Gjest Mauna Lee Skrevet 10. februar 2011 #401 Del Skrevet 10. februar 2011 skjønner jeg veldig godt! Spesielt hvis du vet at du må vente et år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susieseys Skrevet 10. februar 2011 #402 Del Skrevet 10. februar 2011 Masse koselige og støttende mennesker her inne^^ Jeg tar også lappen men har enda ikke hatt en kjøretime. Får vell se til å bestille snart:) "Gratulerer" til dere som har greid det og "keep going" til dere som fortsatt prøver;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 12. februar 2011 #403 Del Skrevet 12. februar 2011 Masse koselige og støttende mennesker her inne^^ Jeg tar også lappen men har enda ikke hatt en kjøretime. Får vell se til å bestille snart:) "Gratulerer" til dere som har greid det og "keep going" til dere som fortsatt prøver;) vi må jo støtte hverandre, og gi råd og dele erfaringer. Det har neimenn ikke vært lett, og noen ganger er det mange, deriblandt meg som bare har hatt lyst til å kaste inn håndkle å bare gi opp... Bare snille "barn" her inne ;) Lykke til med din vei mot førerkortet, det er bare å hoppe i det å bestille første kjøretime, det pleier somregel å gå kjempefint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 12. februar 2011 #404 Del Skrevet 12. februar 2011 I dag har jeg hentet min helt egen bil!! Det må virkelig være verdens største motivasjon til å ta lappen snart. Forhåpentligvis klarer jeg det i starten av mars, selv om jeg ikke har noen oppkjøringsdato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnH Skrevet 20. februar 2011 #405 Del Skrevet 20. februar 2011 Har glattkjøring i morgen, og må si at jeg grugleder meg litt om jeg kan si det sånn Jeg er av den lettskremte typen, så dette skal bli gøy. Stakkars kjørelærer sier jeg bare, hehe Begynner å nærmer meg slutten nå tror jeg 2 uka i mars har jeg Langtur til Kristiansund og Kartkjøring, uka etter det har jeg testoppkjøring. Huff, dette går utrolig fort. Litt skummelt egentlig, fikk vite det denne uka av kjørelæreren når vi satt å planla videre. Trodde ikke at jeg hadde kommet meg så langt jeg Håper bare at det går bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 20. februar 2011 #406 Del Skrevet 20. februar 2011 Syns også det gikk veldig fort på slutten, men det er så deilig når det er unnagjort Glattkjøring var jeg veldig skeptisk til, kunne ikke forstå at det kunne være morsomt, men det var det jo, gled deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 20. februar 2011 #407 Del Skrevet 20. februar 2011 Da var det min tur til å prøve å ta kortet, i en alder av snart 19 år. Har kjørt bil 3 ganger før, kverka motoren en mengde ganger. Skal bestille min første kjøretime snart, og jeg gruer meg noe sinnssykt. Hjelp! Jeg kommer til å slite noe veldig med å kjøre opp, det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 20. februar 2011 #408 Del Skrevet 20. februar 2011 Da var det min tur til å prøve å ta kortet, i en alder av snart 19 år. Har kjørt bil 3 ganger før, kverka motoren en mengde ganger. Skal bestille min første kjøretime snart, og jeg gruer meg noe sinnssykt. Hjelp! Jeg kommer til å slite noe veldig med å kjøre opp, det er helt sikkert. Det går så bra så, første gangen jeg kjørte kverka jeg motoren mange ganger jeg også, det gikk bedre og bedre for hver dag. Det er noe med det å kjenne etter gripepunktet til bilen, hvor kjapp du kan være på clutsjen og så videre. Hvis du har noen å øvelseskjøre med så er det bare å finne en forlatt parkeringsplass, starte (sikkert humpe), stoppe og gjenta. Det her klarer du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 20. februar 2011 #409 Del Skrevet 20. februar 2011 Det går så bra så, første gangen jeg kjørte kverka jeg motoren mange ganger jeg også, det gikk bedre og bedre for hver dag. Det er noe med det å kjenne etter gripepunktet til bilen, hvor kjapp du kan være på clutsjen og så videre. Hvis du har noen å øvelseskjøre med så er det bare å finne en forlatt parkeringsplass, starte (sikkert humpe), stoppe og gjenta. Det her klarer du Har ingen å øvelseskjøre med, mamma er skikkelig kyllig, og pappa er veldig hissig av seg til tider. Så nei, jeg har ingen å øvelseskjøre med, dessverre. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 20. februar 2011 #410 Del Skrevet 20. februar 2011 Har ingen å øvelseskjøre med, mamma er skikkelig kyllig, og pappa er veldig hissig av seg til tider. Så nei, jeg har ingen å øvelseskjøre med, dessverre. :/ Hva med å begynne med kjøretimer, bli litt tryggere på det, og så ta opp øvelseskjøring med foreldrene dine? Jeg tok kjøretimer før jeg begynte å øvelseskjøre skikkelig med foreldrene mine. Det gikk ikke an ellers, mamma var så redd og stressa. Etter noen kjøretimer gikk det mye bedre, både for meg og foreldrene mine, og etter hvert kjørte jeg hver eneste dag med mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnH Skrevet 21. februar 2011 #411 Del Skrevet 21. februar 2011 Da var det min tur til å prøve å ta kortet, i en alder av snart 19 år. Har kjørt bil 3 ganger før, kverka motoren en mengde ganger. Skal bestille min første kjøretime snart, og jeg gruer meg noe sinnssykt. Hjelp! Jeg kommer til å slite noe veldig med å kjøre opp, det er helt sikkert. Det kommer sikkert til å gå bra :)syntes at det var litt skummelt første kjøretimen jeg, pga at jeg var spent på hvordan kjørelæreren var. Hadde hørt rykter om at han var skikkelig streng, men det var han overhodet ikke Det blir når du får komme litt igang, skal love deg at tiden går fort når du først begynner å kjøre og får mer erfaring Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 25. februar 2011 #412 Del Skrevet 25. februar 2011 jeg er endelig ferdig med alt det obligatoriske! har ikke oppkjøring før om en måned, men tror jeg trenger den tiden til å bli bedre på bykjøring, er jo så utrolig mye å passe på! men skal begynne å kjøre med pappa igjen, så da får jeg vel nok trening. HopelessFear, jeg var og redd når jeg skulle ha min første kjøretime. jeg hadde kjørt før, men bare med automatgir... var kjempenervøs, men gikk greit. jeg tror de aller fleste strever litt i begynnelsen :gjeiper: dessuten pleier jeg å tenke på de jeg kjenner som kansje ikke er blandt de smarteste, og tenke at vist de har klart det må jeg kunne klare det og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 25. februar 2011 #413 Del Skrevet 25. februar 2011 HopelessFear, jeg var og redd når jeg skulle ha min første kjøretime. jeg hadde kjørt før, men bare med automatgir... var kjempenervøs, men gikk greit. jeg tror de aller fleste strever litt i begynnelsen :gjeiper: dessuten pleier jeg å tenke på de jeg kjenner som kansje ikke er blandt de smarteste, og tenke at vist de har klart det må jeg kunne klare det og! Ja, det er verd å tenke sånn. Neste torsdag skal jeg i ilden, gruer meg veldig til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 25. februar 2011 #414 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg kræsja i en vegg her om dagen stakkars bilen min fikk seg en skikkelig bulk.. Eller kræsja og kræsja... jeg skulle snu bilen og kjørte inn på åpningen ved siden av carporten (som var opptatt) og skulle rygge ut igjen og dermed være snudd. Dessverre bomma jeg skikkelig når jeg svingte inn på denne smale plassen, så når jeg skulle rygge ut kom siden på bilen helt inn til veggen til garasjen. Selvfølgelig var det også mye snø akkurat der, så jeg ble stående å spinne. Det var rett og slett ikke mulig å få bilen bort uten å ødelegge enten den eller garasjen. Det var nemlig ikke så stor klaring bakover, så for å flytte på bilen måtte den dras til siden.... og da helst uten å ødelegge carporten for mye. Jeg og samboeren min sleit vel ute i en 2-3 timer for å få løs bilen min, midt på natta. Heldigvis gikk det til slutt, men stakkar bilen min hadde fått seg en real bulk og jeg klarte ikke å åpne døra heller på den siden. Samboeren min var jo også rimelig oppgitt.... Men jeg har hvertfall lært en sak eller to om svingradius og rygging, og kommer ikke til å gjøre det samme igjen.. Og dagen etter dro samboern min til en venn med varm garasje og fikk retta ut bulkene igjen =) Så nå er bilen min fin og hel.. det er bare jeg som er dritnervøs hver gang jeg skal ut av gårdsplassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 27. februar 2011 #415 Del Skrevet 27. februar 2011 Tirsdag skal jg gjennom ilden for tredje j.... Gang. Håper på å faktisk få det til denne gangen. Så krysser fingrene for det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dularfullar Skrevet 28. februar 2011 #416 Del Skrevet 28. februar 2011 Tirsdag skal jg gjennom ilden for tredje j.... Gang. Håper på å faktisk få det til denne gangen. Så krysser fingrene for det . Jeg skal krysse alt jeg har Missi :) :) DENNE gangen skal du klare det, som jeg skrev en gang tidligere så har innstillingen din UTROLIG mye å si for hvordan resultatet blir.. På min første oppkjøring, så var jeg kanskje litt mer likegyldig enn det jeg skulle ha vært. Jeg hadde ikke nok tro på meg selv på at jeg skulle klare det... Og jeg freaka ut når jeg gjorde den første lille feilen.. Og da var det gjort, og jeg strøyk... Mitt råd til deg er å tenke positivt, du kan jo å kjøre bil.. Og ikke tenk på oppkjøringa på noen annen måte enn at du faktisk bare skal kjøre bil... Jeg hadde min egen lille mantra da jeg kjørte opp sist "dette klarer du, dette klarer du"..... pluss at sensoren ikke sa noenting bortsett fra hvor jeg skulle kjøre... For da klarer du å konsentrere deg mye bedre om kjøringa... Du kan jo si til sensoren at du helst ikke vil prate under oppkjøringa, pga for eksempel at du er nervøs osv.... første oppkjøringa mi så prata sensoren som en foss, i tillegg til at jeg var sykt nervøs.. ikke rart det gikk til dundas men siste sensoren var stille som mus.. og jeg klarte oppkjøringa uten noen som helst problemer..... Vet du.. jeg tror dette kommer til å gå kjempefint.. alle gode ting er tre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KJEMPEMASSE LYKKE TIL PÅ TIRSDAG!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 28. februar 2011 #417 Del Skrevet 28. februar 2011 Lykke til Missi89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 28. februar 2011 #418 Del Skrevet 28. februar 2011 Tirsdag skal jg gjennom ilden for tredje j.... Gang. Håper på å faktisk få det til denne gangen. Så krysser fingrene for det . Lykke til! Pass på å ha nok tro på deg selv Krysser fingrene for deg, jeg. Venninna mi fikk lappen i dag, utrolig kjekt! Og i morgen har jeg hatt min i 6 måneder :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 28. februar 2011 #419 Del Skrevet 28. februar 2011 Da har jeg også begynt å ta lappen og er snart 30.Føler at det er på tide Hadde min første kjøretime i forrige uke og det gikk greit egentlig.Litt forvirret når det gjelder giring og sånt.Er litt stressa og nervøs når jeg kjører ute i trafikken.Heldigvis har jeg ikke gjort noe utrolig teit enda(haha),men bare kverket motoren,fått litt panikk og satt bilen i feil gir Ellers kjører jeg og samboer endel så håper jeg får tatt den om ikke så voldsomt lenge.Er egentlig mest nervøs for bykjøring og glattkjøring.Uff,virker skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 28. februar 2011 #420 Del Skrevet 28. februar 2011 Tirsdag skal jg gjennom ilden for tredje j.... Gang. Håper på å faktisk få det til denne gangen. Så krysser fingrene for det . masse lykke til! tror det er viktig å ikke gi opp hvist du gjør noe feil. kjørelæreren min fortalte at han hadde hatt oppkjøring med en som kjørte på rødt lys og en hvor sensor måtte bremse og begge de to sto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå