hegejenta30 Skrevet 21. februar 2011 #961 Del Skrevet 21. februar 2011 Klart det er lov å håpe at du skal få en like rask fødsel - dere er jo tross alt søstre. Dvs alle ønsker vi vel oss en rask fødsel (ikke for rask - men sånn akkurat passe) og ikke en sånn super langdryg som varer i over et døgn med åpningsrier. Kjenner jeg gruer meg mer og mer til det som venter om 10 uker når jeg tenker på fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #962 Del Skrevet 21. februar 2011 Sånn fødsel som søsteren din hadde vil jeg og ha Vi har lov å håpe syns jeg Da sier vi det sånn -- slik får vi det også! Klart det er lov å håpe at du skal få en like rask fødsel - dere er jo tross alt søstre. Dvs alle ønsker vi vel oss en rask fødsel (ikke for rask - men sånn akkurat passe) og ikke en sånn super langdryg som varer i over et døgn med åpningsrier. Kjenner jeg gruer meg mer og mer til det som venter om 10 uker når jeg tenker på fødselen. Min mor har visst hadd lette/korte fødsler med alle oss søskenene, så vi får håpe det "ligger til familien" ..kan tenke meg at du tenker mer og mer på fødselen nå når det begynner å nærme seg.. Har du lest mye og forberedet deg mentalt, i den grad man kan forberede seg, eller er du mer typen som tenker at det går av seg selv, og at kroppen vet hva den skal gjøre? Har du tenkt på hvilke type smertelindring/stilling etc? Hvis det går an å spørre... Tenker jeg går for fødsel ala søstersen -- ca fem/seks timer fra første rie til han er ute, med 20 minutter med pressrier, og en nydelig sønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. februar 2011 #963 Del Skrevet 22. februar 2011 Da sier vi det sånn -- slik får vi det også! Min mor har visst hadd lette/korte fødsler med alle oss søskenene, så vi får håpe det "ligger til familien" ..kan tenke meg at du tenker mer og mer på fødselen nå når det begynner å nærme seg.. Har du lest mye og forberedet deg mentalt, i den grad man kan forberede seg, eller er du mer typen som tenker at det går av seg selv, og at kroppen vet hva den skal gjøre? Har du tenkt på hvilke type smertelindring/stilling etc? Hvis det går an å spørre... Tenker jeg går for fødsel ala søstersen -- ca fem/seks timer fra første rie til han er ute, med 20 minutter med pressrier, og en nydelig sønn Jeg har begynt å tenke en del på det ja. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg så veldig til fødselen. Men ser fram til å møte han som romsterer rundt i magen min. Jeg skrev faktisk på arket til sykehuset at jeg tar det litt som det kommer. Om det skulle drøye leeeeeenge før det skjer noe så tar jeg nok imot smertelindring - men tror kanskje jeg har tenkt å prøve meg uten... Som sagt - får se hvordan det utarter seg. Jeg er adoptert så jeg kan liksom ikke spørre mamma eller søstre om hvordan deres fødsler var, for så å håpe at jeg evt vil få en like lett fødsel som de hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. februar 2011 #964 Del Skrevet 22. februar 2011 Oh gosh! HÅper virkelig ikke jeg får fødsel som muttern. Hun slet så fælt både med meg og broren min at hun ikke har villet fortelle om det en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #965 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har begynt å tenke en del på det ja. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg så veldig til fødselen. Men ser fram til å møte han som romsterer rundt i magen min. Jeg skrev faktisk på arket til sykehuset at jeg tar det litt som det kommer. Om det skulle drøye leeeeeenge før det skjer noe så tar jeg nok imot smertelindring - men tror kanskje jeg har tenkt å prøve meg uten... Som sagt - får se hvordan det utarter seg. Jeg er adoptert så jeg kan liksom ikke spørre mamma eller søstre om hvordan deres fødsler var, for så å håpe at jeg evt vil få en like lett fødsel som de hadde. Det er en herlig ting å fokusere på da -- at når fødselen starter så er det ikke så lenge til du skal få møte gutten deres! Har tenkt litt på fødselen, (selv om det er huuuundre år til :gjeiper: ), tror også jeg vil ta standpunkt til med.smertelindring når det er i gang, er jo vanskelig å forestille seg på forhånd... Samtidig så vet jeg at de ikke har lystgass på det sykehusene her, så det blir det uansett ikke... Har du tenkt på alternativ smertelindring, som akupunktur/badekar etc? Det tilbyr de her, regner med jeg får info når det nærmer seg, og evt. tar standpunkt til det da! ..når det gjelder å ikke vite hvordan mor/søster sine fødsler er så er det kanskje like greit å ikke vite, så man slipper å forstille seg/håpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #966 Del Skrevet 22. februar 2011 Oh gosh! HÅper virkelig ikke jeg får fødsel som muttern. Hun slet så fælt både med meg og broren min at hun ikke har villet fortelle om det en gang Usj... Like greit å ikke vite det da, som moren din sier! ..er det egentlig noe i det der, at hvordan ens egen fødsel blir kan man få en pekepinn på ved å spørre sin mor/søsken??? Man er jo så forskjellig, og det samme er barna/sykehusene/jordmødrene/det mentale/det fysiske... For din del håpr jeg det ikke er noe i det Line! (for min egen del kan det gjeerne være noe i det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #967 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) :hoppe: Èn dag igjen på jobb, så har jeg ferie!!! :hoppe: Endret 22. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. februar 2011 #968 Del Skrevet 22. februar 2011 Snart ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 22. februar 2011 #969 Del Skrevet 22. februar 2011 Åh, kjenner jeg ikke orker å forholde meg til fødsel riktig ennå. Akkurat nå virker det kjempe fjernt, men vet at det ligger der. Sambo gruer seg også, men han sa " jeg kan godt være med så lenge jeg slipper å se den kommer ut" Trøstet han med at eg gjerne ville ha han oppe i min hodeende Håper du får en kjempe deilig ferie MonThe Kos dere masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #970 Del Skrevet 22. februar 2011 Snart ferie Jaaa! Åh, kjenner jeg ikke orker å forholde meg til fødsel riktig ennå. Akkurat nå virker det kjempe fjernt, men vet at det ligger der. Sambo gruer seg også, men han sa " jeg kan godt være med så lenge jeg slipper å se den kommer ut" Trøstet han med at eg gjerne ville ha han oppe i min hodeende Håper du får en kjempe deilig ferie MonThe Kos dere masse. Synes egentlig tanken på at det er langt fram i tid gjør det enklere å forholde seg til, når jeg leser og ser programmer om det så føler jeg nesten at det ikke angår meg Tror nok det blir verre, når det nærmer seg Er nok det beste for alle parter om den kommende far holder seg oppe ved hodet ja (vårt hode vel og merke! ) Håper du får ei finfin uke du også! -------- Nå skal jeg se en epsiode av "Barnet i magen", mens kjære er dratt på nattevakt... Ikke så aller verst å ha en "alenekveld", med selska av katten, tv`en og KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #971 Del Skrevet 22. februar 2011 ..den lille har vært veldig aktiv i dag Vært på kurs på jobb i dag, og måtte sitte i en forelesningssal sånn "rett opp og ned" på en stol og det var nesten vanskelig, og litt ubehaglig, å sitte stille med all den sparkinga som var. Måtte ta meg i å ikke sitte å stryke meg på magen hele tiden, makan til klisje lissom Er så deilig, og betryggende å kjenne liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 23. februar 2011 #972 Del Skrevet 23. februar 2011 Det er omtrent umulig å ikke stryke seg på magen også når den lille er superaktiv. Men ikke noe er så godt som å kjenne liv og romstering i magen. Du må kose deg masse på ferie MonThe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 23. februar 2011 #973 Del Skrevet 23. februar 2011 Så herlig med en aktiv liten krabat inni der for ferie! Deilig!! Du må kose deg kjempemasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 23. februar 2011 #974 Del Skrevet 23. februar 2011 Så herlig å kjenne så mye liv da! Her venter jeg og venter.... Synes denne lille gutten i magen kunne vært litt mer aktiv og bokset og sparket litt :gjeiper: Tror han må bli en veldig forsiktig gutt Neida, men kjenner bare litt sånn kiling, og vil også kjenne ordentlige spark nå! Har morkaka bak, så er ikke en grunn det heller... Jaja, godt jeg ha doppler i tilfellet! Utrolig deilig at dere reiser på ferie snart da!!! Her skulle jeg gjerne reist fra dette forferdelige snøværet; som visstnok aldri skal ta slutt!! Kos dere masse og nyt ferien sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 23. februar 2011 #975 Del Skrevet 23. februar 2011 Er veldig varierende hvor mye mini sparker. Legger ikke så mye merke til det de dagene jeg er aktiv og har ting å gjøre, men sitter/ligger jeg en stund setter han i gang Er så kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 23. februar 2011 #976 Del Skrevet 23. februar 2011 Så koselig med spark og aktivitet Må være en "rar" følelse.... Blir plutselig mer virkelig at det faktisk ligger en liten person inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. februar 2011 #977 Del Skrevet 23. februar 2011 Usj... Like greit å ikke vite det da, som moren din sier! ..er det egentlig noe i det der, at hvordan ens egen fødsel blir kan man få en pekepinn på ved å spørre sin mor/søsken??? Man er jo så forskjellig, og det samme er barna/sykehusene/jordmødrene/det mentale/det fysiske... For din del håpr jeg det ikke er noe i det Line! (for min egen del kan det gjeerne være noe i det ) Hehe.. vi får håpe det blir sånn. Det som var var at jeg i hvert fall kom med rumpa først. og den gangen så visste de jo ingenting på forhånd.. Ultralyden var vel ikke oppunnet en gang Nå har vi litt bedre muligheter til å forberede oss (både vi og jordmødre, sykepleiere, leger etc) Jeg er ikke skremt av hennes fødsel jeg også. Jeg sitter her på min "høye hest" jeg og er sikker på at det kommer til å gå så fint! *stor tro på kroppen* Når reiser du til syden? Det kommer til å bli fantastisk med sol og varme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #978 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Det er omtrent umulig å ikke stryke seg på magen også når den lille er superaktiv. Men ikke noe er så godt som å kjenne liv og romstering i magen. Du må kose deg masse på ferie MonThe! Ja, må lissom "kose" tilbake Det skal jeg!! Så herlig med en aktiv liten krabat inni der for ferie! Deilig!! Du må kose deg kjempemasse Ja det er deilig. Helt uvirkelig, og rart, og deilig og fantastisk på en og samme tid! Så herlig å kjenne så mye liv da! Her venter jeg og venter.... Synes denne lille gutten i magen kunne vært litt mer aktiv og bokset og sparket litt :gjeiper: Tror han må bli en veldig forsiktig gutt Neida, men kjenner bare litt sånn kiling, og vil også kjenne ordentlige spark nå! Har morkaka bak, så er ikke en grunn det heller... Jaja, godt jeg ha doppler i tilfellet! Utrolig deilig at dere reiser på ferie snart da!!! Her skulle jeg gjerne reist fra dette forferdelige snøværet; som visstnok aldri skal ta slutt!! Kos dere masse og nyt ferien sammen!! Disse små er visst like forskjellige inne i magen som de er når de vokser opp, og noen er jo roligere enn andre Åh, har du doppler hjemme? Hvordan er det?? Har faktisk ikke hørt hjertelyden til lilegull enda jeg!! Det blir deilig å reie på ferie ja, tanken varma godt i morges når jeg løp ut for å starte opp bilen, i -12 grader Er veldig varierende hvor mye mini sparker. Legger ikke så mye merke til det de dagene jeg er aktiv og har ting å gjøre, men sitter/ligger jeg en stund setter han i gang Er så kos Her og varier det en del, noen dager kjenner jeg mye, andre lite. Men kjenner han stort sett hver dag, er god tå få et tegn på at han er der Endret 23. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #979 Del Skrevet 23. februar 2011 Så koselig med spark og aktivitet Må være en "rar" følelse.... Blir plutselig mer virkelig at det faktisk ligger en liten person inni der Ja, tenk det -- et lite menneske inne i magen min! Hehe.. vi får håpe det blir sånn. Det som var var at jeg i hvert fall kom med rumpa først. og den gangen så visste de jo ingenting på forhånd.. Ultralyden var vel ikke oppunnet en gang Nå har vi litt bedre muligheter til å forberede oss (både vi og jordmødre, sykepleiere, leger etc) Jeg er ikke skremt av hennes fødsel jeg også. Jeg sitter her på min "høye hest" jeg og er sikker på at det kommer til å gå så fint! *stor tro på kroppen* Når reiser du til syden? Det kommer til å bli fantastisk med sol og varme!! Er nok noe helt annet nå enn når vi kom til verden - heldigvis! Klart fødslene våre går bra!! Flyet vårt går på lørdagsmorgenen, gleder meg! ------- NÅ HAR JEG TATT FERIE!!! Morgendagen skal brukes til å sove leenge, og pakke. Fredag kjører vi opp til Trheim, og i 8tiden på lørdag går flyet vårt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 23. februar 2011 #980 Del Skrevet 23. februar 2011 Gooooooood ferie!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå