Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

det gikk bedre i dag etter å bli kjent med kjøre ruten litt, sliter litt med giringa og ikke se på den i heletatt..

bli litt bedre enn i går i hvertfall :)..

det hjalp å se litt fram over og, gruer meg meg litt på hver kjøre time siden det er nytt kjøre rute enn det jeg er vant til og tar litt tid å bli vant med det...

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest CrazyCatlady

Det gikk kjempebra eller ett par småfeil her og der,men jeg bestod :)

Var så utrolig deilig.

Men herregud så skummelt det var å kjøre alene.Tok meg en tur,men var veldig uvant å ikke ha noen andre med som satt og kommenterte :fnise: Jaja,det går seg vel til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn i denne tråden. :)

Har endelig fått ut fingeren og meldt meg på trafikalt grunnkurs (starter 26.), så i høstferien skal det kjøres, kjøres og kjøres. :hoppe:

Som dere skjønner har jeg aldri kjørt bil før. Kun traktor ved et par anledninger. Når tror dere jeg kan ha lappen i hånda?

Jeg er såå lei av tog! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne tråden. :)

Har endelig fått ut fingeren og meldt meg på trafikalt grunnkurs (starter 26.), så i høstferien skal det kjøres, kjøres og kjøres. :hoppe:

Som dere skjønner har jeg aldri kjørt bil før. Kun traktor ved et par anledninger. Når tror dere jeg kan ha lappen i hånda?

Jeg er såå lei av tog! :gjeiper:

Velkommen:)

Det er et umulig spørsmål du stiller, noen tar bilkjøring veldig fort, mens andre sliter litt på enkelte ting, og trenger litt mer tid på det. Det kan også være stor pågang på kjøretimer og oppkjøring slik at du ikke får kjørt så ofte som du vil.

Hos meg gikk det fort i svingene (ikke bokstavelig talt:P). Var på forhånd helt grønn, første kjøretime i begynnelsen av mai, og hadde lappen i slutten av juni :)

Jeg ville ha spurt kjørerlærer når du begynner med det, og tatt så mange ledige timer som mulig fremover om du er hypp på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod mandag 5.september. Har ikke hatt tid til å informere om dette før nå, siden jeg har hatt fullt opp med flytting og div.

Men jeg fikk beskjed om å ramme inn og henge opp vurderingen fra sensor, for det var den beste kritikken gitt de to siste årene. :) Han sa han ikke kunne kjørt noe bedre selv, og det var ingenting å klage på. Wee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen:)

Det er et umulig spørsmål du stiller, noen tar bilkjøring veldig fort, mens andre sliter litt på enkelte ting, og trenger litt mer tid på det. Det kan også være stor pågang på kjøretimer og oppkjøring slik at du ikke får kjørt så ofte som du vil.

Hos meg gikk det fort i svingene (ikke bokstavelig talt:P). Var på forhånd helt grønn, første kjøretime i begynnelsen av mai, og hadde lappen i slutten av juni :)

Jeg ville ha spurt kjørerlærer når du begynner med det, og tatt så mange ledige timer som mulig fremover om du er hypp på det :)

Oi, det gikk unna, ja. :gjeiper:. Tror ikke jeg kommer til å satse på det selv. Jeg håper derimot at jeg kan klare å ha lappen innen sommerferien er over neste år.

Skal absolutt høre med kjørelæreren, og følge alle mulig tips han/hun kommer med. :)

Tipset ang de ledige timene var heller ikke dumt. Får satse hardt for så og se hvordan det vil gå. Er jo ikke verre enn å bare trappe ned om det går litt for fort.

Tusen takk for tipsene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod mandag 5.september. Har ikke hatt tid til å informere om dette før nå, siden jeg har hatt fullt opp med flytting og div.

Men jeg fikk beskjed om å ramme inn og henge opp vurderingen fra sensor, for det var den beste kritikken gitt de to siste årene. :) Han sa han ikke kunne kjørt noe bedre selv, og det var ingenting å klage på. Wee

Gratulerer så mye KaDust! :D :hoppendeglad::danse:

Var det ikke du som slet litt med nervene mtp bykjøring? Også får du den tilbakemeldingen av sensor?

