Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Gud, så deilig, jeg bestod oppkjøringen :danse:

Var min andre oppkjøring dette her. Strøyk på forrige.

Dullarfullar: Andre oppkjøring går mye bedre. Man er ikke like nervøs og har fått trent litt mer og føler seg tryggere på seg selv som sjåfør. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det helt fint :) Du får ha lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dullarfullar: Andre oppkjøring går mye bedre. Man er ikke like nervøs og har fått trent litt mer og føler seg tryggere på seg selv som sjåfør. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det helt fint :) Du får ha lykke til!!!

Gratulerer :):):)

og tusen takk, bare en uke til jeg skal til pers igjen. Jeg prøver å innbille meg selv at dette skal jeg klare.. jeg skal jo bare kjøre bil....... noe jeg faktisk klarer. Fikk jo høre på min første oppkjøring at mine tekniske kjøreegenskaper var veldig bra... så.. jeg håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :):):)

Jeg havnet inne på dette forumet etter å ha googlet litt etter tips til oppkjøring - jeg har nemlig oppkjøring fra Risløkka på fredag. Uææh! Gruer meg mye! I likhet med flere andre her har jeg slitt med motivasjonen for bilkjøring, synes neimen ikke det er noe særlig gøy å kjøre fem rundkjøringer på rad på Alnabru eller forsøke å komme seg på kamikazeutkjøringene på Ring 3. Æsj.

Har holdt på siden slutten av september, så ca 4 måneder, og føler vel selv at jeg har 50/50% sjanse for å bestå. Men stryker jeg, så stryker jeg. Da har man hvertfall en måneds sperrefrist til å terpe på det man ikke gjorde så bra. Og må selcfølgelig stole litt på kjørelæreren, som tror at jeg er klar selv om jeg ikke har troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :):):)

Jeg havnet inne på dette forumet etter å ha googlet litt etter tips til oppkjøring - jeg har nemlig oppkjøring fra Risløkka på fredag. Uææh! Gruer meg mye! I likhet med flere andre her har jeg slitt med motivasjonen for bilkjøring, synes neimen ikke det er noe særlig gøy å kjøre fem rundkjøringer på rad på Alnabru eller forsøke å komme seg på kamikazeutkjøringene på Ring 3. Æsj.

Har holdt på siden slutten av september, så ca 4 måneder, og føler vel selv at jeg har 50/50% sjanse for å bestå. Men stryker jeg, så stryker jeg. Da har man hvertfall en måneds sperrefrist til å terpe på det man ikke gjorde så bra. Og må selcfølgelig stole litt på kjørelæreren, som tror at jeg er klar selv om jeg ikke har troen.

Det kommer nok til å gå kjempefint skal du se. frn 50/50 innstilligen hadde jeg også da jeg hadde første oppkjøring.... og jeg strøyk... Si heller til deg selv at DETTE klarer du, det er jo ikke sååå vanskelig å kjøre bil, og ettersom du har fått en oppkjøring, så kan du jo også kjøre en bil.... Tenk positivt. og MASSE lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 8rooke Penelope!!!

Hvordan gikk det på oppkjøring Marianne?

I dag ble jeg ferdig med langkjøringa. Det gikk veldig bra og jeg har en god og lettet følelse. Jeg trodde kartkjøringa skulle bli veldig vanskelig, men det gikk overraskende bra. Litt problemer med den nye Bjørvikatunellen, men fikk kjørt av på et bra sted og er veldig fornøyd :) dette ga selvtillitt, og da jeg kjærte motorvei tilbake kjente jeg gleden av å kjøre bil, og tenkte at "dette er faktisk ganske gøy" nå gleder jeg meg veldig til jeg får lappen og kan cruise rundt for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppkjøring på tirsdag på risløkka og kjenner nervene igjen. Dette er andre forsøk.

Var ute og kjørte Idag og det gikk utrolig bra. Men må finne en måte å holde roen på samme måte på selve oppkjøringen.

Har så utrolig lyst på førerkortet nå. Har dere noen tips å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke det stedet enda. Hehe håper å starte å like det hvis jeg består Hehe. Skal vinke for deg og takk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer til oppkjøringen. Og nå bærer det ut for siste kjøretime. Krysser fingrene for at dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer til oppkjøringen. Og nå bærer det ut for siste kjøretime. Krysser fingrene for at dette går bra :)

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :). Det gikk bra så nå blir det en rolig dag hjemme før den store dagen imorgen :)

Masse lykke til!!! jeg skal kjøre opp for andre gang på onsdag............. kjenner jeg begynner å bli litt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fersk lærer

Hvor lenge varer oppkjøring. Fortell hvordan det foregår. Hvor lenge "kjører" manegentlig. Tenker at det går litt tid til sikkerhets spørsmål og tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dularfular det er min andre gang også. Masse lykke til og håper det går bra med oss begge :).

Sist jeg kjørte opp så kom sensor og jeg fikk velge et teknisk spørsmål fra et nøkkelknippe. Etter at de var besvart så var det ut å kjøre. Alt i alt så tok det hele ca 60 min. Og føler meg mye roligere denne gangen fordi jeg vet på en måte hva jeg går til. Men det er vel veldig individuelt kan jeg tenke meg.

Etter at vi var ferdig med å kjøre så var det tilbakemeldinger og sånt på risløkka. Så ikle hvor lenge vi var ute og kjørte. Men følte at det hele gikk utrolig fort. Lykke til når du skal kjøre opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første oppkjøring varte i totalt ca en time.....

først satt vi inne og venta på å få tildelt sensor, så gikk sensoren og jeg ut i bilen, der jeg trakk et kort med sikkerhetkontrollspm. Svarte og snakka litt om det før jeg begynte å kjøre..... Kjøringa varte vel i ca 40 - 45 minutter, når vi kom tilbake til biltilsynet så satt vi i bilen og snakket om turen, han spurte hvordan jeg syntes at det gikk.. Så kom han med sin avhandling om hvorfor det ikke gikk......... :sjenert:

forhåpentligvis så blir alt mye bedre i morra...

I MORRA SKAL JEG KLARE Å TA LAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til :). Går forhåpentligvis bedre med deg enn med meg. Jeg gir opp snart. Tror ikke det er meningen at jeg skal ha førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...