cellar Skrevet 29. juni 2011 #601 Del Skrevet 29. juni 2011 Trodde man strøk ganske automatisk dersom sensor må bruke sine pedaler til å hjelpe til med kjøringen... Men men, gratulerer med bestått En skulle tro det, men det var ingen faresituasjon, og jeg sinka ingen, tror det var ment som et spark i ræva Ble litt nervøs, men sensor forklarte like etterpå at det gikk fint. Liten lærepenge Hadde nok vært noe annet om det kom en fra venstre der som måtte bremse eller deise inn i siden på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 30. juni 2011 #602 Del Skrevet 30. juni 2011 Heldig du er cellar!! Jeg må nok kjøre i sneglefart på neste oppkjøring. Heller ligge i 50 i 60 sonen eventuelt, jeg kommer til å gjøre alt for å klare å stå. Denne sensoren jeg hadde var ekstremt pirkete og gjorde meg vanvittig nervøs. Jeg veit at sensorene har sine regler om hvordan de skal oppføre seg, men come on ; det er jo lov å le litt? Håper på en ny sensor neste gang! Noen som veit hva strykprosenten er forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 30. juni 2011 #603 Del Skrevet 30. juni 2011 Heldig du er cellar!! Jeg må nok kjøre i sneglefart på neste oppkjøring. Heller ligge i 50 i 60 sonen eventuelt, jeg kommer til å gjøre alt for å klare å stå. Denne sensoren jeg hadde var ekstremt pirkete og gjorde meg vanvittig nervøs. Jeg veit at sensorene har sine regler om hvordan de skal oppføre seg, men come on ; det er jo lov å le litt? Håper på en ny sensor neste gang! Noen som veit hva strykprosenten er forresten? http://www.aftenbladet.no/lokalt/article679394.ece Den var visst på 30 prosent i 2008, men det er veldig individuelt fra sted til sted. På vegvesenet her er den på 17%. Vær selvsikker når du kjører neste gang, dette kan du jo! Overse sensor så godt du kan, sett på radio og kjør pent Syns det er håpløst av en sensor å være så pirkete på fartsgrenser- selvfølgelig viktig at man holder MAKS 30 i 30-sone, men ved 60 og 80 må det være lov å få dingle et par km over uten at det er strykgrunn.. Med en gang jeg så at jeg lå over 60 så slapp jeg gassen med en gang eller bremsa litt iallefall. Sensor sa ingenting på farta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caro90 Skrevet 1. juli 2011 #604 Del Skrevet 1. juli 2011 (endret) jeg tror jeg joiner inn her jeg, jeg har tatt trafikkalt grunnkurs fra før av og ventet lenge å gå på kjøreskolen å prøver å fåå lappen kanskje til neste år =) har nettop kjørt 12 timer tilsammen nå..å begynner å få giret i boks, er kanskje litt sjapp med clutchen å slipper den litt for fort. nå trenger jeg trenge på å rygge å parkere gulp, skal trene med pappa senere i dag. skal studere i sommer og også har pc cd rom til veien til fører kortet og leseboka og arbeidsboka + fasit har mitt 13 time 16 august skal se om jeg blir bedre kjent med en venn som heter 4. gir siden jeg bommer og kommer til 2. gir . har også fått litt av skrekken når det kommer til svære biler og busser at jeg kjører opp i veikanten i steden for å se rett fram å ikke ble skremt av dem. blir også nervøs før kjøretimen men hjelper litt å lese litt læreboka som jeg har i vesken som jeg kan lese før jeg kjører og det hjelper jo litt. har kjørt litt med pappa mellom de timene da hjelper jo litt og Endret 1. juli 2011 av caro90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 1. juli 2011 #605 Del Skrevet 1. juli 2011 Trodde ikke man kunne bestille oppkjøring før man har bestått teori. Eller? Sånn er det her i allefall. Gratulerer uansett, hvordan gikk det med førerprøven?? Nei, jeg bestilte etter jeg tok teorien. Og jeg besto. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 2. juli 2011 #606 Del Skrevet 2. juli 2011 har mitt 13 time 16 august skal se om jeg blir bedre kjent med en venn som heter 4. gir siden jeg bommer og kommer til 2. gir . blir også nervøs før kjøretimen men hjelper litt å lese litt læreboka som jeg har i vesken som jeg kan lese før jeg kjører og det hjelper jo litt. Oi, er ikke det veldig mange timer til at du ikke har kommet lengre? Kjører du ikke dobbelttimer? Og hvorfor er du nervøs for kjøretimer? Jeg synes det var kjempegøy- var julaften hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 2. juli 2011 #607 Del Skrevet 2. juli 2011 Helt enig, kjørelæreren er jo trossalt der for å lære deg Ingenting å være nervøs for, det kommer til å sitte som et skudd etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caro90 Skrevet 2. juli 2011 #608 Del Skrevet 2. juli 2011 (endret) Oi, er ikke det veldig mange timer til at du ikke har kommet lengre? Kjører du ikke dobbelttimer? Og hvorfor er du nervøs for kjøretimer? Jeg synes det var kjempegøy- var julaften hver gang tok min første kjøre time rundt midten av mars tok enkelte timer og 2 timer + 1 times pause og en i strekk men var veldig nervøs å stressa.. så vi stoppet å kjørte til trafikk skolen igjen.. liker den adrenalinen og den lykke følelsen om man har gjort bra at jeg ta meg en time til vet ikke helt hvorfor jeg er nervøs men det går over etterhvert under kjøringa.... ja det er gøy får bare vente noen uker til mens jeg øvekjøre med pappa =). Endret 24. august 2011 av caro90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 4. juli 2011 #609 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg også er nervøs for kjøretimer. Men det er fordi jeg vet det hele avslutter med en jævla prøve og jeg blir generelt nervøs for sånne offisielle obligatoriske greier. Derimot kjører jeg veldig bra og nervøsiteten dupper av så fort jeg sitter bak rattet. Men så kommer den tilbake når jeg er ferdig igjen. :gjeiper: Rart det der. Men dere.. Jeg vet det er 9,5 obligatoriske timer. Men utenom glattkjøring, forbikjøring, mørkekjøring og langkjøring er resten veiledningstimer? Eller dekker det alt? Hvor lang er en langkjøring? Har nettopp startet på det obligatoriske og sitter utålmodig som en annen liten unge på å bli ferdig, og jeg fant ikke noe eksakt når jeg googlet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 4. juli 2011 #610 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jeg også er nervøs for kjøretimer. Men det er fordi jeg vet det hele avslutter med en jævla prøve og jeg blir generelt nervøs for sånne offisielle obligatoriske greier. Derimot kjører jeg veldig bra og nervøsiteten dupper av så fort jeg sitter bak rattet. Men så kommer den tilbake når jeg er ferdig igjen. :gjeiper: Rart det der. Men dere.. Jeg vet det er 9,5 obligatoriske timer. Men utenom glattkjøring, forbikjøring, mørkekjøring og langkjøring er resten veiledningstimer? Eller dekker det alt? Hvor lang er en langkjøring? Har nettopp startet på det obligatoriske og sitter utålmodig som en annen liten unge på å bli ferdig, og jeg fant ikke noe eksakt når jeg googlet Hadde en oversikt over dette, men kasta selvfølgelig arket da jeg ble ferdig.. Mørkekjøring har du ikke som en del av øvelseskjøringen, det skal du ha fullført i trafikalt grunnkurs. Ellers er det sikkerhetskurs bane (glattkjøring), sikkerhetskurs veg 1 og veg 2 (kartkjøring og langkjøring, vi tok forbikjøringer som en del av disse dagene). Langkjøring varierer veldig har jeg fått inntrykk av, noen kjører like lenge som en kjøretime, mens jeg kjørte 2-3 timer. Er en grunn til at det heter langkjøring da, du skal klare å kjøre lenge uten å miste fokus. Så jo lengre jo bedre, egentlig! Så har man en veiledningstime på slutten av trinn 2 og trinn 3. Du kjører som vanlig med kjørelærer, og han vurderer kjøringen din. Får vite hva du var best på, hva du kunne gjort bedre etc. Endret 4. juli 2011 av cellar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 4. juli 2011 #611 Del Skrevet 4. juli 2011 Åja, trodde man måtte ha en mørkekjøring hvor man kjører selv også, jeg. Men daså. Nå er jeg forvirret, for jeg har startet dette trinnet med en veiledningstime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 4. juli 2011 #612 Del Skrevet 4. juli 2011 Åja, trodde man måtte ha en mørkekjøring hvor man kjører selv også, jeg. Men daså. Nå er jeg forvirret, for jeg har startet dette trinnet med en veiledningstime. Tatt fra vegvesen.no; Hva er en veiledningstime? Svar: En veiledningstime inneholder både praktisk kjøring og en veiledningssamtale. Timen er på 45 minutter. Det er to obligatoriske veiledningstimer i hver førerkortklasse; en ved avslutningen av trinn 2 og en ved avslutningen av trinn 3. I veiledningstimen skal du og din trafikklærer vurdere om du har nådd de foreløpige mål for opplæringen. Læreren skal foreta en helhetsvurdering av kjøreferdighetene og gi deg en tilbakemelding på om du har den kompetansen som er nødvendig for å få et godt utbytte av den videre opplæringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. juli 2011 #613 Del Skrevet 5. juli 2011 Idag har jeg trippeltime. Også så tidlig på dagen, kjenner jeg er sliten bare av å stå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 5. juli 2011 #614 Del Skrevet 5. juli 2011 Idag har jeg trippeltime. Også så tidlig på dagen, kjenner jeg er sliten bare av å stå opp. Lykke til! Jeg savner å ha kjøretimer egentlig, noe å glede seg til i en ellers normal hverdag Men savner ikke utgiftene med det, akkurat. Kommer sikkert til å bli værende på forumet her i all tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. juli 2011 #615 Del Skrevet 5. juli 2011 Synes ikke kjøretimer er så moro, jeg. Bare stresser med kjøringa og gjør dobbelt så mange feil enn hva jeg gjør når jeg kjører med mor/far/typen/andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
May-Linn86 Skrevet 5. juli 2011 #616 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei alle sammen! Kom over denne tråden og ble sittende å lese litt:) selv kjørte jeg opp forrige mandag og besto:) veldig deilig å være ferdig med det! Men skulle egentlig bare svare noen på noe her: Man får ikke samme sensor på andre oppkjøringsforsøk. Dette fordi sensor ikke skal vite noe om deg, eller ha noen formeninger om kjøringen din fra før av. Så du vil får en ny sensor. Og denne sensoren vet heller ikke om dette er din 1,2 eller 10ènde gang du kjører opp. Så ingenting å bekymre seg for:) MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 6. juli 2011 #617 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg må bare bli med i dette forumet. Skal begynne å ta sertifikatet snart. Jeg har trafikalt grunnkurs i løpet av sommeren. Men jeg lurer på hvordan trafikalt grunnkurs foregår. Er det nesten som en skoletime hvor du hører på læreren snakke eller? Gleder meg skikkelig til å få satt i gang og til å få øvelseskjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 6. juli 2011 #618 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg må bare bli med i dette forumet. Skal begynne å ta sertifikatet snart. Jeg har trafikalt grunnkurs i løpet av sommeren. Men jeg lurer på hvordan trafikalt grunnkurs foregår. Er det nesten som en skoletime hvor du hører på læreren snakke eller? Gleder meg skikkelig til å få satt i gang og til å få øvelseskjøre! Jepp. Bortsett fra at kjørelærerne er mer vant til en og en undervisning med elever i en bil og ofte ikke er de mest kompetente/interessante/pedagogiske foredrags/kursholdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 6. juli 2011 #619 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg synes dette blir vanskeligere og vanskeligere. Som ved en eksamen blir jeg mer og mer nervøs for hver dag som går (og jeg har ikke planlagt når jeg skal ta teoriprøven en gang.) så for hver gang jeg er hos kjørelærer nå, så kjører jeg verre og verre. Å gud, hvordan skal dette ende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 6. juli 2011 #620 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg synes dette blir vanskeligere og vanskeligere. Som ved en eksamen blir jeg mer og mer nervøs for hver dag som går (og jeg har ikke planlagt når jeg skal ta teoriprøven en gang.) så for hver gang jeg er hos kjørelærer nå, så kjører jeg verre og verre. Å gud, hvordan skal dette ende? Hva er det du er så nervøs for da? Hvis du tenker at dette klarer jeg ikke, dette kan jeg ikke, det går ikke, så blir du så fokusert på de tankene at det faktisk går galt (litt "the secret" her nå føler jeg..). Syns å huske du har sagt at du kjører bra med foreldre, men dårlig i kjørebilen. Er det prestasjonsangst kanskje? Husk at kjørelæreren din er der for å hjelpe deg og lære deg, ikke for å dømme deg! Du kan kanskje prøve med en annen kjørelærer å se om det hjelper? Kjedelig at det skal være sånn iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå