Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Heihei :vinke:

Innom fra mobilen, har ikke fått internett i nyhuset enda :wink:

Vi har fått på plass det aller meste, og hjemmet vårt begynner å ta form! Og det er så fiint :rodmer:

F har også funnet seg godt til rette, han elsker all tumleplassen, og han sover fortsatt godt om natten :)

På torsdag reiser jeg og F til Trøndelag for å dra i konfirmasjon (mannen skal jobbe), det blir kjekt! Og jeg gleder meg allerede til å komme hjem igjen på søndag :)

Og, må :strix: for F som er hele 10 måneder i dag :hjerte: ....tenk, om 2 måneder er han 1 år :daane:

Finfin uke til alle :sol:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med F's 10 mnd-dag!! :bursdag: Og grattis i nytt hus!! :strix:

Tenker dere rydder på plass og fikser og ordner det hjemmekoselig nå :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med F's 10 mnd-dag!! :bursdag: Og grattis i nytt hus!! :strix:

Tenker dere rydder på plass og fikser og ordner det hjemmekoselig nå :)

Taakk :)

Ja, begynner å bli nå. Men ohoooi så mye ting vi har, kan ikke skjønne hvordan vi hadde plass til at i leiligheta vår :wink:

Håper alt er bra med deg/dere :klemmer:

-----

Hei hei :vinke:

Lite KGtid nå til dags, føler jeg løper rundt meg selv for tiden. F er i full fart absolutt hele tiden, høyt og lavt og hit og dit, og når han tar en dupp så er det alltids noe som må flyttes på/pakkes ut av/ryddes på plass/sorteres/ordne/vaskes, puh :klaske: Huset begynner å ta form, men fortsatt mange kasser med ting igjen. Blir Ikeatur i helga, må bla. ha ny tvbenk, klesskap, sittemøbler til stuen nede + en hel masse annet småplukk :shopping: Har som mål å få ryddet på plass alle klær i løpet av uka (så fort skapene er på plass). Har også begynt på diverse "male-prosjekter", dvs å male alle loppisfunnene som har stått "glemt" i garasjen (har vært et ørlite irritasjonsmoment for mannen :fnise: ). Har pussa og grunnet to kommoder og en benk i dag og i morgen skal jeg ta det første strøket. Tror de blir veldig fine :jepp:

På jobbfronten så har jeg vært på enda et jobbintervju, som jeg virkeligvirkeligviiirkelig vil ha. Og jeg har fått tilbud om den jobben som jeg var på intervju på for noen uker tilbake.. Det er en spennende jobb, men litt utenfor "mitt felt". Litt vanskelig situasjon, for jeg vil VIRKELIG ha den jobben jeg var på intervju på nå sist, men kan jo ta lang tid før jeg får noe svar (kommunen er ikke akkurat kjent for å være så raske :sjenert: ), og vet ikke om jeg "har råd" til å la den andre jobben gå fra meg, når jeg må ha en dagjobb fra høsten av... Forhåpentligvis løser det seg av seg selv (feks ved at den jobben jeg har fått tilbud om er trege med å sende ut pairene som jeg skal skrive under, samt at den andre jobben er raske å gi tilbakemelding)

På F-fronten er alt bra. De gode nettene fortsetter, med en amming fra 19 - 06/07, og han har funnet tilbake til "sovne-av-seg-selv-i-senga-si på kvelden :tommelsmil: Han er blitt en kløpper på å reise seg/sette seg og gå rundt møblene, så jeg tror ikke det er så veeldig lenge til han prøver seg på noen skritt. Ellers så babler han noe enormt, og nå ventes det veldig på at han skal si "mamma" :) Han tester veldig grenser for tiden, og vet veeldig godt hva han ikke får lov til, når han halvveis borti planten/lampa/stikkkontakten/etc stopper opp, titter på meg, rister på hodet og ler :fnise:

På bryllupsfronten så er alt i rute. Tror jeg. Owæææh, det er under 2 månder igjen!! :bond: Har booket time for prøveoppsett hår/sminke og prøvesmaking av menyen. I morgen skal vi til en salong her i nærheten og mannen sal prøve klær :rodmer: Bordkort og alt sånt papirgreier surrer rundt oppi hodet, må sette meg ned og prøvelage en kveld når vi har kommet oss i orden.

Ja, det var litt av det som rører seg oppi hodet mitt for tiden :fnise:

Håper alle har det bra, fin fin uke til dere :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tester veldig grenser for tiden, og vet veeldig godt hva han ikke får lov til, når han halvveis borti planten/lampa/stikkkontakten/etc stopper opp, titter på meg, rister på hodet og ler :fnise:

:hoho: Sånn er det her også! :jepp: Han skjønner hva "nei" betyr, og hvor det er off limits, men må stadig sjekke om vi følger med... :ler:

Koselig å høre fra deg igjen da :) Skjønner det er mye å gjøre når alt skal inn i nytt hus, OG det er bryllup om bare 2 mnd! :daane:

Håper du får tilbud fra jobben du virkelig har lyst på, det er jo lov å purre på de også, og si fra at "jeg har fått et annet tilbud", men vil helst til dere.... :hjerte: når tar dere en avgjørelse... bla, bla..

Jeg syns det er skikkelig digg å jobbe igjen, anbefales! :fnise: Men kortere dager hadde ikke vært å forakte da. Er travelt fra man kommer hjem og til leggetid. Får ikke slappet av 5 min liksom... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Sånn er det her også! :jepp: Han skjønner hva "nei" betyr, og hvor det er off limits, men må stadig sjekke om vi følger med... :ler:

Koselig å høre fra deg igjen da :) Skjønner det er mye å gjøre når alt skal inn i nytt hus, OG det er bryllup om bare 2 mnd! :daane:

Håper du får tilbud fra jobben du virkelig har lyst på, det er jo lov å purre på de også, og si fra at "jeg har fått et annet tilbud", men vil helst til dere.... :hjerte: når tar dere en avgjørelse... bla, bla..

Jeg syns det er skikkelig digg å jobbe igjen, anbefales! :fnise: Men kortere dager hadde ikke vært å forakte da. Er travelt fra man kommer hjem og til leggetid. Får ikke slappet av 5 min liksom... :sjenert:

Haha, ja, kan jo ikke ha noe av at mamma & pappa har fokus på noe annet :fnise: Når det gjelder jobben så nevnte jeg når jeg var på intervju at jeg hadde fått et annet tilbud, sånn på tampen når jeg var på tur ut døra. Føler ikke det blir helt rett å ringe og purre på de, vet jo at det kan ta litt tid i kommunen..Men har veldig lyst :sjenert:

Kjenner jeg trives veldig hjemme for tiden, men har vært innom tanken på at jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen også.Være lit fag-Mon , ikke bare hjemme-Mon :jepp: ..og det hadde ikke vært helt feil at mannen virkelig hadde fått oppdage hvor travlet det er å gå hjemme med :lur:;) Goood helg Line :klemmer:

------

I dag har jeg en skikkelig fredagsro. Har vært på en aldri så liten handlerunde og har fylt opp kjøkkenskap og fryser, og kjøpt meg ny bukse og litt div på Kremmerhuset :hjerte: Og jeg har vasket hele underetasjen samt lofsttua og trappa :hoppe: Eelsker lukta av grønnsåpe! *har blitt husmor*

Når mannen kommer hjem fra jobb skal vi ikke gjøre noe som helst (iallefall ikke etter F har lagt seg :fnise: ) . Vi skal la pappesker og flytterot bare være, og ligge langflat i soffen og spise snop og se på tven. Gleeeder meg :nigo: I morgen går turen til Trheim og Ikea, mens F skal være hos svigermor.

Ønsker alle en flott helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F har sovet hele natta :hoppendeglad:

La seg 1830, og våkna 0615!! :nigo:

Nå er 2 stk uthvilte foreldre på vei til Ikea, mens F koser seg hjemme med farmor:) Goood lørdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F har sovet hele natta :hoppendeglad:

La seg 1830, og våkna 0615!! :nigo:

Nå er 2 stk uthvilte foreldre på vei til Ikea, mens F koser seg hjemme med farmor:) Goood lørdag til alle :vinke:

OMG!!!!! Gratulerer! Så fantastisk deilig :nigo:

Kan jeg spørre hvordan soverutinene deres er på dagen nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!!!!! Gratulerer! Så fantastisk deilig :nigo:

Kan jeg spørre hvordan soverutinene deres er på dagen nå... :sjenert:

Jaa :nigo:

Klart du kan spørre, og her skal du få en avhandling :fnise: De siste 2 månedene har han sovet 2x2timer, men den siste ukahar han hatt en liitendupp på ca 30 min på formiddagen og en lengre dupp på 1,5-2 timer på ettermiddagen, sånn rundt 14/15tiden. Lurer på om vi beveger oss mot 1 dagdupp om ikke lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Kjempevellykket dag i går, både for store og små -- F hadde kost seg masse hjemme med farmor, og vi fikk handlet alt på listen, og litt ekstra, på Ikea! :nigo:

1 amming 01.40 i natt, og tidlig på`an i dag, våken kl 05.15 :Gjesp: I dag skal vi å hente de siste tingene i gamleleiligheten (overtakelse på tirsdag), samt skru sammen klesskap og hylle til Fs rom. Og pappa og minstesøs kommer en tur på besøk :hjerte:

Fin fin søndag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!! :kaffekopp:

F sov jaggu natten igjennom i natt og :hoppe: Tidlig morgen, kl 0530, men det får en tåle :jepp: (la oss kl 22 i går så er vel mer uthvilt enn noensinne :fnise: )

Fikk ikke skrudd opp klesskap i går for det tok mye lengre tid å kjøre de siste flyttelassene ( blir jo aaldri tomt :daane: ) men håper å få gjort det i dag, er lei av å ha klær over hele soverommet. Eller skal jeg male det siste strøket på "loppismøblene" når F har lagt seg i kveld, de blir knallfine! :jepp:

F har nå kommet med sine første, "målretta" ord; "tutt-tutt", "titt-titt" og "nei" ( :ler: ) Og han har oppdaget Briovogna si, og går rundt på gulvet mens han holder seg i den, flinkisen :hjerte:

Finfin mandag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Da har jeg oppdatert meg i treningsdagboka di og litt her inne :)

Jammen mye som pågår hos deg om dagen; bryllupsforberedelser, nytt hus med alt det innebærer, jobbsøking og en aktiv krabat på ti måneder :ler: .

Pass på at du får litt egentid og da! Ta deg et varmt bad f.eks. og slappe helt av! Må ikke være helt utslitt til bryllupet!

Ha en flott dag MonThe! Krysser fingrene for at du får drømmejobben - og det før den andre jobben begynner å purre på svar!

Selv gleder jeg meg til å begynne å søk på jobber - men det blir ikke før til høsten for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Da har jeg oppdatert meg i treningsdagboka di og litt her inne :)

Jammen mye som pågår hos deg om dagen; bryllupsforberedelser, nytt hus med alt det innebærer, jobbsøking og en aktiv krabat på ti måneder :ler: .

Pass på at du får litt egentid og da! Ta deg et varmt bad f.eks. og slappe helt av! Må ikke være helt utslitt til bryllupet!

Ha en flott dag MonThe! Krysser fingrene for at du får drømmejobben - og det før den andre jobben begynner å purre på svar!

Selv gleder jeg meg til å begynne å søk på jobber - men det blir ikke før til høsten for min del.

Heeiii :vinke: Lenge siden sist! Du må ha falt ut av mine innlegg *ut å lete etterpå* Vettu, har faktisk store planer om å ta meg et varmt bad i det fortsatt utesta badekaret vårt :jepp: Håper du også har en fin dag, og at alt er bra med deg og den lille familien din :klemmer:

------

I dag skal "loppismøblene" monteres, dvs. knotter skal skrus på og de skal inn i hus - gleeder meg :nigo: Tvbenken ble skrudd sammen i går (ble skikkelig fint på loftsstua), og i dag SKAL klesskapet skrus sammen :opplyser: Barselsvenninne og jenta hennes kommer på besøk, og det er strålende solskinn så kanskje vi kan nyte plena litt i dag òg? :sol: Ikke de helt store 17.maiplanene, men får svigerfam på besøk, og gleder meg noe innmari til å ha på F bunaden :rodmer:

Finfin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frestn ikke hørt noe fra "drømmejobben" enda, og har fått tilsettingspapirene fra den andre jobben, som må signeres og returneres innen uka er omme. Altså, er suuperfornøyd med å ha fått jobb, og lønna er grei (går ikke ned i lønn sammenlignet med min gamle jobb, selv om det er dagjobb, ikke turnus), men hadde så lyst på den andre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ringt "drømmejobben" og forklart situasjonen :jepp: - da viser du også interesse.

Jeg har nok forresten ikke falt ut av dine innlegg, men har ny bok :)

Ha en fin 17.mai i morgen!!!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt "drømmejobben" og forklart situasjonen :jepp: - da viser du også interesse.

Jeg har nok forresten ikke falt ut av dine innlegg, men har ny bok :)

Ha en fin 17.mai i morgen!!!

Ja, kanskje jeg gjør det, har uansett ikke noe å tape! Åhhh, I see! *ut å lete etter ny-boka senere*

Håper dere får en flott feiring imårn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt 17. mai -- hele gjengen sov til klokka 08, deretter tok mannen + F et bad, og jeg en laaang dusj. Avslapping og kos her hjemme, og så kom svigerfam med stort og smått på besøk i 12tiden -- pølsesuppe, kaker og trivsel, og ble enige om at å møtes hjemme hos oss på 17.mai er en fin tradisjon som skal gjentaes neste år :hjerte: Etter aaltfor mye mat og kaker dro vi inn til byen for å se på borgertoget. Surt og kaldt, og F var allerede trøtt og sliten, men det var trivelig allikevel, og vi fikk sett ca halvparten før F ble superutålmodig og vi bare måtte dra hjem ;)

:hjerte: Kjente jeg var så vanvittig stolt der jeg vandra gjennom byen med den fineste sønnen, og den flotteste mannen :hjerte:

*følsom og rørt og lykkelig i dag jeg*

Håper alle har hatt en fantastisk fin feiring med sine nære og kjære! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Gratulerer så mye med nytt hus :)

Og nå nærmer bryllupet seg med stormskritt! Gled deg! Det er en fantastisk og uforglemmelig dag :rodmer:

Så flink lille F er til å sove om natta. Det er nok deilig når nattesøvnen faller på plass til både liten og stor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Gratulerer så mye med nytt hus :)

Og nå nærmer bryllupet seg med stormskritt! Gled deg! Det er en fantastisk og uforglemmelig dag :rodmer:

Så flink lille F er til å sove om natta. Det er nok deilig når nattesøvnen faller på plass til både liten og stor :jepp:

Heeii Ariel, så trivelig at du stakk innom :goodbye:

Jaa, veet, bare 7 små uker igjen til bryllupet :rodmer: Ja, det er vanvittig deilig nå når han har begynt å sove på natta, en helt ny hverdag for både han og foreldrene :jepp: Håper alt er bra med deg og lillemor, og mannen :klemmer:

-----

Har hatt ei helt fantastisk helg, med besøk av mamma og minstesøs fra fredag til lørdag (var bla ut å handlet "bryllupskjole" til mamma, den var så fiiin :hjerte: ), og jentekveld her hjemme i går. F var hos mamma, mens jeg hadde 6 venninner på ost, kjeks og vin. Superkoselig med skravling, og stas å få "vise fram" huset :wink:

Nå som det nærmer seg bryllup, og bryllupsreise skal jeg begynne å trappe ned på ammingen, med det målet at jeg skal være ferdig med ammingen til bryllupet. Nå ammer jeg han 4-5 ganger iløpet av ett døgn (1 morgen, 1-2 midt på dagen, 1 kveld,1 natt) Det er lenge siden jeg bestemte meg for dette, og nå begynner det å bli på tide, om jeg skal "rekke" å venne ham av. Synes det er sårt å tenke på, og synes det er veldig kos med amminga. Samtidig så kjenner jeg at jeg gleder meg litt til å "få tilbake" puppene mine, og til at jeg og mannen kan dele likt på nettene. Planen er å kutte ut ammingen gradvis, ved å kutte ett og ett måltid, og erstatte med NAN ifra kopp på dagen, og tilby NAN i flaske på kvelden/morgenen. Fra i morgen av skal jeg kutte ut det ene "dagmåltidet". Gruer meg, for F er veldig interessert i puppen (hadde en kort periode hvor han ikke var så interessert, men det har han tatt igjen for i ettertid :fnise: ) , og når han våkner fra dagduppene sine er han veldig "klengete" og vrir seg inntil/etter puppen. Og han blir veldig misfornøyd/frustrert om han ikke får.

Huff, gruer meg :sjenert::grine:

Sånn ellers så har jeg nå signert og sendt avgårde tilsettingspapirene på ny jobb :jepp: Hørte ikke noe fra "drømmejobben" (ringte før helga for å høre, men leder var ikke tilstede), men det føles greit, og jeg gleder meg til å begynne i nyjobben! Starter i midten av august, 1 års vikariat, 90 % stilling, med masse nytt å sette seg inn i, masse ansvar, og den store bonusen er beliggenheten -- 1 min å kjøre til jobb, og fra jobb er det 4 minutter å kjøre til Fs barnehage :tommelsmil: Blir bra dette :jepp:

Finne senga her nå, litt trett og redusert etter gårsdagens vininntak ;)

Håper alle har hatt ei strålende helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du vil trappe ned på ammingen frem til bryllupet.. Jeg personlig gruer meg veldig til å slutte med amming da jeg synes det er veldig kos :sjenert: Men kan jo ikke drive med det til hun blir 14 :fnise:

Kjenner til følelsen å vise frem nytt hus. Det er stas :) I allefall om man har blitt veldig fornøyd med hvordan det ser ut!

Kjenner jeg blir så glad på dine vegne med bryllupsforberedelser! :rodmer: Det er så mye gleder å forberede til bryllup, for ikke å snakke om føleleser! Også kommer dagen du har gledet deg til siden du var bittelita jente ( ihvertfall jeg :fnise: ), også blir dagen mest sannsynlig helt perfekt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...