louise1 Skrevet 6. august 2011 #721 Del Skrevet 6. august 2011 Kjørelærern min er sta, og han har nå fått oppkjøring til meg 3. Okbtober. Han jobber enda med å få oppkjøring til meg enda tidligere, men han har allerede pusha lista en måned. Gratulerer med bestått teori! Så bra at han fikk det til en måned tidligere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #722 Del Skrevet 10. august 2011 Woho, besto oppkjøringen min i dag :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B.E Skrevet 10. august 2011 #723 Del Skrevet 10. august 2011 På fredag skal jeg ha kjøretentamen, der jeg ikke skal kjøre med kjørelæreren min, men en annen kjørelærer fra trafikkskolen, så skal han se hvordan jeg kjører. Det blir visst en krevende rute jeg skal kjøre som kan være aktell til oppkjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 11. august 2011 #724 Del Skrevet 11. august 2011 Nå kan jeg endelig ta del i denne tråden. Tidligere i dag tok jeg kontakt med kjøreskolen og venter på å bli kontaktet av hun jeg vil kjøre med Jeg tok trafikalt grunnkurs for fire år siden, og så stoppet det opp. Nå har jeg spart opp 15.000 og føler meg klar for å hoppe ut i det. Og det er på tide siden jeg fyller 25 om kort tid Samboern min fylte 25 for kort tid tilbake, så han er nå utnevnt til å bli den som må øvelseskjøre med meg ^_^ Her om dagen tok jeg en gratis test på www.prove.no og endte opp med 12 feil. Syns det er en ok start siden jeg ikke har kjøpt teoriboka enda. Samboer er flink til å forklare ting mens vi er ute å kjører og jeg føler det hjelper mye. Vi snakker om skilt, vikepliktregler og hvordan lese trafikkbildet mens vi er oppi det. Og på bakgrunn av det klarte jeg å svare på flere av spørsmålene uten å gjette Så nå venter jeg bare på tlf så jeg kan få vite når jeg kan sette meg bak rattet og begynne på ordentlig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #725 Del Skrevet 11. august 2011 Woho, besto oppkjøringen min i dag :D GRATULERER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 11. august 2011 #726 Del Skrevet 11. august 2011 Morsomt Fanteria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varpunen Skrevet 11. august 2011 #727 Del Skrevet 11. august 2011 Bare jeg som sitter og funderer over om AB#722 og AB#725 er samme person? Neida :gjeiper: Gratulerer så mye AB#722 Og lykke til Fanteria:) Det er ca 1 år siden jeg tok min første kjøretime (da var jeg vel 23) og 4 måneder senere satt jeg med lappen i hånda. Det var utrolig morsomt (men VELDIG skummelt i begynnelsen) å lære å kjøre, så bare gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 14. august 2011 #728 Del Skrevet 14. august 2011 Ting gikk visst veldig raskt Ringte kjøreskolen på torsdagen og satt bak rattet på fredagen Nå må jeg øve mye på å finne gripepunktet. Man kjenner det jo, men for meg som knapt har kjørt var det veldig lett å slippe clutchen litt for langt og da ble det litt 'hoppeti-hopp' Fikk kjøre ute på veien og følte det gikk helt OK for første kjøretime å være Nå venter jeg bare på at gubben kan komme hjem og vi får tak i bil så jeg kan få øvd meg. Jeg gleder meg masse til fortsettelsen! Men 4 mnd er raskt Varpunen :O Kjørelæreren sa at innen mars. Nå kan jo ikke jeg så mye, men alt ligger jo på hvor mye man får øvelseskjørt. Men mars er lenge til. Ville helst hatt lappen i går, men det tror jeg ikke hadde vært så trygt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 14. august 2011 #729 Del Skrevet 14. august 2011 Fra høsten kommer jeg til å være fast inventar i denne gruppa Skal nå få ut fingeren og ta denne lappen! Har begynt et par gansker tidligere, men ble avbrytt av forskjellige ting. Men nå er tiden inne for å få fullført dette kapitlet i mitt liv Men først en liten ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 14. august 2011 #730 Del Skrevet 14. august 2011 En spennende tid framover for dere som skal ta lappen!! Er helt herlig å sitte med førerkortet i hånda til slutt. All strevet er Så verdt det! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 17. august 2011 #731 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg gleder meg sykt til oppkjøringa. Vil bare bli ferdig, jeg har jo egentlig ikke noe annet enn oppkjøringa igjen, men kjørelærer vil ha meg inn hvertfall en gang i uka for å opprettholde kjøringa mi frem til jeg får avbestillingstime, eller frem til den timen jeg har i oktober. Men jeg gruer meg så JÆVELIG til hver kjøretime at det sliter meg psykisk, og nå sliter jeg med å vente helt til oktober med å få lappen i hånd. Jeg hater lange ventelister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #732 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg strøk for andre gang i dag og må nok vente til slutten av oktober på neste forsøk, også. Er så utrolig skuffet over meg selv, men også litt nervøs mtp. at denne gangen følte jeg det gikk ganske OK, ikke perfekt, men ikke svære feil eller mange små. Sensor mente at jeg ikke var flink nok på smal vei. Kjempekjipt å måtte vente så lenge på ny sjanse. Og gudene vet hva jeg gjør om jeg ikke klarer det denne gangen HELLER... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelvesteTerese Skrevet 19. august 2011 #733 Del Skrevet 19. august 2011 Slenger meg på her jeg Nå er 2-3 år siden jeg hadde time hos kjøreskole sist, måtte avslutte for alt gikk dundas i privatlivet, med at jeg fikk en psykisk knekk og konsentrasjonen var langt i fra i trafikken. Nå vil jeg ta det opp igjen, og med legeundersøkelse og utredninger er det blitt klart at jeg burde ta lappen på automat, noe som er i orden for meg, det viktigste er lappen :D Glemmer aldri min første kjøretime for 2-3 år siden! Tabbe nr 1: Sa feil da kjørelærer spurte meg om navn og rekkefølge på de tre pedalene. Akward! Tabbe nr 2: Skulle starte bilen, og det gjorde jeg UTEN å tråkke inn clutchen, bilen for fremover, uff, uff! Tabbe nr 3: kolliderte nesten i et tre, og deretter kjørte jeg nesten nedi skauen, Tabbe nr 4: skulle ut i et veikryss, var altfor lite oppmerskom, og det ble nesten kollisjon, kjørelæreren ropte t.o.m og måtte overta. Grusomt. Det kom noen tårer etter at jeg kom hjem ja og de 5-6 andre timene var like ille, og i tilegg at jeg var psykisk sliten ellers, måtte jeg bare avslutte. Trist, men det var nok til det beste Har troen på at kanskje automatgir skal få meg til å slappe mer av, at fokuset kommer 100% på trafikkbildet, for det var det som stresset meg mye den gang. Håper pappa vil øve mye med meg, før jeg tar timer hos kjøreskole. Vil få teoriprøven i boks først også, Har kommet til side 140 i boka, og fikk 0 feil på prove.no, skal prøve meg på teoritentamen også, har hørt at det er den som er nærmest den ekte prøven? Blir spennende dette Lykke til dere andre som også skal ta lappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varpunen Skrevet 19. august 2011 #734 Del Skrevet 19. august 2011 Hehehe SelvesteTherese, det var litt av en kjøretime. Men det var jo tross alt din første kjøretime, så det tatt i betraktning var det ikke så alt for galt. Jeg var ikke ordentlig ute i trafikken jeg i min første kjøretime. Da terpa vi heller på start, stopp og gir på en stor (tom) parkeringsplass. Automat er jo ikke så dumt det Bedre å ha automatlappen enn ikke noe lappen i det hele tatt. Selv pleier jeg nærmest å kjæsje i frontruta når jeg kjører automat... jeg glemmer jo helt at clutchen ikke er der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #735 Del Skrevet 19. august 2011 Bare jeg som sitter og funderer over om AB#722 og AB#725 er samme person? Neida :gjeiper: Gratulerer så mye AB#722 Og lykke til Fanteria:) Det er ca 1 år siden jeg tok min første kjøretime (da var jeg vel 23) og 4 måneder senere satt jeg med lappen i hånda. Det var utrolig morsomt (men VELDIG skummelt i begynnelsen) å lære å kjøre, så bare gled deg! jeg er AB #725, gratulerte bare en annen AB Jeg tok selv lappen nå i sommer, startet i mars, og ble ferdig i Juli. Hadde fått den tidligere men mange av mine obligatoriske timer ble utsatt fordi kjørelæreren hadde en sykdomsperiode. Men 4 mnd er ikke så verst det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cammilla_1986 Skrevet 19. august 2011 #736 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg holder på med teorien nå, bruker denne appen http://itunes.apple.com/no/app/sertifikat-klasse-b/id448620329?mt=8 og veien til førerkortet. Har noen andre noen erfaringer med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. august 2011 #737 Del Skrevet 21. august 2011 Nå har jeg fått oppkjøring 5. september i stedet for oktober. wee Er bare redd for å stryke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelvesteTerese Skrevet 21. august 2011 #738 Del Skrevet 21. august 2011 Nå har jeg fått oppkjøring 5. september i stedet for oktober. wee Er bare redd for å stryke Så spennende kaDust! :D Det går nok helt fint, prøv å slappe av og ikke stresse. Lett for meg å si, som stresser bare med giringa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caro90 Skrevet 24. august 2011 #739 Del Skrevet 24. august 2011 hei lengesiden jeg har vært her, det har gått bra på kjøre timene siden sist. akkurat nå har jeg kommet der man kommer opp i rundt 80 km/t *gulp,* er noe nytt. vet at jeg må gjennom det trinne. må trene å holde stødig kurs i STOR fart.. i går kjørte jeg litt slalom med bilen i kjøre time. kom gjerne tips siden skal kjøre i dag 1300.. og har litt fast program. kjørelæren driller meg litt hardere etter sommerferien.. nye veier nye forandinger. må nok vende meg til de nye veine og forandringer i kjøre timene for å gå igjennom testen og videre til fører korte. føler at jeg er på trinn 3 eller noe. siden det er opp i fart og mer trafikk siden min først begynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 24. august 2011 #740 Del Skrevet 24. august 2011 Å se langt framover kan hjelpe, slik at du ikke kjører "slalom" med bilen. Om du ikke føler deg trygg på farten, så sier du det til kjørelærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå