louise1 Skrevet 12. juli 2011 #641 Del Skrevet 12. juli 2011 Jaokey. Jeg skal jo ikke ta oppkjøringa enda, men jeg liker å vite ting litt på forhånd. Idag har jeg trippeltime igjen, og som vanlig stresser jeg som et helvete. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så nervøs og stressa når jeg kjører med skolen. Jeg KAN jo kjøre, så det er helt på trynet at jeg skal reagere sånn hver gang jeg har time. SLITSOMT. Bare tenk sånn; du er flink å kjøre. Du veit hvordan alt funker. Du veit reglene. Prat med kjørelæreren! Når jeg var nervøs, så brukte jeg å prate mye med kjørelæreren min, han fikk meg til å le og da var alt plutselig mye lettere. Er ikke sikkert alle har en sånn kjørelærer som jeg har, men det er vel verdt et forsøk? Hvor mye har du igjen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 12. juli 2011 #642 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har oppkjøring neste torsdag, har siste del av langkjøringa nå på torsdag også kjøretime fredag, mandag, tirsdag og onsdag (doble) før oppvarming og oppkjøring. Har bare hatt doble timer med kjørelærer virker ikke som om han er noe "fan" av enkelttimer. Har vingla litt det siste men det greide jeg å ikke gjøre idag! hurra... men istede ble jeg litt usikker i et vikepliksfelt også menta han jeg var for treig opp i fart i et flettefelt. Så er det ikke det ene så er det det andre... Men tror det at jeg surra litt med det nå var fordi jeg ble usikker fordi det føltes ut som om det var så lenge siden jeg gjorde det, ror jeg gjorde det på forrige time på fredagen så kanskje like greit at det er masse kjøring fremover nå ihvertfall. Vet at jeg kan det innerst inne så må få lagt av meg usikkerheten. Hvertfall veldig glad jeg har fått lagt av meg den vinglinga og sånn, for da kan jeg jo forbedre meg ihvertfall. Noen som har noen gode tips før oppkjøring? Og om man for.eks får et sikkerhetsspm om bremser i fart, må man demonstrere da eller kan man bare forklare hvordan man ville gjort det? Hvor mye øvde dere på parkering/lukeparkering på kjøreskolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #643 Del Skrevet 12. juli 2011 under sikkerhetsspørsmålet er det vel vanlig at bilen står stille. Får man spørsmål om lys så viser man hvordan man slår de av og på, men man får ikke bilen opp i fart for å vise hvordan man bremser... tror jeg da Jeg hadde ingenting om lukeparkering før oppkjøringa, for kjørelærerne hadde vist vært på et møte med sensorene (i Lillestrøm) og fått beskjed der om at det ikke ville komme på en oppkjøring. Ellers øvde jeg og kjørelærern min ganske lite på parkering. Kanskje en time? (nei, jeg følte meg ikke helt sikker... men jeg synes fortsatt det er skummelt å parkere av og til...) Med mindre sensoren sier noe på oppkjøringa så gjør parkeringa så enkel som mulig! Ikke noe vits å begynne å rygge om man ikke blir bedt om det Jeg kjørte rett inn imellom to biler på min oppkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 12. juli 2011 #644 Del Skrevet 12. juli 2011 Mauna Lee: Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm. Spurte jørelæren om vi også skulle øve på lukeparkering og da sa han ja men mener at jeg også har hørt at man ikke får det på oppkjøring. Hvilken rute kjørte du? Om du husker det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #645 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg fikk en rute med bare landevei. Husker ikke helt detaljene, men jeg kjørte mot Fetsund og tok av mot Leirsund, også var det vel på landeveier til Kløfta og tilbake til trafikkstasjonen på E6 (eller noe sånn)). Og hvis du får sjansen så øv på lukeparkering med kjørelærer. Jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan det gjøres og er nervevrak før jeg skal plukke opp folk på gardermoen, eller skal parkere i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 12. juli 2011 #646 Del Skrevet 12. juli 2011 Ok tror nok jeg får en landeveisrute for jeg har oppkjøring 08.00 og da er kanskje det den beste veien å kjøre på om man skal få kjørt litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. juli 2011 #647 Del Skrevet 12. juli 2011 Ok tror nok jeg får en landeveisrute for jeg har oppkjøring 08.00 og da er kanskje det den beste veien å kjøre på om man skal få kjørt litt.. Det er ingen som vet hvilken rute du får. Sensor vet det heller ikke før h*n skal kjøre med deg. Det er noe dataen plukker ut. Så det er helt tilfeldig. Hvis dere får spørsmål om bremsene, og hvordan de virker så start bilen, kjør på p-plassen der dere er i ca 30km/t og brems. Det gir iallefall pluss. Sensor gir dere mest sannsynlig ikke beskjed om å kjøre, det er noe dere må gjøre på eget insj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 12. juli 2011 #648 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er ingen som vet hvilken rute du får. Sensor vet det heller ikke før h*n skal kjøre med deg. Det er noe dataen plukker ut. Så det er helt tilfeldig. Hvis dere får spørsmål om bremsene, og hvordan de virker så start bilen, kjør på p-plassen der dere er i ca 30km/t og brems. Det gir iallefall pluss. Sensor gir dere mest sannsynlig ikke beskjed om å kjøre, det er noe dere må gjøre på eget insj. Hvordan er det å ha lappen cellar? Blitt godt vandt nå? Herregud, så utålmodig jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 12. juli 2011 #649 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er ingen som vet hvilken rute du får. Sensor vet det heller ikke før h*n skal kjøre med deg. Det er noe dataen plukker ut. Så det er helt tilfeldig. Hvis dere får spørsmål om bremsene, og hvordan de virker så start bilen, kjør på p-plassen der dere er i ca 30km/t og brems. Det gir iallefall pluss. Sensor gir dere mest sannsynlig ikke beskjed om å kjøre, det er noe dere må gjøre på eget insj. Ok, jeg tenkte kanskje at det var ulike ruter som var aktive i forhold til tiden man har oppkjørig på. For eks. om jeg får e6 kl.08 ned mot byen blir det jo bare køkjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. juli 2011 #650 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvordan er det å ha lappen cellar? Blitt godt vandt nå? Herregud, så utålmodig jeg er. Det er herlig Har bare blitt korte butikkturer hittil, men synger med musikk og koser meg. Hehe. Jeg henger jo her enda da, koselig Var det i slutten av juli du hadde igjen? Det måååå bare gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 12. juli 2011 #651 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er herlig Har bare blitt korte butikkturer hittil, men synger med musikk og koser meg. Hehe. Jeg henger jo her enda da, koselig Var det i slutten av juli du hadde igjen? Det måååå bare gå bra Syns det er godt at du enda er her, alltid nyttig med litt tips! Ja, jeg har 1 august. Teller dagene! Nå er det bare masse øving på ting jeg er slurvete på, f.eks FART mot kryss Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 12. juli 2011 #652 Del Skrevet 12. juli 2011 Ok, jeg tenkte kanskje at det var ulike ruter som var aktive i forhold til tiden man har oppkjørig på. For eks. om jeg får e6 kl.08 ned mot byen blir det jo bare køkjøring... Jeg tror også det er litt sånn. Selv om rutene trekkes, så brukes det litt logisk sans også. Er ingen som får vist frem kjøreferdighetene sine ved å stå en time i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. juli 2011 #653 Del Skrevet 12. juli 2011 Syns det er godt at du enda er her, alltid nyttig med litt tips! Ja, jeg har 1 august. Teller dagene! Nå er det bare masse øving på ting jeg er slurvete på, f.eks FART mot kryss Gleder meg Lurt å terpe masse, ja! Ved et par anledninger har ikke bremset bra nok jeg heller (nok til at jeg klarte svingen bra altså), men nå husker jeg det hver gang, bremsbremsbrems tenker jeg Jeg er jo på langt nær utlært, er jo NÅ jeg faktisk lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. juli 2011 #654 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg tror også det er litt sånn. Selv om rutene trekkes, så brukes det litt logisk sans også. Er ingen som får vist frem kjøreferdighetene sine ved å stå en time i kø. Sensor kan selvfølgelig overstyre ruten. Det hender ofte at elever kjører feil, slik at sensor må guiden eleven en annen vei komme inn på ruta igjen. Så derfor kan sensor ta en omvei for å unngå kø. Men i utgangspunktet skal de holde ruta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 12. juli 2011 #655 Del Skrevet 12. juli 2011 Teori i morgen, herregud, lurer på hvordan den er i forhold til den jeg tok i USA! (Den var faktisk ganske vanskelig, utrolig nok.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 13. juli 2011 #656 Del Skrevet 13. juli 2011 Okei, teorien var jo pissenkel. Altså, jeg fikk 3 feil, men hvordan folk kan stryke om og om igjen på teorien skjønner jeg ikke. Tre spørsmål som jeg sannsynligvis fikk feil på: 1. Påbudt farge på lys bak på bil 2. Et spørsmål som handlet om forbikjøring. Et av svaralternativene, som jeg tror var den riktige, var at skiltingen viste at forbikjøring kunne være farlig. Ingen av de andre passet, men jeg tenkte "faen da, det er ikke SKILTINGEN som viser det, men veioppmerkingen (varsellinje.)" Men akk ja. 3. Det siste handlet om hvilke biler som hadde parkert riktig. Det var et parkering forbudt skilt, og ingen kryss på "den siden" av veien. MEN på andre siden var det et kryss, og jeg synes å huske at det skiltet bare gjaldt til et veikryss - uavhengig om det var på andre siden av veien. HEHE, feil, sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 13. juli 2011 #657 Del Skrevet 13. juli 2011 Gratulerer Miah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 14. juli 2011 #658 Del Skrevet 14. juli 2011 Bare tenk sånn; du er flink å kjøre. Du veit hvordan alt funker. Du veit reglene. Prat med kjørelæreren! Når jeg var nervøs, så brukte jeg å prate mye med kjørelæreren min, han fikk meg til å le og da var alt plutselig mye lettere. Er ikke sikkert alle har en sånn kjørelærer som jeg har, men det er vel verdt et forsøk? Hvor mye har du igjen?? Vi har prata mye om det, og han har bedt meg gang på gang ikke tenke noe særlig over det og at jeg ikke skal sette for høye krav til meg selv. Han sier jo at det går som det går, går det bra så går det bra, går det dårlig så går det dårlig. Ikke mer å gjøre med det. Det er jo sant, men jeg blir ikke roa ned uansett. Og jeg prøver hele tiden å si slike ting til meg selv, men jeg blir bare enda mer nervøs. :gjeiper: Vet ikke hvorfor, jeg er sikkert skada på en eller annen måte. Jeg skal ha bykjøring nå neste uke, og da har jeg vel glattkjøring, langkjøring og sikkerhetskjøring på vei igjen samt veiledningstime? Så har jeg ikke tatt teorien ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 14. juli 2011 #659 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tok siste del av langkjøringa idag og kjøre i 3timer i strekk i forskjellig miljø, det var ganske slitsomt men gikk veldig bra :D i tillegg gikk dobbeltimen på tirsdag veldig bra så kjenner meg veldig klar nå og trygg på meg selv ikke minst. Kjørte med pappa igår og det gjør jeg ikke så ofte og det gikk og veldig bra:) har dobbeltime imorgen, mandag, tirsdag og onsdag. før oppvarmingstime og oppkjøring om en uke :)i tillegg på mandagen skal jeg kjøre med en annen kjørelærer som er nabo her jeg bor, kjennerhan ikke men skal bli deilig å gå noen annens mening også kan jeg venne meg til å kjøre med en helt fremmed. Jeg kjører en liten golf på kjøreskolen og han kjører en bmw stasjonsvogn så det kan bli litt utfordrende. Men jeg trenger litt hjelp av dere som har fått lappen han nabo-trafikklærern mente de var unødvendig og ha time de onsdagen og at jeg heller skulle være hjemme og slappe av og bruke hodet. Jeg føler det blir mye kjøring nå og føler meg veldig klar for oppkjøring og føler ikke at jeg trneger alle fore dobbeltimene som kommer nå. Vurderer å si ifra meg en men er litt redd for kjørelæren sin reaksjon. Har avlyst to gange før i begynnelsen av opplæringa og da sa han på en litt tullemåte, at jeg ikke måtte avbestille fler nå da:P og for litt over en måned siden så måte jeg avlyse en time en mandag og da sa han emd negativ tone i tlf at han ikke hadde flere den uka men så hadde han visst en den fredagen. Men hva ville dere gjort, avlyst eller ikke? Kjørte dere så mye med kjørelærer rett før oppkjøring? Og hvilken dag er "best" å avlyse isåfall? Tenker også at jeg kan kjøre hjemme med pappa istede for den timen eventuelt for det funker like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 14. juli 2011 #660 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg skal ha oppkjøring i morgen og er veldig nervøs.Har hatt kjøretimer hele uka og skal ha meg en tur før oppkjøring i morgen også. Har hatt litt problemer med at jeg stresser litt i kryss og i rundkjøring så er redd for at jeg skal gjøre det i morgen siden jeg er nervøs.De siste kjøretimene har jeg nesten ikke gjort det,men vet jo aldri hva som skjer. Har bare så lyst til å klare den nå!Hvis ikke så må jeg vente til 1. september før jeg får ny oppkjøring.Uff,skummelt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå