arven1 Skrevet 25. mars 2011 #1121 Del Skrevet 25. mars 2011 for 26 uker her flyr tiden altså Du er ikke den eneste som har noen grineutrbrudd til tider. Har hatt mine jeg også til sambos fortvilelse Har også mange tanker om at jeg ikke skal være pen nok, bra nok, bli kjedelig husmor osv. Men det går heldigvis over igjen etter en liten utblåsning Ha en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #1122 Del Skrevet 25. mars 2011 Førstehjelpskurs er noe vi alle burde ha sånn innimellom ja. For plutselig (enten man vil eller ikke) så kan det jo tenkes man faktisk får bruk for kunnskapen. Håper du får en fin fredag! Jeg håper jeg noengang slipper å havne i en slik situasjon, men man vet jo aldri! Håper fredagen din også har vært fin! for 26 uker her flyr tiden altså Du er ikke den eneste som har noen grineutrbrudd til tider. Har hatt mine jeg også til sambos fortvilelse Har også mange tanker om at jeg ikke skal være pen nok, bra nok, bli kjedelig husmor osv. Men det går heldigvis over igjen etter en liten utblåsning Ha en god helg Er noen tanker som surrer rundt i hodet til tider ja! Håper du og har en finfin helg! Da er jeg hjemme etter senvakt. Og jaggu hadde ikke kjære ordna med en diger snopeskål, nye telys i alle telyseholdere og to nydelige buketter med tulipaner til jeg kom hjem!! Han er selv på nattevakt, så jeg skal nyte det som er igjen av kvelden i soffen med pusekatten i fanget Har hatt en fin ettermiddag/kveld på jobb, har ikke hatt bruker så har fått gjort unna en hel masse kontorarbeid. Lillegull har vært skikkelig aktiv i hele kveld, så det har innimellom vært vanskelig å konsentrere seg Ønsker alle en super fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 26. mars 2011 #1123 Del Skrevet 26. mars 2011 Innom med en god-helg-klem Jeg sitter bare og venter på at det skal skje noe snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #1124 Del Skrevet 26. mars 2011 Innom med en god-helg-klem Jeg sitter bare og venter på at det skal skje noe snart... Det var en god klem, søte du!! ...jeg venter også på at det skal skje noe hos deg snart -------- Hjemme fra senvakt. Er vel bare å komme seg i seng, skal på tidligvakt og klokka skal stilles en time fram i natt God natt jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mars 2011 #1125 Del Skrevet 27. mars 2011 Innom og ønsker deg en god søndag og god vakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #1126 Del Skrevet 27. mars 2011 Innom og ønsker deg en god søndag og god vakt Takk, søte du! Håper du har hatt en god søndag! ------- Dagen på jobb i dag gikk sånn tålelig greit. Men kjente godt den der timen med søvn jeg ble "snytt" for! Etter jobb dra vi på kaffebesøk til et vennepar vi ikke har sett på leenge, det var skikkelig kos! Deretter gikk turen til svigermor, der det ble servert kjøttkaker med deilig tilbehør, mm! Kapitulerte i soffen når jeg kom hjem, og her har jeg blitt! Farmen på tv´en og fyr i peisen nå! Kjære har foresten vært kjempeflink å begynt på barnerommet i helga! Fjernet alle lister + det innebygde skapet, samt sparklet og malt taket (noe vi fant ut trengtes etter å ha skrudd ned en gyselig, diger kontorlampe som hang igjen etter den forrige eieren -- wow, for noen skruer han hadde brukt!! ) Fikk en hyggelig overraskelse når vi rev ut skapet -- vi hadde sett for oss at skapet hadde ødelagt gulvet under&at vi måtte legge nytt. Men gulvet under skapet var helt fint, så vi slipper det! Dermed er det bare å legge plater og listverk igjen! ..tenk at nå er vi igang med å lage rom til det lille barnet vårt. Et lite menneske som vi har skapt, rett og slett fordi vi er så glade i hverandre og har lyst til å dele livet sammen. Et lite menneske som vokser og gror inne i magen min. Som sparker og styrer på der inne, flere ganger om dagen, og sier ifra at "Mamma, her er jeg!" . Vi to skal bli til tre! For en fantastisk lykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. mars 2011 #1127 Del Skrevet 27. mars 2011 Så herlig å ha kommet igang med klargjøring av barnerom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. mars 2011 #1128 Del Skrevet 27. mars 2011 Så herlig at dere er igang med barnerommet! Ønsker deg en god natt og en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #1129 Del Skrevet 27. mars 2011 Så herlig å ha kommet igang med klargjøring av barnerom Så herlig at dere er igang med barnerommet! Ønsker deg en god natt og en fin mandag! Ja, det er godt å være igang! Ikke det at det eegentlig er noe stress, men har gleda oss veldig lenge til å ha en "grunn" til å lage barnerom ut av rotrommet. Og det er jo stas å ha rommet ferdig, selv om lillegull ikke skal sove der med det første. Og jeg eelsker å innrede og styre og stelle (og handle ) Nå skal jeg finne senga. I morgen er det fri fra jobb, og svangerskapskurs! Natti natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. mars 2011 #1130 Del Skrevet 28. mars 2011 Oi, spennende med svangerskapskurs Vi skal ikke før i mai vi. Leeeenge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 #1131 Del Skrevet 28. mars 2011 (og handle ) Du må fortelle litt om svangerskapskurset etterpå . Er det noe alle automatisk får tilbud om eller må man oppsøke det selv? Ha en fin uke MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #1132 Del Skrevet 28. mars 2011 Oi, spennende med svangerskapskurs Vi skal ikke før i mai vi. Leeeenge til Er det da sånn fødselsforberedende, med omvisning på sykehuset og sånt? Vi skal ikke på det før den 8.juni, tar meg selv i å tenke at det har vi ikke tid til, skal jo føde rundt den 3. juli! Du må fortelle litt om svangerskapskurset etterpå . Er det noe alle automatisk får tilbud om eller må man oppsøke det selv? Ha en fin uke MonThe Her får man tilbud om det på den første jordmortimen man har. Vet ikke om det er sånn alle steder, men regner egentlig med det. Evt. går det an å kontakte helsestasjonen og høre? Vi skal i dag på "Aktiv bruk av kroppen - under svangerskap, fødsel og barselstid". Skal fortelle om det i kveld! Håper dagen din er fin Ripsy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #1133 Del Skrevet 28. mars 2011 Vil bare anbefale alle det nye albumet til Adele, "21", om dere liker sånn type musikk. Det er min absolutte favoritt for tiden, blir så grepet av stemmen og tekstene hennes at det innimellom føles ut som om jeg har kjærlighetssorg når jeg hører på sangene! (iallefall spor nummer 11) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2011 #1134 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Lykke til på kurs i kveld Jeg har akkurat sittet å googlet litt kurs selv jeg Her er det ingenting automatisk gjennom helsestasjonen, jeg ble henvist til Ullevål bare... og nå har jeg googlet meg frem til at det finnes noen private jordmødre som også har fødselsforberende kurs (også på ullevål )men det virker som det er litt mer info + 1 time lenger og dobbelt så dyrt Tenker jeg melder oss på litt nærmere sommeren ja Jeg har lastet ned Adele og den har gått noen ganger, men jeg syns jo ikke de andre låtene er noe i nærheten av hitlåten hennes i det hele tatt. En hel cd dedikert til kjærlighetssorg Endret 28. mars 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 28. mars 2011 #1135 Del Skrevet 28. mars 2011 Lykke til på kurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 29. mars 2011 #1136 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei Monthe Så spennende med svangerskapskurs! Håper du vil dele hvordan det var Hvordan er formen ellers? Er det mye liv? Spennede å følge med i boken din siden vi bare skiller noen dager. Har termin 6. juli, det blir noen spennede måneder fremover gitt. Koselig å høre at mannen er så flink på barnerommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 29. mars 2011 #1137 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvordan var kurset? JM nevnte dette for meg på sist kontroll, men må som Line sier bestille det gjennom Ullevål og det koster visstnok ganske mye så vet rett og slett ikke om vi gidder... Derfor fint å høre om andres erfaringer og om det var nyttig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mars 2011 #1138 Del Skrevet 29. mars 2011 Håper kurset var bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 31. mars 2011 #1139 Del Skrevet 31. mars 2011 Spennende med svangerskapskurs. Har lurt litt på om vi skal melde oss på vi også, men litt usikre ennå. Vi har vært misfornøyd med tilbudet fra den kommunale helsestasjonen og bruker privat jordmor... Da må det evt bli privat kurs også. Ikke lett å bestemme seg. Så morro at samboeren din er i gang med barnerommet. Må være en litt rar følelse å sette i stand rommet..... Ser for meg at det blir så mer virkelig da på en måte. En liten seng med dyne pluss alt annet babyutstyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #1140 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Jeg har akkurat sittet å googlet litt kurs selv jeg :jepp Her er det ingenting automatisk gjennom helsestasjonen, jeg ble henvist til Ullevål bare... og nå har jeg googlet meg frem til at det finnes noen private jordmødre som også har fødselsforberende kurs (også på ullevål :klo )men det virker som det er litt mer info + 1 time lenger og dobbelt så dyrt :ler Tenker jeg melder oss på litt nærmere sommeren ja Er nok veldig forskjellig fra sted til sted med de svangerskapskursene. Her har de tre forskjellige kurs (det med aktivitet, et fødselsforberedende og ett om det nyfødte barnet og amming). Alle kursene varer i ca to timer, og koster 100 kr per par. Hei Monthe :goodbye Så spennende med svangerskapskurs! Håper du vil dele hvordan det var Hvordan er formen ellers? Er det mye liv? Spennede å følge med i boken din siden vi bare skiller noen dager. Har termin 6. juli, det blir noen spennede måneder fremover gitt. Koselig å høre at mannen er så flink på barnerommet :rodmer Hei Shadee! Forteller litt om kurset lenger ned! Formen er litt opp og ned, men stort sett bra! Enn din? Jeg kjenner en masse liv, mange ganger om dagen, og ofte er sparkene så sterke at de sees/kjennes utenpå magen også Så spennende at det kun er noen dager som skiller oss! Skal titte innom dagboken din en dag også! Hvordan var kurset? JM nevnte dette for meg på sist kontroll, men må som Line sier bestille det gjennom Ullevål og det koster visstnok ganske mye så vet rett og slett ikke om vi gidder... Derfor fint å høre om andres erfaringer og om det var nyttig Håper kurset var bra Såå, litt om kurset! Kurset var absolutt nyttig! Det var en fysioterapeut som holdt kurset, og hun var også gravid selv, så følte at hun virkelig visste hva hun snakket om når hun pratet om ulike plager man kunne få/kroppslige forandringer etc. Praten fløt lett i gruppa, og vi delte tips og erfaringer. Gikk en del inn på hva slags fysiologiske forandringer som skjer i kroppen når man er gravid, sånn helt konkret, og fikk en masse tips, ift forebygging av diverse vondter. Siste del av kurset omhandlet "bruk av kroppen under fødselen", fikk litt informasjon om ulike smertestillende/akupunktur etc, samt at mannen fikk prøve seg på ulike stryke og massasjeteknikker, det var godt Ellers har formen vært litt opp og ned i det siste. Har vært lange dager på jobb, og er sliten. For sliten egentlig.. Kjenner jeg gleder meg veldig til JMtimen neste onsdag, nå er det like før jeg kaster inn håndkleet. Og det har jeg absolutt ikke lyst til, er jo noen uker igjen til sommeren! Håper alle har det bra!! ...og, :strix: for at lillegull i magen er hele 27 uker gammel i dag!! :strix: Endret 31. mars 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå