antibac Skrevet 19. mai 2011 #541 Del Skrevet 19. mai 2011 Mulig dette er svart på før, men hvor lenge er langkjøring, forbikjøring, mørkekjøring etc. holdbart? Teoriprøven er ihvertfall gyldig i 3 år, og det mener jeg langkjøring og diverse andre obligatoriske timer er også, men man bør nok ha en liten oppfriskning hvis det har gått så lenge som 3 år da Rett på meg hvis jeg tar feil, men jeg TROR det er 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 19. mai 2011 #542 Del Skrevet 19. mai 2011 Kjørelæreren min har satt opp plan over oppkjøring og langkjøring etc hos meg nå. Der har jeg langkjøring 3 dager før oppkjøring. Mulig det blir endret på datoer, men om det blir slik - og jeg står, så har jeg lappen mindre enn 2mnd etter jeg begynte på parkeringsplassen.. Går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 19. mai 2011 #543 Del Skrevet 19. mai 2011 Kjørelæreren min har satt opp plan over oppkjøring og langkjøring etc hos meg nå. Der har jeg langkjøring 3 dager før oppkjøring. Mulig det blir endret på datoer, men om det blir slik - og jeg står, så har jeg lappen mindre enn 2mnd etter jeg begynte på parkeringsplassen.. Går fort! For noen går det fort, men for de fleste går det minst 6 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 20. mai 2011 #544 Del Skrevet 20. mai 2011 For noen går det fort, men for de fleste går det minst 6 måneder. Jeg brukte faktisk nesten et helt år!!! ettersom det å ta førerkortet for meg var såpass dyrt, og jeg bare har en deltidsjobb så måtte jeg bare ta litt etter litt. jeg hadde første kjøretime 8 februar 2010, og jeg fikk lappen 2 februar 2011 Da var det to mndrs ventetid på oppkjøringa, men jeg kjente jeg ble litt irritert da jeg fikk vite at hadde jeg sagt ifra tidligere om at teorien var i boks så kunne de ha bestilt oppkjøring mye tidligere, og jeg hadde da sluppet å vente i to mndr på oppkjøringa mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 25. mai 2011 #545 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg har et spørsmål : noen som veit hva innledende teori er? Noen som har hatt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 25. mai 2011 #546 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det trafikalt grunnkurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 25. mai 2011 #547 Del Skrevet 25. mai 2011 Er det trafikalt grunnkurs? Nei, det er det nok neppe. Lurer bare veldig, skal ha det nå snart. Skjønner jo at det er teori, men altså.. hva det går ut på, aner jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 25. mai 2011 #548 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er ikke i forbindelse med kartkjøring og sånt? Der er det noen timer teori i begynnelsen av dagen iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 25. mai 2011 #549 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er ikke i forbindelse med kartkjøring og sånt? Der er det noen timer teori i begynnelsen av dagen iallefall. Det er jo godt mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 25. mai 2011 #550 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Oj,er lenge siden jeg har vært her.Er vel så godt som ferdig med kjøringen så når er det kun det obligatoriske som gjenstår. I morgen skal jeg på bykjøring.Uff,gruer meg litt.Er ganske sjenert og er visst kun meg og kjørelæreren så forbereder meg på mye stillhet Har kjørt en gang før med samboeren min i by og det var mye å holde styr på! Er litt redd for å kræsje eller gjøre noe annet dumt,men krysser fingrene for at det går bra Endret 25. mai 2011 av stillness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 25. mai 2011 #551 Del Skrevet 25. mai 2011 Oj,er lenge siden jeg har vært her.Er vel så godt som ferdig med kjøringen så når er det kun det obligatoriske som gjenstår. I morgen skal jeg på bykjøring.Uff,gruer meg litt.Er ganske sjenert og er visst kun meg og kjørelæreren så forbereder meg på mye stillhet Har kjørt en gang før med samboeren min i by og det var mye å holde styr på! Er litt redd for å kræsje eller gjøre noe annet dumt,men krysser fingrene for at det går bra Lykke til! Kjørelæreren din hjelper deg nok godt igjennom det, han har jo bremser og gass på sin side og Jeg syns bykjøring var gøy, mye å lære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest denten Skrevet 26. mai 2011 #552 Del Skrevet 26. mai 2011 Hadde oppkjøring på torsdag og bestod. Jeg var helt kvalm og dårlig før oppkjøring i og med at jeg hadde problemer med å rygge, og vi må jo rygge inn når vi er ferdige. (Holdt på i 5 timer dagen før, men fikk det fortsatt ikke till!) Kom til statens vegvesen, trakk kølapp, satte meg inn i bilen. Satt der ganske lenge (føltes vertfall sånn ut!) før sensor kom. Han så kjempesur og skummel ut, men var heldigvis lett å snakke med. Jeg fikk spørsmålet "Hva skal du gjøre hvis du får motorstopp i mørket"? Klarte å svare godt på det. Under kjøringen gjorde jeg en feil som jeg var bevisst på, og det var å vike for noen når jeg var på forkjørsvei. Ikke den største feilen man kan gjøre, men han nevnte noen småfeil jeg hadde gjort etter at han fortalte at jeg hadde bestått, så de husker jeg ikke. Da jeg var ferdig så sa han at jeg skulle sikre kjøretøyet, og jeg var helt forvirret og forstod ikke helt hva han mente med det. Ble redd og tenkte om jeg måtte begynne å stile inn barneseter osv, haha. Det var bare å parkere, ta på håndbrekken, slå av bilen og sette den i første gir (noe jeg glemte.. hoho Jeg brukte akkurat 5 mnd på lappen utenom teorien, hadde første kjøretime 19. januar og oppkjøring 19. mai. Teorien tok jeg 10. januar.. Lykke til alle som skal ha oppkjøring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 26. mai 2011 #553 Del Skrevet 26. mai 2011 Gratulerer denten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 26. mai 2011 #554 Del Skrevet 26. mai 2011 Lykke til! Kjørelæreren din hjelper deg nok godt igjennom det, han har jo bremser og gass på sin side og Jeg syns bykjøring var gøy, mye å lære! Joda,gikk bedre enn jeg trodde.Vet ikke om jeg vil kalle det gøy,men lærerikt var det absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 26. mai 2011 #555 Del Skrevet 26. mai 2011 Joda,gikk bedre enn jeg trodde.Vet ikke om jeg vil kalle det gøy,men lærerikt var det absolutt Det er bra Nei, jeg syns vel det mest var gøy fordi at kjørelæreren min er en venn fra før av, så blant annet samtalene går mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #556 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg bare hopper innom for å gratulere dere som har fått lappen, og ønske dere som holder på å ta lappen lykke til!!! You can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 27. mai 2011 #557 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg besto også oppkjøring på onsdag! :D Var så utrolig nervøs, så var helt på gråten da sensor gratulerte meg med lappen Gratulerer til denten! :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 27. mai 2011 #558 Del Skrevet 27. mai 2011 Artig at så mange får lappen for tiden Jeg har oppkjøring om en mnd, men sier det ikke til noen andre enn mine nærmeste i tilfelle jeg skulle stryke. Per dags dato er jeg ikke klar for oppkjøring, og jeg har kun et par-tre kjøretimer igjen + glatt/lang/kart/by som er noen dager før oppkjøring(mange timer kjøring å hente der da). Så nå gjelder det å få kjørt på egen hånd. Blir så nervøs og kvalm bare jeg tenker på oppkjøringa allerede, så hvordan det blir jo mer jeg nærmer meg blir arti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 27. mai 2011 #559 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg har oppkjøring om nøyaktig en måned og føler meg SÅ klar. Jeg fant ut at innledende teori handler om risiko. Det er en del timer med kjøring, så det er egentlig ganske greit at jeg har oppkjøring i slutten av juni. Kjenner jeg gleder meg til den dagen jeg skal kjøre opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirleys-secret Skrevet 28. mai 2011 #560 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg skal ta lappen den 6 juni. Føler meg virkelig ikke klar. Jeg glemmer til og med blindsonen av og til. Hva er egentlig ener og toer feiler? Og hvilke feil gjør at man automatisk stryker? Har de kortene man trekker mye og si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå