Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Jeg er såå utrolig glad for dine vegne :). Dette var vel fortjent .:). Gratulerer så utrolig mye :). Gir opp gjør jeg ikke. Ny oppkjøring er bestilt. Var bare så utrolig nede igår men jaja. Neste gang nailer jeg den håper jeg :)

Nok en gang GRATULERER :)

skjønner deg så utrolig godt, da jeg strøyk første gangen kjentes det ut som om det var verdens undergang, og jeg følte at absolutt alt og alle var sååå skuffa over meg...

neste gang kommer du til å klare det,DET er jeg sikker på.. bare husk å tenk positivt, så ordner det meste seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig det. Føler at alle vennene mine har den. Hvorfor får ikke jeg det til?en jaja. Neste gang :). Holder deg oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :) :) føler nesten at jeg svever på en sky fremdeles hehehe.... Har ikke vært ute å kjørt alene enda, kjenner at tanken er litt skummel, så har vi en oppkjørsel som vi deler med et firma og der står det masse biler, så skal jeg rygge med nedover en speilblank bakke, i fare for å dunke borti noen av firmabilene.. EKSTRA skummelt ;) men jeg skal nok tørre å sette meg bak rattet, bare HATER all den blankisen... ;)

Missi89.. du må holde oss alle oppdatert, hehe selv om jeg nå er ferdig med "jævelskapen", så klarer jeg nok ikke å holde meg unna her. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :) :) føler nesten at jeg svever på en sky fremdeles hehehe.... Har ikke vært ute å kjørt alene enda, kjenner at tanken er litt skummel, så har vi en oppkjørsel som vi deler med et firma og der står det masse biler, så skal jeg rygge med nedover en speilblank bakke, i fare for å dunke borti noen av firmabilene.. EKSTRA skummelt ;) men jeg skal nok tørre å sette meg bak rattet, bare HATER all den blankisen... ;)

Missi89.. du må holde oss alle oppdatert, hehe selv om jeg nå er ferdig med "jævelskapen", så klarer jeg nok ikke å holde meg unna her. :):)

Her kommer en gratulasjon til fra meg!! Og takk for lykkeønskningen din i forrige uke - jeg klarte det også!!! :)Hadde aldri trodd det skulle gå...!

Men kjenner meg helt igjen i det du sier om at det er rart å kjøre alene - har bare vært alene på VELDIG korte turer foreløbig. Men i kveld må jeg til pers, skal hente samboeren på Gardermoen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg min første erfaring som selvstendig sjåfør... og det var SKUMMELT å sitte der helt alene i bilen, uten noen som på en måte guidet deg gjennom kjøringen.. Så jeg satt med hjertet i halsen i starten... Jeg skulle opp på en søndagsåpen butikk for å handle litt, så jeg tok en liten omvei slik at jeg fikk kjørt litt alene. Jeg gjorde en feil på veien dit, jeg kjørte på en vei i et boligområde. Og der har jeg jo vikeplikt for de som kommer fra høyre, men det er så sykt store brøytekanter så det er ikke så lett å se om det kommer biler eller ikke. Ved en utskjørsel dukket det plutselig opp en bil, jeg fikk ikke bremset ordentlig så jeg kjørte videre, og fyren la seg på tuta og jeg trodde trommehinna mi skulle sprekke!!!!!!!!, jeg hadde så lyst til å stoppe bilen, hoppe ut og legge meg flat, unnskylde for feilen jeg gjorde.. det er første gang jeg er ute å kjører alene.. LITT nervøs er man jo..... men men.. jeg kjørte videre og han svingte etterhvert til høyre da jeg svingte til venstre... Jeg er overrasket over hvor aggresive folk egentlig kan være i trafikken. .. Greit jeg gjorde en feil.... hehehe men herregud så nervøs jeg var, det var på starten av den lille turen min også.... ;)

SÅ kom jeg frem til butikken, der var det heldigvis lite folk, så jeg fikk til en perfekt parkering ved siden av en anna bil, og fikk parkert slik at jeg også slapp å rygge ut igjen ;) Jeg låste bilen, gikk inn for å handle. Kom ut igjen, låste opp bilen og satte meg inn.. og kjørte videre.. og tenker.. HERREGUD SÅ DEILIG DET EGENTLIG ER Å HA LAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!... Så jeg skulle føle meg litt ekstra voksen, så jeg tok jammen meg turen til bensinstasjonen for å fylle litt bensin, men måtte litt slukøret ringe til min kjære samboer og spørre med en spinkel stemme " ehhhhhh skal bilen ha 98 eller 95?".. hehe bilen fikk etterhvert sin bensin... 95 ;) så satte jeg panseret hjemover.....

Så litt utpå dagen så sa typen at jeg kunne kjøre å få tak i noen brus, så vi kunne kose oss med det sammen med maten... OK tenkte jeg...... finner frem nøklene og brummer avgårde til bensinstasjonen.. og jeg merker at min tankegang ligger i å få parkert på en slik måte at det er bedre for meg når jeg skal kjøre ut igjen.... er det sånn jenter tenker? ;) turen til bensinstasjonen gikk lkempefint, og jeg kjenner at jeg føler meg en smule stolt nå når jeg kjører bilen alene.. Når den første nervøsiteten har lagt seg, og jeg kjenner at jeg faktisk mestrer dette.. Og når den dagen kommer til at jeg kan føle meg 100% trygg bak rattet alene.....DA kommer alt til å bli helt perfekt :)

OK jeg skal være ærlig å si at min kjære samboer måtte snu bilen for meg de to gangen jeg skulle kjøre ut :sjenert: vi har en helt grei størrelse påuteplassen vår, men den ligger i en oppoverbakke, og det er SPEILBLANKT!!!! og det er andre biler i umiddelbar nærhet, og jeg har faktisk ikke rygga så mye før ... SÅ jeg følte det var tryggest å få han til å snu bilen, første gangen så sklei bilen bare rundt og ned mot veien.. HERREGUD tenkte jeg.... jeg er glad for at jeg slapp å snu bilen for å si det slik... heldigvis så har jeg en snill samboer som er overlykkelig for at jeg nå kan kjøre bil... hehe så han snudde gladelig bilen to ganger for meg :):) :rodmer: men når all isen er borte så skal jeg nok klare det selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

bruker dere teoritentamen.no eller prover.no når dere øver til teori prøva?

begge. Når jeg fikk dreisen på prove.no gikk jeg videre på teoritentamen. Litt vanskeligere, men skal vistnok være likere teoriprøva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte både teoritentamen.no og prove.no, syns spørsmålene var vanskeligere på teoritentamen.no (lå vel på 5-6 feil på slutten), mens på prove.no hadde jeg 2-3 feil.. På selve teoriprøven fikk jeg 2 feil.

Anbefaler egentlig begge, da de har litt forskjellige spørsmål, og når man har gått igjennom noen prøver kan det være man får de samme spørsmålene flere ganger, og det er litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, prøvde prove.no første gang ikveld og jeg synes prove.no var mye vanskeligere enn teoritentamen jeg da :P

men da kanskje jeg bare skulle holde meg til teoritentamen.no da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, prøvde prove.no første gang ikveld og jeg synes prove.no var mye vanskeligere enn teoritentamen jeg da :P

men da kanskje jeg bare skulle holde meg til teoritentamen.no da..

Hehe, kan være jeg husker feil altså :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte prove.no bittelitt, men gikk fort over til å kun bruke teoritentamen.no. Det er viktig at du også bruker teoriboka i tillegg, slik at du faktisk lærer noe. Du lærer også mye av å sette teori ut i praksis, det var sånn jeg bestod teorien lett som bare det!

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte begge deler, kjøpte meg tilsammen tilgang på to dørn før teoriprøve, samt at jeg leste gjennom boka et par ganger.. Husk bare å les spørsmålene godt før du svarer så kommer det til å gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Instamatic

åh jeg er så misunnelig på alle dere som er i gang med lappen! Er over ett års ventetid på begge kjøreskolene her jeg bor og jeg begynner å bli lei av å vente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh jeg er så misunnelig på alle dere som er i gang med lappen! Er over ett års ventetid på begge kjøreskolene her jeg bor og jeg begynner å bli lei av å vente:)

1 års ventetid?

er det ikke trafikkskoler litt utenfor der hvor du bor da, som du kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

de tre nærmeste er allerede et stykke unna, den ene av dem er en time unna, og den neste etter der er tre timer unna, og å ta tog i tre timer for å øvelseskjøre 46-90 minutter er bare dumt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mauna Lee

de tre nærmeste er allerede et stykke unna, den ene av dem er en time unna, og den neste etter der er tre timer unna, og å ta tog i tre timer for å øvelseskjøre 46-90 minutter er bare dumt:)

Utrolig kjipt! har du mulighet til å øvelseskjøre da? Kjør så mye som mulig så går det mye fortere når du først får mulighet til kjøreskolen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Finnes det noe sånn ta lappen på en uke greier fortsatt?

Kanskje det hadde vært noe? Bare bodd på internat å fått tatt lappen på en uke? hvis det fortsatt finnes da :P

Edit: Her kan man visst ta lappen på et par uker. Er visst litt ventetid der, men ikke et år :P

Endret av Mauna Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

jeg satt og så på den i går, de har sånt kurs på elverum også, det er bare tre timer unna meg. Jeg driver å vurderer det veldig sterkt altså. Hadde vært deilig å bare blitt ferdig nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...