Gå til innhold

For oss som tar førerkortet

Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 6 dager igjen louise1 :lete: Hvor i landet er det du kjører opp?

Tiden flyr, gleder meg som en liten unge! :) Er oppe i nord her, enn du? Denne uken blir satt av til mye øvelseskjøring. Jeg går rundt å tenker "hva om jeg ikke klarer det?" eller "jo, jeg klarer det! Klarer h*n det så klarer jeg det" Er fast bestemt på at dette går glatt! Jeg kan jo kjøre og kan alle reglene, så burde vel ikke være så vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får hele tiden høre av kjørelærern min at jeg må se helt til endepunktet i veien, og så fort jeg ser litt nærmere enn det påpeker han det.

Synes det er jævla ekkelt å kjøre med blikket så langt unna, får alle beskjed om det? Er jo ikke akkurat som at jeg ser ned i panseret når jeg kjører sånn jeg føler for heller, har alltid hatt god oversikt over trafikken før, og nå føler jeg at jeg ikke har noe oversikt i det hele tatt over det som skjer fremfor meg.

Kjørelæreren min terpa også veldig på det at jeg måtte se laaangt fremover. Man skal selvfølgelig ikke kjøre sånn hele tiden, det er jo farlig. Man må være forutseende :) Man venner seg til det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hele tiden høre av kjørelærern min at jeg må se helt til endepunktet i veien, og så fort jeg ser litt nærmere enn det påpeker han det.

Synes det er jævla ekkelt å kjøre med blikket så langt unna, får alle beskjed om det?

Jeg får beskjed om å se langt frem mot midtstripa, men jeg ser nok mest rett foran bilen (samtidig som jeg får med meg det som skjer rundt,selvfølgelig). Det er en dårlig uvane, for når jeg ikke ser langt nok frem så kjører jeg for langt ut til høyre, ligger og koser med vegskulderen :gjeiper: Vanesak, tror jeg!

Er oppe i nord her, enn du? Denne uken blir satt av til mye øvelseskjøring. Jeg går rundt å tenker "hva om jeg ikke klarer det?" eller "jo, jeg klarer det! Klarer h*n det så klarer jeg det" Er fast bestemt på at dette går glatt!

Holder til i trøndelag, jeg :jepp: Jeg og tenker at "selvfølgelig klarer jeg det!", for regler og kjøring sitter jo mer eller mindre, men så er det jo himla typisk om det skulle skje noe akkurat den dagen sensor sitter på..at jeg kommer litt for fort inn i en sving, eller at jeg overser et skilt, e.l. Men må jo bare kaste seg i det å håpe på det beste! Håpe at sensor er snill :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i trøndelag, jeg :jepp: Jeg og tenker at "selvfølgelig klarer jeg det!", for regler og kjøring sitter jo mer eller mindre, men så er det jo himla typisk om det skulle skje noe akkurat den dagen sensor sitter på..at jeg kommer litt for fort inn i en sving, eller at jeg overser et skilt, e.l. Men må jo bare kaste seg i det å håpe på det beste! Håpe at sensor er snill :jepp:

Du sier noe der, jeg er altfor hard på gassen når jeg kommer ned til et kryss eksempel :fnise: Jeg kjørte ikke sånn før, men det er noe som har dukket opp i det siste, av en eller annen grunn! Vi må bare stille hjernen vår inn på "kjør ordentlig og smisk" så ordner det seg helt sikkert :hoppendeglad: Krysser fingrene for en avslappende og god sensor! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall ikke sunt å google førerprøve og oppkjøring. Mange historier om folk som stryker for ingenting, gjør meg ikke mindre nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto teorien i går, og i morgen skal jeg ha oppkjøring !!! Spennende. Litt nervøs og da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg besto teorien i går, og i morgen skal jeg ha oppkjøring !!! Spennende. Litt nervøs og da... :sjenert:

Gratulerer og masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man kunne bestille oppkjøring før man har bestått teori. Eller? Sånn er det her i allefall. Gratulerer uansett, hvordan gikk det med førerprøven??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det oppkjøring. Om noen få timer, med andre ord. Kjenner jeg er litt småkvalm og tenker veeeldig mye. Jeg er klar over at jeg bare må være rolig, det er jo bare en kjøretur med en kar. Jeg må heller ikke ha det for travelt. *Woosaah* :fnise:

Blir heldigvis en dobbeltime med kjørelæreren min rett før oppkjøring. Er også veldig nervøs for sikkerthetsspm, men det skal nok gå!

Wish me luck guys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke nettsider er bra for å teste seg selv på teori?

Lykke til med oppkjøringa louise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppkjøringen, pust med magen!

Jeg brukte www.teoritentamen.no og www.prove.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det desverre ikke. Det jeg trenger er mer mengdekjøring, må bare øve. Neste gang er om en måned og da SKAL jeg klare det!! Sensoren gjorde meg også utrolig nervøs, han var ikke av den glade typen. En fæling med dårlig rykte.. Alle gode ting er TO :)

Endret av louise1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det desverre ikke. Det jeg trenger er mer mengdekjøring, må bare øve. Neste gang er om en måned og da SKAL jeg klare det!! Sensoren gjorde meg også utrolig nervøs, han var ikke av den glade typen. En fæling med dårlig rykte.. Alle gode ting er TO :)

Så synd :( Det der med mengdetrening hadde jeg også som problem. Kjørelærerne jeg hadde mente at jeg trengte mer mengdetrening for å kunne forstå trafikkbildet på en bedre måte enn det jeg gjorde. De mente også at dette ville hjelpe meg til å løse ulike situasjoner som oppstod i trafikken :) Denne "ventemåneden" får du prøve å kjøre så mye som mulig privat. For meg hjalp det også å visualisere ulike situasjoner som kunne oppstå og hva jeg skulle gjøre, eller hva jeg ville gjort om disse oppstod :fnise:

Ønsker deg lykke til!! Det kommer nok til å gå bedre neste gang, da har du jo også erfaring med selve oppkjørings-situasjonen, og kanskje du får en bedre sensor :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, trist å høre louise1! Sensor har myyyye å si,ikke bare fordi de faktisk bestemmer om en er bestått eller ikke. Kjør masse privat, ikke pung ut så masse for å kjøre mer med lærer om det ikke er nødvendig. Og ikke for å gni salt i såret, men...

JEG STO :hoppendeglad:

Sensor var skikkelig grei, vi prata løst, og de stedene jeg kunne ha kjørt bedre fikk jeg beskjed om å puste og at det ikke var verdens undergang. Det går an å kjøre feil :lillesky:

Deilig :happy: Kommer tilbake når jeg har landa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, trist å høre louise1! Sensor har myyyye å si,ikke bare fordi de faktisk bestemmer om en er bestått eller ikke. Kjør masse privat, ikke pung ut så masse for å kjøre mer med lærer om det ikke er nødvendig. Og ikke for å gni salt i såret, men...

JEG STO :hoppendeglad:

Sensor var skikkelig grei, vi prata løst, og de stedene jeg kunne ha kjørt bedre fikk jeg beskjed om å puste og at det ikke var verdens undergang. Det går an å kjøre feil :lillesky:

Deilig :happy: Kommer tilbake når jeg har landa.

Gratulerer så masse!! :klemmer: Det må være en deilig følelse :) Jeg må nok vente litt til, men det går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strøk på oppkjøring for over en måned siden. Var egentlig min siste sjanse her i Bergen før jeg flytter litt lenger sørover for å gå på skole i et år, så håper på å få ta det der... eventuelt når jeg kommer meg tilbake til Bergen... er så stress. Jeg hadde utenlandsk førerkort så har kjørt alene i Norge i et år (er 18, snart 19), og det gikk så fint! Jeg var flink. På oppkjøring havnet jeg midt i Bergens rushtid, på ukjente veier, midt i sentrum og med en sensor som anses som Bergens verste. KOS!

Veldig flaut å si til venner at jeg strøk. Flaut å ikke kunne kjøre rundt i Bergen i sommer med mine amerikanske venner når de kommer på besøk, så avsindig dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strøk på oppkjøring for over en måned siden. Var egentlig min siste sjanse her i Bergen før jeg flytter litt lenger sørover for å gå på skole i et år, så håper på å få ta det der... eventuelt når jeg kommer meg tilbake til Bergen... er så stress. Jeg hadde utenlandsk førerkort så har kjørt alene i Norge i et år (er 18, snart 19), og det gikk så fint! Jeg var flink. På oppkjøring havnet jeg midt i Bergens rushtid, på ukjente veier, midt i sentrum og med en sensor som anses som Bergens verste. KOS!

Veldig flaut å si til venner at jeg strøk. Flaut å ikke kunne kjøre rundt i Bergen i sommer med mine amerikanske venner når de kommer på besøk, så avsindig dritt.

Skjønner hva du mener, man planlegger så mye rett før oppkjøring. Jeg var ihvertfall fast bestemt på at jeg skulle klare det, for jeg er flink å kjøre og kan alt. Men alt i helhet så var det farta som var litt drøy, mot kryss. Dette visste jeg utmerket godt fra før av, men hvorfor gjorde jeg ikke noe med det? Typisk.

Fikk en dårlig følelse med en gang jeg så sensoren. Derfor håper jeg på en annen en neste gang! Noen her som veit om vi kan få samme sensor flere ganger?

Lappen skal vi få snart!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gang! Noen her som veit om vi kan få samme sensor flere ganger?

Lappen skal vi få snart!! :danse:

Kan sikkert variere fra sted til sted, men her kan man be om å få en annen sensor, og så lenge det lar seg gjøre så får vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive litt om førerprøven min, da!

Møtte sensor, som forøvrig var kjempehyggelig og hadde full forståelse for nervøsiteten, var veldig flink til å skape en avslappa stemning under kjøringen.

Da vi satte oss i bilen fortalte sensor om hva som skulle skje og at han kom til å skrive litt mens jeg kjørte.

Fikk velge et tall som da var kontrollspørsmål, og tru det eller ei...fikk om vindusviskere! Fornøyd med den :jepp:

Så begynte kjøreturen, begynte i byen, så bevegde vi oss på e6 et stykke, tilbake til byen igjen, inn i litt enveiskjørte gater, av og på forkjørsveier og til slutt tilbake til vegvesenet. Gjorde ingen feil, var litt usikker på hvilket felt jeg skulle legge meg i en gang (typ avkjøring og oppgave "finn veien"), og sensor gassa på i en rundkjøring hvor jeg var litt treg med å komme i gang (litt typisk meg egentlig, vil ikke kvele bilen, så jeg sneeegler meg i gang :fnise: ).

Folk har spurt meg om jeg har kjørt heeele tiden siden jeg sto, men jeg har ikke kjørt én gang enda. Gidder ikke kjøre rundt uten mål og mening heller :gjeiper: Så har til gode å kjøre alene..blir butikktur imorra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Kan skrive litt om førerprøven min, da!

Møtte sensor, som forøvrig var kjempehyggelig og hadde full forståelse for nervøsiteten, var veldig flink til å skape en avslappa stemning under kjøringen.

Da vi satte oss i bilen fortalte sensor om hva som skulle skje og at han kom til å skrive litt mens jeg kjørte.

Fikk velge et tall som da var kontrollspørsmål, og tru det eller ei...fikk om vindusviskere! Fornøyd med den :jepp:

Så begynte kjøreturen, begynte i byen, så bevegde vi oss på e6 et stykke, tilbake til byen igjen, inn i litt enveiskjørte gater, av og på forkjørsveier og til slutt tilbake til vegvesenet. Gjorde ingen feil, var litt usikker på hvilket felt jeg skulle legge meg i en gang (typ avkjøring og oppgave "finn veien"), og sensor gassa på i en rundkjøring hvor jeg var litt treg med å komme i gang (litt typisk meg egentlig, vil ikke kvele bilen, så jeg sneeegler meg i gang :fnise: ).

Folk har spurt meg om jeg har kjørt heeele tiden siden jeg sto, men jeg har ikke kjørt én gang enda. Gidder ikke kjøre rundt uten mål og mening heller :gjeiper: Så har til gode å kjøre alene..blir butikktur imorra :jepp:

Trodde man strøk ganske automatisk dersom sensor må bruke sine pedaler til å hjelpe til med kjøringen... :)

Men men, gratulerer med bestått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...