Teita Skrevet 10. november 2011 #2101 Del Skrevet 10. november 2011 Nesten sånn krølltang har jeg også Og jeg elsker den! Det er så lettvint. Den hansken er et must, ellers blir det store brannsår Deilig å kunne kjøpe noe til seg selv igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. november 2011 Forfatter #2102 Del Skrevet 11. november 2011 Oppdatering av garderoben er favorittsport for tiden! :ler Håper du finner noe fint Så dere har vært på 4 mnd-kontroll ja - høres ut som fin vekt og høyde Jeg måtte sjekke helsekortet for å se når vi skal dit neste gang - mener å huske at det ikke er noe før 5 mnd-kontroll Tror jeg skal dra på åpen stasjon å veie snart, for å se om han fortsatt legger fint på seg :gjeiper Jeg er forresten superimponert over ditt strålende humør til tross for tusen nattevåkinger Fant masse fint ..er nok sikkert forskjellig fra kommune til kommune hvordan de legger opp kontrollene da.. Mener å huske at det er en gang i måneden her i kommunen, har iallefall vært det så langt. Hvordan var barselsgruppa di foresten?? ..når det gjelder det strålende humøret, så...ikke alltid like strålende, du bare treffer meg på den rette tiden God helg til deg og dere Line Nesten sånn krølltang har jeg også Og jeg elsker den! Det er så lettvint. Den hansken er et must, ellers blir det store brannsår Deilig å kunne kjøpe noe til seg selv igjen :jepp Høres bra ut, dama på ELkjøp hadde den visst selv, og kalte den for "tryllestaven" Spent på resultatet i kveld! God helg Teita, håper alt er bra med deg og lillejenta -------- Shoppingrunden i går var særdeles vellykket -- på BikBok var det 50% (!!!!) avslag på HELE butikken, og for den nette sum av 417 (!!!!) kroner kjøpte jeg; en bukse, to gensre, en singlet, ett par øredobber og en topp!! Så i kveld blir antrekket den nye buksa, den nye toppen (en litt vid grå "silke"topp) og de nye øredobbene mine! Weehee!! Gleder meg som en liten unge! Litt spent på hvordan det blir med puppene utover kvelden da, er jo vant til å amme ca hver 2.time utover hele kvelden, så må nok ha med meg pumpa for å unngå tidenes spreng! Her tror jeg jaggu tennene er på tur ut hos lillemann. Han har klødd i gommene og vært fæl på å tygge på ting/sikle ganske lenge nå, men de siste par dagene er tygginga blitt helt "febrilsk", og han forsøker å putte/putter alt han har i hendene i munnen (gulpeklut, tepper, leker, fingrene sine, stoffet i "selen" i vippestolen, håndduken, fingrene mine..) Men er blid som ei sol da, så får håpe vi slipper unna det verste, hvis tennene nå er på tur opp. På søndag er det farsdag. Blir ikke å kjøpe noe farsdagspresang her, siden kjære har hatt bursdag denne uka.. Men et lite kort skal han få, for er jo første gangen han har ordentlig farsdag ...til farsdagen i fjor fikk han "Et barn blir til" av Lennart Nilsson, en bildebok fra unnfangelse til fødsel, hvor jeg hadde skrevet noe ala "fram til jeg blir født neste sommer kan du følge med meg her, pappa ". Så koselig å tenke på Ønsker alle en flotteflott fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. november 2011 #2103 Del Skrevet 11. november 2011 Fant masse fint ..er nok sikkert forskjellig fra kommune til kommune hvordan de legger opp kontrollene da.. Mener å huske at det er en gang i måneden her i kommunen, har iallefall vært det så langt. Hvordan var barselsgruppa di foresten?? ..når det gjelder det strålende humøret, så...ikke alltid like strålende, du bare treffer meg på den rette tiden God helg til deg og dere Line Høres ut som vellykket shopping! Ja, det er nok forskjell på hvordan kommunene legger det opp. I Oslo er det sikkert såpass med press at de tar det litt sjeldnere Barselgruppa vår er en vits! Dvs, de kjører disse såkalte "gruppe-kontrollene", som ikke er så fryktelig ofte og i tillegg er det ikke de samme folka hver gang visstnok... Jeg er litt skuffa over det, hadde sett frem til å bli litt kjent med andre som har små i nabolaget her Men da får man heller finne på noe annet Kos deg masse på fest i kveld! Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt Her blir det masse dåps-greier hele helga - ting må ordnes! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. november 2011 #2104 Del Skrevet 11. november 2011 Deilig å shoppe litt igjen, og føle seg litt fin Får ikke håpe han må slite med vondt i tennene da! Søt farsdagsgave du ga i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 16. november 2011 #2105 Del Skrevet 16. november 2011 Stikker innom for å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. november 2011 Forfatter #2106 Del Skrevet 17. november 2011 Høres ut som vellykket shopping! :jepp :ler Ja, det er nok forskjell på hvordan kommunene legger det opp. I Oslo er det sikkert såpass med press at de tar det litt sjeldnere Barselgruppa vår er en vits! :daane Dvs, de kjører disse såkalte "gruppe-kontrollene", som ikke er så fryktelig ofte og i tillegg er det ikke de samme folka hver gang visstnok... Jeg er litt skuffa over det, hadde sett frem til å bli litt kjent med andre som har små i nabolaget her Men da får man heller finne på noe annet :ler Kos deg masse på fest i kveld! Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt :ironi :skaal Her blir det masse dåps-greier hele helga - ting må ordnes! :gjeiper :klemmer Gratulerer så mye med vel overstått dåp Line! Så dumt at opplegget med grauppetreffene er som det er -- skjønner ikke helt hva de tenker da, vitsen er jo på en måte borte når man er sammen med nye folk hver gang, skulle tro at litt av poenget med disse gruppetreffene var nettverksbygging for foreldre og barn? Håper dere har ei fin uke Deilig å shoppe litt igjen, og føle seg litt fin :jepp Får ikke håpe han må slite med vondt i tennene da! Søt farsdagsgave du ga i fjor Etter noen dager med sutring og intens biting/sikling så virker det som om det har gått over.. Var kanskje noe annet som plaget ham? Håper alt er bra med dere Stikker innom for å si :klemmer Så koselig Håper alt er bra med dere ------- Hei jenter Her i heimen er alt bra, har bare hatt det litt travelt i det siste:) Fredagskvelden ble frestn særdeles vellykket, satt først hjemme hos ei venninne, og var deretter på byen en tur. Hjemme i 3tiden, og i fin form dagen etter Og F og pappaen hadde hatt det fint, og rolig hjemme Denne uka har jeg vært noen dager "hjemme", hos mamma. Vært deilig å bare slappe av, og få litt "avlastning" Kjære har ligget hjemme med spysjuka, så var best å bare holde seg unna, så langt har både jeg og F sluppet unna *bank i bordet* Ellers er det litt dåpforberedelser for tiden, vi skal ha dåp neste søndag. Gleder meg veldig! ...Kjenner det sprenger i brystet bare jeg tenker på å se F i den nydelige dåpskjolen, må nok ha vannfast mascara på meg på selve dagen I dag kommer søstersen og tantegull, og vi skal på babykino og se den nyeste Varg Veum-filmen Ønsker alle en finfin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. november 2011 Forfatter #2107 Del Skrevet 23. november 2011 Heii Heregud, onsdag igjen allerede. Tiden flyyyr fra meg Her i huset lader vi opp til dåpshelg og masse besøk med å bli forkjølet, både liten og stor Stakkars lille F virker helt utafor. Litt feber, puss i øyet, snørr i nesen, og en hel masse sutring. Vil ikke ligge på gulvet, vil ikke i vippestolen, vil ikke ligge i armene, vil ikke sove i senga, vilikkeviiiliikkeeee!!! I tillegg har vi hatt noen vanskelige netter, mye skriking, og lite soving... Dåpsforberedelsene er i rute da. Jeg har laget bordkort, litt diverse bordpynt og har skrevet tiidenes handleliste Vi skal treffe presten for dåpssamtale på fredag, det blir kjekt. Fs oldemor (ja, hun som kom med så mange velmente, gode råd i sommer :gjeiper: ) kommer på besøk på fredag, så lurer på om hun skal få passe F litt mens vi er og prater med presten. Det blir isåfall første gangen vi har noen til å se etter F. Er vel kanskje på tide, gutten nærmer seg med stormskritt fem måneder Håper alt er bra med alle, jeg kommer sterkere tilbake med innslag i andres bøker når ting roer seg (om ca 18 år.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 23. november 2011 #2108 Del Skrevet 23. november 2011 Lykke til med dåpsforberedelser og forkjølelse... Får håpe det sklir over uten at lillemann blir mer syk. Gleder meg til å høre om dåpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. november 2011 #2109 Del Skrevet 23. november 2011 Håper alt er bra med alle, jeg kommer sterkere tilbake med innslag i andres bøker når ting roer seg (om ca 18 år.. ) --- Masse lykke til med dåpen, det blir nok en fin familiesammenkomst Og du kommer til å føle deg 10 kg lettere etterpå når det er overstått! God bedring med forkjølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2110 Del Skrevet 28. november 2011 Lykke til med dåpsforberedelser og forkjølelse... Får håpe det sklir over uten at lillemann blir mer syk. Gleder meg til å høre om dåpen! :klemmer Tusen takk for det :fnise --- Masse lykke til med dåpen, det blir nok en fin familiesammenkomst Og du kommer til å føle deg 10 kg lettere etterpå når det er overstått! :ler God bedring med forkjølelsen Takk for det (...hadde ikke gjort noe om noen av kiloene hadde forsvunnet før dåpen, bunaden var i trangeste laget ) -------- Da er dåpen vel oversått, og vi hadde en fantastisk dag En litt annerledes dåp, med fest først, deretter dåp på ettermiddag med lysmesse i kirka. Selskapet var en suksess med masse god mat, gode samtaler og ikke minst gode kaker. Dette var faktisk første gang begge våre familier var samlet, så det var godt å se at alle fant tonen og at praten gikk lett rundt bordet F fikk masse flotte presanger, bla. en lommekniv i sølv, Berganssekk (søteste lille sekken, kan se for meg han trasker avgårde om noen år med den på ryggen ) , album, smykke, penger ++ F fikk ikke med seg så mye i selskapet da, for han sovna like etter gjestene kom, og fram til jeg måtte vekke ha for å gi ham mat like før vi skulle dra i kirka Selve sermonien i kirka var nydelig, det var masse fine sanger ,skikkelig høytidsstemning, og startet med at masse konfirmanter gikk inn i kirka med hvite kjortler og tente lys, og så gikk vi foreldre med dåpsbarn etter (totalt 3 dåpsbarn). F så ut som en liten engel i den nydelige dåpskjolen sin, og jeg kjente meg så vanvittig stolt når jeg gikk inn i kirka sammen med kjære, mens jeg holdt den nydelige gutten vår F var først ute til å døpe seg, og godt var det, for han var i fullt vigør og ropte og hyla, og ville så abolustt ikke sitte stille i kirka Selve dåpen gikk kjempebra, da var han så fasinert av presten og hva han holdt på med at han var musestille I dag har vi spist koldtbrodrester, og kakerester, og rydda på plass presangene. I morgen kommer noen venninner med sine småttiser på kakeslabberas, det blir kjekt Håper alle har hatt ei god helg, og får ei strålende uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. november 2011 #2111 Del Skrevet 28. november 2011 Hørtes ut som en kjempe koselig og vellykket dåp, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. november 2011 #2112 Del Skrevet 29. november 2011 Dåp på/i lysmesse på ettermiddagen høres ut som en veldig fint og godt alternativ til tidlig gudstjeneste Kjenner meg godt igjen i stoltheten du følte når du gikk oppover gulvet ja - selvsagt var dere den flotteste familien der Hos oss var det også første gangen begges familier var samlet, noen hadde truffet hverandre før, men på dåpen var alle representert. Alltid spennende å se om de finner tonen, men det går jo greit (selv uten alkohol ) - de har jo et felles lite under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #2113 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hørtes ut som en kjempe koselig og vellykket dåp, ja Det var det! Ønsker deg ei fin helg Teita! Vit at jeg er innom til deg og leser ofte, og tenker på deg! Dåp på/i lysmesse på ettermiddagen høres ut som en veldig fint og godt alternativ til tidlig gudstjeneste . Kjenner meg godt igjen i stoltheten du følte når du gikk oppover gulvet ja -[b selvsagt var dere den flotteste familien der :ler Hos oss var det også første gangen begges familier var samlet, noen hadde truffet hverandre før, men på dåpen var alle representert. Alltid spennende å se om de finner tonen, men det går jo greit (selv uten alkohol :fnise ) - de har jo et felles lite under :rodmer ..fikk en viss anelse om hvordan bryllupet kommer til å bli, og da går det nok eenda bedre også, da har man jo med alkohol God helg til deg og dine Line ----------- I går var lillemann 5 måneder! At det er 5 måneder siden han kom til verden er helt ufattelig. Føles ut som om det var i går... Innimellom så blir jeg så redd for at tiden går fra oss. At vi ikke rekker å kose nok, nyte nok, reflektere nok over det som skjer. Samtidig så er det så kjekt med alt som skjer, jeg synes han utvikler seg mer og mer for hver dag. Og jeg gleder meg sånn til alt som skal komme På de 5 månedene vi har hatt han her hos oss så har livet forandret seg ganske drastisk. Omveltningen fra å være to til tre har vært annerledes enn jeg har trodd. Mye mer vanskelig, og mye mer fantastisk. Det er fantastisk å være mamma, og F gir meg så utrolig mye glede. Samtidig så har det vært tøffere enn jeg har trodd, med lite søvn, lite egentid etc. Og allikevel er det ingenting jeg heller vil enn å være mammen til F Forholdet mellom meg og mannen har også fått prøvd seg. Mindre kjærestetid og lite/dårlig søvn fører innimellom til korte lunter og kjipe krangler om tulleting. Jeg har hatt litt vanskelig for å si ifra hvordan jeg har det/hva jeg trenger, mens han har slitt med å være nok hjemme, rekke nok på jobb, være nok med F, være nok for meg. Heldigvis er vi fortsatt flinke til å snakke sammen, vi må bare ta oss litt mer i nakken for å sette av tid til å snakke sammen. Samtidig så kjenner jeg at vi er kommet mye nærmere hverandre, og jeg kjenner en mektig, stolt følelse når jeg tenker på at nå er vi virkelig en familie. Og jeg kjenner at vi er kommet så nær hverandre. ..husker så godt denne tiden på året i fjor. Da var F bare en liten hemmelighet i magen min, og jeg turte såvidt å tenke på at jeg skulle ha en liten en neste jul. Alle bekymringene og redselen for at det skulle gå galt igjen. Og den store lykken når vi fikk hilse på lillegullet på tidlig UL den 20.12. Det var verdens fiineste julepresang! Ble nesten litt sentimental her nå Sånn ellers så har vi det bra her i MonTheheimen. Julestjerna og adventsstaken er oppe, resten av julepynten får vente til nærmere jul Julegavene er så og si i hus, og det meste er på stell. Vi er fortsat forkjølet, både jeg, mannen og F, men er ikke verre enn at vi tenker at det går over. F er snørrete og hoster, men har ikke feber, og han virker blid og fornøyd Hadde noen dager med feber i forrige uke, det var ikke noe morsomt, mammahjertet verket virkelig, han var så pjusk og utafor stakkars Sånn humørmessig så er F en skikkelig liten solstråle. Han er stort sett alltid blid og fornøyd, og veldig sosial, og popler, roper og smiler i ett sett. Han kan trøye seg ganske lenge alene på gulvet, enten på et teppe med noen leker (bitering/rangle/andre leker) og med å snu seg rundt og rundt og rundt, eller under babygymen. I vippestolen kan han sitte i kortere perioder, det blir fort kjedelig. Aller best synes han nok at det er at vi ligger på gulvet sammen, da går popla i ett, og vi kan ligge leenge på gulvet å kose Han liker at vi synger og tøyser og tuller, og er ganske kilen på kroppen. Og så synes han det er veldig godt å bli strøket på ryggen, og under føttene. Han er så deeeilig Han snur seg fra rygg til mage i ett sett, og er blitt kjempeflink til å ligge lenge på magen. Og så har han oppdaget tærne sine, og ligger å drar i de når han ligger på stellebordet Når det gjelder søvn på dag/natt så har vi en ganske stabil døgnrytme, F legger seg rundt klokka 19, og vi står opp mellom 06-07. Vi prøver å få til 3 dupper iløpet av dagen, og det varierer hvor lenge de varer. Erfaringsmessig blir det lengst dupper om vi legger oss sammen, eller han er i bil/vogn. I det siste har jeg lagt meg sammen med ham på 1.duppen (som er ett par timer etter vi har stått opp, og som kan vare ett par timer også), dette har fungert veldig godt både for meg og F. Kanskje dumt å "venne" ham til det, men det har jaggu gjort meg godt også, å ta igjen noen timer med søvn på denne måten På 2.duppen er vi stort sett ute på farten, enten på trilletur i nærområdet, eller i byen på noen ærender, og da kan han fort sove 2-3 timer! Sisteduppen er ofte en kortdupp i sofaen eller på meg, i 4-5 tiden. De sistre tre nettene har vi hatt noen fantastiske netter, men kun 2 amminger fra 19-05. Nesten så jeg ikke tør si det høyt...kanskje det er i ferd med å snu?? Det hadde vært fantastisk!! Dere, hva gjør dere for å få de små til å sove lengre på dagtid? Her våkner han stort sett (så og si alltid) etter 20-30 minutter når han skal sove i senga si. Prøver da å putte i ham smokken/vugge/bysse han i søvn igjen, men dette er ofte håpløst. Selv om jeg ser at han er stuuptrøtt, så klarer han ikke å finne roen selv/fortsette å sove. Noen tips?? Når det gjelder mat så har vi fortsatt ikke starta med noe fast føde. Har lest litt om mattilvenning, og har tenkt at vi skal starte snart.. Men tenker jeg venter til vi skal på 5mnderskontroll på helsestasjonen, da skulle temaet være "Mat". Ammingen fungerer fortsatt kjempegodt her, og sålenge han vokser og er blid og fornøyd så tenker jeg at vi kan drøye den litt til med å starte med mat. Vi har foresten pakka bort så og si alt i str 62, og er på den siste 3`er-bleiepakka før vi skal over på 4`erbleiene. Puh, dette ble et laangt innlegg, hadde visst mye på hjertet i dag jeg Nå roper lillemann her under babygymen, vi poples damer! God helg Endret 2. desember 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #2114 Del Skrevet 2. desember 2011 F hadde foresten barnevakt for første gang i går, og det hadde gått bra Var svigermor som passet ham, mens jeg og kjære var på konsert! Litt rart å dra ut av huset uten F, og må innrømme at jeg sjekka telefonen maange ganger mens vi var vekke, men var veldig deilig å bare være oss to i noen timer! Svigermor hadde brukt litt tid på å få ham til å sovne, men alt i alt hadde det gått greit, og det er såå godt å vite! Og det gjør nok slik at det blir litt lettere for oss å spørre henne neste gang, litt kjærestetid utenfor huset er ikke å forakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. desember 2011 #2115 Del Skrevet 2. desember 2011 Her er vi også begynt på 4'er bleier, og vesla er på vei å vokse ut av 68 Her serverer vi nemlig fløte! Hun er 7,1 kg og 66 cm lang 4 mnd og en uke gammel Vi har ikke begynt med noen måltider, men er begynt med smaksprøver. Sålangt har hun fått noen t-skjeer med: most avocado banan 4 mnds grøt så har hun fått sutte på en mandarinbåt og også fått litt eple inni safe-feederen Hun liker det kjempegodt og smatter i seg! Skal få fruktmos i dag tenkte jeg Om hun våkner tidlig oj jeg absolutt mener hun burde sove litt mer legger jeg henne til puppen med en gang før hun våkner skikkelig. Da sovner hun som regel alltid igjen, og om det så bare blir 15 minutter ekstra så føler jeg det hjelper (Av og til blir det til 15 minutter oppå mamma, og det er jo himmelen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #2116 Del Skrevet 2. desember 2011 Her er vi også begynt på 4'er bleier, og vesla er på vei å vokse ut av 68 Her serverer vi nemlig fløte! Hun er 7,1 kg og 66 cm lang 4 mnd og en uke gammel Vi har ikke begynt med noen måltider, men er begynt med smaksprøver. Sålangt har hun fått noen t-skjeer med: most avocado banan 4 mnds grøt så har hun fått sutte på en mandarinbåt og også fått litt eple inni safe-feederen Hun liker det kjempegodt og smatter i seg! Skal få fruktmos i dag tenkte jeg Om hun våkner tidlig oj jeg absolutt mener hun burde sove litt mer legger jeg henne til puppen med en gang før hun våkner skikkelig. Da sovner hun som regel alltid igjen, og om det så bare blir 15 minutter ekstra så føler jeg det hjelper (Av og til blir det til 15 minutter oppå mamma, og det er jo himmelen ) Her var han også 67 cm og 7,1 kg på 4mnderskontrollen (09.11), så serveres nok ikke lett-melk her heller Men allikevel har mye av 62klærne har vært passelige fram til nå, Og sist jeg prøvde 4`er bleiene så lakk de. Men nå begynner det å bli litt trangt i 3`er-bleiene, så skal prøve på gjen med 4`er bleier når denne pakka er brukt opp! Gøy med smaksprøver da, kjekt at vesla liker det! Tenkte jeg skulle kjøpe en slik safe-feeder etterhvert jeg også, de ser så kjekke ut Har også brukt puppen innimellom for å få ham til å sovne. Spesielt om mårningen, når klokka viser 05.xx, og det er aaltfor tidlig å stå opp Men jeg ønsker helst ikke at han skal være avhengig av puppen for å få til å sovne igjen, etter å ha sovet en stund, på dagduppene. Hadde vært så deilig om han bare kunne sove sammenhengende, uten å våkne etter 20-30 minutter her hjemme, og uten at jeg må "lure ham" til å sovne igjen! ..men må innrømme at jeg nyyyter å ha ham sovende oppå meg/inntil meg. Det er ingenting som er finere enn å ha en snorkende, liten, sovende baby tett,tett inntil. Og det er en tid vi aldri får igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #2117 Del Skrevet 4. desember 2011 ...de der fantastiske nettene som jeg fikk en forsmak på var visst bare en forsmak... Har foresten hatt TR på besøk denne uka. Synes det er noe dritt at det er tilbake, men skal vel ikke klage, er jo noen måneder siden sist! Synes det forløp ganske normalt, forutenom at jeg ikke hadde antydning til menssmerter (noe jeg bruker å ha, spesielt de to første dagene). Blir spennende å se om den blir regelmessig framover! Og så lurer jeg på, når det derre håret skal slutte å falle av i så sinnsyke mengder??! Fortsetter det slik det har gjort de siste to månedene så er det bare å glemme langt, fyldig hår til bryllupet :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 4. desember 2011 #2118 Del Skrevet 4. desember 2011 N er snart 10 måneder, og bruker fremdeles 3'er bleier Kjedelig med besøk av tanta.. Jeg har hormonspiral, og har ikke sett snurten til mensen ennå (), går du på noe prevensjon nå? Tror det er veldig individuelt med hårtap. Jeg har nesten ikke mistet noe, bare et par uker etter fødsel. Mens svigerinnen min mister noe ennå, og niesen min er 15 måneder gammel. Håper det ikke blir altfor ille, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 5. desember 2011 #2119 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei Så langt og fint innlegg Som om det kunne vært hos oss, vi har det nok ganske så likt Bortsett fra at vi har begynt såvidt på grøting.. Prøver alt fra grøt til mos av forskjellige slag, men det er pupp som er hovedmaten og som faller mest i smak. Heelt klart TR fikk jeg også såvidt før jeg satte inn spiralen, etter det har det vært litt ustabilt.. Nå begynner det å stabilisere seg. Bruker du noe prev av noe slag? Pga jeg skal ha perm uten lønn så blir det ikke noe søsken her før jeg har jobbet litt igjen Mister også masse hår Begynner å få "pigg" noen steder der det har vokst litt ut igjen Ikke noe gøy... Håper dere har en finfin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. desember 2011 #2120 Del Skrevet 5. desember 2011 Har foresten hatt TR på besøk denne uka. Synes det er noe dritt at det er tilbake, men skal vel ikke klage, er jo noen måneder siden sist! Synes det forløp ganske normalt, forutenom at jeg ikke hadde antydning til menssmerter (noe jeg bruker å ha, spesielt de to første dagene). Blir spennende å se om den blir regelmessig framover! Og så lurer jeg på, når det derre håret skal slutte å falle av i så sinnsyke mengder??! Fortsetter det slik det har gjort de siste to månedene så er det bare å glemme langt, fyldig hår til bryllupet :frown: Tanta kan gjøre babyer utolige, eller anneredes enn vanlig. Melken kan vistnok også smake annerledes, så kan også få puppenekt. (Alt vi skal gjennom! ) Jeg mister enorme mengder hår også! Holdt på i ca en mnd nå, og det er blitt så tynt! Mister sikkert 100 hår i dusjen. Tar med en stor dott hver gang jeg drar gjennom håret. Så mister jeg et lass når jeg forsiktig børster, så mister jeg et lass til når jeg føner, og så enda mer når jeg da drar fingrene gjennom håret igjen Har kjøpt meg spesiell shampo og en kur, men glemmer å bruke kuren så vet ikke om det virker.... Jeg har hår ned til bh-festet, så superkjedelig å miste så mange laaaange hår - de er OVERRALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå