Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Fin natt i natt også - sov fra 19-23, amming, sov så til 04.30, amming, sov til 06.15, da var det opp og hopp :)

Hvis nettene fortsetter slik så er det ikke så om og gjort for meg å få nattavvent, vi får se det an.

De siste fire nettene har han foresten sovna med en gang han har blitt lagt, uten noe skriking og styr -- deeilig! Flinke gutten :jepp:

I dag skal vi på lunsj hos barselsvenninne. Det er siste dagen hennes i permisjon, før hun starter på jobb igjen. Glad det ikke er meg. Hadde ikke vært klar i det heele tatt. Så glad jeg har muligheten til å være hjemme ut sommeren. Det skal nytes :hjerte:

God fredag til alle :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God formiddag :kaffekopp:

Finfin natt i natt -- sovna når han ble lagt 19, sov så til 02 (:hakeslepp:) før han våkna. Amming, og noen runder fram og tilbake før han sovna etter ca 15 min. Sov så til 05.30 - over i vår seng, amming, og så opp og hopp like før 08 :nigo:

Nå er jeg i full gang med å pakke ned kjøkkenskapene, mens F sover ute i vogna si. Senere blir det en tur til byen, må ha en ny bukse :jepp:

Gooood lørdag :vinke:

-----

Var foresten å tok stinga på tåa i går. Tåa er fortsatt betent, men legen mente på at det burde gi seg etter en uke med grundig rensing hver dag. Skjønner ikke at det skal være sååå j*vla vanskelig å bli kvitt en betennelse i ei tå, kompilsert hjernekirurgi går jo raskere!!!! :sur:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink F er til å sove om natten :jepp: Ikke annet enn imponerende ;)

Det blir spennende at dere snart overtar nytt hus, kan tenke meg dere gleder dere :nigo:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink F er til å sove om natten :jepp: Ikke annet enn imponerende ;)

Det blir spennende at dere snart overtar nytt hus, kan tenke meg dere gleder dere :nigo:

:blomst:

Ja, flinke gutten :rodmer: ...ergrer meg nesten litt å tenke på all den tid jeg har brukt på å tenke på søvnmønster/hva vi må gjøre annerledes/etc, for det gikk seg bare til når han var klar for det tror jeg :)

Jaa, gleder meg ufattelig mye - blir sååå kjekt :hoppe: Håper alt er bra med deg og lille smule :rodmer:

:klemmer:

-----

Hei :vinke:

Lever i beste velstående altså, er bare litt travel for tiden. Hektisk helg, og har vært noen dager hos familien i nabobyen. I dag har vi vært på trilletur med ei venninne, hatt kaffebesøk av ei anna venninne og vært ute og lekt med nabogutten :)

F er fortsatt like flink til å sove om natten, så dette går virkelig veien altså :tommelopp: Ellers er vi godt igang med pakking og planlegging av flytting, og driver også litt med bryllupsting innimellom. Puh, blir nesten litt svett bare av å tenke på det :fnise: Kjenner det skal bli godt å komme seg inn i nyhuset og senke skuldrene pitelitt. Før de sikekrt fyker opp igjen jo mer vi nærmer oss bryllup :daane:

Håper alle har det bra, skal innom og oppdatere meg iløpet av kvelden :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :kaffekopp:

Finfin natt i natt! F sovna 19, sov til 01, fikk ei flaske MME (fordi jeg hadde drukket rødvin på venninnekveld), og sov til 05.50, da var det opp og hopp :tommelsmil: Den ekstremt gode natten har nok en sammenheng med at han spiste veldig godt på dagen i går - stor prosjon med grøt til både frokost og kvelds, beger med frukt til lunsj og litt til dessert etter middagen, og jaggu spiste han ikke middagsglass i går også (et halvt et), for første gang!! :hoppe: Måtte Nestle sin "Pappas fullkornspasta Toscana" til! (...mammas hjemmelagde duger iallefall ikke :fnise: )

Når F våkner nå skal vi treffe søskenbarnet mitt. Hun er blomsterdekoratør, og jeg håååper hun vil ta på seg å ordne blomstene til bryllupet :blomst: I går vi foresten å lagde ønske/gaveliste til bryllupet på , nå begynner det virkelig å nærme seg!! :rodmer:

Og dere? Måå bare skryte litt -- jeg har gått ned 10 kg!! :hoppendeglad:

Fin fin fredag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarntreffings var kjempekoselig, OG hun tok på seg å ordne med blomster til bryllupet!! :hoppe: Hun kunne fortelle meg at det desverre ikke er sesong for de blomstene jeg egentlig hadde ønska meg (peoner), men tror vi kom fram til en god løsning allikevel, hun hadde masse gode ideer og forslag, det blir nok fiiint :rodmer:

Fikk også svar fra kompis i dag -- han har tatt på seg det ærefulle oppdraget å være toastmaster!! Nå begynner ting virkelig å falle på plass!! :hoppendeglad:

Nå skal jeg straks finne senga, i morgen har vi planer om en tur på loppis + pakke ned gjesterommet.

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har foresten fått svar fra kommunen om at vi har fått plass på "rettsida" av byen (altså motsatt side av der vi egentlig søkte, før vi visste vi skulle flytte). Dvs at vi vil få 5 minutter til bhgen isteden for 40!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foresten fått svar fra kommunen om at vi har fått plass på "rettsida" av byen (altså motsatt side av der vi egentlig søkte, før vi visste vi skulle flytte). Dvs at vi vil få 5 minutter til bhgen isteden for 40!! :hoppe:

Oj, det var flaks da! :nigo: Her venter vi fortsatt på et tilbud i det hele tatt.. :sjenert:

Gøy at ting begynner å falle på plass mht bryllupet, nå snakker vi detaljer liksom :ler:

Høres ut som du har ganske bra netter nå også.... Det er topp! :tommelopp:

Ha en super helg Monthe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var flaks da! :nigo: Her venter vi fortsatt på et tilbud i det hele tatt.. :sjenert:

Gøy at ting begynner å falle på plass mht bryllupet, nå snakker vi detaljer liksom :ler:

Høres ut som du har ganske bra netter nå også.... Det er topp! :tommelopp:

Ha en super helg Monthe! :klemmer:

Åh, har dere ikke fått svar enda? Når kan dere forvente å få det da? Her i kommunen er de ferdige med 2.opptaket nå! ...men er vel ikke helt på størrelse med Oslo kommune her da :fnise:

Jaa, og skal love deg det er en hel drøss av de der detaljene :daane: ...begynner å kjenne et snev av stress :wink: F sender over et drøss med sovestøv til lille A, sånn at du skal få hvilt deg! :klemmer:

-----

Da er den siste helga i denne leiligheten snart over. Tenk det, at neste helg bor vi i nyhuset :nigo: Piittelitt vemodig, men gleder meg noe enormt! Har fått pakket masse i helga, nå gjenstar det egentlig bare å pakke ned myke ting i søppelsekker (sengetøy/duker/håndduker/klær/yttertøy etc), men det tar vi på fredag. Og så må vi skru ned hyller og slikt som vi skal ha med oss. Rotboden, garasjen og utebodene lar vi stå til vi har kommet oss i orden i huset, for de nye eierne tar ikke over før i midten av mai :)

Den siste uka har jeg kuttet ned på dagammingen, og jeg merker godt at F har bedre matlyst, og spiser myye mer enn før. Før var det vanskelig å få i ham noe særlig mer enn en halv liten prorsjon med grøt i gangen, nå langer han innpå digre porsjoner, og smatter og koser seg med maten. Tror helt klart at det er en sammenheng mellom økt apetitt på dagtid og bedre søvn/mindre mat på natten :jepp: Vi er nå nede i 1-2 amminger på dagtid, i tillegg til "frokost-pupp" (når jeg prøver å lure ham til å sove lengre enn 06 :fnise: ) og "kveldspuppen" når han legger seg rundt kl 19.

Fin fin søndagskveld til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så godt å lese at nettene har blitt bra hos deg! :tommelopp: Og jeg liker det du sier om at du tror det går seg til når de er klare for det :jepp: (da er det håp hos meg også :fnise: ).

Han ligger fortsatt på eget rom, ikke sant?

Her har null pupp på dagtid (siden jobbstart) vært null problem. Jeg tilbyr han på dagen i helgene, men han er bare ikke interessert. Kan suge litt - til det begynner å renne, så gidder han ikke :overasket: :gjeiper: Men om natta er det nok mye kos og trøst i den fortsatt... :troest:

Hvor mye mat/måltider får han nå da? Her er er vi på 4 :jepp: + pupp morgen, kveld og natt.

Jeg blir litt forvirret over uke-tickereren din. Var det sånn at F kom ca 2 uker før A, eller var det mere? :klo:

Og gratulerer med 10 kg ned! :nigo: Det er jenta si det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så godt å lese at nettene har blitt bra hos deg! :tommelopp: Og jeg liker det du sier om at du tror det går seg til når de er klare for det :jepp: (da er det håp hos meg også :fnise: ).

Han ligger fortsatt på eget rom, ikke sant?

Her har null pupp på dagtid (siden jobbstart) vært null problem. Jeg tilbyr han på dagen i helgene, men han er bare ikke interessert. Kan suge litt - til det begynner å renne, så gidder han ikke :overasket: :gjeiper: Men om natta er det nok mye kos og trøst i den fortsatt... :troest:

Hvor mye mat/måltider får han nå da? Her er er vi på 4 :jepp: + pupp morgen, kveld og natt.

Jeg blir litt forvirret over uke-tickereren din. Var det sånn at F kom ca 2 uker før A, eller var det mere? :klo:

Og gratulerer med 10 kg ned! :nigo: Det er jenta si det :)

Jeg blir litt forvirret av den tickeren selv også :fnise: F er født 1.juli :)

Ja, ligger fortsatt på eget rom. Henter han stort sett inn på vårt rom i 5-6tiden, i håp om å lure ham til å sove litt lengre ved å amme i senga :wink: . Synes det fungerer veldig greit slik det er nå, så orker ikke "styre" med natt-avvenningen helt enda, når det har gått seg til såpass som det har, av seg selv.

Hvordan trives du på jobb? Og hvordan trives pappaen hjemme? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonThe! Der er du jo :) Hadde mistet deg ut av mine innlegg. Er alt bra? Så fint at sovingen går bedre, det betyr virkelig mye for humøret. Lykke til med flytting! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn har alt å si, godt å høre det går bedre :jepp: Og lykke til med flytting ja. Når den kjedelige delen(flytte ut) er over starter det morsomme med innredning osv. Det er så GØY!!

(Sushi, har du ikke dagbok lenger? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, slettet den (gjenkjennelsesangst osv...) etter å ha vært inaktiv en stund. Kanskje det blir en ny dagbok en gang :)

Edit: Ikke du heller?

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trives du på jobb? Og hvordan trives pappaen hjemme? :klem:

Akkurat, så da er F 3 uker eldre enn A ;) Greit å vite, lettere å huske det :ler:

Det har jo gått overraskende bra å komme tilbake til jobb :jepp: . Jeg grudde meg fælt og var redd for at det skulle være tårevåte avskjeder og gjensyn (som jeg har hørt rammer andre her inne :grine: ), men faktisk så er det utrolig deilig å få tenke på noe annet enn baby 24/7, og få være gamle meg liksom :ler: Selv med lite nattesøvn så går det supert, helt sprøtt :eeeh:

Går strålende med pappa og A sammen også. Og det hjelper jo godt på med at jeg kan fokusere på jobb når jeg er der. Han har hendene fulle med A som reiser seg overalt og klår på alt mulig, så han har vel skjønt at det ikke er så "avslappende" å være hjemme :fnise: Nå er han på 3. uka og har forstått at de må finne på noe mere daglig, og ikke bare bli sittende hjemme - for da kjeder A seg max og er max krevende også. Så i morra skal de på åpen barnehage ;) Kjære har også overrasket positivt med å ta vare på huset oppi i det hele også. Han kan faktisk rydde! Og gjør det daglig :hakeslepp::nigo:

Endelig er A lagt, og jeg har 1, 5 timer å roe ned på før jeg legger meg :sove: Det er litt stress da og jobbe 100 %. Et par timer mindre jobb og et par timer mere fritid/søvn hadde ikke gjort noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slettet den (gjenkjennelsesangst osv...) etter å ha vært inaktiv en stund. Kanskje det blir en ny dagbok en gang :)

Edit: Ikke du heller?

Nei, ikke jeg heller. Var jo verdens mest håpløse på oppdatering :gjeiper:

Sorry MonThe for at vi flyter ut i dagboka di :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonThe! Der er du jo :) Hadde mistet deg ut av mine innlegg. Er alt bra? Så fint at sovingen går bedre, det betyr virkelig mye for humøret. Lykke til med flytting! :hoppe

Heii :vinke: Ja, deilig med sammenhengende søvn, det gjør seg virkelig! :jepp: Håper alt er bra med deg og lillemor :klemmer:

Søvn har alt å si, godt å høre det går bedre :jepp Og lykke til med flytting ja. Når den kjedelige delen(flytte ut) er over starter det morsomme med innredning osv. Det er så GØY!!

Jaa, gleeeder meg :bolledeig: Håper alt er bra med deg og lisjgutt :klem:

Akkurat, så da er F 3 uker eldre enn A ;) Greit å vite, lettere å huske det :ler

Det har jo gått overraskende bra å komme tilbake til jobb :jepp . Jeg grudde meg fælt og var redd for at det skulle være tårevåte avskjeder og gjensyn (som jeg har hørt rammer andre her inne :grine ), men faktisk så er det utrolig deilig å få tenke på noe annet enn baby 24/7, og få være gamle meg liksom :ler Selv med lite nattesøvn så går det supert, helt sprøtt :eeeh

Endelig er A lagt, og jeg har 1, 5 timer å roe ned på før jeg legger meg :sove: Det er litt stress da og jobbe 100 %. Et par timer mindre jobb og et par timer mere fritid/søvn hadde ikke gjort noe :ler

Så bra det går så bra, både med deg og pappaen&A! Godt for deg å "bare" være Line, og godt for pappaen og få prøvd seg hjemme! :jepp: Håper det går seg til med nattesøvn hos dere snart, kan ikke annet enn å være imponert over at du holder ut -- lite søvn OG 100 % jobb!! Håper det hjelper å flytte A på "pappas kontorrom", lykke til! :)

:klemmer:

Nei, ikke jeg heller. Var jo verdens mest håpløse på oppdatering :gjeiper

Sorry MonThe for at vi flyter ut i dagboka di :klemmer

Bare koselig det :skravle:

----

Tidenes beste natt!! La seg kl 19. Og sov da helt til 04.30!!!!! :hakeslepp: Sovna etter amming, og sov da til 07.30!!! :nigo: Jeg våkna faktisk før han, og ble liggende å høre på fuglekvitteret utenfor vinduet! :sleep:

I dag har vi ingen spesielle planer. Blir vel litt pakking :lur: Finfin tirsdag til alle :vinke:

Skal foresten på jobbintervju på torsdag. Gruuuer meg. Men er litt spennende òg! :bond:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Fin natt, sov til 02, amming, så var det opp og hopp 05.20. Litt for tidlig for min smak, men hadde jeg bare lagt meg til "rett tid" så hadde jeg ikke vært så trett :wink:

I dag kommer barselsvenninne på besøk, og i ettermiddag har vi en lekedate med naboen. Eller skal jeg ta ned gardinene på alle rom, og skru ned de siste hyllene som skal være med :) Bare 2 dager igjen til vi tar over nyhuset :hoppendeglad::bolledeig:

Fin fin onsdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...