LeaMichele Skrevet 19. juli 2011 #681 Del Skrevet 19. juli 2011 jeg har ikke no andre tips enn å ta den tida du trenger. kjør rolig og i ditt tempo. få god oversikt. sikkerhets spørsmålet jeg fikk var; finn refleksvesten og hvor langt unna skal trekanten stå. så var veldig heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 19. juli 2011 #682 Del Skrevet 19. juli 2011 Dere som driver med lapen eller er fedig, lærte dere girene etter km for eks. 3.gir i 40, eller lærte dere at giret skulle være sånn at turtallet holdt seg mest mellom 1 og 2? Jeg ahar lært det første av min kjørelærer men kjørte med en annen igår og han fokuserte mest på turtelleren. Det har jeg aldri lært av min kjørelærer men skjønner jo at det er mest miløjøvennlig (min kjørelærer kjører en golf diesel, han andre kjører en diesel bmw stasjonsvogn), så lurer på om jeg skal velge å fokusere på girene i fohold til turtall på oppkjøringa eller bare kjøre med girene sånn jeg har lært av min kjørelærer? Vet om en annentidligere elev av min kjørelærer som holdt 3.gir i en lang litt slakk til tider oppoverbakke i 60km men det var blant annet noe som gjorde at han strøk for sensor mente han skulle hatt i 4.gir.... Kan dette ha noe å gjøre med miljøvennligheten. Man skal jo læres opp til å kjøre mest mulig miljøvennlig og da skal man vel ligge i så lavt turtall (høyt gir) som mulig. Litt rart hvis det er eneste grunnen til styk da, men det finnes jo mange rare sensorer også så.. Gratulerer ekh :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 19. juli 2011 #683 Del Skrevet 19. juli 2011 Dere som driver med lapen eller er fedig, lærte dere girene etter km for eks. 3.gir i 40, eller lærte dere at giret skulle være sånn at turtallet holdt seg mest mellom 1 og 2? Jeg ahar lært det første av min kjørelærer men kjørte med en annen igår og han fokuserte mest på turtelleren. Det har jeg aldri lært av min kjørelærer men skjønner jo at det er mest miløjøvennlig (min kjørelærer kjører en golf diesel, han andre kjører en diesel bmw stasjonsvogn), så lurer på om jeg skal velge å fokusere på girene i fohold til turtall på oppkjøringa eller bare kjøre med girene sånn jeg har lært av min kjørelærer? Vet om en annentidligere elev av min kjørelærer som holdt 3.gir i en lang litt slakk til tider oppoverbakke i 60km men det var blant annet noe som gjorde at han strøk for sensor mente han skulle hatt i 4.gir.... Jeg lærte å se på turtallet om når jeg skulle skifte gir. Men jeg slo det av meg fort, av en eller annen grunn. Det ble bare automatisk for meg å skifte gir når jeg kom opp i fart. 3 gir i 40, 4 gir i 55-60 osv.. Pluss at man hører det veldig godt på motoren. Aldri tenkt over hvordan jeg skifter gir, rett og slett, for det har blitt en vanesak! Jeg holder meg alltid til det min kjørelærer har sagt, uansett Det er lurest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancet Skrevet 20. juli 2011 #684 Del Skrevet 20. juli 2011 Driver også på lappen nå, kun oppkjøring igjen. Gruer meg noe helt forferdelig! Vedr gir så har jeg lært fra kjørekærer at turtaller skal ligge mellom 1,5 og 2. Tror faktisk en kan stryke på a ha feilt gir, da det er stort fokus på miljøvennlig kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 21. juli 2011 #685 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg sto!!!!! greit kontroll spm, grei rute og grei sensor :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 21. juli 2011 #686 Del Skrevet 21. juli 2011 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærjenta Skrevet 22. juli 2011 #687 Del Skrevet 22. juli 2011 Noen som har erfaring med tempo trafikkskole i Oslo? Jeg har en god magefølelse på denne skolen og håper jeg har rett. Burde jeg kjøre og lese en del før jeg tar første kjøretime? Jeg har min egen bil og en kjæreste som mer enn gjerne begynner med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #688 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg sto!!!!! greit kontroll spm, grei rute og grei sensor :D GRATULERER Anita!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 22. juli 2011 #689 Del Skrevet 22. juli 2011 takk dere :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B.E Skrevet 25. juli 2011 #690 Del Skrevet 25. juli 2011 Dere som driver med lapen eller er fedig, lærte dere girene etter km for eks. 3.gir i 40, eller lærte dere at giret skulle være sånn at turtallet holdt seg mest mellom 1 og 2? Jeg ahar lært det første av min kjørelærer men kjørte med en annen igår og han fokuserte mest på turtelleren. Det har jeg aldri lært av min kjørelærer men skjønner jo at det er mest miløjøvennlig (min kjørelærer kjører en golf diesel, han andre kjører en diesel bmw stasjonsvogn), så lurer på om jeg skal velge å fokusere på girene i fohold til turtall på oppkjøringa eller bare kjøre med girene sånn jeg har lært av min kjørelærer? Vet om en annentidligere elev av min kjørelærer som holdt 3.gir i en lang litt slakk til tider oppoverbakke i 60km men det var blant annet noe som gjorde at han strøk for sensor mente han skulle hatt i 4.gir.... Jeg har lært å ha girene forhold til hvor mange km jeg kjører i, og skifte til høyere gir så fort det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 25. juli 2011 #691 Del Skrevet 25. juli 2011 Er teorien vanskelig om man bare har lest igjennom teoriboka en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 25. juli 2011 #692 Del Skrevet 25. juli 2011 Er teorien vanskelig om man bare har lest igjennom teoriboka en gang? Med mindre du har en god hukommelse så skal det vel gå greit :D Første gangen jeg tok teorien så hadde jeg såvidt lest i boka, hadde bladd fort igjennom den. I tillegg hadde jeg tatt utrolig mange prøver på nettet. Fikk ti feil. Andre gangen leste jeg hele boken, side for side, nøye. Det tok sin tid, med den tålmodigheten jeg har. Tok såvidt prøver på nettet denne gangen, kanskje to ganger. Jeg har heller ikke verdens beste hukommelse. Jeg besto med fem feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karella Skrevet 26. juli 2011 #693 Del Skrevet 26. juli 2011 Noen som har erfaring med tempo trafikkskole i Oslo? Jeg har en god magefølelse på denne skolen og håper jeg har rett. Burde jeg kjøre og lese en del før jeg tar første kjøretime? Jeg har min egen bil og en kjæreste som mer enn gjerne begynner med meg. Jeg er superfornøyd! Jeg fikk ihvertfall en veldig hyggelig og flink lærer. Var veldig uheldig med min første kjøreskole og måtte til slutt bytte, og det er natt og dag! Jeg har oppkjøring 8 september! Gruer og gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 26. juli 2011 #694 Del Skrevet 26. juli 2011 Er teorien vanskelig om man bare har lest igjennom teoriboka en gang? Kommer an på hvor mye du kan fra før. MYE som står i boka er logisk, så bare les gjennom og merk deg/skriv opp det du synes er litt vanskelig eller dårlig beskrevet og google/finn ut mer om det. Sånn gjorde jeg det + tok de prøvene på nett. Gikk strålende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 27. juli 2011 #695 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvilke teoribok bruker dere? Jeg kjøpte en som heter Førerkortet, lærebok klasse B - Bjarne Eikeland. Men når jeg ser på nettet så virker det som om alle har en bok som heter ''veien til førerkortet'' Er det noen som vet om det er store forskjeller på disse to bøkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 27. juli 2011 #696 Del Skrevet 27. juli 2011 Dere som driver med lapen eller er fedig, lærte dere girene etter km for eks. 3.gir i 40, eller lærte dere at giret skulle være sånn at turtallet holdt seg mest mellom 1 og 2? Jeg ahar lært det første av min kjørelærer men kjørte med en annen igår og han fokuserte mest på turtelleren. Det har jeg aldri lært av min kjørelærer men skjønner jo at det er mest miløjøvennlig (min kjørelærer kjører en golf diesel, han andre kjører en diesel bmw stasjonsvogn), så lurer på om jeg skal velge å fokusere på girene i fohold til turtall på oppkjøringa eller bare kjøre med girene sånn jeg har lært av min kjørelærer? Vet om en annentidligere elev av min kjørelærer som holdt 3.gir i en lang litt slakk til tider oppoverbakke i 60km men det var blant annet noe som gjorde at han strøk for sensor mente han skulle hatt i 4.gir.... Det er enklest å se på turtallet, da man ikke girer likt i alle biler. Den bilen jeg kjører kan f.eks. gå helt ned i 30 km/t i 3. gir, mens faren min sin bil ikke kan gå under 40. Det er så vidt hvertfall. Jeg lærte vel mest å se på farten, men da jeg begynte å kjøre selv lærte jeg meg å heller følge med på turtelleren. Husk at du hører og kjenner også på bilen når du bør gire opp eller ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B.E Skrevet 27. juli 2011 #697 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvilke teoribok bruker dere? Jeg kjøpte en som heter Førerkortet, lærebok klasse B - Bjarne Eikeland. Men når jeg ser på nettet så virker det som om alle har en bok som heter ''veien til førerkortet'' Er det noen som vet om det er store forskjeller på disse to bøkene? Jeg brukte "Veien til førerkortet" da jeg leste til teorien. Fikk PC-rom med spørsmål, filmer og slik til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 27. juli 2011 #698 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå har jeg oppkjøring om fem dager - herregud, tiden flyr! Anyways, fikk beskjed av kjørelæreren min at han reiser bort på fredag og er derfor ikke her når jeg skal kjøre opp. Regner vel med at bilen står nede på Biltilsynet når jeg skal kjøre? Jeg kjører veldig mye med faren min, men likevel så blir jeg LITT nervøs med tanke på at jeg ikke kan kjøre litt med kjørelæreren min rett før oppkjøring. Noen tips? Denne gangen SKAL jeg bestå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 27. juli 2011 #699 Del Skrevet 27. juli 2011 Nå har jeg oppkjøring om fem dager - herregud, tiden flyr! Anyways, fikk beskjed av kjørelæreren min at han reiser bort på fredag og er derfor ikke her når jeg skal kjøre opp. Regner vel med at bilen står nede på Biltilsynet når jeg skal kjøre? Jeg kjører veldig mye med faren min, men likevel så blir jeg LITT nervøs med tanke på at jeg ikke kan kjøre litt med kjørelæreren min rett før oppkjøring. Noen tips? Denne gangen SKAL jeg bestå!! Ikke regn med noe. Det bør du undersøke. Jeg vil også anbefale deg å få kjøre med en annen kjørelærer før oppkjøring, det gjør underverker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #700 Del Skrevet 27. juli 2011 Er det noen her som har hørt noe om Ab trafikkskole. Heter vel kanskjer Asker og bærum trafikkskole... holder til på bekkestua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå