: Etter jobb i går kjørte jeg til nabo-byen for å besøke søstersen, og lille tantegullet mitt, som allerede har rukket å bli hele 6 uker. Ble til at jeg overnattet hos de, og vi brukte hele ettermiddagen/kvelden på å prate og kose oss sammen :hjerte: Tantegullet er så nydelig, han er nok den skjønneste lille beibien jeg har sett *smelter* Kjenner jeg gleder meg eekstra til lillegull kommer, når jeg er sammen med tantegull :rodmer:

I dag når vi våknet kjørte vi til sentrum, og endte opp på en real shopperunde. Ble ikke kjøpt noe til lillegull i magen, men derimot en hel del til mor :fnise: Nytt undertøy, nye sko, ny genser, samt nye puter og noen telyseholdere+ vaser til stua (hadde såå mye fint på Kremmerhuset!!) :hoppe: Avslutta bytruren med en kafetur sammen med to venninner jeg ikke har sett på noen måneder, før jeg kjørte hjem igjen.

Selv om nabobyen (min "hjemby") bare en en drøy times kjøring unna så er vi der alt for sjelden. Og når vi først er der så er vi stort sett bare innom foreldrene mine og søstrene mine før vi drar hjem igjen, så det blir altfor sjelden jeg får truffet venninene mine. Er glad jeg fikk tid til det nå, gjør godt med litt venninnetid :hjerte:

I kveld blir det pasta med kjøttsaus og SuperChips, film på tv`en og fyr i peisen med kjære :hjerte:

Ønsker alle en finfin lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Høres ut som en finfin helg sålangt :nigo: Med både tantegull og shopping :rodmer:

Fint at mamman "får" litt nytt også :sjenert: Det er nok velfortjent!

Hvordan ble det med tilrettelegging på jobb? Ble det noe eller har du det som det har vært?

Lørdags :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg så langt, med både shopping og tid med venner, familie og tantegull :rodmer:

Håper at resten av helgen blir bra også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, MonThe?

Jeg tror jeg fremdeles kommer til å gå gravid når du har født, jeg. Du haler jo innpå som bare rakker'n!

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei MonThe!

Lenge siden jeg har vært innom nå, all tid går til den 7 uker gamle skjønne jenta vår :) Du kan glede deg stort - dette er stas! Utrolig som tiden flyr og at du alt er 27 uker på vei - herlig! Ikke lenge igjen til du skal hilse på prinsen nå

God helg og nyt å sove - det blir det snart mindre av, gjesp

Heii :vinke:

Tenkte på deg her om dagen! Synes du skal lage deg en dagbok så vi kan titte innom deg med jevnen ;) Så godt å høre at alt er bra med dere!! :hjerte: Ja, her flyr tiden ja, synes svangerskapet har gått utrolig fort! :) Ta godt vare på hverandre! :klemmer:

Vi er misfornøyd av mange årsaker egentlig. Men for det første fikk vi ikke time til første kontroll før i uke 16. På telefon fikk jeg beskjed om at kapasiten var så sprengt at jeg fikk bruke fastlege. Jeg spurte om jeg kunne få komme ned og hente svangerskapsboken fordi min fastlege hadde ikke flere igjen og fikk beskjed om at det kunne jeg da virkelig ikke. Det var bare for de som hadde vært på time (jøss....) Kontordamen sa jeg kunne lese det samme på internet for der lå det mye informasjon. Javel tenkte jeg skal ikke bry dere mer. Ringte også for å få byttet timen min fordi jeg skal i begravelse den dagen vi har fått første time. Fikk beskjed om at "neeei, her går det ikke an fordi listene er så fulle!!!!", men at hun skulle få jordmor å ringe meg. Noe hun forøvrig aldri gjorde. Opplever det som useriøst og jeg liker å ha den tryggheten at jeg kan ringe hvis det er noe jeg kjenner meg utrygg på. Jordmor er utilgjengelig og har ikke engang tid til å ringe meg tilbake, ikke engang når det gjelder begravelse.... Så vi valgte et privattilbud og er storfornøyd.

Jeg har også forresten kjøpt sengetøy. Det ble Ole Brom og co. Nøytralt og utrolig fint! Barnas dager på princess butikkene. 30% på alt utstyr til små folk. Løp og kjøp. :-) Masse fint.Gikk litt bananas der for ca 14 dager siden.

Ha en fortreffelig helg!

Skjønner godt dere er misfonøyde med tilbudet ja! Makan! Har nok sine fordeler å bo i en liten by som meg skjønner jeg. Min jordmor er tilgjengelig tilogmed på sms hun! Må dere betale for JMtimer og sånt da, når det er privat?

Håper Princess slår til med flere slike tilbud før juli, gikk desverre glipp av det jeg! Håper helga di har vært fin! :klemmer:

Hei!

Høres ut som en finfin helg sålangt :nigo Med både tantegull og shopping :rodmer

Fint at mamman "får" litt nytt også :sjenert Det er nok velfortjent!

Hvordan ble det med tilrettelegging på jobb? Ble det noe eller har du det som det har vært?

Lørdags :klemmer

Hei :vinke: Ja, må være lov å unne seg litt innimellom! ;) Har det som det har vært,men harr time hos JM førstkommende onsdag, skal sette opp en sånn tilretteleggingsplan da! :) Har allerede snakket med sjefen om det, så hun er forberedt på at det blir noen endringer, og det virka som om hun tok det greit! :)

:klem:

Høres ut som du har hatt en fin helg så langt, med både shopping og tid med venner, familie og tantegull :rodmer

Håper at resten av helgen blir bra også :klemmer

Håper din helg også har vært fin! :klemmer:

Vet du hva, MonThe?

Jeg tror jeg fremdeles kommer til å gå gravid når du har født, jeg. Du haler jo innpå som bare rakker'n!

Ha en super søndag :klemmer:

:ler:

Håper søndagen din er fin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært strålende vårvær, og det meste av snøen er nå forsvunnet! :sol: Ble en lang spasertur i byen i finværet, og årets første softis ble konsumert :nigo:

..veldig ofte når jeg er ute å går så blir jeg veldig "stram" i magen. Vet ikke om det er kynnere, eller noe annet, men det er iallefall ubehagelig. Hele magen strammer seg og blir veldig hard. Har lest at det er et tegn på at man bør ta det roligere, men vet ikke hvor mye roligere man kan få det enn en avslappende rusletur? :klo:

Jaggu har ikke kjære fått opp nesten alle platene på barnerommet i dag også, det kommer til å bli så fiiiint! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kynnere som er disse "strammingene" du får på rusletur. Om de blir for kraftige så er det bare å sette seg ned på en benk å puste litt. Noen kynnere er bra å ha da de er fødselsforberedende på livmora, men om de blir for kraftige og for hyppige så bør man virkelig ta livet helt med ro.

Så herlig at barnerommet snart er ferdig!

:klemmer: og ønsker deg en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kynnere som er disse "strammingene" du får på rusletur. Om de blir for kraftige så er det bare å sette seg ned på en benk å puste litt. Noen kynnere er bra å ha da de er fødselsforberedende på livmora, men om de blir for kraftige og for hyppige så bør man virkelig ta livet helt med ro.

Så herlig at barnerommet snart er ferdig!

:klemmer: og ønsker deg en fin mandag!

For en god mandagsklem! :jepp:

Ja, du har nok rett!:) Du, for en stund tilbake så tipset du meg om "Carpal Tunnel Syndrom". Vet du om dette av egen erfaring? Tror nemlig jeg har fått dette, i høyre hånd (senebetennelsen jeg var plaget med en stund var i venstre). Skal snakke med JM om det på onsdag, men lurte på, om du har/har hatt dette, har du noen gode råd? Håper dette ikke skal vare!!!

Ønsker deg også en fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...