Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem! :klemmer: Høres ut som dere har hatt det kjempefint! Så herlig! Det er alltid deilig å komme hjem igjen også :jepp: Tenk at den lille er over 23 uker :hjerte: Herlig med en aktiv liten tass inni der..

Håper du får en fin søndagskveld! :klemmer:

Endret av Plutseliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er innom å sniker her, og legger igjen ett spor :):blomst:

Ser at du har vært på ferie, og jeg er såå misunnelig. Det hadde vært noe ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo!

Velkommen tilbake etter ferien. Blir skikkelig misunnelig, høres godt ut med sol,varme,god mat og kjæresten :nigo:

Så morro at den lille begynner å markere seg der nede, kanskje den også var lykkelig over varme og sol :jepp:

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres ut som en herlig ferie :) Gjør godt med litt sol på kroppen altså!!

Er det ikke gøy med sparkene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen. Signerer de andre her - høres ut som en fantastisk ferie. Godt å komme hjem med litt farge når alle andre er likbleke etter en kald vinter. :nigo:

Moro med sparking, er så fasinerende når de kan sees utenpå magen syns jeg :rodmer: Gleder meg til det blir min tur (om maaaange uker).

Ha en fin uke MonThe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle hilsner, dere er så gode! :klemmer:

Første arbeidsdag etter ferien overstått, puh :P Heldigvis fri i morgen så jeg får kommet meg etter tidligvakta i dag :fnise:

Glemte frestn å nevne på i går, at jeg har fått "den mørke stripa" under navlen!! :hoppe: Den er veldig tynn, og ikke så veldig mørk heller, men synes det er litt gøy at den har kommet! Synes det er så spennende, alt som skjer! :) Magen har også vokst en del de siste ukene, er nok være en blanding av den lille + mye god mat på ferie :fnise: ...nesten så jeg gruer meg til å gå på vekta :gjeiper:

Helt sprøtt å tenke på hvor fort den lille vokser der inne, i følge svangerskapsboken veier han allerede ca 565 gram, og er 28 cm lang :rodmer:

Skal ta meg en tur rundt i dagbøkene nå,

håper alle har en finfin mandag! :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem my dear ;)

Flaks med fri i morgen, det kan være hardt å komme tilbake til den harde grå hverdagen :ler: Men det begynner jo tross alt å bli veldig lyst og vårlig ute nå da, så det er håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem my dear ;)

Flaks med fri i morgen, det kan være hardt å komme tilbake til den harde grå hverdagen :ler: Men det begynner jo tross alt å bli veldig lyst og vårlig ute nå da, så det er håp :)

Thanks hun`:ler: Er nok en stund til den er vårlig her enda, her er det grått og trist og snøslaps :sjenert: Men merker godt at det er lengre lyst, det hjelper på! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne var innom med to poser med babyklær -- såå mye fint! :rodmer:

post-34763-0-95474400-1299592010_thumb.j

Snille, snille veninna mii :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!

Høres ut som om dere har hatt en fantastisk ferie ;)

Tenk at du allerede er over halvveis i svangerskapet - tiden har gått så fort, og jeg er glad på dine vegne :klemmer:

Her for noen uker siden tok mannen gravidebilder av meg, og da kunne vi skimte en svak,svak strek under navlen. Men jeg ser ikke den når jeg titter i speilet, så det var litt gøy å se den på bildet :)

Ha en fin kveld, MonThe-mor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deilig ut med ferie nå! Var sikkert godt å komme unna all snøen, slapsen og den sure vinden!

Jeg håper at du skjønner at det snart er på tide å legge ut magebilde igjen, selv om du har spist mye god mat? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!

Høres ut som om dere har hatt en fantastisk ferie ;)

Tenk at du allerede er over halvveis i svangerskapet - tiden har gått så fort, og jeg er glad på dine vegne :klemmer:

Her for noen uker siden tok mannen gravidebilder av meg, og da kunne vi skimte en svak,svak strek under navlen. Men jeg ser ikke den når jeg titter i speilet, så det var litt gøy å se den på bildet :)

Ha en fin kveld, MonThe-mor :klemmer:

Tusen takk for gode ord lillefot :klem:

Har hørt at det ikke er alle som får den! ..lurer på om den kom fram pga at jeg solte magen? Har ikke hatt antydning til strek, før den plutselig ploppet fram dagen etter vi kom til Tenerife :) Både søstra mi og to veninner fikk den også iløpet av sommeren når de gikk gravide, så kan ha noe med det å gjøre? :klo:

Har ikke lyst til å dele magebildene dine med oss da? :)

Håper du får en fin uke! :klemmer:

Det høres deilig ut med ferie nå! Var sikkert godt å komme unna all snøen, slapsen og den sure vinden!

Jeg håper at du skjønner at det snart er på tide å legge ut magebilde igjen, selv om du har spist mye god mat? ;)

Ja, det var fantastisk! ..hadde ikke vært dumt med en tur tilbake ganske så snart (nå) -- nå blåser det nesten storm utenfor dørene her :fryser:

Hihi, har tenkt på det. Det kommer en "gravid-oppdatering" etterpå, med bilde! ;) Håper alt er bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ut til å være MYE lekkert i de posene fra venninnen din!

Kjekt med arve/låne klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å dele magebildene dine med oss da? :)

De er litt sånn...nakne...så jeg tror mannen og jeg holder dem for oss selv :rodme:

Men jeg har lagt ut ett bilde av magen i dagboken min - fra uke 36 tror jeg det var :klo:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å være MYE lekkert i de posene fra venninnen din!

Kjekt med arve/låne klær!

Det var en masse fint der. :jepp: Ble helt rørt, av å sitte å titte på alle klærne, og tenke på at det er min sønn som skal bruke de klærne utover sommeren/høsten :rodmer: Har mange venner + søsken som har små så blir nok å få låne/arve mye :hoppe: ..mistenker at det kommer til å fylles opp med klær her i huset, er jo gøy å kjøpe litt nytt selv også :fnise:

De er litt sånn...nakne...så jeg tror mannen og jeg holder dem for oss selv :rodme:

Men jeg har lagt ut ett bilde av magen i dagboken min - fra uke 36 tror jeg det var :klo:

Hihi, ok :fnise: Åh, det har jeg gått glipp av! Skal bla igjennom å se, synes det er så gøy å se andres mager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av Ripsy og fler måtte jeg igang med en slik liste jeg også! :) Litt modifisert ut ifra "originalen", og litt langt innelgg, men måtte lissom få med alt :fnise:

På vei: 23+5

Tanker om svangerskapet: Synes svangerskapet fram til nå har gått kjempefort. Gleder meg selvfølgelig en hel masse til den lille plutselig er her, men gleder meg samtidig til alt som skal komem I svangerskapet også. Nyter det sålangt, med alt det har å by på. Gleder meg til magen skal vokse mer.

Hodet ned: -

Aktivitet i magen: Ja, en hel masse! ☺ Kjenner den lille opptil flere ganger om dagen :rodmer:

Navn: Ja, har bestemt oss for navn

Vektøkning: Har gått opp 3,2 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Tror jeg har kjent kynnere noen gange. Ikke smertefullt, mer som litt rart.

Humør: Litt humørsvingninger. Kjenner jeg blir lettere irritert, skal ikke så veldig mye til før jeg kjenner det “bruser” I kroppen. Kollegaene mine på jobb spøker om at jeg virkelig får sagt det for tiden :P

Barnerom: Materialer til oppussingen av rommet er innkjøpt, så er vel bare å begynne… en dag :P

Utstyr: Har kjøpt barnevogn (Emmaljunga City Cross) og bilsete (Maxi Cosi cabriofix med base). Har også en del klær – kjøpt noen sett selv, samt fått en hel masse fra ei venninne.

Strekkmerker: Har noen på magen fra ungdomstiden (de kan såvidt sees, ved navlen, er helt lyse i fargen). Har ikke fått noen nye sålangt, men tenker at de sikkert kommer, da jeg nok har “anlegg" for det siden jeg har noen frafør… :sjenert:

Magen: Magen har vokst mye de siste ukene. Den er ikke blitt en skikkelig “kul”, men har absolutt fått en rund, fin “gravidform”, som vises godt. Får ikke på meg noen av de gamle buksene mine, så her går det i mammabukser + tights.

Melk i brystene: Nei.

Tanker om fødsel: Håper på å kunne føde naturlig, dvs vaginal fødsel. Mtp smertelindring så vet jeg at sykehuset jeg skal føde på ikke tilbyr lystgass, så det er uaktuelt. Er åpen for epidural når fødselen er kommet så langt, tror jeg vil ta det som det kommer.. Hpåer på å få litt mer info hos jordmor. vet lite om alternativene..

Kroppslige symptomer/plager: Føler jeg er inne i en fin periode. Kvalmen og hodepinen har vært fraværende noen uker. Kjenner jeg blir lett sliten og trett, og har mindre overskudd, men det hører vel med. Får innimellom skarpe “stikninger” nedover korsryggen/rumpa når jeg går/står, lurer på om dette er noe med bekenet? Men det plager meg ikke nevneverdig, kan gå dager mellom hver gang jeg kjenner noe. Er veldig varm. Brystene er skikkelig ømme, spesielt brystvortene, og det gjør veldig vondt når de blir harde. Brystvortene er blitt “lengre” og en anelse mørkere, men selve brystene har ikke vokst. Har fått en tynn, litt mørkere stripe fra navlen og ned.

Kosthold: Er ingenting jeg “må ha”, men tenker mye på kake for tiden :fnise: Prøver å spise sunt, men klarer fortsatt ikke å spise fisk, bare tanken gjør meg kvalm. Tar vitaminer for gravide (en pakke daglig med bla. Omega3 ++). Drikker ikke noe særlig brus, og spiser frukt og grønt hver dag. Blir nok for mye snop og godteri iløpet av uka, skjerpings! :nei:

:hjerte: Magen, 23 uker og 5 dager på vei med lillegull :hjerte:

post-34763-0-57900500-1299591399_thumb.j

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å leses andres gravidstatus - syns du hadde gjort noen fine modifiseringer!

Også har du fått fin mage! :rodmer:

(tok visst noen magebilder i går vi også - er litt usikker på om jeg skal legge de ut eller ikke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å leses andres gravidstatus - syns du hadde gjort noen fine modifiseringer!

Også har du fått fin mage! :rodmer:

(tok visst noen magebilder i går vi også - er litt usikker på om jeg skal legge de ut eller ikke...)

Jeg stemmer for at du legger ut jeg! :tommelopp: Synes det er så gøy å lese om andres graviditet, og se andres mager! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at du legger ut jeg! :tommelopp: Synes det er så gøy å lese om andres graviditet, og se andres mager! :)

Da blir det i såfall lagt ut på bloggen min... Får se hva jeg finner ut når jeg kommer hjem i dag :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...