Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, kanskje drømmehagen på mobil er noe vi bør prøve også :jepp: Kunne godt tenke meg en litt mykere overgang før man måtte stå opp :ler: For her er det full rulle overalt og ikke sjans til å våkne sakte...

Skjønner godt du er bekymret for graviditeten i alt det nye. Man vil jo gjerne være i så bra form som mulig når man starter på ny, for å kunne yte max og gi godt førsteinntrykk etc... Tror det er helt normalt å føle det sånn. Jeg også er alltid bekymret for om jeg får nok søvn sånn at jeg kan ha en sjans til å prestere det jeg skal, så langt har første uka hvert litt opp og ned.. :gjeiper:

Masse lykke til neste uke - det går nok bra. Ta bare en dag av gangen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for syv uker!

Skjønner dette med jobben din. Jeg grugleder til å begynne jobb og skole om to uker. I jobben får jeg jo ansvar for å dele ut medisiner, kjenner det er en skremmende tanke. Men det blir sikkert godt å komme litt ut i dagliglivet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for syv uker!

Skjønner dette med jobben din. Jeg grugleder til å begynne jobb og skole om to uker. I jobben får jeg jo ansvar for å dele ut medisiner, kjenner det er en skremmende tanke. Men det blir sikkert godt å komme litt ut i dagliglivet også!

Ja, det blir nok godt å komme ut i dagliglivet også. Det er jo ganske intenst å gå hjemme med en liten, er ikke til å stikke under en stol at man lever i ei lita boble her hjemme :ler: Sikker på at du klarer deg bra med jobb/skole -- det er nok verst i starten, før man har kommet inn i rutinene :jepp: (note to self :fnise: ) Jeg brukte også å grue meg til å dele ut medisiner, synes det var helt pyton helt til jeg hadde gjort det noen ganger, og kunne rutinene. Du kommer nok inn i det! Synes frestn du er skikkelig flink som skal tilbake på jobb og skole allerede! :klemmer:

Hmm, kanskje drømmehagen på mobil er noe vi bør prøve også Kunne godt tenke meg en litt mykere overgang før man måtte stå opp For her er det full rulle overalt og ikke sjans til å våkne sakte...

Skjønner godt du er bekymret for graviditeten i alt det nye. Man vil jo gjerne være i så bra form som mulig når man starter på ny, for å kunne yte max og gi godt førsteinntrykk etc... Tror det er helt normalt å føle det sånn. Jeg også er alltid bekymret for om jeg får nok søvn sånn at jeg kan ha en sjans til å prestere det jeg skal, så langt har første uka hvert litt opp og ned..

Masse lykke til neste uke - det går nok bra. Ta bare en dag av gangen

:klem:

Takk for gode ord og erfaringer :klemmer: Du har nok rett, det er nok helt normalt. Hadde jo vært litt stressa for å starte i ny jobb uansett, gravid eller ei :jepp: Når det gjelder rolig-start på dagen så har vi stoort sett en liten rolig-halvtime i senga sammen før det er opp og hopp -- dette er mens han sluker flaska som han får idet jeg tar han over i vår seng. Hadde jeg ikke gtt han denne hadde det nok vært full rulle med en gang her og. Denne flaska har jeg tenkt å fortsette med sålenge han vil ha den, trenger virkelig de minuttene på å gå grusen ut av øynene :wink: Håper det går seg til med A/søvn snart -- jeg håper og tror at det kommer til å gjøre det når dere har kommet inn i jobb/bhgrutiner! :klemmer:

--------

Finfin dag i dag, med besøk hos svigersøster (som akkurat har flyttet til byen med familien sin :hjerte: ) og litt rydding og sortering her hjemme. Har rydda vekk de siste 74klærne til F, og merka alle klær som han sannsynligvis vil bruke i bhg. Store gutten :rodmer:

I morgen skal vi i 1årsdag til venninnes lille, og en tur til lillesøs etterpå. Gleder meg til kake og skravling :skravle:

..og når vi snakker om kake.... Kostholdet har vært helt horribelt denne uka :flau: Jeg har småspist heele tiden. Kjeks, smågodt, frukt, brødskive, middagsrester, younameit. Her må det full skjerpings til, hvis ikke fyker kiloene på igjen. Altså, de skal vel på igjen uansett, men vil gjerne at de holder seg borte lengst mulig :ler: Men seriøst -- skjerpings MonThe! :pisk:

Finne senga her nå, med "Bienes hemmelige liv" :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Gratulerer så mye med nr 2 på vei MonThe :strix: Fantastisk!!

Håper det går bra med bhagestart på F, ny jobb og graviditet! Kos deg!! :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Gratulerer så mye med nr 2 på vei MonThe :strix: Fantastisk!!

Håper det går bra med bhagestart på F, ny jobb og graviditet! Kos deg!! :nigo:

Heii! Så koselig at du stakk innom :skravle: Tuusen takk for gratulasjon/lykkeønskning, mye som skjer for tiden :rodmer: Håper alt er bra med deg og dine og! Fikk frestn innmari lyst på scampi etter bildet ditt på FB nå :sikle:

:klemmer:

------

Puh, da er det endelig fredagskveld, og jeg sitter med bena høøøyt oppi soffen :fnise: Jobbstarten har vært super, om enn litt tung. Ble laange dager ons + tors (12 og 10 timer), noe som resulterte i elendig form i går og i dag. Men, kom meg gjennom det, og er alt i alt superfornøyd med starten :jepp: Føler jeg har kommet sånn noenlunde inni det, liker veldig godt kollegaene mine, og tror det blir et veeldig spennende jobb-år! :jepp: ...kjenner det knyter seg litt i magen når styrer og min med-pedleder sier hvor glade de er for å endelig ha meg der, og at dette året skal bli såååå bra. Kjenner jeg gruer meg til å fortelle at jeg ikke blir der så mange månedene :sjenert: Men holder graviditeten for meg selv enn så lenge, iallefall til jeg er forbi uke 12, om ikke lenger. Delvis pga frykten for å miste, delvis pga at jeg tenker det er greit å ha kommet skikkelig inn i jobben og ha fått skapt et bra førsteinntrykk før jeg forteller det. Håper jo at jeg skal trives, og få muligheten til å komme tilbake etter permisjon :lur:

Har vært skikkelig uvant å være så lenge borte fra F disse dagene. Merker han har vært litt annerledes til meg når jeg har kommet hjem, nesten så han har virket litt "snurt" på meg, og har oversett meg ei stund og latt meg jobbe litt for å få han til å komme bort til meg . Og han har ikke villet vinke hadet til meg om morgenen, noe han alltid gjør til pappaen når han drar på jobb :grine: Skjærer litt i mammahjertet det... Men, er vel noe vi må gjennom :sukk:

Hopper på forhånd litt for fullgått uke 8 i morgen! :strix:

...den uka som kommer nå er den uka jeg begynte å blø den gangen vi mista. Kjenner det sitter i meg enda, og jeg kommer nok til å tenke litt ekstra på det i uka som kommer. Men det skal gå godt denne gange, som med F :hjerte:

Nå er det fredagstaco, før det blir en episode eller to av "Prison Break". Får se hvor lenge jeg holder ut før jeg segner om :veslejenta:

Good helg alle :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det? :)

Heii :vinke:

Alt er bare bra her! Hatt en litt hektisk uke, men alt bra! :jepp:

-------------

Good lørdag :sol:

Her er min første "ordentlige" arbeidsuke unnagjort, og lillemann har hatt sin første uke i barnehagen!

F har taklet bhgen kjempebra -- har funnet seg godt til rette sammen med både store og små, sover og spiser bra -- er så stolt over den flinke gutten min! :hjerte: Har vært relativt korte dager denne uken, med to dager med bare ett par timer (1 alene + 1 sammen med pappaen), og 2 dager med 5 timer (alene), kan hende det blir noen litt lengre dager neste uke når både jeg og mannen skal på jobb :) Men vi er heldg "stilt", med at han svært sjelden trenger å leveres noe særlig før kl 10, så dagene vil uansett ikke bli kjempelange :)

På jobb går det kjempebra! Formen min svinger mellom sånn passe og dårlig, men det går greit på jobb, det er stort sett så hektisk at jeg nesten ikke rekker å tenke på det. Og jeg er flink til å spise ofte, noe som hjelper på kvalmen. Føler jeg har kommet bra inni det, begynner å få oversikten over store og små, har hatt noen foreldresamtaler, gjort unna litt praktiske ting og organisering på avdelingen, og begynner å få en oversikt over hva som må gjøres framover :)

På hjemmefronten flyr tiden fra vi kommer hjem om ettermiddagene til F er i seng. Og får ikke gjort så veldig mye når F er lagt for kvelden, da blir det stort sett sofaen i ett par timer, før jeg kryper til køys i halv10 tiden :Gjesp: Men det går seg vel til, når den verste trøttheten har lagt seg.

:hoppe: for fullgåtte 9 uker i dag! Dette går rette veien :tommelopp: Tror ikke det har gått sånn skikkelig opp for oss enda, at vi skal få en liten en til neste vår.. Rart, og fint på samme tid. Men fortsatt litt fjernt. Tenkte jeg skulle bestille meg time til første svangerskapskontroll neste uke, da blir det vel litt mer virkelig :rodmer:

Fikk frestn bryllupsbildene fra fotografen vår tidligere i uken -- nærmere 800 nyydelige, flotte, morsomme bilder fra hele dagen. Sååå fornøyd! :hoppendeglad: Fotografen hadde virkelig klart å fange stemninga og "følelsen" i dagen, er så fornøyd med at vi valgte å legge litt penger i fotograf, og gå for en heldagsfotograf :tommelopp: Blir ikke lett å bestemme seg for hvilke som skal få komme opp på veggen da, var så mange fine! :rodmer:

Lørdagskvelden skal nytes på hytta med F, søster og alle tantegullene, god mat og film på tven.

Livet er så fint for tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæhh, er så sliiiten i dag :daane: Tidlige morgener kombinert med travle jobbdager og kvalme/trøttetryne gjør sitt.

Gleder meg vanvittig til helga. Skal bare komme meg gjennom tidenes torsdag, med jobb fram til 16.30, så avd.møte fra 1630-1830, og så foreldremøte i Fs bhg fra 19 og utover, og så skal jeg ta helg 13.45 på fredag med good samvittighet :sjenert::Gjesp:

Var frestn på en ganske så forsinket 1årskontroll med F på mandag - frisk og fin gutt på 9,7 kg og 79 cm som vokser og utvikler seg som han skal :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å legge til enda litt mer til "sliten-lista" mi så sa mannen nettopp at i helga MÅÅ vi få malt garasjen . Akkurat det jeg hadde tenkt.. :sjenert::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..O er 10,5 kg :fnise: Vet ikke hvor lang, da, og vekten har jeg tatt på hjemmevekt, så den kan ikke helt stoles på, men han er en stor gutt, i alle fall. :) Men det rare er at han har ikke sånne søte babyvalker, ikke i det hele tatt. Så han er vel bare kraftig bygd sånn som faren sin.. :)

Huff, skjønner du er sliten nå ja! Og den garasjemalingen synes jeg du bare skal si at det kan han bare glemme :fnise: Er viktigere å få slappet av nå framover. :) Vet ikke hvordan ditt svangerskap var, men sånne ting hadde jeg ikke energi til så tidlig i svangerskapet, men fra uke 15 og utover hadde jeg mye mer energi. Pusset opp hele barnerommet da jeg var 30 uker på vei, det tror jeg ikke jeg hadde orket tidlig i svangerskaept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er sliten. Denne dagen høres virkelig ut som en maratondag! :klem:

:ler: Rart at det er så stor forskjell på ungene altså. A var 10,75 kg på sin forsinkede ettårskontroll. :fnise: Hun er stor da, har mest sannsynligvis arvet det fra sin 1,9m høye onkel. Bare hun stopper før hun kommer til 1,9m så. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er sliten. Denne dagen høres virkelig ut som en maratondag!

Rart at det er så stor forskjell på ungene altså. A var 10,75 kg på sin forsinkede ettårskontroll. Hun er stor da, har mest sannsynligvis arvet det fra sin 1,9m høye onkel. Bare hun stopper før hun kommer til 1,9m så.

Ja, stor forskjell på disse små! F slekter nok på sin far, jeg har aldri vært spesielt lita :wink:

God fredag til deg og dine Belle :klemmer:

Oi..O er 10,5 kg Vet ikke hvor lang, da, og vekten har jeg tatt på hjemmevekt, så den kan ikke helt stoles på, men han er en stor gutt, i alle fall. Men det rare er at han har ikke sånne søte babyvalker, ikke i det hele tatt. Så han er vel bare kraftig bygd sånn som faren sin..

Huff, skjønner du er sliten nå ja! Og den garasjemalingen synes jeg du bare skal si at det kan han bare glemme Er viktigere å få slappet av nå framover. Vet ikke hvordan ditt svangerskap var, men sånne ting hadde jeg ikke energi til så tidlig i svangerskapet, men fra uke 15 og utover hadde jeg mye mer energi. Pusset opp hele barnerommet da jeg var 30 uker på vei, det tror jeg ikke jeg hadde orket tidlig i svangerskaept.

Ja, har sagt ifra at garasjemalinga kan han få ha for seg selv, i helga skal jeg slappe av ;) Jeg var egentlig mer eller mindre tappa for energi hele sist svangerskap. Jeg tror at mye av det var pga. en krevende jobb med mye stress, som tappa meg. Håper det blir bedre/lettere denne gangen. Har mine tvil ;):klemmer:

-----

FREEEEEDAAAAG! :skya::hoppendeglad:

Jobbuka vel overstått, med møter og månedsplaner og allverdensgreier, jeg har fått gjort alt jeg hadde på "jobbplana" denne uka, og er så fornøyd! :nigo: I kveld blir det den vanlige fredagsacoen (blir aaldri lei :sikle: ) , og Norske Talenter. Resten av helga skal vi (jeg) gjøre fint lite. Håper på å få tatt en sykkeltur med lillemann i sykkelvogna, hvis dette hersens regnværet gir seg. Og så blir det nok en bytur, for jeg må ha litt nye klær.

Burde kjøpt noen nye bukser, for de jeg har strammer sånn over magen. Meeen, er kanskje litt bortkasta å kjøpe bukser i en str for store, bare for at de strammer over magen.. Og jeg synes det er aaltfor tidlig å kjøpe gravidbukser nå :sjenert: Har jo spart på gravidklærne mine fra sist, men de er aaltfor store nå, veide jo noen kilo mer sist jeg var gravid. Mulig jeg kjører "strikk-i-knappehull-trikset" ei stund til, til jeg er langt nok på vei til at det føles ok å ha på seg gravidbuksene (gleder meg foresten til gravid-bukser, de er såå behagelige!)

Skal foresten på første svangerskapskontroll neste fredag :hjerte:

Og i morgen er det fullgåtte 10 uker! :hoppendeglad:

Ønsker alle ei finfin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en alldeles deilig fredagskveld og nyt at helgen har nettopp startet! :klemmer:

Her blir det lasagne,ferdigkjøpt - som standard på fredagskvelden :)

Høres ut som F var helt perfekt på den forsinkede 1års kontrollen, rundt 9,7 var A også :ler: men han er nok ikke så lang som F ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en alldeles deilig fredagskveld og nyt at helgen har nettopp startet! :klemmer:

Her blir det lasagne,ferdigkjøpt - som standard på fredagskvelden :)Høres ut som F var helt perfekt på den forsinkede 1års kontrollen, rundt 9,7 var A også :ler: men han er nok ikke så lang som F ennå ;)

Høres ut som om A er en perfekt en han òg :wink:

Good helg Line :klemmer:

------

For en deeeeeiilig lørdag!! :biggrin: Gikk å la meg halv10 i går, og våknet halv7, deilig uthvilt, av F som ropte "paaaappaaaa!" Koste i senga i nesten 1 time (!!!) for vi stod opp alle 3. Laang frokost, så pusling med div på gulvet med F, før F tok seg en dupp i 2 timer --- på de 2 timene fikk jeg vaska stua/kjøkkenet, lagd lunsjmuffins (med skinke,pepperoni og paprika, gode for både stor og liten :sikle: ) og drukket kaffe & lest aviser :tommelopp: Ettermiddagen ble tilbragt i byen, og nå er F i seng, mens vi straks skal spise lasagne (inspirert av Line ;) )

Kjøpte frestn den heerligste, styggsøte lenestolen til F i dag (etter tips fra Belle) -- en knæsjgrønn "plysjlenestol" fra Jysk! :lol: (egentlig ganske stygg, men går når det er i ministørrelse :ler: ) F satt som en konge med en liten skål med kjeks og titta på barnetven :nigo:

Og, :strix: for 10 uker i dag!! Lilleknert i magen er nå et foster! :hjerte: ...lurer veldig på hvem det er som vokser der inne... Begynner å bli litt mer virkelig nå. Gleder meg veldig til magen begynner å komme (og det ikke lengre bare er tiiidenes oppblåst-mage), og til å kjenne bevegelser :rodmer:

Ønsker alle en finfin lørdagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med oppskriften på babyuggsene. :nigo: Og forresten, når hun skriver hekle 2 fm sammen, eller 3 st sammen, mener hun stavgrupper og redusering. Måtte prøve og feile en del før jeg fant ut det. :fnise:

Se her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aj, nå ble jeg veldig nygjerrig på den styggpene lenestolen til F! Har du bilde/link??

Så F sitter rolig og ser på barnetv? Der er ikke vi :ler: Kan innimellom sitte rolig på fanget og se på reklame, spesielt klesreklame fra cubus er interessant :fnise:

Grattis med 10 uker! Tenk at du skal bli 2 barnsmamma Monthe! :hjerte: Det blir fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom fra mobilen så får ikke til å sitere!

Belle : Tuusen takk for oppskrift på booties, den skal jeg overbringe til svigermor :klemmer:

Line : har lagt ut bilde på Facebook :wink: .....sitter ikke så veeldig lenge å ser på barnetven altså, 5 min holder i massevis (gjerne mens han turner rundt samtidig ;) )

jaa, tenk det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kommer farfaren til F og passer F på kvelden -- jeg og mannen skal på kino og se "Kon-Tiki". Gleeeder meg sånn! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...