caro90 Skrevet 19. oktober 2011 #761 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Er det bare meg som får noen dårligere dager når det kommer til øvekjøring med kjørelæren? har tatt den samme veien mange ganger og pluteselig så gjør man gjør feilene du har gjort riktig før. må vel kanskje være nervene eller noe sukk. har begynt på rygging går vel så fint for øyeblikket. uff, vet at jeg er der for å lære men så går selvtilliten min ett hakk ned og har ikke stor selvtillit fra før av og begynner snart å tenke at flaksen jeg hadde har snart gått ut og at det om det blir bedre kommer til å stryke når jeg skal ha oppkjøring som ikke er i sikte enda. Venter på å ta teori kurs som kjøre læreren har bestilt for meg han og pappa ville ha tatt den før jeg videre på kjøringen. strever litt med vikeplikt( ikke det at jeg driter i det da, men stanser når det ikke er nødvendig+ og stanse bitte litt når man kommer til lys kryss.) gire ned og gi tegn( er vel litt sein ved å gi tegn). men så fikk jeg ikke sovet på natta siden jeg våkna kl 8 på kvelden.. Endret 19. oktober 2011 av caro90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yorleni81 Skrevet 24. oktober 2011 #762 Del Skrevet 24. oktober 2011 Er det bare meg som får noen dårligere dager når det kommer til øvekjøring med kjørelæren? har tatt den samme veien mange ganger og pluteselig så gjør man gjør feilene du har gjort riktig før. må vel kanskje være nervene eller noe sukk. har begynt på rygging går vel så fint for øyeblikket. uff, vet at jeg er der for å lære men så går selvtilliten min ett hakk ned og har ikke stor selvtillit fra før av og begynner snart å tenke at flaksen jeg hadde har snart gått ut og at det om det blir bedre kommer til å stryke når jeg skal ha oppkjøring som ikke er i sikte enda. Venter på å ta teori kurs som kjøre læreren har bestilt for meg han og pappa ville ha tatt den før jeg videre på kjøringen. strever litt med vikeplikt( ikke det at jeg driter i det da, men stanser når det ikke er nødvendig+ og stanse bitte litt når man kommer til lys kryss.) gire ned og gi tegn( er vel litt sein ved å gi tegn). men så fikk jeg ikke sovet på natta siden jeg våkna kl 8 på kvelden.. Hei du skal vite at du er IKKE alene å fy jeg har hatt noen skikkelig dårlige dager, men nå begynner ting å komme seg jeg klarer kjøringen, men har selv vært litt sein med ting osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caro90 Skrevet 24. oktober 2011 #763 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Takk rundkjøringer er litt forvirende noen ganger. har alltid lyst å stille opp på timen men når det kommer til sånne dager vil jeg gjemme meg. er så irriterende å gjøre feil det man har gjordt riktig før. håper det går greit i morgen siden jeg har time der kl 1115 Endret 25. oktober 2011 av caro90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yorleni81 Skrevet 26. oktober 2011 #764 Del Skrevet 26. oktober 2011 :eeeh: Takk rundkjøringer er litt forvirende noen ganger. har alltid lyst å stille opp på timen men når det kommer til sånne dager vil jeg gjemme meg. er så irriterende å gjøre feil det man har gjordt riktig før. håper det går greit i morgen siden jeg har time der kl 1115 ja jeg sleit skikkelig med rundkjøringer og parkering, men det har kommet seg, har skjønt hvordan jeg skal plasere meg i rundkjøringer/ før rundkjøring for skal du rett fram eller til høyre så plasere meg til høyre, men skal jeg no andre veier enn det jeg så skal jeg plassere meg til venstre pluss at i rundkjøringer er der vi har vikeplikt til venstre. sliter litt med parkeringen, men har skjønt litt mer hvordan jeg skal svinge osv hehehehehe.... er ikke bare bare å lære seg å kjøre bil. jeg trodde ikke jeg skulle slite med den praktiske delen siden jeg pleier å klare det praktiske generelt, men her har jeg tatt oppkjøringen to ganger alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindur Skrevet 28. oktober 2011 #765 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kan jeg bruke denne tråden for å skryte litt? Besto bilteorien i dag med 0 feil! :D Før jeg gikk inn holdt jeg på å begynne å grine fordi jeg var så sikker på at jeg kom til å stryke. Holder i tillegg på med kjøretimer, men synes ikke det er noe hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2011 #766 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Kan jeg bruke denne tråden for å skryte litt? Besto bilteorien i dag med 0 feil! :D Før jeg gikk inn holdt jeg på å begynne å grine fordi jeg var så sikker på at jeg kom til å stryke. Holder i tillegg på med kjøretimer, men synes ikke det er noe hyggelig. Jeg sier et stort GRATULERER, og lykke til med kjøretimene . Endret 28. oktober 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindur Skrevet 28. oktober 2011 #767 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg sier et stort GRATULERER, og lykke til med kjøretimene . Å, tusen takk Er så godt å være ferdig med det de fleste sliter med, iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #768 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Hvordan regner man ut dette: Du kjører i 80 km/t. Hvor langt beveger bilen seg i løpet av 1 sekund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. oktober 2011 #769 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Hei! Hvordan regner man ut dette: Du kjører i 80 km/t. Hvor langt beveger bilen seg i løpet av 1 sekund? 8000 (meter):3600 (sek/t)= 2,222 meter pr. sekund Edit: En null for lite (flaut). Slik blir det: 80000:3600=22,222 Endret 31. oktober 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindur Skrevet 31. oktober 2011 #770 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Hvordan regner man ut dette: Du kjører i 80 km/t. Hvor langt beveger bilen seg i løpet av 1 sekund? Men dersom du skal ta det i hodet, er det greit å gange første tallet med 3. 8*3=24, noe som er et ganske omtrentlig svar i full fart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 6. november 2011 #771 Del Skrevet 6. november 2011 kan også melde meg inn her. Er 24 og står på venteliste på kjøreskole. Har samboer med bil og vi må bli flinkere til å øvelseskjøre mer. Men vi kommuniserer så dårlig i bil og blir bare sur stemning etter en halvtime. Huff, håper ting blir litt bedre når jeg får tatt litt kjøretimer med litt mestringsfølelse. Teorien går kjempebra, tror jeg skal ta den denne uken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caro90 Skrevet 6. november 2011 #772 Del Skrevet 6. november 2011 noen tips på by kjøring? anyone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 6. november 2011 #773 Del Skrevet 6. november 2011 noen tips på by kjøring? anyone. ta det rolig og ikke stresse. ikke la deg stresse opp av alle gærningene rundt deg, bare konsentrer deg om din bil og hva du skal gjøre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #774 Del Skrevet 7. november 2011 Skal ha kartkjøring straks og det ene stedet som står på listen finner jeg ikke på kart, ikke der det skulle være sånn ca (fikk område - har letet), ikke på gps, ingenting... Kan jeg da si til kjørelærer - nei, det fant jeg ikke så jeg har øvd på en annen rute og vil helst bare ta den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle Skrevet 15. november 2011 #775 Del Skrevet 15. november 2011 I en alder av 35 år ( som jeg er nå) bestemte jeg meg for å endelig ta lappen. Fatter ikke at jeg ikke gjorde set før!!! Jeg klarte teori og oppkjøring på første forsøk! Det er en magisk følelse å kjøre bil og en deilig frihetsfølelse. Har hatt lappen i 14 dager Til dere som holder på, lykke til... Jeg "heier" på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle Skrevet 15. november 2011 #776 Del Skrevet 15. november 2011 noen tips på by kjøring? anyone. Å være skjerpet, huske på plassering og ikke minst vikeplikten i lyskryss Pst! Se opp for fotgjengere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. november 2011 #777 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Å være skjerpet, huske på plassering og ikke minst vikeplikten i lyskryss Pst! Se opp for fotgjengere Her vil jeg tilføye at regelen er generell vikeplikt for trafikk fra høyre, der det ikke er lyskryss, såfremt du ikke kjører på en forkjørsvei. Pass også på plassering og tegngivning i rundkjøringer. Belle, når du snakker om vikeplikt i lyskryss, antar jeg du mener når du skal svinge til venstre. Endret 15. november 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle Skrevet 15. november 2011 #778 Del Skrevet 15. november 2011 Her vil jeg tilføye at regelen er generell vikeplikt for trafikk fra høyre, der det ikke er lyskryss, såfremt du ikke kjører på en forkjørsvei. Pass også på plassering og tegngivning i rundkjøringer. Belle, når du snakker om vikeplikt i lyskryss, antar jeg du mener når du skal svinge til venstre. Man må huske vikeplikt i forhold til hvilket lys det er, er det en grønn pil er det en annen vikeplikt regel enn et vanlig grønt (rundt) lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. november 2011 #779 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Man må huske vikeplikt i forhold til hvilket lys det er, er det en grønn pil er det en annen vikeplikt regel enn et vanlig grønt (rundt) lys. Jeg ser ikke helt for meg hva du mener nå, hvis du ikke mener vikeplikt for fotgjengere. Dem skal man alltid være observant på. Når man får grønn pil, har motgående trafikk rødt lys. Uansett skal man alltid være aktsom i trafikken. Endret 15. november 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. november 2011 #780 Del Skrevet 15. november 2011 Har samboer med bil og vi må bli flinkere til å øvelseskjøre mer. Men vi kommuniserer så dårlig i bil og blir bare sur stemning etter en halvtime. Huff, håper ting blir litt bedre når jeg får tatt litt kjøretimer med litt mestringsfølelse.Last ned læreplanen hos vegvesenet, og bruk den. Ikke bruk samboer som trafikklærer. Det er de på trafikkskolen best på. Avtal med sambo fra gang til gang, hva du skal øve på. Best utbytte får du om du bruker skolebilen til å kartlegge dine svakheter, som du trenger å øve på. Så øver du mengdetreningen i egen bil. Det kan også være greit å kjøre litt parallelt med ny kunnskap fra teorikurset. Ikke se på kjørelæreren som en autoritetsperson. Det er du som betaler, og du som er sjefen. Du skal ikke være flink pike, men kunne stoffet. Ikke slutt å lese teori. Ikke engang etter bestått teoritest. Du vil trolig aldri mer løfte den boka når du først har fått førerkortet, og bare fordi du hadde nok rette svar, betyr ikke det at du har kunnskap nok til å la vær å drepe og lemleste deg selv og andre. Les til du forstår. Når du vet, så kan du. Den egentlige førerprøven foregår alene ute i trafikken, og den er langvarig og livsfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå