Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Slenger meg med her jeg, for jeg holder også på å ta lappen :) Men det jeg er så utrolig nervøs for er teoriprøven! Jeg leser for harde livet og tar test på teoritentamen.no. Noen som har anelse om spørsmålene på teoritentamen er lik de man får på prøven? Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg med her jeg, for jeg holder også på å ta lappen :) Men det jeg er så utrolig nervøs for er teoriprøven! Jeg leser for harde livet og tar test på teoritentamen.no. Noen som har anelse om spørsmålene på teoritentamen er lik de man får på prøven? Noen som har noen tips? :)

Hei, og velkommen :)

spørsmålene er nesten de samme, bare at de kan være formulert på en anna måte. Mitt råd er å lese nøye gjennom spørsmålene som du får på selve teoriprøva, og lese veldig nøye gjennom svaralternativene også. Jeg leste gjennom læreboka et par ganger, de to siste døgnene før selve prøven, så kjøpte jeg meg 24 timers tilgang på teoritentamen og prove.no.. Satt der nesten i hele to dager, selv om jeg besto flere ganger på rad så fortsatte jeg.. Fordi du får som regel ikke samme spørsmålene hver gang...

Så mitt råd er egentlig, lese nøye, og ikke stress... Så kommer det til å gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og stresset utrolig mye med teorien, tror jeg var mer nervøs for teorien enn jeg kommer til å bli for oppkjøringen :fnise:

jeg tror det Dularfullar sa med å lese godt gjennom spørsmål og svar og å ikke stresse er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jo, jeg har hørt at det er mange spørsmål der svarene er ganske like og "lurespørsmål". Jeg er og mer nervøs for teorien enn oppkjøringen! Hehe. Men jeg får bare holde meg rolig og prøve å ikke stresse, så går det nok greit. Skal øve hele helga, så er det bare å ta prøven på mandagen. Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jo, jeg har hørt at det er mange spørsmål der svarene er ganske like og "lurespørsmål". Jeg er og mer nervøs for teorien enn oppkjøringen! Hehe. Men jeg får bare holde meg rolig og prøve å ikke stresse, så går det nok greit. Skal øve hele helga, så er det bare å ta prøven på mandagen. Grugleder meg!

De bruker ikke lurespørsmål lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøveoppkjøring i dag, og var dritnervøs før jeg skulle kjøre med tanke på været i dag. Det var flom og sterk vind flere steder, og jeg var utrolig redd for å få vannplaning. Heldigvis klarte jeg å skjerpe nervene når jeg satt i bilen. Kjørelæreren merket at jeg var nervøs, og prøvde å tulle meg bort litt. Og det klarte han også :)

Kjøringen gikk faktisk kjempebra,hadde problemer med å lukeparkere på første parkeringen så fikk jeg noen tips fra han til neste lukeparkering :) så da gikk det fint andre gangen :)

Ved oppsumeringen sa han at jeg kjørte trygt og godt, samtidig at jeg ikke var til hinder for andre trafikanter. Og at visst dette var oppkjøring hadde jeg bestått med glans :)

Så da har jeg oppkjøring Tirsdag 29 Mars, utrolig spent på hvordan det går :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til AnnH. Vi skal gjennom ilden samme dag Hehe.

Jeg krysser fingrene for begge to :) Lykke til!!! Og Missi... DENNE gangen klarer du det :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til AnnH. Vi skal gjennom ilden samme dag Hehe.

Lykke til til deg også:) krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, noen som har anelse om hvordan langkjøring er? :) Gleder meg veldig til den! Bare synd at veien til dit jeg skal er sååå fæl, skikkelig dårlige veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Forresten, noen som har anelse om hvordan langkjøring er? :) Gleder meg veldig til den! Bare synd at veien til dit jeg skal er sååå fæl, skikkelig dårlige veier.

Se positivt på det :) . Det er vel bare fint å få erfaring med flere slags veier og utfordring med kjørestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt siste Kjøretime før morgendagens oppkjøring og det gikk strålenede. :). Jeg og kjørelæreren min sa at imorgen skal vi ned å hente førerkortet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg hatt siste Kjøretime før morgendagens oppkjøring og det gikk strålenede. :). Jeg og kjørelæreren min sa at imorgen skal vi ned å hente førerkortet :).

Lykke til, dette klarer du :)

Husk å senke skuldrene, og pust, og husk at sensorene er mennesker de også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh tusen takk det skal jg huske imorgen :)

krysser fingrene for deg enda en gang, og sender masse gode tanker til deg :) :) Denne gangen klarer du det :) *venter spent på oppdatering i morra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...