Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

I dag, når jeg var ute, begynte jeg å fryse så innmari på brystvortene, det stakk og var skikkelig vondt -- er dette normalt, og har det noe med graviditeten??! Kan ikke huske på at jeg noengang har kjent det slik før? :klø:

Ikke den enkleste plassen å varme seg på akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

I dag, når jeg var ute, begynte jeg å fryse så innmari på brystvortene, det stakk og var skikkelig vondt -- er dette normalt, og har det noe med graviditeten??! Kan ikke huske på at jeg noengang har kjent det slik før? :klø:

Ikke den enkleste plassen å varme seg på akkurat :fnise:

Ståpupp er vondt JA!!!! :skratte:

Pleier å komme på jobb mer en hånd på hver pupp.....hu ene ler seg halt i hel når hun ser meg, men ER jo så VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståpupp er vondt JA!!!! :skratte:

Pleier å komme på jobb mer en hånd på hver pupp.....hu ene ler seg halt i hel når hun ser meg, men ER jo så VONDT!

Godt å høre det ikke er bare meg! :fnise: Har det noen sammenheng med ømme pupper/økt følsomhet når man er gravid? Er jo så vondt!! ..måtte forte meg tilbake til bilen så jeg kunne varme puppene mine med hendene, tar seg ikke ut å gå å holde på puppene sine midt i sentrum :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståpupp er ikke godt nei. :fnise:

Nå har jeg vært gravid tre ganger, og alle ganger har et av de første symptomene vært ømme brystvorter. Og litt lengre uti, ståpupp som IKKE vil gi seg!

Verst er det når man får gåsehus, og de allerede har "nuppet" seg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall ta det helt med ro, for det er normalt! Jeg er glad jeg hadde de fleste symptomene mine når det ikke var for varmt og ikke for kaldt ute, for jeg kan pare tenke meg hvordan det er å gå ute nå, så vondt som jeg hadde i puppene :fnise: Du kan evt kjøpe ullinnlegg som du legger i BH'en når du vet du skal gå ute en stund? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Det skjønte vi Nilla, men ble litt ekstra morsomt ja!

*ser for seg gjess som vandrer inn og ut av gåsehuset sitt*

:fnise::skratte:

Du kan ihvertfall ta det helt med ro, for det er normalt! Jeg er glad jeg hadde de fleste symptomene mine når det ikke var for varmt og ikke for kaldt ute, for jeg kan pare tenke meg hvordan det er å gå ute nå, så vondt som jeg hadde i puppene :fnise: Du kan evt kjøpe ullinnlegg som du legger i BH'en når du vet du skal gå ute en stund? :jepp:

Fleece funker også godt som innlegg! Jeg brukte det ofte når jeg sto på ski når før, så har også funnet det frem nå når det har vert så kaldt.

Har ikke kjøpt inn ammeinnlegg i ull enda nemlig :)

Har et stykke fleecestoff som jeg klippet til en lang firkant som jeg la inni treningstoppen. da dekket den begge puppene og det ble godt og varmt! :jepp:

Nå har jeg delt den opp i to store rundinger og legger dem inni BH'en på samme måte som et innlegg :)

Funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var puppe-diskusjonen i full gang ja :Nikke: Må vel kanskje gå til innkjøp av et slags innlegg da, vinteren gir seg vel ikke med det første. Rart, alt som skjer med kroppen, får på en måte et litt annet forhold til den med alt som foregår. Begynner å innse at den virkelig er skapt for å bære fram liv, og at hele kroppen jobber for å skape det, og forbereder seg :)

..flaks vi ikke skal styre med gåsehus i tillegg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, alt som skjer med kroppen, får på en måte et litt annet forhold til den med alt som foregår. Begynner å innse at den virkelig er skapt for å bære fram liv, og at hele kroppen jobber for å skape det, og forbereder seg :)

Ja, det er så merkelig! Selv om jeg føler at kroppen min helst prøver å kvitte seg med ungen :overrasket:

Slipper heldigvis å styre med gåsehus, ja, det kunne blitt litt mye... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde pupper, ja, det vet jeg alt om...

Kjente det første gang i uke 11 tror jeg det var. Var noe så inn i granskauen vondt, begynte nesten å grine. Kjentes ut som jeg hadde betennelse i begge brystene. Jeg gikk til innkjøp av ammeinnlegg i ull med en' gang, og har brukt det hver dag siden (når jeg skal ut, selvfølgelig). Det hjelper ganske godt, så det anbefales :) Fleece har jeg ikke prøvd, men det er sikkert også bra.

Ha en fin søndag videre, MonThe-mor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser det for meg altså :fnise:

Jeg og :fnise:

Ja, det er så merkelig! Selv om jeg føler at kroppen min helst prøver å kvitte seg med ungen :overrasket:

Slipper heldigvis å styre med gåsehus, ja, det kunne blitt litt mye... :ler:

Selv om kroppen din gjør det litt "vanskelig" for deg så driver den å lager ei lita vakker, nydelig jente Sushi! :klemmer:

Vonde pupper, ja, det vet jeg alt om...

Kjente det første gang i uke 11 tror jeg det var. Var noe så inn i granskauen vondt, begynte nesten å grine. Kjentes ut som jeg hadde betennelse i begge brystene. Jeg gikk til innkjøp av ammeinnlegg i ull med en' gang, og har brukt det hver dag siden (når jeg skal ut, selvfølgelig). Det hjelper ganske godt, så det anbefales :) Fleece har jeg ikke prøvd, men det er sikkert også bra.

Ha en fin søndag videre, MonThe-mor :klemmer:

Må nok gå til innkjøp av noe slikt jeg og. Takk for tips :Nikke: Håper du har en fin søndagskveld

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil anbefale deg å kjøpe Nøstebarn sine ammeinnlegg, de er supergode! Og ikke minst store :) Koster litt, men de er i ull og skal ikke vaskes så ofte, så selv når du ammer holder det med to par. Bestilles på nett, og de kommer raskt i posten.

Håper du har hatt en super helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe Nøstebarn sine ammeinnlegg, de er supergode! Og ikke minst store :) Koster litt, men de er i ull og skal ikke vaskes så ofte, så selv når du ammer holder det med to par. Bestilles på nett, og de kommer raskt i posten.

Håper du har hatt en super helg! :)

Takk for tipset, skal sjekke ut nettsidene deres! føles egentlig litt rart, å skulle bestille slike ting, hadde ikke trodd jeg fikk bruk for sånn før den lille kommer, men fryser ihjel på puppene :fnise: Har hatt ei kjempefin helg! Håper du også har hatt ei fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga over for denne gang, har gått aaltfor fort :gjeiper: Hatt besøk av venner, vært på shopping, og fått hengt opp noen hyller og ei bildelist på soverommet -- ble veldig fornøyd :)

Nå skal jeg snart finne senga, og lese litt i "På vei" av Gro Nylander :)

Synes foresten magen min har forandra seg litt siste uka, ikke blitt noe sørlig større, men hardere på en måte.. Herlig å tenke på at det er noe som vokser der inne :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vonde pupper og ståpupper er festlig... NOT

Før vinterer satte inn for fullt kunne mine på det værste sees under tre lag med klær (bh-genser-fleecegenser) og ytterjakka (allværsjakke)!

Blitt bedre nå som det kaldt nok til å bruke vinterjakke.

Kjøpte meg amme-innlegg i ull fra Bleieboden jeg - men har faktisk ikke begynt å bruke de ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ammeinnlegg i ull på apotek1, men jeg aner ikke om de er bra, for jeg har ikke prøvd de. Regner med at de er helt grei ihvertfall, og hvis ikke tror jeg at jeg skal ta en titt på de fra Nøstebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Her var det mye puppesnakk :skratte: Men lærerrikt for en evt fremtidig graviditet for min del.. :popcorn::jepp:

Man lærer en hel masse om kroppen når man er gravid :fnise:

Jeg kjøpte ammeinnlegg i ull på apotek1, men jeg aner ikke om de er bra, for jeg har ikke prøvd de. Regner med at de er helt grei ihvertfall, og hvis ikke tror jeg at jeg skal ta en titt på de fra Nøstebarn :)

Ok, takk for tips :) Er de billigere? I såfall, kanskje jeg skal prøve de først :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...