Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Lenestolen var jo dritfin! :jepp: Kosta mye? ;)

Kos dere masse på kino i kveld!

:nigo:

Den kosta 269 tror jeg, på Jysk :jepp:

Da stikker vi på kino, er såå klar for kjærest, popcorn og kino :popcorn:

Er vel deres "datenight" i morgen, med sen middag? :kyss:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koste oss gløgg på kino i går - kjempebra film, og det er noe eget og romantisk med å sitte i kinomørket hånd i hånd med kjæresten sin :rodmer: ...eller, faktisk, mannen sin :hjerte:

I dag har jeg fri fra jobb (har 90% stilling, så har fri annenhver onsdag), deeilig!! :tommelopp: F er akkurat levert i barnehagen, og jeg har tenkt å gjøre fint lite, utenom å kose meg inne mens regnet pisker ned utenfor :nigo:

Finfin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!!!!! Gratulerer kjære deg! Så utrolig moro og spennende og festlig og småstressende og utolig fantastisk!!

Har jo ikke akkurat vært innom her på et halvt år, men idag smatt jeg innom - og for en gledelig overraskelese! Og ekstra morsomt at den nye bebisen er laget på bryllupsreisen, da - gitt!

Herlig - MonThe! Skal se at jeg plutselig oppdaterer meg litt oftere her inne likevel da ;)

Lykke lykke lykke til - dette går bra, og formen bedrer seg snart, serru!

Klemmer i fleng fra meg - superhappy på dine vegne nå! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!!!!! Gratulerer kjære deg! Så utrolig moro og spennende og festlig og småstressende og utolig fantastisk!!

Har jo ikke akkurat vært innom her på et halvt år, men idag smatt jeg innom - og for en gledelig overraskelese! Og ekstra morsomt at den nye bebisen er laget på bryllupsreisen, da - gitt!

Herlig - MonThe! Skal se at jeg plutselig oppdaterer meg litt oftere her inne likevel da ;)

Lykke lykke lykke til - dette går bra, og formen bedrer seg snart, serru!

Klemmer i fleng fra meg - superhappy på dine vegne nå! :hoppendeglad:

:ler:

Så koselig med besøk fra deg!Følger med deg på FB :skravle: Håper alt er bra med deg og dine :klemmer:

-----

Hadde en perfekt fridag i går, fikk scrappet litt, var en liten runde i byen (kjøpte en "kosebukse" på Cubus, og regnbukse (med knapping, sånn at det blir plass til magen :ler: ) og fikk også skviset inn litt sofasitting (ok, ligging :wink: ) med siste episode av Frustrerte Fruer. Er det frestn noen som har tips til en "jenteserie" ala Fruene som jeg kan kose meg med når jeg er hjemme alene?

På kvelden var jeg på "byttekveld" med venninnegjengen -- dette er det 3. året vi har en slik kveld, og det er så gøy! Og er kjekt at andre kan få bruk for det som en selv ikke bruker lengre (og kjekt å selv kunne bruke noe andre ikke bruker lengre :nigo: ) Hadde 2 bæreposer med meg hjem, med 2 jakker, 1 dressjakke, 2 bukser, 1 tights, 4 gensre, 2 kjoler, 1 skjerf og 1 lue :hoppendeglad:

Men var nok litt for sent i seng (var ikke hjemme før halv12), og oppe igjen kl 6 med lillemann, med det resultat at jeg har vært heelt gåen i hele dag. Var godt å komme hjem kl 5 for å si det sånn!Nå er det bena høøøyt oppe i sofaen, med mannens spesialbaguetter og mandagens episode av Ungkarskvinnen! Juhuu!! :sjarmor: Og i morgen er det freeedag, og heelg, med besøk av minstesøs! :biggrin:

Finfin torsdagskveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll, nå føles det litt mer virkelig at det er en liten en der inne i magen :rodmer: Blodtrykk og vekt ok, og graviditetstesten hos legen var positiv ( kjente jeg fikk helt hjertebank og angst mens jeg satt å venta på at legens klokke skulle pipe :overrasket: ). Så ut som om jeg hadde UVI, men de skulle analysere, så skulle jeg få høre neste uke. Rart det der, at jeg ikke merker at jeg har UVI når jeg er gravid. Har hatt det noen ganger før, da har det gjort innmari vondt, men når jeg gikk gravid med F hadde jeg det også uten å merke det :klo: Tilbake for å ta blodprøver om 2 uker (var visst nytt, at prøvene skulle taes ETTER uke 12, sist var det mellom uke 10-12)

Ellers koselig å få med seg svangerskapsboken og helsekortet hjem, og ULtime kommer i posten neste uke, og da er det bare å glede seg :hjerte:

Skikkelig ruskevær her i dag (som resten av uken), om det blir likens i morgen blir det nok ikke gjort så fryyktelig mye. Frister lite når det blåser og regner sidelengs. Har besøk av minstesøs, så kos blir det uansett :skravle: Finfin helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og oppdaterer meg etter en deilig ferieuke uten så mye KG-tid.

