Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. desember 2012 #1321 Del Skrevet 20. desember 2012 Et fort spørsmål. På teoriprøven, kan man gå tilbake og forandre svaralternativet? Eller blir det stående det du trykket første gangen? Du kan gå tilbake å endre svarene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 20. desember 2012 #1322 Del Skrevet 20. desember 2012 Supert! Takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #1323 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg bestod!!! *lykke*. Klarte å slappe av, gjorde noen småfeil, men siden kjøringen min var sikker såå bestod jeg :D Prøvde å tenke at det ikke var krise hvis jeg ikke bestod og at jeg ville prøve igjen hvis det ikke gikk og det hjalp på nervene, selv om det var litt vanskelig å kontrollere følelsene til tider! haha, hadde en veldig hyggelig sensor som pratet litt som gjorde at jeg slappet av. Forrige gang jeg kjørte opp fikk jeg jo sensoren som så snillt blir kalt "Stalin". Lykke til til alle andre som holder på med forbredelsene!! Anonym poster: 6d7f2f9e75295189ac36aafefa7e1b35 (Jeg svarte deg første gang): Hurra, hurra, gratulerer! Så utrolig hyggelig at vi er to som har bestått etter beroligende ord her. Du er kjempeflink! Anonym poster: 73abb1cfe7305106e383885a3cea7c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1324 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg skal begynne nå, og er livredd... Godt voksen, men kjenner at behovet blir større og større fordi jeg har barn som etterhvert blir større. Trenger virkelig tips på hvordan jeg kan roe ned nervene mine.. Anonym poster: 2cf6f728f3596404f0fbf2d0519dc089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trafikklærer Skrevet 3. februar 2013 #1325 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg skal begynne nå, og er livredd... Godt voksen, men kjenner at behovet blir større og større fordi jeg har barn som etterhvert blir større. Trenger virkelig tips på hvordan jeg kan roe ned nervene mine.. Anonym poster: 2cf6f728f3596404f0fbf2d0519dc089 Hei! Det som kan være lurt er å prøve å finne årsaken til hvorfor du er nervøs. Altså, hva er du nervøs for og liknende... Det bør da være lettere å finne en "kur" når man kjenner til kilden til problemene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trafikklærer Skrevet 3. februar 2013 #1326 Del Skrevet 3. februar 2013 Må bare sukke litt her, beklager på forhånd for massiv klaging! Jeg begynte med kjøretimer for ett år siden. Jeg tenkte at jeg nå måtte få ræva i gir og få førerkort jeg og. Det startet helt ok, jeg brukte 5 kjøretimer på bli trygg på bilen og tørre og kjøre rundt i byen. Kjørte t.o.m i rushtrafikken, og det skjedde nesten ingen feil. Jeg fant fort ut at jeg var en mester til å gire, og ble så forhåpningsfull. Så kom eksamenstiden, og jeg tok meg ikke tid til kjøretimer. Hele desember gikk uten at jeg tok i et ratt. Etter jula skulle jeg kjøre igjen, men nå var det snø og vinterdekk, noe som var veldig uvant. Så jeg turte ikke. Kjørelæreren min sluttet, så jeg hadde ingen som maste på meg og tvang meg til å fortsette heller. Så jeg tok kjørepause. Den varte i 8 måneder!! I høst startet jeg igjen. Kjører med ei sur kjerring, og selv om jeg vet at det er jobben hennes å kritisere meg og fortelle meg hva jeg gjør galt, så har jeg en følelse av at hun nyter kritiseringa for godt. Får aldri høre hva jeg gjør bra, og jeg blir så fort nervøs med henne. Jeg kjører overalt i byen, men har fått helt nye utfordringer nå som jeg ikke hadde problem med i fjor. Nå klarer jeg ikke bakkestart, rygging og parkering, å følge fila i en 90 graders sving eller giring. Jeg er helt elendig! Jeg blir dårligere og dårligere! Jeg har på nytt tatt en pause, for etter kjørelærene ringte meg 4 dager før kjøretimen og sa at "du har kjøretime idag, kommer du ikke får du bot!" så kjenner jeg at jeg ikke stoler på henne. De har ikke mer kapasitet på skolen heller.. Jeg kan ikke bytte skole, for jeg har forhåndbetalt en pakke.. Kjenner jeg blir så motløs. Det må nevnes at jeg ikke har en sjel å øvelsesskjøre med, og å øvelseskjøre på parkeringsplass med venner under 25 blir bare dumt. Der kan jeg ikke gire særlig mye. Jeg kan øve meg på parkering og rygging, men kjenner jeg har mistet totalt motet til alt som har med bil og gjøre.. De får en ny kjørelærer i februar, jeg kunne få prøve denne. Det er 2 måneder til, og i mellomtiden har det på nytt kommet snø, som jeg aldri har kjørt i, og jeg griner når jeg tenker på de 30 000 kr det føles som om jeg har kastet ut vinduet. Har noen trøst eller tips? Hva kan jeg gjøre frem til februar? Blir nok å starte på scratch for tredje gang da.. Anonym poster: dcc92e776b65e22f6e2e2a1d424176f7 Hei! Jeg innser det er lenge siden du postet dette, og for alt jeg vet så er du i full gang igjen nå. Men jeg tenkte jeg måtte gi deg et tips om at den pakken du har betalt ikke på noen måte er bindende, altså at du når som helst kan kreve å få tilbake det du ikke har brukt. Håper uansett at det går i prden for deg med kjøringen! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorena Skrevet 3. februar 2013 #1327 Del Skrevet 3. februar 2013 hva lærer dere på trinn 4? hva slags spørsmål fikk dere på førerprøven? hva slags oppgaver fikk dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trafikklærer Skrevet 3. februar 2013 #1328 Del Skrevet 3. februar 2013 hva lærer dere på trinn 4? hva slags spørsmål fikk dere på førerprøven? hva slags oppgaver fikk dere? Hei! Trinn 4 i opplæringen har hovedfokus på elevens selvinnsikt og risikoforståelse. Du kan finne mer detaljert informasjon om opplæringen her: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Personbil/Avsluttende+opplaering Når det gjelder spørsmålene på førerprøven, så er disse enkle tekniske spørsmål/oppgaver som er inn under bileieransvar og føreransvar. Noen eksempler på slike er: Finn frem refleksvest Kontroller bremsene Kontroller lysene Påvis påfylling for motorolje/bremsevæske/kjølevæske/spylervæske På skolen min deler vi ut alle de aktuelle spørsmålene med fasit til elevene slik at de skal kunne forberede seg godt. Spørsmålene/oppgavene skal eleven forøvrig kjenne til på trinn 2 i opplæringen, så dette blir kun repetisjon for våre elever. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 4. februar 2013 #1329 Del Skrevet 4. februar 2013 Ville bare si at jeg tok teorien i dag og bestod så nå er det kjøretimer for alle penga! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trafikklærer Skrevet 4. februar 2013 #1330 Del Skrevet 4. februar 2013 Ville bare si at jeg tok teorien i dag og bestod så nå er det kjøretimer for alle penga! Gratulerer, og lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 16. februar 2013 #1331 Del Skrevet 16. februar 2013 Jaja, nå er jeg igang! Bestemte meg for noen dager siden at nok var nok, har utsatt forerkortet i et tiår nå. Og nå er det på tide å få den. Satt et par dager og nipugget alt jeg kom over av teori. Tok tester på nettet (de er ganiale foresten) og fikk mannen til å stille masse spørsmål på helt tilfeldige tidspunkt. Tok teoriprøven i går, og bestod! Jeg hadde nok heller foretrukket null feil, men 4 skal jeg kunne leve med. Bare fortsetter å lese og kanskje ta en online test i ny og ne siden de tross alt er kjempe morsomme! Har første kjøretime med lærer mandag morgen. Gleder meg til å komme igang. Har sett på værmeldingen at det skal snø litt denne helgen, og bli tre varmegrader med litt regn på mandag. Det er jo ikke helt ideelt, men jeg regner ikke med lærer vil la meg kjøre hvis ikke det er forsvarlig. Jeg ser frem til å sette all teorien jeg har lært meg ut i praksiss, se hvordan det faktisk fungerer. Jeg skal være så flink! Vil få meg lappen nå på så kort tid som mulig. Så blir nok tett med kjøretimer og jeg tror ikke mannen min slipper frem foran rattet selv på en stund. Jeg har så godt som aldri kjørt i mitt liv, men nå skal jeg! Hurra! Hvis noen har tips og råd å komme med før første kjøretimen og om øvelseskjøring generelt, bare kom med det! Jeg er et blankt ark som kan teorien ganske greit, men ingenting om den faktiske kjøringen WHEEEE! Skal lære meg å kjøre! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. februar 2013 #1332 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg vet ikke hva jeg skulle gi deg råd om akkurat nå. Det er så flott å lese at du gleder deg til kjøretimer og synes det skal bli morsomt å komme i gang. Hurra for deg! Det er ellers nok av dem som er negative, som skriver at de er så nervøse, griner og skjelver og ikke vet hvordan de skal klare dette. Med den innstillingen er det vanskelig å lære noe. Tvi tvi, lykke til med kjøringen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 17. februar 2013 #1333 Del Skrevet 17. februar 2013 Oioi, første kjøretime i morgen tidlig. Må si jeg begynner å grue meg litt. Ikke sånn veldig mye men litt. Har ikke sittet bak et ratt på over ett halvt år, så dette blir spennende. Regner med en kronglete start og litt kveling av motoren og sikkert noen blundere i rundkjøringer og kryss, men det er jo tross alt derfor jeg har time da Skal bli så godt å sette igang! Gleder meg til jeg kan kjøre rundt på egenhånd. Har tenkt å være 100% ærlig og si jeg er litt engstelig for kjøring, men jeg er på god vei til å bli kvitt den bare ved å glede meg! Har ett lite håp om at mannen min har tid til å øvelseskjøre med meg en liten tur i dag. Er snøføre så ikke optimalt, men jeg må jo lære å kjøre på snø også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 17. februar 2013 #1334 Del Skrevet 17. februar 2013 Oioi, første kjøretime i morgen tidlig. Må si jeg begynner å grue meg litt. Ikke sånn veldig mye men litt. Har ikke sittet bak et ratt på over ett halvt år, så dette blir spennende. Regner med en kronglete start og litt kveling av motoren og sikkert noen blundere i rundkjøringer og kryss, men det er jo tross alt derfor jeg har time da Skal bli så godt å sette igang! Gleder meg til jeg kan kjøre rundt på egenhånd. Har tenkt å være 100% ærlig og si jeg er litt engstelig for kjøring, men jeg er på god vei til å bli kvitt den bare ved å glede meg! Har ett lite håp om at mannen min har tid til å øvelseskjøre med meg en liten tur i dag. Er snøføre så ikke optimalt, men jeg må jo lære å kjøre på snø også! Veldig bra hvis du får øvelseskjørt med mannen din ja! Husk bare at han helt sikkert har noen "uvaner", så jeg ville faktisk nesten hatt kjøretimen først. Men det eg jo helt opp til deg Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 17. februar 2013 #1335 Del Skrevet 17. februar 2013 Snøen er ikke slem! Den er ikke noe problem å kjøre på. Egentlig har snøføre en kjempefordel når du er fersk: Den tvinger deg til å lære deg en mykere kjørestil, fordi de bråeste manøvrene ikke vil fungere særlig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 18. februar 2013 #1336 Del Skrevet 18. februar 2013 Jaja, nå har jeg første timen om en time. Desverre kunne forholdene vært en god del bedre. Guttungen fant ut i natt at søvn var oppskrytt så vi har vært veldig veldig mye våkne i natt. Føler meg ikke så trøtt nå, og håper det holder seg. Men ikke den beste starten! Ønsk meg lykke til og at jeg ikke sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemoe Skrevet 19. februar 2013 #1337 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvordan gikk timen din? Jeg har også i en alder av 33 endelig begynt på lappen. Tok teorien i går og stod med 3 feil Gleder meg til å fortelle det til kjørelæreren på torsdag. Håper å få kjørt opp rett over påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 19. februar 2013 #1338 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvordan gikk timen din? Jeg har også i en alder av 33 endelig begynt på lappen. Tok teorien i går og stod med 3 feil Gleder meg til å fortelle det til kjørelæreren på torsdag. Håper å få kjørt opp rett over påske. Det gikk egentlig overaskende bra. Kløner jo med rundkjøringer. Og sliter med å følge med godt nok i speil og kryss og alt det der. Men jeg syntes det gikk veldig bra for å være første timen. Kjørelæreren sa også at hun syntes det gikk bra. Har ikke fått tid til å kjøre noe privat siden. Men håper å få inn litt kjøring før neste time til uka Det var mye mindre skummelt enn å kjøre med mannen min. Bare det å vite at hun har pedaler og kan stoppe grusomheter fra å skje på sekundet hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrker83 Skrevet 21. februar 2013 #1339 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg har oppkjøring 26.februar.. Hadde langkjøring i går og i dag, Tror har lært masse ting,håper jeg kan klare det.. Ønsk meg lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #1340 Del Skrevet 21. februar 2013 Hvilke kjøreskoler bruker dere i Oslo området? Tok noen kjøretimer for et år siden, men det krasjet til slutt med studiene og eksamen. Ble litt demotivert av oppgitte og utålmodige kjørelærere, så tok ikke opp igjen kjøringen med en gang. Noen som vet om noen flinke kjørelærere i Oslo som samtidig er hyggelige/tålmodige? Kanskje kvinnelige kjørelærere er greia? Har bare hatt menn så langt. Anonym poster: 255ee12d9bc8948ba9dc6b32b3f82f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå