hegejenta30 Skrevet 14. mars 2011 #1061 Del Skrevet 14. mars 2011 Tenker jeg prøver noen dager med støttebandasje, og ser an! Googlet "senebetennelse" nå, og på NHI sine sider står det at man er ekstra utsatt ved graviditet.. Står ikke noe om hvorfor.. Noen som vet? Tror det rett og slett skyldes vann i kroppen jeg. Jeg er plaget med vann i hender og føtter, og av og til kjennes det ut som om det er en betennelse i venstre hånda (håndledd og tommel) men så går det plutselig over av seg selv. Om du merker at følelsen i fingertuppene begynner å bli borte så kan du google carpas thunnel syndrom. Det er rett og slett vann som legger seg i leddet og presser på nervene i hånda. Uansett ikke noe behagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. mars 2011 #1062 Del Skrevet 14. mars 2011 Glemte å skrive at jeg ikke vet om kortisonsprøyte er anbefalt når man er gravid - men det vet jo evt. legen. Håper det går over av seg selv i alle fall. Skjønner godt at det var skummelt med blod på papiret, men det er HELT sikker ikke noe å bekymre seg for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1063 Del Skrevet 14. mars 2011 Har kjøpt en støttebandasje på apoteket, håper det hjelper, kjenner iallefall at den stabiliserer godt Nå drive jeg å manner meg opp til å dra på jobb. Kjenner meg så sliten i dag, som om all energi er borte. Hadde jeg ikke skullet på senvakt skulle jeg jaggu gått og lagt meg Mannen "presser" på for å få meg til å ringe jordmor og sette opp en sånn tilretteleggingsplan, han mener på at jeg har gått og "sett det an" lenge nok. Men jeg synes det er vanskelig. Kjenner jo jeg er sliten, men har jo lyst ti å være på jobb og. Og det er så dårlig med folk på jobb for tiden..Uff... Iallefall en kort arbeidsuke denne uka, med fri fredag+lørdag+søndag, det skal bli godt! Når det gjelder blodet på papiret i går så var det ingenting å bekymre seg for, ga seg fort, og kunne jo se hvor det kom fra. Bare ekkelt allikevel.. Men alt er bra Håper alle får en super mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. mars 2011 #1064 Del Skrevet 14. mars 2011 Uansett ikke noe gøy med blod. Opplevde det samme her forrige uke når jeg "presset" litt hardt på do :gjeiper: Lyst friskt blod som i neseblod. Men det ga seg med en gang. Så jeg regner med at det kun var et blodkar som sprang lekk. Ikke unormalt at det samme skjer under sex heller. Mye blod i kroppen om dagen Skjønner godt hvordan du har det i forhold til jobb. Jeg har blitt 50 % sykemeldt og hadde mange tanker rundt det i forkant, men syns nå det er deilig altså Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. mars 2011 #1065 Del Skrevet 14. mars 2011 Enig med mannen, ring jordmor! (Lettere å gi andre råd om å trappe ned enn å gjøre det selv, merker jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. mars 2011 #1066 Del Skrevet 14. mars 2011 Nå har jeg oppdatert meg litt her fra de siste dagene. Fin liste du laget deg og veldig fin mage Håper du kommer deg greit gjennom jobben i kveld Og blir du mer sliten nå så må du høre på mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 14. mars 2011 #1067 Del Skrevet 14. mars 2011 Noen av dere som vet om det er nødvendig å gå til legen hvis man har en betennelse i hånda? Har nok dratt på meg en senebetennelse i venstre håndledd. Hatt vondt og vært øm siden uka før jeg dro på ferie. Og det blir ikke noe bedre, heller tvert imot. Har tenkt å kjøpe en støttebandasje på apoteket i morgen. Er vel ikke noe særlig en lege kan gjøre med det? Det eneste de kan gjøre er vel sykemelding om jobben din fører til mer vondt og belastning.. Støttebandasje er sikkert lurt å begynne med! Så bra at søndagen har vært fin. Ikke like trivelig med betennelse i hånda, da Jeg fikk betennelse i kneet en gang, og fikk kortisonsprøyte hos legen. Da ble det bra etter to minutter! Kortisonsprøyte tror jeg ikke gis til gravide. Jeg fikk iallefall ikke det av min fysioterapaut for betennelse i skulderen.... Jeg og kjære hadde en runde med i sted før han dro på jobb. Og når jeg var på do nå kom det litt blod på papiret.. Hadde "vett" nok til å tenke at det hadde noe med tidligere nevnte aktivitet å gjøre, og fant fram et speil for å titte, og kunne se en liten rift der nede, som blodet sikkert kom fra. Men allikevel, utrolig ekkelt å se blod på papiret. Kjente det vrengte seg skikkelig i magen ved synet Usj, har vært borti den... Men tror nok det ikke er noe å bekymre seg for så lenge det bare var det lille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 14. mars 2011 #1068 Del Skrevet 14. mars 2011 Titt titt Senebetennelse har jeg hatt min del av helt siden ungdomsskolen - jeg har det ofte. Jeg gidder ikke hverken å gå til legen eller bruke støttebandasje (eller hypokonderstrikk som min stebror pleide å kalle det :gjeiper: - funker ikke på meg), men det er fordi jeg har prøvd det så mange ganger, og det hjelper dessverre ikke på meg. Jeg har rett og slett bare noen hender som ikke tåler så mye :gjeiper: Men jeg ville nok anbefale deg å ta en tur til legen hvis det ikke gir seg, så du kan få noe for det, for godt er det ikke. Når det gjelder blod på papiret, så skjønner jeg godt at du fikk deg en støkk. Bra at du fant ut hvor det kom fra, det er så fælt å gå og gruble på sånt. Når det gjelder tilrettelegging på jobb: hør på mannen din! Det jordmor gjør, er å fylle ut et skjema om hva slags tilrettelegging du trenger, som du så gir til arbeidsgiver. Hvis de ikke kan gjennomføre det du trenger av tilrettelegging, så mener jeg du har krav på svangerskapspenger. Du kan også få graderte svangerskapspenger, mener jeg, hvis du kan jobbe litt. Dette går ikke ut over sykepengene dine ved en senere anledning. Les mer her: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147607.cms Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1069 Del Skrevet 14. mars 2011 Åj, her var det masse gode ord , takk jenter! Kom meg gjennom vakta..Og har nå bestemt meg for å se hvordan jeg føler meg på torsdag, etter endt arbeidsuke, og evt. ta kontakt med jordmor da. Er nok kanskje bare å innse at formen ikke blir noe bedre/at energien plutselig kommer tilbake nå.. Nå skal jeg se en episode av "Sex og singelliv" før jeg skal finne senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. mars 2011 #1070 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Kos deg med jentene Håper du får sove godt Endret 14. mars 2011 av Småkjekset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. mars 2011 #1071 Del Skrevet 15. mars 2011 Håper du fikk en god natts søvn i går! Sender over en tirsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1072 Del Skrevet 15. mars 2011 Kos deg med jentene Håper du får sove godt Håper du fikk en god natts søvn i går! Sender over en tirsdags Gode klemmer fra dere! En hel masse tilbake også! --------- I dag skal bli en fin dag på jobb. Dette er ukens siste senvakt, så står 1 dag med kontor og 1 dag med kurs for tur, så er det langhelg!! Ønsker alle en finfin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. mars 2011 #1073 Del Skrevet 15. mars 2011 Ikke sikkert delvis sykemelding er helt feil. Men vet det skrittet ikke alltid er like enkelt å ta Håper vakta gikk greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. mars 2011 #1074 Del Skrevet 16. mars 2011 Håper du har en fin dag! Har det gått bra på jobb denne uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #1075 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke sikkert delvis sykemelding er helt feil. Men vet det skrittet ikke alltid er like enkelt å ta Håper vakta gikk greit! Helt feil er det nok ikke.. Må bare "manne meg opp" til det ... --------- 1 dag igjen på jobb så er det heeelg!! OgvVi har planlagt å dra på hytta fredag til søndag!! Håper det fine været holder seg, i såfall blir det avslapping og kos i solveggen heele helga! Lillegull har foresten vært veldig aktiv de siste to-tre dagene. Kjenner han maange ganger om dagen, det er så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. mars 2011 #1076 Del Skrevet 16. mars 2011 Hyttetur høres veldig riktig ut nå! Kos med bevegelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. mars 2011 #1077 Del Skrevet 17. mars 2011 Åhh - hyttetur og vårsol hørtes fantastisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #1078 Del Skrevet 17. mars 2011 Da er siste arbeidsdag oversått, nå er det helg!! I morgen skal jeg sove leeenge, og bare glede meg til kjæresten er ferdig på jobb, sånn at vi kan dra på hytta! Oog, for 25 uker i dag! Håper alle har en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #1079 Del Skrevet 17. mars 2011 25 uker Kos deg masse på hyttetur i helga! Håper dere får mye ! Været de siste dagene har iallfall gitt meg skikkelig vår- og påskestemning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 17. mars 2011 #1080 Del Skrevet 17. mars 2011 25 uker God helg til deg, og koos deg på hytta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå