louise1 Skrevet 14. juli 2011 #661 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg skal ha oppkjøring i morgen og er veldig nervøs.Har hatt kjøretimer hele uka og skal ha meg en tur før oppkjøring i morgen også. Har hatt litt problemer med at jeg stresser litt i kryss og i rundkjøring så er redd for at jeg skal gjøre det i morgen siden jeg er nervøs.De siste kjøretimene har jeg nesten ikke gjort det,men vet jo aldri hva som skjer. Har bare så lyst til å klare den nå!Hvis ikke så må jeg vente til 1. september før jeg får ny oppkjøring.Uff,skummelt ja Masse lykke til! Bare pust med magen og ta det helt med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 14. juli 2011 #662 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tok siste del av langkjøringa idag og kjøre i 3timer i strekk i forskjellig miljø, det var ganske slitsomt men gikk veldig bra :D i tillegg gikk dobbeltimen på tirsdag veldig bra så kjenner meg veldig klar nå og trygg på meg selv ikke minst. Kjørte med pappa igår og det gjør jeg ikke så ofte og det gikk og veldig bra:) har dobbeltime imorgen, mandag, tirsdag og onsdag. før oppvarmingstime og oppkjøring om en uke :)i tillegg på mandagen skal jeg kjøre med en annen kjørelærer som er nabo her jeg bor, kjennerhan ikke men skal bli deilig å gå noen annens mening også kan jeg venne meg til å kjøre med en helt fremmed. Jeg kjører en liten golf på kjøreskolen og han kjører en bmw stasjonsvogn så det kan bli litt utfordrende. Men jeg trenger litt hjelp av dere som har fått lappen han nabo-trafikklærern mente de var unødvendig og ha time de onsdagen og at jeg heller skulle være hjemme og slappe av og bruke hodet. Jeg føler det blir mye kjøring nå og føler meg veldig klar for oppkjøring og føler ikke at jeg trneger alle fore dobbeltimene som kommer nå. Vurderer å si ifra meg en men er litt redd for kjørelæren sin reaksjon. Har avlyst to gange før i begynnelsen av opplæringa og da sa han på en litt tullemåte, at jeg ikke måtte avbestille fler nå da:P og for litt over en måned siden så måte jeg avlyse en time en mandag og da sa han emd negativ tone i tlf at han ikke hadde flere den uka men så hadde han visst en den fredagen. Men hva ville dere gjort, avlyst eller ikke? Kjørte dere så mye med kjørelærer rett før oppkjøring? Og hvilken dag er "best" å avlyse isåfall? Tenker også at jeg kan kjøre hjemme med pappa istede for den timen eventuelt for det funker like bra. Før jeg hadde min første oppkjøring, så hadde jeg dobbeltime med kjørelæreren min. Og det er jeg glad for. Skal også ha det nå neste oppkjøring Du må bare snakke med kjørelæreren din om det. Det er jo han som har sett om du er klar for oppkjøring eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 14. juli 2011 #663 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Før jeg hadde min første oppkjøring, så hadde jeg dobbeltime med kjørelæreren min. Og det er jeg glad for. Skal også ha det nå neste oppkjøring Du må bare snakke med kjørelæreren din om det. Det er jo han som har sett om du er klar for oppkjøring eller ikke. Jeg spurte han når vi satt opp timene om jeg trengte alle de tre før oppkjøringsdagen. Jeg spurte om det ikke holdt med bare mandagen og onsdagen og han mente jeg trengte alle.Dette var en uke siden vi satt opp dette og de to gangene jeg har kjørt med han sden det har vært veldig bra i forhold til de tidligere timene. Men det kan jo også ha noe å si for at han vil ha inn penger og.... Neste uke skal jeg ut med og føler jeg allerede har brukt sykt mye på lappen. Måtte låne siste rest nå og er ikke keen på å låne så mye heller. Men klarer ikke å avgjøre med meg selv om jeg bør avlyse en eller ikke :/ Endret 14. juli 2011 av anita871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodflowers Skrevet 15. juli 2011 #664 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg spurte han når vi satt opp timene om jeg trengte alle de tre før oppkjøringsdagen. Jeg spurte om det ikke holdt med bare mandagen og onsdagen og han mente jeg trengte alle.Dette var en uke siden vi satt opp dette og de to gangene jeg har kjørt med han sden det har vært veldig bra i forhold til de tidligere timene. Men det kan jo også ha noe å si for at han vil ha inn penger og.... Neste uke skal jeg ut med og føler jeg allerede har brukt sykt mye på lappen. Måtte låne siste rest nå og er ikke keen på å låne så mye heller. Men klarer ikke å avgjøre med meg selv om jeg bør avlyse en eller ikke :/ Vet du, jeg hadde det litt på samme måte. Jeg var redd for å bli lurt. Plutselig sa kjørelæreren at jeg trengte mange flere timer, etter en gang hvor det ikke gikk så bra. Det er vanskelig å selv skulle bedømme hvor mange timer man trenger. Det er jo dumt å gå for fort fram også...Prøv å stol på intuisjonen din. Hvis du kjører med andre, så kan du be dem bedømme deg. Men uansett. Det er faktsik bedre å ta litt for mnange timer, enn å ta for få, og til slutt stryke på oppkjøringa. Ikke bare koster det penger, men det er jo også en skikkelig selvtillittsknuser! Håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 15. juli 2011 #665 Del Skrevet 15. juli 2011 Vet du, jeg hadde det litt på samme måte. Jeg var redd for å bli lurt. Plutselig sa kjørelæreren at jeg trengte mange flere timer, etter en gang hvor det ikke gikk så bra. Det er vanskelig å selv skulle bedømme hvor mange timer man trenger. Det er jo dumt å gå for fort fram også...Prøv å stol på intuisjonen din. Hvis du kjører med andre, så kan du be dem bedømme deg. Men uansett. Det er faktsik bedre å ta litt for mnange timer, enn å ta for få, og til slutt stryke på oppkjøringa. Ikke bare koster det penger, men det er jo også en skikkelig selvtillittsknuser! Håper det ordner seg for deg Ja jeg spurte kjørelærern idag om vi trengte alle timene og han sa ja, kanskje ikke det holder en gang. Så jeg vil nesten si at kjørelæren kan være selvtillitsknuseren her. Han fokuserte idag bare på negative ting. Som at han fortsatt mener jeg er ustø på rattet men for to ganger siden sa han de var bedre og jeg synes ikke jeg har gått tilbake til den dårlige vanen etter det. I tillegg så mener han et jeg kommer litt for fort inn i rundkjøringer eller kryss. Kan være enig i rundkjøringene noen ganger, men jeg bremser girer fra 3. og ned til 2. og holder max 30 inn, selv om jeg nok burde slakke litt mer på gassen kanskje istede for å måtte bremse. Men ene gangen jeg gjorde det gjorde jeg det visst aaalt for tidlig. I tillegg flytter jeg om en måned så enten det går bra eller ikke(bank i bordet) så kommer jeg ikke til å kjøre no mer med han om en uke...Men det vet ikke han da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 16. juli 2011 #666 Del Skrevet 16. juli 2011 Kanskje han er så negativ for at han vil at du skal gjøre ditt beste på oppkjøring? Misforstå meg rett. Kjørelæreren min terper veldig på meg på forskjellige ting som jeg faktisk gjør bra, men han vil at jeg skal gjøre det ENDA bedre. Da framstår han som negativ på en måte, men jeg skjønner hvor han skal hen. Håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 17. juli 2011 #667 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg strøk Kjørte kjempebra helt til jeg gjorde en kjempefeil.Skulle kjøre ut på en vei med 80 sone og det kom en bil imot.Trodde jeg skulle klare å kjøre før den kom,men da tråkket sensor hardt på bremsen for å avverge kollisjon.Vurderingen min var ikke så god der nei Ble så skuffet og følte meg så dum at jeg begynte å grine foran kjørelæreren min. Nå må jeg vente en stund før jeg får ny oppkjøring og kjørelæreren min har ferie så tar nok ekstra lang tid. Trodde virkelig at jeg skulle greie det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. juli 2011 #668 Del Skrevet 18. juli 2011 Idag har jeg hatt første del av bykjøring. Fy, så slitsomt. Hele kroppen min verker nå, siden jeg har sittet å spent hver eneste muskel i kroppen under hele kjøringa. I morgen blir det mer selvstendig kjøring i Oslo, og jeg har en fæl følelse av at jeg ikke får godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 18. juli 2011 #669 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg strøk Kjørte kjempebra helt til jeg gjorde en kjempefeil.Skulle kjøre ut på en vei med 80 sone og det kom en bil imot.Trodde jeg skulle klare å kjøre før den kom,men da tråkket sensor hardt på bremsen for å avverge kollisjon.Vurderingen min var ikke så god der nei Ble så skuffet og følte meg så dum at jeg begynte å grine foran kjørelæreren min. Nå må jeg vente en stund før jeg får ny oppkjøring og kjørelæreren min har ferie så tar nok ekstra lang tid. Trodde virkelig at jeg skulle greie det Hater den følelsen av at man VEIT man har strøket, men må likevel kjøre ferdig. Uff. Det var trist å høre. Men neste gang klarer du det!! Førerkortet får man etterhvert uansett Jeg gråt nesten selv foran sensoren, men det var av sinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 18. juli 2011 #670 Del Skrevet 18. juli 2011 Idag har jeg hatt første del av bykjøring. Fy, så slitsomt. Hele kroppen min verker nå, siden jeg har sittet å spent hver eneste muskel i kroppen under hele kjøringa. I morgen blir det mer selvstendig kjøring i Oslo, og jeg har en fæl følelse av at jeg ikke får godkjent. Tenk så bra det blir når du er ferdig med alt det der! Er bare å pine seg igjennom det, så er du ferdig på null komma niks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. juli 2011 #671 Del Skrevet 18. juli 2011 Tenk så bra det blir når du er ferdig med alt det der! Er bare å pine seg igjennom det, så er du ferdig på null komma niks. Jeg får ikke kjørt privat i det hele tatt, så det tar lang tid før jeg er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 18. juli 2011 #672 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg får ikke kjørt privat i det hele tatt, så det tar lang tid før jeg er ferdig. Det var sjeldent jeg fikk kjøre privat. Forsåvidt nå også, for alle er så opptatt med sitt. Jeg innstiller meg hver gang på at jeg må virkelig konsentrere meg hver gang jeg har kjøretime og ikke slurve, sånn at jeg får med meg alt. Heldigvis lærer jeg fort. Her gjelder det å ha tålmodighet Slike ting tar tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. juli 2011 #673 Del Skrevet 18. juli 2011 Det var sjeldent jeg fikk kjøre privat. Forsåvidt nå også, for alle er så opptatt med sitt. Jeg innstiller meg hver gang på at jeg må virkelig konsentrere meg hver gang jeg har kjøretime og ikke slurve, sånn at jeg får med meg alt. Heldigvis lærer jeg fort. Her gjelder det å ha tålmodighet Slike ting tar tid. Jeg klarer ikke lære så mye når jeg har kjøretime, fordi jeg er altfor nervøs, stresser som faen og kjører som regel i sjokk. Føler ikke at jeg får så mye ut av timene, og psyken min knekker snart sammen pga stresset med lappen. Vi har prata masse om det for å finne en løsning på hvordan jeg skal legge fra meg stresset og redselen, men ingenting går. Sier jeg gode ting til meg selv, så blir jeg bare verre og jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt. Jeg måtte holde pusten midt i sentrum idag for ikke å starte å grine midt under bykjøringa, og i morra skal jeg kjøre uten hjelp? Bah, jeg knekker samme snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 18. juli 2011 #674 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg klarer ikke lære så mye når jeg har kjøretime, fordi jeg er altfor nervøs, stresser som faen og kjører som regel i sjokk. Føler ikke at jeg får så mye ut av timene, og psyken min knekker snart sammen pga stresset med lappen. Vi har prata masse om det for å finne en løsning på hvordan jeg skal legge fra meg stresset og redselen, men ingenting går. Sier jeg gode ting til meg selv, så blir jeg bare verre og jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt. Jeg måtte holde pusten midt i sentrum idag for ikke å starte å grine midt under bykjøringa, og i morra skal jeg kjøre uten hjelp? Bah, jeg knekker samme snart. Åh, noe så slitsomt Håper virkelig du kommer deg godt igjennom det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 18. juli 2011 #675 Del Skrevet 18. juli 2011 Håper jeg også, håper også at jeg snart er ferdig. Har hvertfall siste del av bykjøringa i morgen, får jeg godkjent er jeg ferdig der i alle fall. Og så har jeg jo glattkjøring neste tirsdag. Vet ikke helt hva jeg har igjen etter det annet enn langkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 18. juli 2011 #676 Del Skrevet 18. juli 2011 Hater den følelsen av at man VEIT man har strøket, men må likevel kjøre ferdig. Uff. Det var trist å høre. Men neste gang klarer du det!! Førerkortet får man etterhvert uansett Jeg gråt nesten selv foran sensoren, men det var av sinne. Ja,jeg vil klare det neste gang Er en av de tingene jeg har slitt litt med,å kjøre i kryss og litt i rundkjøringer også,men hadde jobbet mye med det så trodde jeg hadde en god sjanse til å klare det. Får nok bare øve enda litt mer på det Det er egentlig veldig typisk meg for jeg griner ofte både når jeg er lei meg,men også hvis jeg er sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 19. juli 2011 #677 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Dere som driver med lapen eller er fedig, lærte dere girene etter km for eks. 3.gir i 40, eller lærte dere at giret skulle være sånn at turtallet holdt seg mest mellom 1 og 2? Jeg ahar lært det første av min kjørelærer men kjørte med en annen igår og han fokuserte mest på turtelleren. Det har jeg aldri lært av min kjørelærer men skjønner jo at det er mest miløjøvennlig (min kjørelærer kjører en golf diesel, han andre kjører en diesel bmw stasjonsvogn), så lurer på om jeg skal velge å fokusere på girene i fohold til turtall på oppkjøringa eller bare kjøre med girene sånn jeg har lært av min kjørelærer? Vet om en annentidligere elev av min kjørelærer som holdt 3.gir i en lang litt slakk til tider oppoverbakke i 60km men det var blant annet noe som gjorde at han strøk for sensor mente han skulle hatt i 4.gir.... Endret 19. juli 2011 av anita871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 19. juli 2011 #678 Del Skrevet 19. juli 2011 tjoooohoooo!!! besto førerprøven idag!!!! på første forsøk! digg digg digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 19. juli 2011 #679 Del Skrevet 19. juli 2011 tjoooohoooo!!! besto førerprøven idag!!!! på første forsøk! digg digg digg Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 19. juli 2011 #680 Del Skrevet 19. juli 2011 tjoooohoooo!!! besto førerprøven idag!!!! på første forsøk! digg digg digg eg skal forresten ha den snart selv, har du noen tips? Hvordan sikkerhetskontrollspm fikk du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå