Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Er det puppenekt også, i tillegg til grøtnekt?

Vi gir Nestle sin 6mnders (den blå, husker ikke helt om det er havre/bygg eller hva det er :P ) . Innimellom får han også litt den med banan og aprikos :)

:klem:

Han har spist bra med pupp så langt i dag, tror egentlig han er på normalen når det gjelder pupp. Generelt ganske ukonsentrert på dagtid :gjeiper: Fikk faktisk lurt i han litt grøt nå nettopp - den med banan og fersken ;) Men vi snakker små porsoner her altså. Halv desiliter kanskje....

Det er så morsomt når de veiver med hendene og slår til skjea sånn at grøten går vegg-i-mellom, putter fingre fulle av grøt i munnen, håret og tar tak i tærne/sokkene for å putte dem i munnen også.. :daane::roll::fnise: Der har du stått og tint opp frukt-bit, tilsatt malt og målt opp vann og rørt og smakt til rett temp og konsistens så spiser de kanskje en t-skje til sammen. Man får testet tålmodigheten :ler:

Bra nettene er bedre hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så morsomt når de veiver med hendene og slår til skjea sånn at grøten går vegg-i-mellom, putter fingre fulle av grøt i munnen, håret og tar tak i tærne/sokkene for å putte dem i munnen også.. :daane::roll::fnise: Der har du stått og tint opp frukt-bit, tilsatt malt og målt opp vann og rørt og smakt til rett temp og konsistens så spiser de kanskje en t-skje til sammen. Man får testet tålmodigheten :ler:

:ler:

Spiser ikke så store porsjoner her heller, sikkert rundt en halv desiliter med grøt her også. Og til lunsj spiser han 4 eller 5 terninger med frukt/grønnsaksmos :)

God lørdag til dere :klem:

-------

Skulle ikke ha snakka om at nettene er bra, da snur det selvfølgelig :daane:

De to siste dagene/nettene har det bare vært tull, både med dag- og natt-soving :sjenert: Mye gråting/sutring og synes han virker "anspent" og kavete, og har vansker med å finne roen. Virker som om han klør noe innmari i munnen, og i tillegg har han ikke bæsja på 4 dager. Har forsøkt å gi sviskemos flere dager, men han griner på nesa og det komemr ut igjen. Men fikk lurt i han litt malt OG sviskemos sammen med pæra i dag, så håper det blir en skikkelig bleie iløpet av dagen :sukk:

Ellers så skal vi en liten tur i bursdag til ei lita prinsesse, og så gledes det noe innmari til mannen kommer hjem fra jobb i ettermiddag og tar helg (så jeg og får litt helg :fnise: )

God lørdag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull her for tiden, føler ingenting er på stell :sukk: Lillemann sover dårlig om dagen, om kvelden OG om natta, og i det siste har han fra han blir lagt rundt 19 våknet ca en gang i timen, er urolig og kaver.. Er noe som plager ham, stakkars liten.

I tillegg sover han dårlig om dagen (vi er tilbake til 30 minutters duppen), og hyler og skriker med en gang jeg går ifra ham (kan ikke engang gå tre meter bort fra ham for å gå på kjøkkent selv om han ser meg heele tiden, for vi har åpen løsning). Og dagen starter i 6 tiden om morran..

Mannen står opp med ham de morgenene han er hjemme, men han får han ikke til å sove (ifølge ham selv..) , og har det med å komme inn å vekke meg med en gang lillemann er grinete, for da er han sikkert sulten eller trett, og da må jo jeg gjøre noe. Og da har jeg gjerne ligget våken ei stund og hørt på at lillemann sutrer, for våkner jo med en gang han knirker... Mao blir det ikke så mye hviling..

Er sliten jeg -- føler at alt er styr, og at ingenting kommer av seg selv her i huset :sjenert:

Uff, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg MonThe :sjenert:

Slitsomt med sånne dager hvor man føler at alt er feil.. Er det noe som kan prøves annerledes da tror du eller er det tenner, magevondter el sånne ting som lillemann sitt problem?

God klem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg MonThe :sjenert:

Slitsomt med sånne dager hvor man føler at alt er feil.. Er det noe som kan prøves annerledes da tror du eller er det tenner, magevondter el sånne ting som lillemann sitt problem?

God klem til deg :klemmer:

Takk for god-klem :klemmer:

Vet ikke jeg.. Kan ikke se hva vi evt kan gjøre annerledes.. :klo: Tenker det er tenner på gang.. Samtidig så har vi venta på disse tenna i noen måneder nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her... Har trodd det er tenner om han surver i lengre tid nå, men.. de kommer vel en dag :sjenert:

Håper natten blir bra og at du får sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff Monthe :klemmer:

Du får trøste deg med at du ikke er alene! Jeg har følt det sånn maaaange ganger og stadig vekk ;) Spesielt på det at det er jeg som "mamma" som har alle løsningene :roll: Men, det går over - helt sikkert :jepp:

Og du skal ikke se bort i fra at det kommer en tann snart nå heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her... Har trodd det er tenner om han surver i lengre tid nå, men.. de kommer vel en dag :sjenert:

Håper natten blir bra og at du får sove godt!

Ja, de må jo komme snart! :klem:

Huff Monthe :klemmer

Du får trøste deg med at du ikke er alene! Jeg har følt det sånn maaaange ganger og stadig vekk ;) Spesielt på det at det er jeg som "mamma" som har alle løsningene :roll: Men, det går over - helt sikkert :jepp

Og du skal ikke se bort i fra at det kommer en tann snart nå heller...

Godt å høre at andre har det likens, selv om man ikke ønsker andre å ha det sånn.. Ja, du skjønner :klem: Det blir fint når småttisene blir litt større, og ikke fullt så avhengig av mamma/pupp, da kan pappaene ta aalt ansvar (mens vi drar på spaweekend og sånt *drømmer* :ler: ) Håper nettene går seg til hos dere også snart, føler virkelig med deg! :klemmer:

---------

Gårskvelden/natten har vært bra, har spist ca 3.hver time fra 19-07, men det er jo helt greit :hoppe: (tør nesten ikke si det)

Passet bra med sove-gutt i gårkveld, for mamma kom på besøk i går, og kvelden ble tilbrakt rundt kjøkkenbordet, med scrapping og skravvel, og litt godt i glasset :) Begynte på bryllupsinvitasjonene, og de blir såååå fine :rodmer: Har lagd 19 invitasjoner (men ikke pynta de), så i dag skal jeg ut å kjøpe litt perler/bånd etc å pynte med, samt ark til å lage resten :)

Mamma skal være her til i morgen, det er så koselig! Håper jeg får et like godt forhold med mine barn som jeg har med mammaen min :hjerte:

Ønsker alle en flott torsdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med besøk av mamma - og så supermoro å lage bryllupsinvitasjoner!

(Hvisker: håper det går bra med sovninga inatt også!)

Vi får besøk av svigermor fra H i helga. Oh yes. Manner meg opp nå, vet jeg får kritikk fra det sekund de kommer inn døra. Har sikkert ikke vaska godt nok (nesten så jeg bare dropper hele vaskinga), lillejenta kan ikke nok, går i for skitne klær, de liker ikke maten jeg serverer, og vi får nok høre litt av hvert om oss selv også. Stønn. Sist vi var sammen med de presterte hun å si at jeg og mannen min var de hun kjente som passet dårligst sammen. Jeps, hun sa det rett til oss. Takk-skal-du-faen-meg-ha-liksom.

Nok om det. Følte bare for å skrive det, for jeg vet at du forstår, har hørt rykter om en oldemor, var det ikke så?

Nope, nå skal skal jeg legge meg, sove godt, og prøve å komme på noen gode ting å si tilbake :)

God helg, lykke til videre med trening, og nyyyt helg, mann og barn!

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med besøk av mamma - og så supermoro å lage bryllupsinvitasjoner!

(Hvisker: håper det går bra med sovninga inatt også!)

Vi får besøk av svigermor fra H i helga. Oh yes. Manner meg opp nå, vet jeg får kritikk fra det sekund de kommer inn døra. Har sikkert ikke vaska godt nok (nesten så jeg bare dropper hele vaskinga), lillejenta kan ikke nok, går i for skitne klær, de liker ikke maten jeg serverer, og vi får nok høre litt av hvert om oss selv også. Stønn. Sist vi var sammen med de presterte hun å si at jeg og mannen min var de hun kjente som passet dårligst sammen. Jeps, hun sa det rett til oss. Takk-skal-du-faen-meg-ha-liksom.

Nok om det. Følte bare for å skrive det, for jeg vet at du forstår, har hørt rykter om en oldemor, var det ikke så?

Nope, nå skal skal jeg legge meg, sove godt, og prøve å komme på noen gode ting å si tilbake :)

God helg, lykke til videre med trening, og nyyyt helg, mann og barn!

Klemmer fra meg

Heii :vinke: Så koselig at du titter innom Milla! Følger med deg jeg også ;) Håper det gikk greit med svigermorbesøk, og at du hadde ei fin helg. Og at du får ei flott helg med den fine familien din :klem:

Gratulerer med 7 mnd-dagen til F i går! :bursdag::nigo:

Taaakk :rodmer:

-------

Dårlig på å oppdatere her inne for tiden. Dagene bare flyr, og F er ikke så veeldig glad i at mammaen sitter på dataen, tar nemlig fokus bort fra ham det sjø :ler:

Nå er lille F blitt 7 måneder! :rodmer: Han feira dagen med å begynne å åle seg framover, flinke gutten :hoppendeglad: Så nå har vi måtte flytte bort diverse pynt fra gulvet/F-høyde, og det er litt travlere, nå som han kommer seg fram (og ikke bare bakover/sidelengs :fnise: ) Han er oppe på alle fire og vugger fram og tilbake også, men enn så lenge åler han seg fram ved hjelp av hendene, istedenfor å krabbe :)

Ellers er vi oppe i tre måltider med fast føde om dagen, og han er blitt en matglad liten :) Magen er på stell, etter at vi begynte å gi sviskemos til lunsj hver dag (blander det med div. frukt for å få litt variasjon), og nettene er stort sett greie, med 2-3 amminger fra 19-06/07. Tennene er nok like rundt hjørnet også, for nå kjenner jeg kuler nede i gommene (eendelig!!)

På bryllupsfronten så er det meste i rute, og i går sendte vi ut invitasjonene :rodmer:

Må løpe, F er på full fart bort til kattematen på kjøkkenet:ler:

Finfin helg til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om deg i natt faktisk :sove::ler:

Vi skulle nemlig ut å spise :spise: Du og mannen din, jeg og min - litt usikker på babyene... men jeg hadde et svare strev med å samle amme-innlegg, bh'er, pledd, tepper og masse greier :daane:

4 th element het restauranten - ditt forslag ;)

God helg! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om deg i natt faktisk :sove::ler:

Vi skulle nemlig ut å spise :spise: Du og mannen din, jeg og min - litt usikker på babyene... men jeg hadde et svare strev med å samle amme-innlegg, bh'er, pledd, tepper og masse greier :daane:

4 th element het restauranten - ditt forslag ;)

God helg! :vin:

:ler: ..ikke bare, bare å være småbarnsmor og skulle på 4th element! :fnise:

Det hadde foresten vært veeldig koselig! Dumt at du bor på en annen kant av landet! God helg til dere også :klem:

------

Her har mannen akurat dratt ut dørene med lillemann, de skal til nabobyen og hente et objektiv til kameraet. Det vil si at jeg har plutselig vel 2 timer helt for meg selv! :bolledeig: Hive meg rundt å trene litt, så vaske gulvet (er fullt av flekker fra diverse mystiske F-væsker :daane: ) , om jeg er effektiv skal jeg rekke å slenge føttene litt opp i sofaen med en kopp Moccakaffe også! :jepp:

Good helg!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å oppdatere meg på lille store F og det som høres ut som fantastiske planer for bryllupet :hjerte:

Maldivene høres helt herlig ut, så regner med dere får en fantastisk bryllupsreise dit :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan går det på mammafronten da Monthe - med søvn og alt?

Ikke nå til helga, men neste så skal vi ta grep... :sjenert: Vi snakker annenhver time nesten hele natten stort sett :roll::daane:

Men du er flink å trene forstår jeg! :nigo::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med morsdagen :hjerte

Takk, håper dere også hadde en fin feiring :klemmer:

Innom for å oppdatere meg på lille store F og det som høres ut som fantastiske planer for bryllupet :hjerte

Maldivene høres helt herlig ut, så regner med dere får en fantastisk bryllupsreise dit :rodmer

Koselig at du tar turen innom :klem: ..og det minner meg om at jeg har heelt glemt å sende MobyWrapen til deg :flau:

Hvordan går det på mammafronten da Monthe - med søvn og alt?

Ikke nå til helga, men neste så skal vi ta grep... :sjenert: Vi snakker annenhver time nesten hele natten stort sett :roll: :daane

Men du er flink å trene forstår jeg! :nigo :trene

Heii :vinke:

Alt er bra her:) Nettene... hmm.. de er stort sett greie, med 2 amminger fra rundt midnatt til vi står opp 6/7. Litt trøblete innimellom (tannframbrudd/magevondt/etc), men det går vel rette veien :)

Huff... Det må være vanvittig slitsomt.. Ønsker dere masse, masse lykke til -- forhåpentligvs funker grepene dere tar, slik at både dere og A får bedre netter :klemmer:

---------

Vi har det bare bra -- F er virkelig blitt en racer på åling, og har en vanvittig bra "militær-stil", der han farer bortover, og når han har fått øye på noe, og er ekstra ivrig lager han de søteste peselydene mens han er på vei bort :ler: Han er innimellom oppe på alle fire og tar noen "krabbe-steg", så tror ikke det er så lenge til han krabber skikkelig :) Han har fått enda en tann, så nå er det to små tenner der ende i underkjeven :rodmer: På matfronten er det også bra, han er nå oppe i 4 måltider om dagem, mend et varierer veldig hvor mye han spiser til hvert måtid. I tillegg ammes han fortsatt, sånn innimellom måltidene :) Ellers driver vi å tester ut middagsglass for tiden. Har prøvd fire sorter nå, og F brekker seg,får frysninger og alskens grimaser - det er nok best med mammas hjemmelagde ;) Synes allikevel at det er greit om vi finner noen glass han liker, for er jo kjekt når vi skal ut på tur/besøk etc.

Og når vi snakker om besøk -- neste lørdag skal F overnatte hjemme hos søstersen! Jeg og mannen skal på massasje/ansiktsbehandling og SPA, og så skal vi ut å spise middag :) Gleder meg veldig til kvalitetstid med kjæresten, og ikke minst til å sove litt utpå morningen :jepp: Litt (ok, veldig) spent på hvordan det blir for F å ligge borte, det blir jo første gangen :sjenert:

Når det gjelder nettene så er de som jeg nevnte over stort sett greie, men jeg kjenner at det hadde vært godt om han hadde begynt å sove natten over nå snart :) Jeg tror egentlig at vi vil være nærmere en hel natts søvn når han etterhvert flytter inn på eget rom, da han ikke vil bli så forstyrret av oss/omvendt. Har hatt noen netter der han plutselig har fått for seg at det er morning midt på natta, sånn i 2-3tiden, hvor han er i full vigør. Heldigvis har han sovna igjen etter en liten time ..sove kan man vel gjøre når man blir gammel :ler: Men jeg synes det er litt tidlig for ham å flytte på eget rom enda,så vi avventer litt med det :)

Nå er det en som er lei av at mammaen sitter med dataen, ønsker alle en finfin helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må vi få senka bunnen på sprinkelsenga, for i morges titta plutselig F ned på meg fra over kanten på senga :ler:

Tiden har gått så fort, føles ut som om det var i går at F bare var en varm, liten bylt som lå å sov på brystet mitt i timesvis, nå er det såvidt han har tid til ligge/sitte i ro :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du tar turen innom :klem: ..og det minner meg om at jeg har heelt glemt å sende MobyWrapen til deg :flau:

Det går helt fint, er fort gjort å glemme :)

I dag må vi få senka bunnen på sprinkelsenga, for i morges titta plutselig F ned på meg fra over kanten på senga :ler:

Hehe, da er det nok på tide å senket bunnen på sengen ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, er fort gjort å glemme

Hehe, da er det nok på tide å senket bunnen på sengen ja :ler:

Skal prøve å få gjort det iløpet av uka altså! :jepp:

Håper alt er bra med deg og den lille i magen :klem:

-----

God morgen :kaffekopp:

For en natt :daane: Klarte ikke tulle meg til sengs før klokka tolv.. Er vant til at F våkner når jeg legger meg, noe han ikke gjorde i natt. Istedenfor å nyte det, og sovne, ble jeg liggende å "vente" på at han skulle våkne, noe han gjorde 01.30. Prøvde å legge han tilbake i sin egen seng (ja, han sovner vanligvis inntil meg etter å ha spist :sjenert: ), noe som resulterte i våken gutt. Tilbake i vår seng, halveis inn i søvnen/sutring/våken, og sånn fortsatte det med hyppige oppvåkninger helt fram til han begynte å klatre på meg 05.30, da var han klar for dagen :dry:

Blir nok å gå å legge meg sammen med ham på første duppen i dag, framfor å dra på treningssenteret (plana var å få unna en times trening før mannen må dra på jobb i formiddag).

De siste par dagene har han begynt å bite meg i puppen når han spiser :sjokkert: Nesten så jeg vurderer å bare slutte med hele amminga, det gjør vanvittig vondt. Husker jeg leste enellerannenplass at "mors forbasuede utrop" vanligvis får de små til å slutte å bite, men neida, det tror jeg har litt motsatt virkning her i gården, mener å kan se et lurt lite smil jeg altså :eeeh:

Hvordan er det med dere andre og amminga, nå som dere har begynt med faste måltider? Her mener jeg å merke godt at jeg har fått mindre melk, og føler egentlig aldri at puppene er spesielt fulle lengre. Tidligere har jeg kunnet kjenne etter hvilken pupp som sist ble spist av, nå kjennes begge bare tomme ut.. Hvordan skal jeg vite om han evt har behov for litt MME i tillegg til pupp? :vetikke:

Nå roper lillemann på litt selskap her, finfin mandag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...