Du må være stolt av deg selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mtp bykjøring, nei. Jeg var dritnervøs før hver eneste kjøretime uansett hva vi skulle, så jeg grein som regel både før og etter timene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også litt treig av meg, jeg er 29 og begynte med veien til mitt førerkort i februar i år. Etter over 10 år med mas fra familien..... og etter at jeg ble sammen med han som nå er min samboer.. som selvfølgelig også synes at jeg skulle ta lappen... Så ble det til at jeg etterhvert begynte, selv om

jeg var LIVREDD for å sitte bak rattet de første gangene. Det som fikk meg i gang med kjøretimene var et gavekort på en dobbeltime fra samboeren til jul ;) Teoriprøva tok jeg i november i fjor!! jeg grudde meg noe veldig før jeg skulle ta den. KJøpte meg 24timers tilgang til to slike nettsteder der man kan øve seg, der satt jeg i to døgn og pugga før jeg tok teorien.. PLuss at jeg også leste gjennom teoriboka og gikk gjennom spørsmålshefte som var med. Lettelsen var utrolig stor da jeg kunne fortelle alle at jeg klarte teorien på første forsøk. KJørte gjennom spørsmålene på 10 minutter og brukte nesten like lang tid på å se gjennom svarene mine før jeg sa meg fornøyd og bestemte meg for å trykke på "ferdig knappen" og da hadde jeg bestått :):)

Det som står igjen for meg nå er glattkjøring, en veiledningstime og sikkerhetskurs på vei del 1 og 2 ... eneste som stopper meg er pengene, Utrolig surt at det skal være så dyrt :kjefte: Og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei, og ser veldig frem til den dagen jeg kan sette meg inn i bilen alene og bromme avsted ;)

Neste år fyller jeg 30, tenk hvor morsomt det hadde vært å spare opp slik at man kanskje fikk kjøpt drømmebilen sin på 30årsdagen ;)

ser at jeg ikke er alene om å lese, ha spørsmålsbok og ta tester på nettet^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg hadde min første kjøretime idag, og jeg gleder meg allerede til neste time som er om èn uke! :hoppe::reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt og bestått teoriprøven. En utrolig herlig følelse!!!! Så nå er det bare å komme igang med kjøringen for fullt :biggrin:

Så morro!! Gratulerer... ja da er det bare å begynne med kjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også litt treig av meg, jeg er 29 og begynte med veien til mitt førerkort i februar i år. Etter over 10 år med mas fra familien..... og etter at jeg ble sammen med han som nå er min samboer.. som selvfølgelig også synes at jeg skulle ta lappen... Så ble det til at jeg etterhvert begynte, selv om

jeg var LIVREDD for å sitte bak rattet de første gangene. Det som fikk meg i gang med kjøretimene var et gavekort på en dobbeltime fra samboeren til jul ;) Teoriprøva tok jeg i november i fjor!! jeg grudde meg noe veldig før jeg skulle ta den. KJøpte meg 24timers tilgang til to slike nettsteder der man kan øve seg, der satt jeg i to døgn og pugga før jeg tok teorien.. PLuss at jeg også leste gjennom teoriboka og gikk gjennom spørsmålshefte som var med. Lettelsen var utrolig stor da jeg kunne fortelle alle at jeg klarte teorien på første forsøk. KJørte gjennom spørsmålene på 10 minutter og brukte nesten like lang tid på å se gjennom svarene mine før jeg sa meg fornøyd og bestemte meg for å trykke på "ferdig knappen" og da hadde jeg bestått :):)

Godt å se at jeg ikke er alene om å ta førerkortet sent jeg blir tredve nå til fredag å jeg har bare oppkjøringen, men har tatt den to ganger alt..... nedtur, men NÅ SKAL jeg KLARE det!! driver å tar en del kjøretimer nå så jeg er klar til å ta oppkjøringen, men det som er skikkelig kjipt er at man må vente såååå lenge før man får neste time

Det som står igjen for meg nå er glattkjøring, en veiledningstime og sikkerhetskurs på vei del 1 og 2 ... eneste som stopper meg er pengene, Utrolig surt at det skal være så dyrt :kjefte: Og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei, og ser veldig frem til den dagen jeg kan sette meg inn i bilen alene og bromme avsted ;)

Neste år fyller jeg 30, tenk hvor morsomt det hadde vært å spare opp slik at man kanskje fikk kjøpt drømmebilen sin på 30årsdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurte på hvor mye dere betaler for en kjøretime?

Her er det 600 før kl 17, 700 etter kl 17 og 800 i helga... svindyrt syns nå jeg, men om man skal begynne å tenke på tid og transport for å komme seg til et annet sted så går det kanskje opp i opp..

hehehehehehe..... det var da ikke dyre greiene ;p her jeg kjører betaler jeg 1200 for en dobbel time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

hehehehehehe..... det var da ikke dyre greiene ;p her jeg kjører betaler jeg 1200 for en dobbel time.

Det vil altså si 600 for enkelttime, det samme som i foregående innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm

prisen på mitt førekort var 65 000 kr .... moro... :)

Ja fy, er faen ikke billig med førekorte er vel noe av det samme som mitt førekort kommer til å koste :) har hatt oppkjøring to ganger så venter på å ta den for tredje gang så jeg driver å har noen kjøretimer så jeg får kjørt litt, siden jeg har ingen som jeg kan øvelseskjøre med.

åååååååå er så bestemt på å bestå neste gang så håper det går bra. det SKAL gå bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...