Koselig med besøk av deg Belle :klemmer:

------

Lørdag i dag, oooog 12 uker!! :hoppendeglad:

...kjenner en annen følelse i dag, en slags trygghet og visshet, nå som vi er over i den trettende uka. Altså, man har jo ingen garantier, uansett, men nå er iallefall oddsene på vår side for at vi skal få møte den lille mageboeren rundt 1. april :rodmer::strix:

Har feiret dagen med å kjøpe en gravidbukse, og den er tatt i bruk allerede. Guuuh, så deilig :fnise: Ellers har vi vært på loppis, og kjøpte et lite bord med 2 stoler til Fs rom, en kommode til gjesterommet og litt småplukk (noen glassvaser, leker etc). Såå fornøyd! :hoppe:

Uka som har gått har vært en slitsom uke. Mye å gjøre på jobb, med 3 møter på ettermiddag/kveld , og senjobbing hjemme med diverse. Vært trøtt og kvalm, og verka i kroppen. Og humøret har vært så som så :sjenert:

Neste uke blir litt bedre jobbmessig, langdag på mandag, men skal avspasere noen timer på slutten av dagen på tirsdag, og ha fri på onsdag. Da drar jeg og F hjem til mamma på overnatting - gleder meg :jepp:

...og når vi nevner humør... Mannen irriterer vettet av meg for tiden :rasende: Føler han ikke forstår meg, tar hensyn til at jeg har mye å gjøre på jobb i tillegg til å være gravid og sliten, og at han ikke engang orker å prøve å ta hensyn :kjefte: Kjenner at det er litt sårt, for tenker innerst inne at disse ukene, som nygift og nygravid med nr 2 burde ha vært de lykkeligste ukene, men det er ikke så lett. Altså, elsker mannen min, og vi har det bra sammen, men gravid-sliten og jobb-sliten sliter mer på meg enn jeg trodde. Og det gjør jo sitt for steminga hjemme :sukk: ...og hjelper ikke akkurat på at jeg føler meg som en sprengt tjukkas, og at vi har hatt :sengekos: sånn 1-2 ganger de siste månedene :sjenert:

Ok, nok om det, er ingen krise, bare godt å få det ut ;)

F har det veldig bra for tiden da, har det veldig bra i barnehagen, og han har blitt såå flink til å spise mat. Brødskive går ned på høykant, og nå driver vi og øver på å spise middag og grøt selv. Det blir en del gris (ok, en heel masse!! :ler: ) , og det er veldig stas å se på hvor stolt han er når skeia/gaffelen (med maten på) treffer munnen :rodmer: Han popler og prater som bare det, og det er tydelig at han blir påvirket av det han hører i barnehagen. Vi er så vanvittig heldige, som har en så skjønn, frisk gutt :hjerte:

Når F er i seng er duket for en fin lørdagskveld her i heimen, med hjemmelaga pizza, og jeg har planlagt å scrappe litt :nigo: Kanskje blir det en LO av gravidbilder fra sist :rodmer: Finfin lørdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i kveld monthe og grattis med 12 uker! :):hjerte:

Vil nå tro at det er typiske gravidehormoner som gjør at menn ikke kan gjøre noenting rett ;) Sånn var det i hvert fall hos meg (og det var jo uten barn!), spesielt i starten. Gikk seg til litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i kveld monthe og grattis med 12 uker! :):hjerte:

Vil nå tro at det er typiske gravidehormoner som gjør at menn ikke kan gjøre noenting rett ;) Sånn var det i hvert fall hos meg (og det var jo uten barn!), spesielt i starten. Gikk seg til litt etterhvert :)

Ja, du har nok rett. Kjenner jo at jeg irriterer meg over den minste ting -- om han ikke spør hvordan jeg har det så bryr han seg ikke, og om han spør, så maser han :klaske: Håper dere har ei fin helg :klemmer:

-----

Hadde en fin kveld i går. Fikk pratet litt ut, og det var godt å snakke litt skikkelig sammen. Har vært så travelt i det siste at vi knapt har sett hverandre. Og når jeg legger meg sånn 21-21.30 så er det jo ikke så mye av kvelden man får utnytta heller :wink:

F er blitt veldig stabil i søvnrutinene -- sovner 18.30-19.00, av seg selv, og sover da stort sett 11 timer i strekk. Kjenner jeg synes det er vel tidlig å stå opp 6 (det går vanligvis greit, men grusen i øya er ekstremt vanskelig å få ut for tida), men det er vanvittig deilig å få så mange timer sammenhengende. Han får fortsatt ei flaske med melk med seg i senga om kvelden (halvt om halvt med vann og melk), og ei i senga vår om morgenen, og dette fungerer greit. Det må faktisk være yndlingsstunda mi på hele dagen det, når jeg har henta ham inn i vår seng om morgenen, og vi ligger der i mørket, tett-tett inntil, og han koser seg med flaska si og lager de fineste koselydene :rodmer:

Åhh, nå kjente jeg at jeg gleder meg til å få en bitteliten en igjen :hjerte: Et liite nurk, som sovner ved brystet og kan ligge rolig og koses med i timesvis. Og gleder meg til å se F som storebror! Åh, dette blir fint :hjerte:

Nå er det straks på med klærne og ut for å trille/F sin dupp. Og så tror jeg jeg sniker meg til enda litt mer søvn mens han sover! Finfin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, rolige morgenstunder med en liten kropp ved siden av seg er gull verdt! :rodmer: Vi hadde en sånn i dag, hvor A bare lå og koste med kosen sin ved siden av meg. Blir så fylt med lykke! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, rolige morgenstunder med en liten kropp ved siden av seg er gull verdt! wub.gif Vi hadde en sånn i dag, hvor A bare lå og koste med kosen sin ved siden av meg. Blir så fylt med lykke! :strix:

Jaa :rodmer:

Herlig alder de er inne i nå, så mye kos, og latter :hjerte:

-------

Lørdag, endelig helg, og fullgåtte 13 uker i dag :strix::hjerte: Synes ukene flyr avsted!! Fortsatt travelt på jobb, men stortrives, og nå føler jeg at jeg har begynt å komme så inn i det at jeg kan bidra med "egne" ting også, det er deilig :jepp:

Har bestemt meg for å fortelle det til sjefen min neste uke. Kunne eegentlig tenkt meg å vente til etter UL, men tror det blir vanskelig å holde det hemmelig så lenge. Oppblåstmagen står jo rett ut, og i tillegg så har jeg begynt å brekke meg i tide og utide.. Og kjenner litt på følelsen av å holde noe "hemmelig" for henne, har ofte pause sammen med henne og småprater om stort og smått, og da er det nesten så jeg ikke klarer å se henne i øynene :blush: Gruer meg veldig til å fortelle at jeg, vikaren for hun i fødselspermisjon, skal ut i permisjon, men skal bli godt og få sagt det og! ;)

Nå i helga har vi ingen store planer. Skal på loppis etterpå når mannen kommer hjem fra nattevakt. Forhåpentligvis kommer vi hjem med bilen full av godbiter :jepp: Ellers ingen ting vi skal eller må, og det er deeeilig! Helgene er så verdifulle, nå som vi begge jobber, kjenner på at det blir lite tid med F på hverdagene :sukk::hjerte: ...F sitter fresten og kjefter på Legoklossene sine på gulvet nå :ler:

God helg til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha med denne :rodmer:

På vei: 13+0

Igjen til termin: 189 dager igjen ifølge tickeren

Kjønn: Vet ikke

Utålmodig?: Absolutt ikke :fnise:

Hodet ned: -

Aktivitet i magen: Nei, ikke enda. Gleder meg noe innmari til å kjenne bevegelser :rodmer:

Navn: Hvis det er ei jente har vi navnet klart. Har det gaanske klart om det er en gutt og :hjerte:

Vektøkning: Usj, ja, 1,5 kg opp :idea:

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: -

Humør: ..svinger fortere enn været for tiden :blink:

Barnerom: Har to ekstra soverom oppe i 2.etasje,men har tenkt at vi skal forsøke at F og Lille deler rom, sånn at vi alle kan være i samme etasje. Men blir jo selvfølgelig å ligge på vårt rom i førsten.

Utstyr: Litt usikker på hva vi trenger av utstyr. Må nok ha ei seng (regner med at F forstatt ligger i sprinkelsenga si når Lille kommer), og ei ekstra vogn. Mulig vi må ha ei søskenvogn også. Ellers har vi nok de meste! Om det blir ei jente må det handles endel nye klær.

Strekkmerker: Har noen fra sist graviditet, håper det ikke blir så maange fler denne gangen

Magen: Er litt gravidform på "oppblåst-magen", men vet ikke helt om det "henger igjen" fra sist, eller om det er en liten babymage der nå. Håper på det siste :ler:

Melk i brystene: Har fortsatt litt melk i det venstre brystet etter ammeslutt med F.

Tanker om fødsel: Gruer meg. Veldig :daane:

Kroppslige symptomer/plager: Oppblåst og trøtt. Går på do ofte (er allerede drittlei av å stå opp flere ganger om natta for å gå på do :forvirret: ) Kvalmen har mer eller mindre gitt seg. Litt bekymra for at bekkenløsning skal melde seg denne gangen, for kjenner det litt nede i korsryggen når jeg går, og hvis jeg sitter litt "skjevt".

Kosthold: Spiser som vanlig. Må ha mat litt oftere, hvis ikke blir jeg kvalm. Lysten på kake og sjokomelk har meldt seg igjen da, som sist :wink:

...Rart å tenke på at sist jeg skrev en slik oppdatering var dagen før fødselen starta med F :rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå har jeg akkurat hatt ei skikkelig grine-økt, dypt rørt av å se 17.maifeiringen på "Alt for Norge" :daane::ler:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin statusoppdatering. :rodmer: Lurer på om jeg også skal ta en sånn i dag. :nigo:

Og så vil jeg gjerne vite navn om du er interessert i å dele. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin statusoppdatering. :rodmer: Lurer på om jeg også skal ta en sånn i dag. :nigo:

Og så vil jeg gjerne vite navn om du er interessert i å dele. :lur:

Synes det er så koselig med slike oppdateringen, og kjekt å kunne titte litt bakover og se :jepp: Kan sende deg PM med navn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

I dag er jeg hjemme fra jobb, pga at jeg har kasta opp. Er ikke sikker på om det er gravid-kvalm eller oppkastsyken-kvalm, men med strenge regler på jobb mtp slikt blir det da sykedag på meg i dag, og i morgen (må vente 48 timer før vi får komme tilbake). Er ikke i så verst en form da, har bare kasta opp en gang, og kvalmen er jeg jo allerede vant til :fnise:

Ligger i skrivende stund og ser på "The Butterfly Effect" og ser på nett etter takkekort til bryllupet, og kjenner at det ikke er så aller,aller verst med en hjemmedag altså :wink: Synes det er litt vanskelig å bestemme seg for takkekort. Har egentlig litt lyst på "tradisjonelle" takkekort, type brettekort med et bilde, men på en annen side så har vi så siinnsykt mange vakre bilder så hadde vært gøy med et kort med fler bilder og litt annerledes format og. Og pris har jo også litt å si, gidder ikke betale 30 kroner kortet for å si det sånn ;)

Har frestn fått time til UL, den 6. nov kl 10.30 :strix: Leeenge å vente, men gleder meg noe innmari til å få hilse på Lille, håper vi får se om det er en lillesøster eller lillebror som gjemmer seg der inne :rodmer: Jeg heller mot å tenke at det er ei jente, siden graviditeten sålangt har føltes så annerledes enn sist :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært i litt bedre form, har ikke kasta opp, men brekker meg mye. Er nok gravid-kvalme, og ikke oppkastsyke-kvalme. Håper de der fæle brekningene gir seg like raskt som de kom, kan jo ikke gå rundt sånn og brekke meg i tide og utide :glare:

Ellers har jeg hatt en fin dag da, pappaen leverte F i barnehagen i 9tiden, og fram til jeg henta ham kl halv4 så brukte jeg tiden til å rydde på scrappepulten, lage en LO fra bryllupet, begynne på en liten bursdagsgave til minstesøs som blir 18 i morgen, og så litt på tv. Deeilig med litt alenetid, og slapp-av-tid :wink:

Skal frestn på scrappetreff i helga - gleeeder meg :hoppendeglad: Skal bli såå kjekt med ei hel helg med skravling, scrapping og egentid :bolledeig::skravle:

Og når vi snakker om om skravling -- F er blitt så flink til å prate! Altså, ikke så veldig mange ord, men han babler i ett sett, og det er så kjekt :rodmer: De kommenterte det når jeg henta i bhgen i dag, at han hadde hatt veldig mye å fortelle i dag. Blir så stolt jeg! :rolleyes:

I kveld er mannen ute med en kompis, og jeg skal spise nachos, og begynne på den siste Samartin-boka. Så blir det vel å finne senga i 21tiden :veslejenta:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i dag (pga 48timersregelen), og i dag er jeg rastløs :filer: Føler ikke at jeg kan dra ut å gjøre noe heller, siden jeg er borte fra jobb, så da blir det vel bare å være inne da.. Akkurat levert F i bhgen, spist frokost (funnet en ny, nyydelig frokostblanding, type grov cornflakes med havre på :sikle: ) , og nå tenker jeg at stuegulvet skal få seg en etterlengtet vask. Har jobbpc`en her hjemme, så etterpå skal jeg jobbe litt (lette litt på den dårlige samvittigheten).

Og kjenner jeg gleder meg til å dra på jobb i morgen! Det er en god følelse å ha det! :jepp:

Har frestn mer eller mindre gått over til å bruke gravidbukser. Blir kvalm når de vanlige buksene strammer over magen (klarer heller ikke ligge på magen uten å bli kvalm). Lurer på hvor stor jeg skal bli denne gangen :daane: Måtte google "belly pictures week 13" i går, var godt å se at det er mange forskjellige mager og størrelser der ute, blir jo neste bekymra for at det er fler der inne :ler: ( :omg: )

Finfin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har vært her inne nå, ukene flyyyr :daane:

Lite nytt fra denne fronten. Formen er litt opp og ned, men mest opp. Har fått igjen litt kvelds-energi, og har faktisk vært våken til 22/23 flere kvelder den her uka! :fnise: Har fortalt om graviditeten på jobb, bare positive tilbakemeldinger, det var godt! :jepp: Sjefen spurte tilogmed om jeg hadde kunnet tenke meg å komme tilbake etter permisjon, så det ser ut som om det kaaanskje kan være muligheter for å få videre jobb, utover vikariatet mitt :tommelopp:

Jeg og mannen har det litt kjipt for tiden da. Føler vi er milevis fra hverandre, sånn mentalt. I tillegg har vi begge vært travel, og sliten, noe som igjen gir utslag i litt kjip stemning oss imellom. Håper på at neste ukes høstferie (da har mannen fri) skal gjøre godt. At vi får litt skikkelig kvalitetsttid sammen. Og håper også at det at han har fri fra jobb gør slik at jeg får hvilt litt ekstra :wink::sjenert:

F har det bare bra. Han er blitt en racer på å løpe/gå, han har såvidt begynt å klatre opp på stuebordet/saofa (traaavelt :bond::fnise: ), babler i ett sett, deler villig ut nuss og kos til mammaen/pappaen og alle kjente, og er rett og slett den skjønneste :rodmer: Er så vanvittig stolt over den nydelige, gode, snille, morsomme gutten vår :hjerte:

Det var det jeg hadde å bidra med for denne gang. Kjenner ting er litt tungt ift meg/mannen, blir så lei meg for at det er sånn, er jo lissom nåå vi skulle hatt det såå bra, nygift og nygravid og alt det der :sukk:

Må jo :strix: for fullgåtte 15 uker med lisje i magen da! :hjerte: Nå skal jeg kaster meg over et lass med brødskiver, et stoort glass Oboy og sette meg godt til rette for å se "Alt for Norge" :wink:

Finfin søndag, og ny uke, til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Lenge siden jeg har vært her nå.. :)

15 uker allerede, ja. Skal si tiden går fort! Jeg går rundt og innbiller meg graviditet til stadighet, det begynner å bli så irriterende at jeg vurderer å kjøpe noen billig-tester slik at jeg kan sjekke regelmessig, sånn som nå hvor jeg har hatt litt spotting og har gått litt ofte på do om natten, så tenker jeg "det værste".. :sjenert:

Så flott at det kanskje er videre jobbmuligheter, spesielt siden det virker som om du stortrives i jobben! :)

Har du forresten kjent noe liv hittil? Litt tidlig enda da, men du er jo andregangs, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...