Gjest Elissima Skrevet 13. april 2013 #1401 Del Skrevet 13. april 2013 Vet dere hvordan man gjør med teorien? Jeg skal ha kjøretime på torsdag, men er det vanlig at man begynner å lese teori med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 13. april 2013 #1402 Del Skrevet 13. april 2013 Vet dere hvordan man gjør med teorien? Jeg skal ha kjøretime på torsdag, men er det vanlig at man begynner å lese teori med en gang? Jeg tok teorien før jeg begynte med kjøretimer. Men det er ikke noe krav ifølge kjørelæreren min. Men de kan ikke bestille oppkjøring før du har bestått teorien, så det er bra om du kan få den unnagjort så fort som mulig. Det noen sier er at det er bra å ha unnagjort teorien før du kjører, for da bør du kunne reglene og hvordan rundkjøringer fungerer, så du har det lettere på veien. Andre sier at det er bedre å ta teorien når du kan kjøre litt, for da blir selve teoriprøven lettere fordi du forstår det bedre etter å ha kjørt en del. Jeg hadde nok lest litt, og tatt noen av disse prøvene på nettet før kjøretimen. Jeg lærte veldig mye av å lese gjennom boken en gang, og pugge liksom prøver. Det er langt ifra så skummelt med teorien som man skulle tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 13. april 2013 #1403 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg tok teorien før jeg begynte med kjøretimer. Men det er ikke noe krav ifølge kjørelæreren min. Men de kan ikke bestille oppkjøring før du har bestått teorien, så det er bra om du kan få den unnagjort så fort som mulig. Det noen sier er at det er bra å ha unnagjort teorien før du kjører, for da bør du kunne reglene og hvordan rundkjøringer fungerer, så du har det lettere på veien. Andre sier at det er bedre å ta teorien når du kan kjøre litt, for da blir selve teoriprøven lettere fordi du forstår det bedre etter å ha kjørt en del. Jeg hadde nok lest litt, og tatt noen av disse prøvene på nettet før kjøretimen. Jeg lærte veldig mye av å lese gjennom boken en gang, og pugge liksom prøver. Det er langt ifra så skummelt med teorien som man skulle tro Takk! Hvilken bok er det man skal lese? Eller er det bare å gå innom en bokhandel og finne nyeste versjon der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 13. april 2013 #1404 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg leste en bok som er noen år gammel selv. Ring kjøreskolen og hør med de hvilken bok de bruker. De vet antageligvis også hvor du kan kjøpe den Kjøreskolen er overaskende gode på å hjelpe med slikt. De fleste har teorikurs du kan skrive deg opp på også. Men de koster desto mer enn å lese hjemme og betale en hundrings for noen online tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemoe Skrevet 13. april 2013 #1405 Del Skrevet 13. april 2013 Nå er alt det obligatoriske overstått... Venter på oppkjøring i mai . Prøveoppkjøring 30 april.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 15. april 2013 #1406 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Takk! Hvilken bok er det man skal lese? Eller er det bare å gå innom en bokhandel og finne nyeste versjon der? Brukte selv en bok som het Veien til førerkortet som sist var oppdatert i 2006.. om det har kommet ut nyere oppdaterte utgaver vet jeg ikke men jeg tok teoriprøven i september og stod på første forsøk så den funket for meg i hvertfall. EDIT: Når jeg tenker meg om så var det også lurt å øve intenst på prove.no et par dager før man stikker og tar prøven, for min del så festet stoffet seg lettere da. Endret 15. april 2013 av Calypso Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 15. april 2013 #1407 Del Skrevet 15. april 2013 Hvilken bok man bruker varier fra skole til skole,men jeg brukte aldri boka.Brukte prove.no,og sto på 1 forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1408 Del Skrevet 16. april 2013 Oppkjøring og bursdag imorgen! Burde gå. Anonym poster: 73894a2e1c3416a760ff24bc02924d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 18. april 2013 #1409 Del Skrevet 18. april 2013 Første kjøretime i dag, det var gøy! Men fikk litt sjokk da kjørelæreren min sa jeg må beregne ca 45.000 kr på å ta lappen.. Er dette virkelig vanlig pris i Oslo??? 30.000 hadde jeg regna med men 45.000.. Shit det er mye penger. Får uansett bare ta opp et lån for jeg SKAL klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 18. april 2013 #1410 Del Skrevet 18. april 2013 Første kjøretime i dag, det var gøy! Men fikk litt sjokk da kjørelæreren min sa jeg må beregne ca 45.000 kr på å ta lappen.. Er dette virkelig vanlig pris i Oslo??? 30.000 hadde jeg regna med men 45.000.. Shit det er mye penger. Får uansett bare ta opp et lån for jeg SKAL klare det. Ja, det er litt av noen priser... men øyeblikket sensor gir beskjed om at du har bestått er verdt det. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 18. april 2013 #1411 Del Skrevet 18. april 2013 Ja, det er litt av noen priser... men øyeblikket sensor gir beskjed om at du har bestått er verdt det. =) Norge må være det dyreste landet å ta førerkortet! Jeg skulle gjort det i England.. *angrer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 18. april 2013 #1412 Del Skrevet 18. april 2013 Norge må være det dyreste landet å ta førerkortet! Jeg skulle gjort det i England.. *angrer* Ja, det er igrunn ganske sykt, man skulle tro det ikke var nødvendig å ha så høye priser når det er så mange som tar førerkortet. Må innrømme at selv om det var en god følelse å få høre at man hadde bestått så var det enda deiligere å tenke at man var ferdig med å bruke så mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 18. april 2013 #1413 Del Skrevet 18. april 2013 Det er absolutt verdt pengene, jeg er virkelig motivert for å klare det denne gangen. Men hva har dere andre brukt? En dobbelttime på min kjøreskole koster kr 1900... Djizuzz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1414 Del Skrevet 18. april 2013 Angående teorien, så kan jeg anbefale e-teorien til ATL (http://eteori.no/). Koster noen hundre kroner, men veldig bra synes jeg. Kanskje fordi jeg ikke liker å lese,og får med meg lite når jeg leser noe jeg ikke er interessert i. E-teorien gir animasjoner, oppgaver du må gå igjennom for å komme videre til neste del, videosnutter og det som er. Dessuten er dette mer oppdatert enn boken. Og ta mange av de testene på nettet et par dager før teoriprøven! Da vil jeg påstå du er godt rustet til teorien. Tilsammen brukte jeg vel 46000 kr på å ta lappen. Men jeg hadde ikke øvelseskjørt, og visste ikke hvordan jeg startet en bil engang når jeg kom på første kjøretime, så jeg måtte jo ha flere timer en mange andre. Ved kjøreskolen jeg bruke kostet det 1200 kr for en dobbelttime. Anonym poster: d36640e54211f9d63ccd3c601a0b7593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 18. april 2013 #1415 Del Skrevet 18. april 2013 Det er absolutt verdt pengene, jeg er virkelig motivert for å klare det denne gangen. Men hva har dere andre brukt? En dobbelttime på min kjøreskole koster kr 1900... Djizuzz. 1900? Hvilken kjøreskole bruker du? For det var dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1416 Del Skrevet 18. april 2013 Det er absolutt verdt pengene, jeg er virkelig motivert for å klare det denne gangen. Men hva har dere andre brukt? En dobbelttime på min kjøreskole koster kr 1900... Djizuzz. Å faen så dyrt, ikke rart set ender på 45k da,,,,, tok lappen på bygda på Vestlandet, dobbel kjøretime her kosta 1190kr, betalte 23000 for alt, stod på første forsøk. Anonym poster: f38fb2f6b4189b08a9413d0130ab88a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #1417 Del Skrevet 18. april 2013 Å faen så dyrt, ikke rart set ender på 45k da,,,,, tok lappen på bygda på Vestlandet, dobbel kjøretime her kosta 1190kr, betalte 23000 for alt, stod på første forsøk. Anonym poster: f38fb2f6b4189b08a9413d0130ab88a6 Tok lappen i forfjor forresten, Anonym poster: f38fb2f6b4189b08a9413d0130ab88a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 18. april 2013 #1418 Del Skrevet 18. april 2013 1900,- for en dobbelttime var sykt dyrt, lå på litt over 1100,- der jeg tok lappen, husker ikke nøyaktig sum (rett utenfor Oslo, ikke at jeg tror at det har noe å si). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 19. april 2013 #1419 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg tok lappen i februar i år, 1680 kr per kjøretime, ca 42000 kr totalt (inkludert teori og oppkjøring). På forhånd visste jeg hvilke pedaler som var hvilke, etter å ga øvelseskjørt på parkeringsplass et par ganger. Måtte altså lære det meste av kjørelærer. Kjørte en del privat også, så jeg kjørte masse. Men det var nødvendig for min egen del, så jeg var trygg på at det skulle gå greit på oppkjøringen. Jeg anbefaler nettlappen.no til teorien. Jeg kjøpte et 4mnd kurs til 990kr, og det var veldig bra Ellers har de også kortere kurs, men da bør man lese boken i tillegg. Jeg leste Veien til førerkortet en gang, brukte en del gratisprøver på nett, og tok det kurset. 1 feil på teorien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 19. april 2013 #1420 Del Skrevet 19. april 2013 På kjøreskolen jeg brukte kostet en dobbelttime 1230. Første gang jeg kjørte bil var 23.10.12. Første kjøretime 31.10.12 og oppkjøring 31.01.13 Totalt kom det på ca 29 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå