Bloodflowers Skrevet 6. juli 2011 #621 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg synes dette blir vanskeligere og vanskeligere. Som ved en eksamen blir jeg mer og mer nervøs for hver dag som går (og jeg har ikke planlagt når jeg skal ta teoriprøven en gang.) så for hver gang jeg er hos kjørelærer nå, så kjører jeg verre og verre. Å gud, hvordan skal dette ende? SÅNN hadde jeg det også!! Utrolig frustrerende, når du endelig føler at du klarer det, så plutselig går det bare andre veien! Men altså: Ting blir ofte verre før det blir bedre, so just hang in there, and you'll make it Selv om det kanskje ikke føles slik nå... Tror det kan være lurt å bare sette en dato til teorien. Selv øvde jeg en god stund, men fant ut at det var lettere å motivere meg selv til å lese hvis jeg satte en dato Det er jo ikke noe i veien for at du bare kan utsette det, hvis du ikke føler deg klar den datoen du har bestemt i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. juli 2011 #622 Del Skrevet 7. juli 2011 Har ikke engang teoribok enda. Og jeg kommer til å stresse mer med lesingen om jeg har dato enn om jeg skulle bare droppe inn når jeg føler for det. Så tror jeg bare gjør det. Og ja, det er frustrerende. Og ikke minst SLITSOMT! Psyken min dør snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 7. juli 2011 #623 Del Skrevet 7. juli 2011 Har ikke engang teoribok enda. Og jeg kommer til å stresse mer med lesingen om jeg har dato enn om jeg skulle bare droppe inn når jeg føler for det. Så tror jeg bare gjør det. Og ja, det er frustrerende. Og ikke minst SLITSOMT! Psyken min dør snart. Skjønner hva du mener. Jeg leste i flere måneder, av og på, før jeg tok teorien. Jeg brukte 55 minutter på den prøven og det lønte seg! Ta deg god tid, ikke stress!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #624 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg strøk selv på oppkjøring for ca. to uker siden. De første timene var jeg langt nede, og så fort jeg kom meg hjem og var alene begynte jeg å gråte, og var skikkelig skuffet de første dagene. Etter hvert glemte jeg det egentlig bare litt, og tenkte shit au, sånn ble det og det er ikke noe å gjøre med det. Min sensor var forøvrig skikkelig grei, brukte to min før oppkjøringen til å skape en rolig stemning. Jeg gjorde to grove feil på oppkjøringen. Den ene var da jeg skulle svinge av mot en vei hvor jeg ikke var kjent. Jeg ble nervøs etter første skilt (det som kommer før skiltet hvor man skal svinge av), og svingte inn en tilfeldig vei. Jeg skjønte fort at jeg hadde kjørt feil, og veien jeg kom inn på var veldig smal, og selv om jeg kjørte veldig sakte bremset plutselig sensor, for bilsiden holdt på å skrape borti et gjerde jeg ikke var oppmerksom på. Den andre feilen gjorde jeg mange ganger, og det var at når jeg skulle ut på en forkjørsvei og sto i krysset, ventet jeg alt for lenge hver gang. Turte liksom ikke utnytte luker, og ventet, ventet, ventet. Ble kø bak meg to-tre ganger. Men det jeg stusset litt på var at sensor hadde skrevet veldig mye annet pirk på den lappen man får etterpå, som at jeg hadde en "gjennomgående lite økonomisk og miljøvennlig kjøring", "dårlig girvalg" og litt sånt. Dette var ikke noe kjørelærer har kommentert i det hele tatt, og som jeg har følt at jeg har vært flink til, f.eks. om jeg skal fra 50 til 80, og lå i tredje, gasser jeg opp til 80 raskt og hiver den rett i 5., jeg triller mot røde lys og unngår unødig stans og slikt. De to eksemplene over med at sensor måtte bremse og at jeg ikke var flink nok med lukene skjønte jeg var grunnlag for stryk, men jeg ble nervøs når han hadde skrevet så mye annet. Er dette bare småpirk, eller seriøse feil? Ha nevnte skrev også ikke god akselrasjon, og jeg vet at jeg av og til gir klampen i bånn til jeg når fartsgrensen, og ikke alltid lar den "flyte" opp, men man stryker vel ikke ene og alene for noe sånt? Neste oppkjøring er i slutten av juli, og kjenner jeg er nervøs foran den. Jeg kjørte opp i morgenrushet forrige gang, og hadde sovet lite siden jeg skulle tidlig opp og fikk sovet sent, så det anser jeg hvertfall som et "beroligende element". Og de grove feilene jeg gjorde var jeg såpass bevisst på at selv når jeg sto i kryssene og skulle ut visste jeg at her skulle jeg vært tøffere, så jeg slapp i hvertfall et stort sjokk når han sa jeg strøk. På en annen side er jeg veldig redd for å stryke igjen. Å stryke én gang kan jeg leve med, men to... Off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 7. juli 2011 #625 Del Skrevet 7. juli 2011 Da satser vi på å klare det neste oppkjøring Min er 1 august! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 9. juli 2011 #626 Del Skrevet 9. juli 2011 Kan jeg ta teorien i et fylke, og kjøre opp i et annet? Tenker å ta teorien her i Hordaland... neste uke, men skal kjøre opp i Rogaland. (Skal flytte.) Ooog, må jeg virkelig lese i teoriboken? Har begynt å ta prøver på prove.no, men har hørt at de på teoritentamen.no er vanskeligere - så skal prøve der også. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 9. juli 2011 #627 Del Skrevet 9. juli 2011 Kan jeg ta teorien i et fylke, og kjøre opp i et annet? Tenker å ta teorien her i Hordaland... neste uke, men skal kjøre opp i Rogaland. (Skal flytte.) Ooog, må jeg virkelig lese i teoriboken? Har begynt å ta prøver på prove.no, men har hørt at de på teoritentamen.no er vanskeligere - så skal prøve der også. Noen tips? Ja, der går vel an? Det må du bare undersøke Lurt å lese i boka altså. De som bare tar prøvene på nettet har bare ren flaks, om du spør meg. Så JEG anbefaler å lese mye i boka også. Jeg syns teoritentamen.no var altfor enkel i forhold til den "nye" prøven på prove.no. Du får bare prøve deg fram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 9. juli 2011 #628 Del Skrevet 9. juli 2011 ^ Hehe, må vell det også - er bare drittkjedelig. Begynte med å ha rundt 12 feil på prove.no, nå har jeg maks 3. Må få det ned i nill 94375694796 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 9. juli 2011 #629 Del Skrevet 9. juli 2011 Selv om du har 0 feil på prøve.no gang på gang på gang, så kan du plutselig få en del feil når du går over på teoritentamen. Det hadde hvertfall jeg! Nå fikk jeg nesten litt lyst til å stikke på de to nettsidene og se hvordan det ligger an med teorikunnskapene mine i dag (ca et halvt år siden jeg kjørte opp). Noen flere førekortinnehavere som tar utfordringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 9. juli 2011 #630 Del Skrevet 9. juli 2011 Har gått over til teoritentamen.no nå, var litt vanskeligere ja, men har ikke "strøket" enda... har sikkert noe med at mange av spørsmålene på prove.no er ganske like, men er helt klart flere og vanskeligere spørsmål på teoritentamen.no. Litt dyrere da; 40 kroner for 24 timer, på teoritentamen var det ca. 99 for 10 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 9. juli 2011 #631 Del Skrevet 9. juli 2011 Har gått over til teoritentamen.no nå, var litt vanskeligere ja, men har ikke "strøket" enda... har sikkert noe med at mange av spørsmålene på prove.no er ganske like, men er helt klart flere og vanskeligere spørsmål på teoritentamen.no. Litt dyrere da; 40 kroner for 24 timer, på teoritentamen var det ca. 99 for 10 dager. Se på det som en investering! Er mye dyrere å stryke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 10. juli 2011 #632 Del Skrevet 10. juli 2011 Nå er jeg relativt drittlei av å ta prøven på teoritentamen.no, har tatt den 32 ganger nå. Herrejesus så kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 11. juli 2011 #633 Del Skrevet 11. juli 2011 Hvor lenge varer oppkjøringa, og har den en teoridel også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 11. juli 2011 #634 Del Skrevet 11. juli 2011 er det noen som har noen gode tips om å ikke stresse så mye på selve oppkjøringen? jeg har blitt veldig nervøs på oppkjøring, og de var det eneste konkrete jeg klarte å dra ut av sensoren jeg hadde sist gang. jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre med det.. jeg prøver å lese en del på teoridelen, og fortelle meg selv at jeg er flink til å kjøre, men er fortsatt bekymret for at jeg skal bli for stresset. prøver å la ver å bekymre meg, men det er ikke så enkelt det heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 11. juli 2011 #635 Del Skrevet 11. juli 2011 er det noen som har noen gode tips om å ikke stresse så mye på selve oppkjøringen? jeg har blitt veldig nervøs på oppkjøring, og de var det eneste konkrete jeg klarte å dra ut av sensoren jeg hadde sist gang. jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre med det.. jeg prøver å lese en del på teoridelen, og fortelle meg selv at jeg er flink til å kjøre, men er fortsatt bekymret for at jeg skal bli for stresset. prøver å la ver å bekymre meg, men det er ikke så enkelt det heller.... Du kan be om å få med kjørelærer i baksetet. H*n kan ikke hjelpe deg med kjøringen, men for å lette på stemningen. Du kan også ta en oppvarmingstime hos kjøreskolen din. Har ikke så mange tips egentlig, men vet det er mange som sliter med nerver. Jeg skalv på gassfoten de første minuttene selv, men det gikk fort over. Er bare å kjøre som vanlig, konse litt ekstra og ikke SE på sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 11. juli 2011 #636 Del Skrevet 11. juli 2011 Hvor lenge varer oppkjøringa, og har den en teoridel også? Varer i en time ca Har ingen teoridel, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. juli 2011 #637 Del Skrevet 12. juli 2011 Det ble jeg fortalt, men det var vel sånn for noen år siden da? Oppkjøringa er jo lik for alle (står det hvertfall i teoriboka ), men hadde aldri hørt om det med teoridel. Både venninna mi og kjæresten min hadde det, men de tok jo lappen for 7 og 3 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. juli 2011 #638 Del Skrevet 12. juli 2011 Det ble jeg fortalt, men det var vel sånn for noen år siden da? Oppkjøringa er jo lik for alle (står det hvertfall i teoriboka ), men hadde aldri hørt om det med teoridel. Både venninna mi og kjæresten min hadde det, men de tok jo lappen for 7 og 3 år siden. Teoridelen du prater om er sikkert sikkerhetsspørsmålet du får samtidig som du tar førerprøven. Kjøreskolen din burde ha opplyst deg om dette. Det kan være alt fra å vise og forklare hva ting er under panseret til hvordan lydhornet fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. juli 2011 #639 Del Skrevet 12. juli 2011 Jaokey. Jeg skal jo ikke ta oppkjøringa enda, men jeg liker å vite ting litt på forhånd. Idag har jeg trippeltime igjen, og som vanlig stresser jeg som et helvete. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så nervøs og stressa når jeg kjører med skolen. Jeg KAN jo kjøre, så det er helt på trynet at jeg skal reagere sånn hver gang jeg har time. SLITSOMT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 12. juli 2011 #640 Del Skrevet 12. juli 2011 ^ Det teorispørsmålet er helt greit, jeg fikk i oppgave å sette på vindusviskerne og vindusspylervæsken framme og bak... hadde selvsagt ALDRI gjort det bak, hehe, men det funket - tror sensor merket det da. Men man kan få veldig mye rart, jeg var heldig. Strøk gjorde jeg, jaja. Bergen by er stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå